LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 589 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1633
2022-06-28 Nr. 102-P-29
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojanti Danielė Morgana, Irena Haase, Dainių Kreivį pavaduojantis Linas Slušnys, Gabrielių Landsbergį pavaduojantis Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausioji specialistė Erika Giedraitienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-05-16 |
2 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsniu siūloma pakeisti Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 589 straipsnio 45 punktą, nustatant, kad nuo 2023 m. gegužės 1 d. Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos pareigūnų funkcijas jiems pagal kompetenciją priskirtų administracinių nusižengimų teisenos srityje perimtų Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pareigūnai. Atkreiptinas dėmesys, kad pastarųjų pareigūnų kompetenciją administracinių nusižengimų teisenos srityje nustato ir ANK 589 straipsnio 67 punktas. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo ir ANK nuostatų sistemiškumo, ANK 589 straipsnio 45 punkto naujos redakcijos, įsigaliosiančios 2023 m. gegužės 1 d., nuostatas nereikėtų apjungti su ANK 589 straipsnio 67 punkto nuostatomis, vieno kurio iš šių punktų atsisakant (pripažįstant netekusiu galios).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 2 straipsnis dėstytinas taip: 2 straipsnis. 589 straipsnio pakeitimas Pakeisti 589 straipsnio 67 punktą ir jį išdėstyti taip: „ 67) Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos – dėl šio kodekso 110, 112, 113, 257, 258, 261 straipsniuose, 276 straipsnio 3, 4 dalyse, 333, 334, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 3561, 3562, 357, 3571, 358, 361, 362, 363, 364, 3641, 505, 507 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų;“ |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-05-16 |
3 |
|
|
2. Projekto 3 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnį“ įrašytini žodžiai „Šio įstatymo 1 straipsnis“.
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Atsižvelgiant į pataisas, susijusias su TD 1 pastaba, Projekto 3 straipsnis dėstytinas taip: 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas 1. Šio įstatymo 1 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2023 m. sausio 2 d. 2. Šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalis ir 2 straipsnis įsigalioja 2024 m. sausio 1 d. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-05-16 |
|
|
|
3. Atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra svarstomas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 115, 122, 125, 137, 187, 205 ir 589 straipsnių pakeitimo bei kodekso papildymo 1071, 1131 ir 1871 straipsniais įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-4857(2)), kurio 2 straipsniu ANK papildomas nauju 1131 straipsniu ir atitinkamai 10 straipsnio 1 dalimi tikslinamas ANK 589 straipsnio 45 punktas. Atsižvelgiant į tai, abiejų projektų nuostatos svarstymo metu turėtų būti tarpusavyje derinamos. |
Pritarti |
Svarstant minimą projektą Nr. XIIIP-4875(2) komitete atsižvelgtina į pateiktą pastabą ir nuostatos derintinos. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (2022-05-10 Nr. 053)
|
|
|
|
Prašome grąžinti Įstatymų projektus rengėjams, įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus perduoti Įstatymų projektų rengimą kompetentingai institucijai Žemės ūkio ministerijai, ir atitinkamai įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus įvertinti NŽT reformą, vadovaujantis Strateginio valdymo įstatyme įtvirtintais principais, parengti NŽT reformos kaštų ir naudos analizę ir pagrįsti šios reformos efektyvumą konkrečiais duomenimis ir skaičiavimais, taip pat, vadovaujantis Reglamento 18 ir 25 punktais, Įstatymų projektus pateikti derinti suinteresuotoms institucijoms (raštas pridėtas prie įstatymo projekto Nr. XIVP-1625 medžiagos). |
Nepritarti |
Svarstomas projektas yra lydimasis projektas ir iš esmės nesprendžiantis NŽT reformos klausimų, todėl jo nuostatos derintinos su VVSK patobulintais pagrindiniais įstatymo projektais. |
2. |
Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM darbuotojų profesinė sąjunga (2022-05-25 NŽT PR – 20220525, 2022-05-25 NZT PR - 20220525A)
|
|
|
|
Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas. Prašome gražinti rengėjams Įstatymų pataisų paketą tobulinti apjungiant žemėtvarkos I ir II etapus į vieną išbaigtą, racionalų ir labai aiškų paketą, apimantį tiek struktūrines, institucines permainas, tiek ir efektyvesnių, tobulesnių žemėtvarkinių procesų, racionalesnių žemėtvarkos algoritmų sprendinius. |
Nepritarti |
Svarstomas projektas yra lydimasis projektas ir iš esmės nesprendžiantis NŽT reformos klausimų, todėl jo nuostatos derintinos su VVSK patobulintais pagrindiniais įstatymo projektais. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Biudžeto ir finansų komitetas 2022-06-08 |
|
|
|
* |
iš esmės pritarti įstatymo projektui ir siūlyti jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktus pasiūlymus. |
Pritarti |
|
2. |
Kaimo reikalų komitetas komitetas 2022-06-08 |
|
|
|
* |
6.1. Sprendimas: pritarti Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1633; 6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
3. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2202-06-22 |
|
|
|
* |
Pritarti administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1633 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – nėra, susilaikė – nėra.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Stasys Šedbaras
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė