2017-03-29
PASIŪLYMAI LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO
NR. I-1491 PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTUI NR. XIIP-3750(4)
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
2 |
12 |
|
Argumentai: Apribojant mokėjimo dokumentų pateikimą ir paliekant tik vieną galimą būdą, apsunkinamas tiekėjų dalyvavimas viešuose pirkimuose. Smulkiajam ir vidutiniam verslui dėl atsirandančių papildomų kaštų bus dar sudėtingiau ir nepatraukliau juose dalyvauti. Taip pat tiekėjams kyla klausimas, kodėl už naudojimąsi valstybine sistema, kuri naudą teikia tik valstybinėms įstaigoms, privaloma susimokėti. Tiekėjams ir taip išauga dokumentų pateikimo kaštai naudojantis šia sistema: dvigubai pailgėja sąskaitos faktūros pateikimo procedūra ir krūvis darbuotojams. Be to, įstatymu apibrėžus konkrečią informacinę sistemą, sukuriamas paslaugos teikimo monopolis. Tiekėjai nebegali rinktis kitų tokios pačios paslaugos teikėjų paslaugų. O šiuo metu rinkoje veikiantys tiekėjai, kurie siūlo elektroninių dokumentų paslaugas, turės pasitraukti, - jų paslaugos taps neaktualios. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad šiuo metu veikianti sistema „E. sąskaita“ turi tik lietuvišką versiją ir palikus privalomą naudojimą užsienio tiekėjų dalyvavimas būtų stipriai apsunkintas.
Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnio 12 dalį: „2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
|
2. |
10 |
3 |
1 |
Argumentai: Apribojant mokėjimo dokumentų pateikimą ir paliekant tik vieną galimą būdą, apsunkinamas tiekėjų dalyvavimas viešuose pirkimuose. Smulkiajam ir vidutiniam verslui dėl atsirandančių papildomų kaštų bus dar sudėtingiau ir nepatraukliau juose dalyvauti. Taip pat tiekėjams kyla klausimas, kodėl už naudojimąsi valstybine sistema, kuri naudą teikia tik valstybinėms įstaigoms, privaloma susimokėti. Tiekėjams ir taip išauga dokumentų pateikimo kaštai, naudojantis šia sistema: dvigubai pailgėja sąskaitos faktūros pateikimo procedūra ir krūvis darbuotojams. Be to, įstatymu apibrėžus konkrečią informacinę sistemą, sukuriamas paslaugos teikimo monopolis. Tiekėjai nebegali rinktis kitų tokios pačios paslaugos teikėjų paslaugų. O šiuo metu rinkoje veikiantys tiekėjai, kurie siūlo elektroninių dokumentų paslaugas, turės pasitraukti, - jų paslaugos taps neaktualios.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 10 straipsnio 3 dalies ir 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „10 straipsnis. Vidaus sandoriai 2) reikalauja iš tiekėjo, kad vykdant vidaus
sandorius pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros,
kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos būtų teikiami
naudojantis informacinių sistemų |
3. |
22 |
3, 4, 12 |
|
Argumentai: Apribojant mokėjimo dokumentų pateikimą ir paliekant tik vieną galimą būdą, apsunkinamas tiekėjų dalyvavimas viešuose pirkimuose. Smulkiajam ir vidutiniam verslui dėl atsirandančių papildomų kaštų bus dar sudėtingiau ir nepatraukliau juose dalyvauti. Taip pat tiekėjams kyla klausimas, kodėl už naudojimąsi valstybine sistema, kuri naudą teikia tik valstybinėms įstaigoms, privaloma susimokėti. Tiekėjams ir taip išauga dokumentų pateikimo kaštai, naudojantis šia sistema: dvigubai pailgėja sąskaitos faktūros pateikimo procedūra ir krūvis darbuotojams. Be to, įstatymu apibrėžus konkrečią informacinę sistemą, sukuriamas paslaugos teikimo monopolis. Tiekėjai nebegali rinktis kitų tokios pačios paslaugos teikėjų paslaugų. O šiuo metu rinkoje veikiantys tiekėjai, kurie siūlo elektroninių dokumentų paslaugas, turės pasitraukti, - jų paslaugos taps neaktualios.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 22 straipsnio 3 dalį ir išdėstyti taip: „22 straipsnis. Bendravimas ir keitimasis informacija 3. Pasirašant ar nutraukiant pirkimo ir
preliminariąsias sutartis, vykdant ir keičiant pirkimo sutartis,
perkančiosios organizacijos ir tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija
gali vykti ne Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis.
Vykdant pirkimo sutartis, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros,
sąskaitos faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės
sąskaitos turi būti teikiami naudojantis informacinių sistemų
Pakeisti įstatymo projekto 22 straipsnio 4 dalį ir išdėstyti taip: „22 straipsnis. Bendravimas ir keitimasis informacija 4. Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos
priemonės, centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos elektroninės
priemonės
Pakeisti įstatymo projekto 22 straipsnio 12 dalį ir išdėstyti taip: „22 straipsnis. Bendravimas ir keitimasis informacija 12. Jeigu mobilizacijos, karo ir nepaprastosios
padėties atveju yra Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos |
4 |
92 |
10 |
|
Argumentai: Apribojant mokėjimo dokumentų pateikimą ir paliekant tik vieną galimą būdą, apsunkinamas tiekėjų dalyvavimas viešuose pirkimuose. Smulkiajam ir vidutiniam verslui dėl atsirandančių papildomų kaštų bus dar sudėtingiau ir nepatraukliau juose dalyvauti. Taip pat tiekėjams kyla klausimas, kodėl už naudojimąsi valstybine sistema, kuri naudą teikia tik valstybinėms įstaigoms, privaloma susimokėti. Tiekėjams ir taip išauga dokumentų pateikimo kaštai, naudojantis šia sistema: dvigubai pailgėja sąskaitos faktūros pateikimo procedūra ir krūvis darbuotojams. Be to, įstatymu apibrėžus konkrečią informacinę sistemą, sukuriamas paslaugos teikimo monopolis. Tiekėjai nebegali rinktis kitų tokios pačios paslaugos teikėjų paslaugų. O šiuo metu rinkoje veikiantys tiekėjai, kurie siūlo elektroninių dokumentų paslaugas, turės pasitraukti, - jų paslaugos taps neaktualios.
Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 92 straipsnio 10 dalį: „92 straipsnis. Pirkimų valdyme dalyvaujančios institucijos
|
Teikia
Seimo narys Tadas Langaitis