LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO

„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 23 IR 210 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO“

PROJEKTO XIVP-4073(2)

 

 

2024-11-12 Nr. 102-P-42

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Liuda Pociūnienė, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Žana Jerochovienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meile Čeputienė, Rivena Zegerienė.

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto / Komisijos sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-11-08

1

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnio 1 dalyje išdėstytos Seimo statuto 23 straipsnio 2 dalies nuostata „Seimo nario asmens neliečiamybės atėmimo klausimas įrašomas į artimiausio Seimo posėdžio darbotvarkę“ koreguotina, nurodant, kad „Seimo nario asmens neliečiamybės atėmimo klausimas įrašomas į artimiausio kitos dienos Seimo posėdžio darbotvarkę“, nes tos dienos, kurios viename posėdžių Seimo narys padarytų pareiškimą, jog sutinka, kad jo neliečiamybė būtų panaikinta, posėdžių darbotvarkė jau būtų patvirtinta, o išankstinis klausimo įtraukimas į darbotvarkę nesant įvykusio juridinio fakto (Seimo nario padaryto pareiškimo) nebūtų galimas.

Pritarti

Pasiūlymas:

„2. Jeigu Seimo narys, išklausęs generalinio prokuroro pranešimą dėl jo patraukimo baudžiamojon atsakomybėn, suėmimo ar kitokio jo laisvės suvaržymo, iš karto viešai Seimo posėdyje padaro pareiškimą, jog sutinka, kad jo neliečiamybė būtų panaikinta, tyrimo komisija dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jo laisvę nesudaroma. Šiuo atveju Seimo pirmininkas teikia Seimo nutarimo dėl  sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jo laisvę projektą. Seimo nario asmens neliečiamybės atėmimo klausimas įrašomas į artimiausio kitos dienos Seimo posėdžio darbotvarkę. Diskusijose dėl neliečiamybės atėmimo dalyvauja Seimo narys, kurio asmens neliečiamybės klausimas sprendžiamas, ir ne daugiau kaip po 2 Seimo narius, pasisakančius „už“ ir „prieš“. Seimo nutarimas dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jo laisvę gali būti priimtas, kai už jį balsuoja daugiau kaip pusė visų Seimo narių.“

 

Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2024-11-08

2

 

 

 

2.    Projekte dėstomų Seimo statuto nuostatų esmė – atsisakyti tyrimo komisijos dėl sutikimo asmenį (Seimo narį, Ministrą Pirmininką, ministrą, teisėją) patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jo laisvę sudarymo tais atvejais, kai tas asmuo Seimo posėdyje padarytų pareiškimą, jog sutinka, kad jo neliečiamybė būtų panaikinta. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir glaustumo, projekto 2 straipsniu reikėtų pakeisti ne Seimo statuto 210 straipsnio 2 dalies 2 punktą, o visą šią dalį, atsisakant jos skirstymo į punktus ir suformuluojant joje atitinkamą bendrą nuostatą (kuria būtų pateikta bendra nuoroda į šio statuto 23 straipsnį).

Pritarti

Argumentai:

Pritartus Teisės departamento pastabai turi būti keičiamas ne Seimo statuto 210 straipsnio 2 dalies 2 punktas, o visa 210 straipsnio 2 dalis.

Pasiūlymas:

2 straipsnis. 210 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 210 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Jeigu yra Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro teikimas dėl Ministro Pirmininko, ministro ar teisėjo patraukimo baudžiamojon atsakomybėn, suėmimo ar kitokio jų laisvės suvaržymo, Seimas priima sprendimus pagal šio statuto 23 straipsnį.:

1) jeigu Ministras Pirmininkas ar ministras yra Seimo nariai, o teisėjas yra Konstitucinio Teismo pirmininkas ar teisėjas, Aukščiausiojo Teismo pirmininkas ar teisėjas, Apeliacinio teismo pirmininkas ar teisėjas, Seimas priima sprendimus pagal šio statuto 23 straipsnį;

2) jeigu Ministras Pirmininkas ar ministras nėra Seimo nariai, o teisėjas nėra Konstitucinio Teismo pirmininkas ar teisėjas, Aukščiausiojo Teismo pirmininkas ar teisėjas, Apeliacinio teismo pirmininkas ar teisėjas, Seimas sprendžia, ar sudaryti tyrimo komisiją dėl sutikimo Ministrą Pirmininką, ministrą ar teisėją patraukti baudžiamojon atsakomybėn, suimti ar kitaip suvaržyti jų laisvę. Tokiu atveju veiksmai atliekami pagal šio statuto 23 straipsnio 2, 3, 4, 5, ir 6 ir 7 dalis.“

 

Balsavimo rezultatai: už –5, prieš –0, susilaikė – 0.

 

 

 

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                              (Parašas)                                                                                  Irena Haase

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė