LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO

185 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-03-16 Nr. XIIIP – 4551

Vilnius

 

            Įvertinus projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

            1. Projekto 2 straipsnio 1 dalyje nustatoma, jog įstatymas įsigalioja 2022 m. sausio 1 d., o šio straipsnio 2 dalyje numatoma, kad šis įstatymas taikomas, kai administraciniai nusižengimai padaryti rengiant ataskaitų rinkinius už 2022 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius. Siūlomos nuostatos svarstytinos keliais aspektais.

            Pirma, projekto 2 straipsnio 2 dalies formuluotė „administraciniai nusižengimai padaryti rengiant ataskaitų rinkinius“ tikslintina, nes administraciniai nusižengimai gali būti padaromi ne tik „rengiant ataskaitų rinkinius“, tačiau ir neveikimu – pavyzdžiui, nepateikiant nustatytų dokumentų ar neatliekant nustatytų veiksmų. Atsižvelgus į tai ir siekiant teisinio nuoseklumo, svarstytina, ar šiuo atveju neturėtų būti vartojama Administracinių nusižengimų kodekso 185 straipsnio pavadinimo formuluotė, kaip apimanti visus atvejus – „Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimai“.

            Antra, kartu su šiuo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-4539) 2 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad išteklių fondų ataskaitų rinkiniai už 2022 metus rengiami pagal iki 2022 m. sausio 1 d. galiojusią Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo redakciją, o teikiami 2022 m. sausio 1 d. įsigaliosiančios Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo redakcijos priede nustatytais terminais. Iš teikiamo projekto nuostatų nėra aišku, kaip būtų taikoma administracinė atsakomybė pagal Administracinių nusižengimo kodekso 185 straipsnį, jei Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atsakomybės įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimai būtų padaryti dėl išteklių fondų ataskaitų rinkinių už 2022 metus.

Trečia, svarstytina, ar projekto 2 straipsnio 2 dalies formuluotė „šis įstatymas taikomas, kai administraciniai nusižengimai padaryti rengiant ataskaitų rinkinius už 2022 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius“ atitinka teisės aktų turiniui keliamą aiškumo reikalavimą, ypač nustatant administracinės atsakomybės taikymą. Ataskaitų rinkiniai už 2022 metus bus rengiami tik 2023 metais, todėl kyla klausimas, kodėl apskritai siūloma aptariama formuluotė.

Ketvirta, atsižvelgus į tai, kad įstatymas įsigalioja 2022 m. sausio  1 d., o ataskaitų rinkiniai už 2021 metus rengiami 2022 metais, svarstytina, ar projektas neturėtų būti papildytas nuostata, koks teisinis reguliavimas taikomas, kai Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo pažeidimai padaryti dėl ataskaitų rinkinių už 2021 metus.

2. Atsižvelgiant į projektu siūlomus pakeitimus, atitinkamai turėtų būti keičiamas ir Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 77 punktas.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                              Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]   

A. Dulevičiūtė – Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. akvile.duleviciute@lrs.lt