LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
švietimo ir mokslo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS
ĮSTATYMO NR. X-1238 2, 7, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 24, 28, 29, 30 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMo projekto nr. xivp-2500
2023-03-22 Nr. 106-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Artūras Žukauskas, komiteto pirmininko pavaduotoja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, komiteto nariai Dalia Asanavičiūtė, Eugenijus Jovaiša, Silva Lengvinienė, Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Laima Nagienė, Aušrinė Norkienė, Beata Pietkiewicz, Edmundas Pupinis, Edita Rudelienė, Vilija Targamadzė, komiteto biuro vedėja Lina Vingrytė, biuro patarėjos Justina Paukštė, Rūta Steponėnienė, Deimantė Žegunė, biuro padėjėja Girmantė Petrauskaitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-13 |
5 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnyje siūloma nustatyti, kad savivaldybės mero sprendimai gali būti apskųsti ne tik Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ir Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Vertinant tokį siūlymą, nėra aišku kurios Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsnyje numatytos viešojo administravimo subjekto priimtų sprendimų apskundimo tvarkos turimos omenyje, nes, mūsų nuomone, savivaldybių merų priimti sprendimai negalės būti apskųsti nei tam pačiam viešojo administravimo subjektui, nei aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui, nei išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai. Kitaip sakant, iš visų Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsnyje nurodytų subjektų savivaldybės merų sprendimai galės būti skundžiami tik administraciniam teismui. Atsižvelgus į tai, projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnyje siūlome atsisakyti klaidinančios nuorodos į Viešojo administravimo įstatymą. |
Nepritarti |
Kadangi Viešojo administravimo įstatyme numatyta platesnis sprendimų apskundimų galimybių ratas, siūloma palikti nuorodą tik į jį ir projekto 5 straipsnį išdėstyti taip: 5 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas Pakeisti 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „15 straipsnis. Savivaldybės
„Savivaldybės |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-13 |
9 |
|
|
2. Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgus į projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsniu atliekamus pakeitimus, siūlytina keisti ne visą šį straipsnį, bet konkrečias šio straipsnio dalis, t. y. keisti tik 21 straipsnio 1 dalies 7, 8, 11 punktus, 2 dalies 1 punktą, 3 dalies 6, 9, 10, 13 punktus. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-13 |
14 |
|
|
3. Atsižvelgus į projekto 14 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 1 dalies punktų turinį, siūlytina šios dalies 3 ir 4 punktus sukeisti vietomis. |
Nepritarti |
Žr. 2 Komiteto siūlymą. Punktai nekeičiami vietomis, nes siūloma kol kas nekeisti 14 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnyje nustatytų tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus įgaliojimų. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-13 |
15 |
|
|
4. Svarstytina, ar, atsižvelgiant į naujo turinio savivaldybės merų įgaliojimų Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos sudarymo bei jos veiklos reglamentavimo atžvilgiu pobūdį, projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalies 1 punkte vietoj žodžių „savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka“ neturėtų būti įrašyti žodžiai „savivaldybės mero nustatyta tvarka“. |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-13 |
15 |
|
|
5. Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgus į projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsniu atliekamus pakeitimus, siūlytina keisti ne visą šį straipsnį, bet konkrečias šio straipsnio dalis, t. y. keisti tik 30 straipsnio 3, 4, 7 dalis. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms;
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2023-03-22 |
13 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1432 „Dėl darbo grupės sudarymo“ yra sudaryta darbo grupė, kuriai pavesta iki 2023 m. birželio 15 d. peržiūrėti ir įvertinti Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą Nr. X-1238 bei pateikti pasiūlymus dėl teisinės bazės, reglamentuojančios vaiko minimalią ir vidutinę priežiūrą, tobulinimo, siūloma kol kas keisti vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros valdyme dalyvaujančiųjų įgaliojimus tik tiek, kiek tai susiję su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 įgyvendinimu.
Pasiūlymas: 13 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas Pakeisti 28 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „28 straipsnis. Savivaldybės
Savivaldybės 1) organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja, kaip vykdomos vaiko minimalios priežiūros priemonės savivaldybėje, tvirtina Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių, auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašą, parengtą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas; 2) vykdo šio įstatymo nuostatų įgyvendinimo
savivaldybėje stebėseną ir teikia siūlymus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai,
kitoms ministerijoms ir suinteresuotoms institucijoms dėl vaiko minimalios ir
vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės tobulinimo; 3) užtikrina reikalingų koordinuotai teikiamų paslaugų ir kitos pagalbos vaikui, kuriam paskirtos minimalios ar vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės, ir jo atstovams pagal įstatymą teikimą; 4) likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo termino pabaigos, raštu įpareigoja mokyklą, kurioje vaikas mokysis, vaiko atstovus pagal įstatymą sudaryti tinkamas sąlygas priimti sugrįžusį vaiką, užtikrinti sklandų jo įsitraukimą į ugdymo (ugdymosi) procesą ir padėti integruotis į vietos bendruomenę; 5) teikia informaciją Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, kitoms suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei apie šio įstatymo nuostatų įgyvendinimą savivaldybėje; 6) atlieka kitas šio ir kitų įstatymų nustatytas funkcijas.“ |
Pritarti |
|
2. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2023-03-22 |
14 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1432 „Dėl darbo grupės sudarymo“ yra sudaryta darbo grupė, kuriai pavesta iki 2023 m. birželio 15 d. peržiūrėti ir įvertinti Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą Nr. X-1238 bei pateikti pasiūlymus dėl teisinės bazės, reglamentuojančios vaiko minimalią ir vidutinę priežiūrą, tobulinimo, siūloma kol kas keisti vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros valdyme dalyvaujančiųjų įgaliojimus tik tiek, kiek tai susiję su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 įgyvendinimu.
Pasiūlymas: 14 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 29 straipsn „2) pasibaigus nustatytam vaiko
vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui,
koordinuoja vaiko socialinę integraciją į bendruomenę, koordinuotai teikiamų
paslaugų teikimą vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą, tvirtina vaiko
socialinės integracijos planą, teikia prašymą savivaldybės 2. Pakeisti 29 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) vertina vaiko minimalios
priežiūros priemones vykdančių asmenų ir jų teikiamų paslaugų, koordinuotai
teikiamų paslaugų, kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą,
kai vaikui skiriamos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, įvairovę,
prieinamumą, nustato jų poreikį savivaldybėje, kaupia ir
analizuoja duomenis apie vaiko minimalios priežiūros priemonių
įgyvendinimą savivaldybėje ir teikia siūlymus savivaldybės 3. Pakeisti 29 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) kartą per metus atsiskaito
savivaldybės |
Pritarti |
|
3. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2023-03-22 |
15 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1432 „Dėl darbo grupės sudarymo“ yra sudaryta darbo grupė, kuriai pavesta iki 2023 m. birželio 15 d. peržiūrėti ir įvertinti Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą Nr. X-1238 bei pateikti pasiūlymus dėl teisinės bazės, reglamentuojančios vaiko minimalią ir vidutinę priežiūrą, tobulinimo, siūloma kol kas keisti vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros valdyme dalyvaujančiųjų įgaliojimus tik tiek, kiek tai susiję su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 įgyvendinimu.
Pasiūlymas: 15 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 30 straipsn „3. Savivaldybės 2. Pakeisti 30 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija: 1) kiekvienais metais
tvirtina metų veiklos planą, nustatydama vaiko gerovės prioritetus, tikslus,
priemones jiems įgyvendinti, ir savivaldybės 2) surenka informaciją,
būtiną savivaldybės 3) nagrinėja prašymus ir teikia
siūlymus savivaldybės 4) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą į vaikų socializacijos centrą dienos surenka ir vaikų socializacijos centrui pateikia šio įstatymo 22 straipsnio 5 dalyje nurodytus vaiko, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė, dokumentus; 5) teikia siūlymus atvejo vadybininkui dėl vaiko socialinės integracijos plano parengimo; 6) koordinuoja mokyklų vaiko gerovės komisijų veiklą, vaiko gerovės srityje dirbančių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų tarpusavio bendradarbiavimą; 7) teikia siūlymus savivaldybės 8) atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.“ |
Pritarti |
|
4. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2023-03-22 |
16 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1432 „Dėl darbo grupės sudarymo“ yra sudaryta darbo grupė, kuriai pavesta iki 2023 m. birželio 15 d. peržiūrėti ir įvertinti Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą Nr. X-1238 bei pateikti pasiūlymus dėl teisinės bazės, reglamentuojančios vaiko minimalią ir vidutinę priežiūrą, tobulinimo, siūloma kol kas keisti vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros valdyme dalyvaujančiųjų įgaliojimus tik tiek, kiek tai susiję su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 įgyvendinimu.
Pasiūlymas: 16 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas Pakeisti 31 straipsn „9) teikia prašymus
savivaldybės |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: E. Rudelienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Artūras Žukauskas
ŠMK biuro vedėja Lina Vingrytė