Argumentai:
Atsižvelgiant į
tai, kad LNSS gydymo įstaigų tinklas formuojamas stacionarinėms aktyviojo
gydymo paslaugoms optimizuoti, siūloma projekte aiškiai įvardinti, kad prioritetas
sudaryti sutartis dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis
finansuojamų stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo, atsižvelgiant
į šių paslaugų specifiką (aukštesni kokybės standartai, sudėtingesnės ir
brangesnės sveikatos priežiūros technologijos ir kt.), tenka tinklo
įstaigoms, o dėl kitų paslaugų (išskyrus dėl pirminės ambulatorinės asmens
sveikatos priežiūros, slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų) asmens
sveikatos priežiūros paslaugų įstaigos konkuruos bendra tvarka tomis pačiomis
sąlygomis, nepriklausomai nuo įstaigos nuosavybės ar teisinės formos ar
įstaigos priskyrimo LNSS valstybinių įstaigų tinklui.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
2 straipsnis. 26 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„26 straipsnis. Teritorinių ligonių kasų sutartys su asmens
sveikatos priežiūros
įstaigomis,
vaistinėmis bei optikomis“
1. Apdraustųjų asmens sveikatos
priežiūros išlaidos apmokamos vadovaujantis teritorinės ligonių kasos ir
asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutartimis.
2. Teritorinės ligonių kasos
sudaro sutartis dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir
apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis su
stacionarines aktyviojo gydymo paslaugas teikiančiomis asmens sveikatos
priežiūros įstaigomis, kurios pagal Sveikatos priežiūros įstatymo 11
straipsnio 1 dalį priskiriamos LNNS LNSS valstybės ir
savivaldybių biudžetinių bei viešųjų įstaigų tinklui (toliau – tinklui
priskiriamos įstaigos) ir turi licenciją sveikatos priežiūros veiklai arba
yra akredituotos šiai veiklai, joms pateikus atitinkamą prašymą. Sutartis
su kiekviena tinklui priskiriama įstaiga sudaroma dėl jai pavedamų teikti
asmens sveikatos priežiūros paslaugų. Sutartys su kitomis tinklui
nepriskiriamomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis dėl stacionarinių
aktyviojo gydymo paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžeto lėšomis, turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros
veiklai ir pateikusiomis atitinkamą prašymą, sudaromos tik tuo atveju, jei tinklui
priskiriamos įstaigos neužtikrina šių paslaugų teikimo pagal Sveikatos
sistemos įstatymo 12 straipsnyje nustatytą jų teikimo mastą, ir tik dėl tos
šių paslaugų dalies, kurios trūksta nustatytam jų mastui užtikrinti ir jei
jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius
reikalavimus bei 5 ir 6 dalyse nustatytas sąlygas.
3. Sutartys dėl asmens
sveikatos priežiūros paslaugų, išskyrus nurodytų šio straipsnio 2 ir 7
dalyse, su kitomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (nepriklausomai
nuo įstaigos nuosavybės ar teisinės formos) (tinklui
nepriskiriamomis įstaigomis), turinčiomis licenciją sveikatos priežiūros
veiklai arba akredituotomis šiai veiklai ir pateikusiomis atitinkamą
prašymą, sudaromos dėl stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų teikimo
apdraustiesiems ir šių paslaugų apmokėjimo tik tuo atveju, jei tinklui
priskiriamos įstaigos neužtikrina šių paslaugų teikimo pagal iš anksto
nustatytą jų teikimo mastą, ir tik dėl tos šių paslaugų dalies, kurios
trūksta nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti. Šias sutartis teritorinė
ligonių kasa gali sudaryti su tinklui nepriskiriamomis įstaigomis, jei
jos atitinka visus šio straipsnio 4 dalyje nustatytus bendruosius
reikalavimus bei 5 ir 6 dalyse nustatytas sąlygas. visas toliau
nurodytas sąlygas:
4. Asmens sveikatos
priežiūros įstaigų bendrieji reikalavimai:
1) asmens sveikatos priežiūros įstaiga užtikrina
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis kompensuojamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientams bazinėmis
kainomis;
2) asmens sveikatos priežiūros
įstaiga yra sumokėjusi visus mokesčius valstybei, nėra padariusi mokestinių
ir kitų su sveikatos priežiūros paslaugų teikimu susijusių pažeidimų;
3) asmens sveikatos priežiūros
įstaigos finansinių įsipareigojimų bendrojo (einamojo) likvidumo koeficiento
reikšmė ne mažesnė kaip 1.
54. Teritorinė
ligonių kasa, neviršydama Sveikatos sistemos įstatyme nustatyto atitinkamų
paslaugų teikimo masto, sutartis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų
dalies, kurios trūksta iš anksto nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti,
sudaro su šio straipsnio 43 dalyje nurodytas sąlygas
atitinkančiomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (nepriskiriamomis
tinklui), įvertinusi jas Vyriausybės sveikatos apsaugos
ministro nustatyta tvarka pagal šiuos kriterijus:
1) atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, dėl kurių prašoma sudaryti sutartį, teikimo patirtis;
2) atitinkamas asmens sveikatos
priežiūros paslaugas teikiančių gydytojų etatų skaičius;
3) suteiktų atitinkamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus;
4) atitinkamos planinės asmens
sveikatos priežiūros paslaugos laukimo trukmė;
5) įstaiga yra įsipareigojusi
teikti atitinkamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas visa apimtimi;
6) įstaigoje teikiamų asmens sveikatos
priežiūros paslaugų kompleksiškumas.
65. Teritorinė
ligonių kasa sutartį dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų dalies,
kurios trūksta iš anksto nustatytam jų teikimo mastui užtikrinti, sudaro
su geriausiai įvertintomis pagal šio straipsnio 54 dalyje
nurodytus kriterijus asmens sveikatos priežiūros įstaigomis. Šio straipsnio 54
dalyje nurodytų kriterijų siektinas reikšmes ir vertinimo pagal šiuos
kriterijus tvarką nustato Vyriausybė.
76. Sutartys dėl pirminės ambulatorinės asmens
sveikatos priežiūros, slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų teikimo ir
apmokėjimo sudaromos su licenciją sveikatos priežiūros veiklai turinčiomis
arba akredituotomis šiai veiklai ir pageidaujančiomis tokias sutartis
sudaryti asmens sveikatos priežiūros įstaigomis nustatytam Sveikatos sistemos
įstatymo 12 straipsnio 6 dalyje mastui užtikrinti.
87. Vaistinėse
išduoti kompensuojamieji vaistai ir medicinos pagalbos priemonės bei optikose
išduotos kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės apmokamos pagal
teritorinės ligonių kasos ir vaistinių bei optikų sutartis. Teritorinės
ligonių kasos sudaro sutartis su pageidaujančiomis jas sudaryti vaistinėmis,
turinčiomis licenciją farmacinei veiklai, ir su pageidaujančiomis sutartis
sudaryti optikomis, gavusiomis notifikavimo pažymą apie teikiamų į Lietuvos
rinką medicinos prietaisų įregistravimą (t. y. turinčiomis leidimą gaminti ir
prekiauti akinių lęšiais). Visi apdraustieji turi teisę susipažinti su šiomis
sutartimis.
98.
Sutartys tarp teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, tarp teritorinių ligonių kasų ir vaistinių ar optikų sudaromos
vadovaujantis Civiliniu kodeksu, šiuo ir kitais įstatymais bei Sveikatos
apsaugos ministerijos nustatyta tvarka. Visi apdraustieji turi teisę
susipažinti su sudarytomis sutartimis.
109. Šiame straipsnyje
nurodytų sutarčių tipines formas, kuriose nurodytos esminės sutarties
sąlygos: sutarties šalių teisės ir pareigos, teisės aktuose nustatyti asmens
sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimai ar reikalavimai dėl išlaidų
už vaistinėse išduodamus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos
priemones, kainodaros taisyklės, atsiskaitymų tvarka, sutarties šalių
atsakomybė, ginčų sprendimo tvarka, sutarties nutraukimo tvarka, sutarties
galiojimas, papildymas ar sustabdymas, tvirtina Valstybinės ligonių kasos
direktorius.“
|