PASIŪLYMAS

DĖL Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 2, 26 ir 27 straipsnių pakeitimo   įstatymo projekto Nr. XIIIP-2226

 

 

2018-06-21

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

2

 

 

 Argumentai:

 

Atsižvelgiant į tai, kad LNSS gydymo įstaigų tinklas formuojamas stacionarinėms aktyviojo gydymo paslaugoms optimizuoti, siūloma projekte aiškiai įvardinti, kad prioritetas sudaryti sutartis dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis finansuojamų  stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo, atsižvelgiant į šių paslaugų specifiką (aukštesni kokybės standartai, sudėtingesnės ir brangesnės sveikatos priežiūros technologijos ir kt.), tenka tinklo įstaigoms, o dėl kitų paslaugų (išskyrus dėl pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros, slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų) asmens sveikatos priežiūros paslaugų įstaigos konkuruos bendra tvarka tomis pačiomis sąlygomis, nepriklausomai nuo įstaigos nuosavybės ar teisinės formos ar įstaigos priskyrimo LNSS valstybinių įstaigų tinklui.

 

Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

26 straipsnis. Teritorinių ligonių kasų sutartys su asmens sveikatos priežiūros

įstaigomis, vaistinėmis bei optikomis

1. Apdraustųjų asmens sveikatos priežiūros išlaidos apmokamos vadovaujantis teritorinės ligonių kasos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutartimis.

2.  Teritorinės ligonių kasos sudaro sutartis dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis su stacionarines aktyviojo gydymo paslaugas teikiančiomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, kurios pagal Sveikatos priežiūros įstatymo 11 straipsnio 1 dalį priskiriamos LNNS  LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių bei viešųjų įstaigų tinklui (toliau – tinklui priskiriamos įstaigos) ir turi licenciją sveikatos priežiūros veiklai arba yra akredituotos šiai veiklai, joms pateikus atitinkamą prašymą. Sutartis su kiekviena tinklui priskiriama įstaiga sudaroma dėl jai pavedamų teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų. Sutartys su kitomis tinklui nepriskiriamomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros veiklai ir pateikusiomis atitinkamą prašymą, sudaromos tik tuo atveju, jei tinklui priskiriamos įstaigos neužtikrina šių paslaugų teikimo pagal Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnyje nustatytą jų teikimo mastą, ir tik dėl tos šių paslaugų dalies, kurios trūksta nustatytam jų mastui užtikrinti ir jei jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius reikalavimus bei 5 ir 6 dalyse nustatytas sąlygas.

3.  Sutartys dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų, išskyrus nurodytų šio straipsnio 2 ir 7 dalyse, su kitomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (nepriklausomai nuo įstaigos nuosavybės ar teisinės formos) (tinklui nepriskiriamomis įstaigomis), turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros veiklai arba akredituotomis šiai veiklai ir pateikusiomis atitinkamą prašymą, sudaromos dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo apdraustiesiems ir šių paslaugų apmokėjimo tik tuo atveju, jei tinklui priskiriamos įstaigos neužtikrina šių paslaugų teikimo pagal iš anksto nustatytą jų teikimo mastą, ir tik dėl tos šių paslaugų dalies, kurios trūksta nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti. Šias sutartis teritorinė ligonių kasa gali sudaryti su tinklui nepriskiriamomis įstaigomis, jei jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius reikalavimus bei 5 ir 6  dalyse nustatytas sąlygas. visas toliau nurodytas sąlygas: 

4. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų bendrieji reikalavimai:

1)  asmens sveikatos priežiūros įstaiga užtikrina Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis kompensuojamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientams bazinėmis kainomis;  

2)  asmens sveikatos priežiūros įstaiga yra sumokėjusi visus mokesčius valstybei, nėra padariusi mokestinių ir kitų su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu susijusių pažeidimų;

3)  asmens sveikatos priežiūros įstaigos finansinių įsipareigojimų bendrojo (einamojo) likvidumo koeficiento reikšmė ne mažesnė kaip 1.

54.  Teritorinė ligonių kasa, neviršydama Sveikatos sistemos įstatyme nustatyto atitinkamų paslaugų teikimo masto, sutartis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų dalies, kurios trūksta iš anksto nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti, sudaro su šio straipsnio 43 dalyje nurodytas sąlygas atitinkančiomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (nepriskiriamomis tinklui), įvertinusi jas Vyriausybės sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka pagal šiuos kriterijus:

1)  atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, dėl kurių prašoma sudaryti sutartį, teikimo patirtis;

2)  atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių gydytojų etatų skaičius;

3)  suteiktų atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus;

4)  atitinkamos planinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos laukimo trukmė;

5)  įstaiga yra įsipareigojusi teikti atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas visa apimtimi;

6)  įstaigoje teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kompleksiškumas.

65.       Teritorinė ligonių kasa sutartį dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų dalies, kurios trūksta iš anksto nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti, sudaro su geriausiai įvertintomis pagal šio straipsnio 54 dalyje nurodytus kriterijus asmens sveikatos priežiūros įstaigomis. Šio straipsnio 54 dalyje nurodytų kriterijų siektinas reikšmes ir vertinimo pagal šiuos kriterijus tvarką nustato Vyriausybė.

76Sutartys dėl pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros, slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo sudaromos su licenciją sveikatos priežiūros veiklai turinčiomis arba akredituotomis šiai veiklai ir pageidaujančiomis tokias sutartis sudaryti asmens sveikatos priežiūros įstaigomis nustatytam Sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnio 6 dalyje mastui užtikrinti.

87.  Vaistinėse išduoti kompensuojamieji vaistai ir medicinos pagalbos priemonės bei optikose išduotos kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės apmokamos pagal teritorinės ligonių kasos ir vaistinių bei optikų sutartis. Teritorinės ligonių kasos sudaro sutartis su pageidaujančiomis jas sudaryti vaistinėmis, turinčiomis licenciją farmacinei veiklai, ir su pageidaujančiomis sutartis sudaryti optikomis, gavusiomis notifikavimo pažymą apie teikiamų į Lietuvos rinką medicinos prietaisų įregistravimą (t. y. turinčiomis leidimą gaminti ir prekiauti akinių lęšiais). Visi apdraustieji turi teisę susipažinti su šiomis sutartimis.

98. Sutartys tarp teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų, tarp teritorinių ligonių kasų ir vaistinių ar optikų sudaromos vadovaujantis Civiliniu kodeksu, šiuo ir kitais įstatymais bei Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka. Visi apdraustieji turi teisę susipažinti su sudarytomis sutartimis.

109. Šiame straipsnyje nurodytų sutarčių tipines formas, kuriose nurodytos esminės sutarties sąlygos: sutarties šalių teisės ir pareigos, teisės aktuose nustatyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimai ar reikalavimai dėl išlaidų už vaistinėse išduodamus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, kainodaros taisyklės, atsiskaitymų tvarka, sutarties šalių atsakomybė, ginčų sprendimo tvarka, sutarties nutraukimo tvarka, sutarties galiojimas, papildymas ar sustabdymas, tvirtina Valstybinės ligonių kasos direktorius.“

 

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai                                                     (Parašas)                                  Asta Kubilienė

                                                                                                                        Aurelijus Veryga

                                                                                                                        Darius Kaminskas