image002

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Kaimo reikalų komiteto

                                                                                                                                                                         

PAPILDOMO KOMITETO išvadA

                                 

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4014

 

 2019-11-06   Nr.110-P-29

Vilnius

 

 

1. Komiteto  posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas, pirmininko pavaduotojas Kazys Starkevičius, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Petras Čimbaras, Aurimas Gaidžiūnas, Alfredas Nausėda, Rasa Petrauskienė, Algimantas Salamakinas. Komiteto biuro vedėjas Romaldas Abugelis, patarėjai: Rolandas Juknevičius, Augustė Matulevičienė, Gintarė Remeikienė, padėjėja Gintarė Rimeisienė.
Kviestieji asmenys: Žemės ūkio ministras Andrius Palionis, Žemės ūkio viceministras Petras Narkevičius, Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamento direktorė Regina Mininienė, Žemės ūkio rūmų direktorius Sigitas Dimaitis, Lietuvos žemės ūkio tarybos atstovas Jonas Sviderskis, Lietuvos melioratorių asociacijos pirmininkas Kazys Sivickis, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius Darius Remeika, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktorius Laimonas Čiakas.


2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos
(toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2019-10-21

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreipiame dėmesį, kad Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 pakeitimo projektas (reg. Nr. XIIIP-3959) bei jį lydintysis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 4 straipsnio pakeitimo projektas (reg. Nr. XIIIP-3962), kuriuose numatyta, jog 2020 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba tampa valstybės biudžeto asignavimų valdytoja. Atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 18 straipsnio 2 dalį, Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte turi būti nustatoma valstybės biudžeto pajamų paskirstymas pagal asignavimų valdytojus. Atsižvelgiant į tai, atitinkamai turėtų būti tikslinamas Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Žemės ūkio rūmai,

2019-10-09

 

 

 

Valstybės biudžete 2020 m. žemės ūkio sričiai papildomai skirti:

1.1.   33,178 mln. Eur – melioracijos valstybės investicijų projektams vykdyti;

Pritarti iš dalies

Argumentai: melioracijos sistemos eksploatuojamos 50 ir daugiau metų, beveik 2 mln. ha yra ženkliai uždumblėjusios. Hidraulinis pralaidumas sumažėjęs net iki 40 proc. Nemažai melioracijos statinių dėl nepriežiūros tapo avariniais.


KRK pasiūlymas:

papildomai skirti 20 mln. Eur – melioracijos valstybės investicijų projektams vykdyti.

1.2.   23,342 mln. Eur – ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti (žemės ūkio funkcijoms vykdyti – 5,808 mln. Eur, valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise – 17,534 mln. Eur);

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

1)          papildomai skirti 5, 808 mln. Eur ŽŪM kuruojamoms valstybinėms funkcijoms vykdyti;

2)          papildomai skirti 5 mln. Eur melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui

1.3.   20,415 mln. Eur – bendrojo finansavimo lėšoms pagal 2019 m. pateiktas paraiškas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonei „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“ finansuoti;

Pritarti

KRK pasiūlymas:

Papildomai skirti 20,415 mln. Eur – bendrojo finansavimo lėšoms pagal 2019 m. pateiktas paraiškas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonei „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“ finansuoti.

1.4.   0,631 mln. Eur – ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikų maitinimui naudojamiems pagal kokybės sistemas pagamintiems produktams įsigyti;

Pritarti

KRK pasiūlymas:

Skirti 0,631 mln. Eur – ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikų maitinimui naudojamiems pagal kokybės sistemas pagamintiems produktams įsigyti.

1.5.   7,3 mln. Eur – 2019 m. šalnų padarytiems nuostoliams Lietuvos sodams ir uogynams kompensuoti;

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

skirti 8,4 mln. Eur 2019 m. šalnų ir sausros padarytiems nuostoliams kompensuoti.

1.6.   1,7 mln. Eur – Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, siekiant užtikrinti gebėjimus vykdyti efektyvesnę maisto produktų saugos ir kokybės  kontrolę šalyje  bei eksportuojant Lietuvoje pagamintus maisto produktus;

Pritarti iš dalies

Žr. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pasiūlymus (4.1., 4.2., 4.3., 4.4 punktai), kuriems KRK siūlo pritarti.

 

1.7.   5,7 mln. Eur – kad PLNP vokas būtų atstatytas į 2014-2017 m. lygį.

Pritarti

 

2.

 

 

Lietuvos melioracijos įmonių asociacija,

2019-10-17

 

 

 

Numatyti, kad 2020 m. iš valstybės biudžeto lėšų būtų skirta valstybės nuosavybėje esančių melioracijos statinių priežiūrai, remontui ir rekonstravimui ne mažiau 30-40 mln. Eur.

Toks finansinis resursas dar leistų teikti minimalias melioracijos inžinerines paslaugas šalies žemės ūkiui ir išvengti šakos visiškai bankrotinės situacijos.

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

1)          papildomai skirti 20 mln. Eur – melioracijos valstybės investicijų projektams vykdyti;

2)          papildomai skirti 5 mln. Eur melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui.

 

3.

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas 2019-10-21

 

 

 

Lėšas Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui padidinti iki 597 tūkst. Eur, t.t. darbo užmokesčiui 503 tūkst. Eur.

Pritarti

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui jau du metus buvo žymiai mažinami valstybės biudžeto asignavimai. Dabartiniame įstatymo projekte numatyta 412 tūkst. Eur (iš jų darbo užmokesčiui 308 tūkst. Eur.) yra nepakankama suma instituto veiklai ir prisiimtiems įsipareigojimams vykdyti.

 

KRK pasiūlymas:

Papildomai Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui skirti 185 tūkst. Eur.

4.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba,

2019-10-21

 

 

 

4.1. skirti 920 tūkst. Eur – Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto parengtam investiciniam projektui „Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto techninių gebėjimų stiprinimas“;

 

Pritarti

Investicijų projektas skirtas sustiprinti Instituto laboratorijų referentines funkcijas ir techninius gebėjimus atlikti laboratorinius tyrimus maisto ir pašarų bei gyvūnų sveikatos srityse, įsigyjant naują ir modernią laboratorinę įrangą, kuri pakeistų fiziškai ir morališkai pasenusią ir nusidėvėjusią įrangą.

Neskyrus prašomo papildomo finansavimo, VMVT negalės užtikrinti efektyvios valstybinės veterinarinės  priežiūros kontroliuojamose skerdyklose, sutriks eksporto siuntų sertifikavimas ir negalės pilna apimtimi atlikti būtinų maisto saugos, gyvūnų užkrečiamųjų ligų tyrimų, sutriks patikrų atlikimo procedūros pasienio postuose.

 

 

 

 

 

4.2.  skirti 2 032 000 Eur – darbo užmokesčio išlaidoms;

Pritarti

Nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojus naujajam Valstybės tarnybos įstatymui, išaugo VMVT išlaidos darbo užmokesčiui, dėl to reikalingos papildomos lėšos.

 

 

 

 

 

4.3. skirti 150 tūkst. Eur – naujų funkcijų vykdymui;

Pritarti

Neužtikrinus finansavimo ir sutrikus funkcijų vykdymui, kyla rizika šalies prekybai, eksportui, dėl to į valstybės biudžetą bus surenkama mažiau pajamų  iš verslo subjektų vykdomos veiklos.

 

 

 

 

 

 

4.4. skirti 645 tūkst. Eur – VĮ Turto bankas įsipareigojimams (dėl 2015 m. vasario 11 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 148 „Dėl valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo įgyvendinimo”).

Pritarti

Papildomos lėšos reikalingos mokėjimams VĮ „Turto bankas“ už patalpų naudojimą.

5.

Lietuvos žemės ūkio taryba,

2019-10-22

 

 

 

5.1. melioracijos ir hidrotechnikos statinių priežiūrai ir rekonstrukcijai prie skiriamų 14,3 mln. eurų papildomai 2020 metams reikia skirti 50,7 mln. eurų.

 

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

1)          papildomai skirti 20 mln. Eur – melioracijos valstybės investicijų projektams vykdyti;

2)          papildomai skirti 5 mln. Eur melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui.

 

5.2. bendrajam finansavimui būtina papildomai skirti 32 mln. Eur.

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

Papildomai skirti 20,415 mln. Eur – bendrojo finansavimo lėšoms pagal 2019 m. pateiktas paraiškas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonei „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“ finansuoti.

5.3. padidinti nacionalinėms paramos priemonėms skiriamų lėšų sumą bent iki 75 mln. eurų, papildomai tam skiriant 23,63 mln. Eur.

Pritarti iš dalies

KRK pasiūlymas:

Papildomai skirti 5,7 mln. Eur pereinamojo laikotarpio nacionalinės paramos (PLNP) priemonėms.

6.

Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos,

2019-11-04

 

 

 

Atkreipdami dėmesį į Nacionalinės žemės tarnybos pastangas ir indėlį surinkti kuo daugiau lėšų į valstybės biudžetą, tačiau įvertindami ir tai, kad dėl darbo užmokesčio finansavimo kvalifikuotiems darbuotojams išlaikyti bei naujiems darbuotojams priimti į laisvas pareigybes trūkumo ir didėjančios darbų apimties yra ir bus sunku išvengti vėluojančių užduočių bei užtikrinti tinkamą ir veiksmingą įstatymais priskirtų funkcijų ir prisiimtų įsipareigojimų vykdymą, tarp jų  ir surenkamų lėšų į valstybės biudžetą didėjimą, prašome svarstant 2020 m. biudžetą numatyti ir papildomai Nacionalinei žemės tarnybai skirti trūkstamą 2 287 tūkst. Eur asignavimų sumą darbo užmokesčiui apmokėti.

 

Pritarti

 

7.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba,

2019-11-05

 

 

 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – VMVT), atsižvelgdama į Alytaus miesto savivaldybės lygio ekstremalią situaciją dėl UAB “Ekologistika” padangų perdirbimo sandėlyje kilusio gaisro, įgyvendina VMVT veiksmų planą, kurio viena iš priemonių - geriamojo vandens, pieno, mėsos, daržovių, pašarinių žaliavų laboratorinė kontrolė (mėginių paėmimas ir laboratoriniai tyrimai (501 tyrimas)). Šios priemonės įgyvendinimui lėšos nebuvo numatytos 2019 m. VMVT asignavimuose, todėl 2019 m. būtinos papildomos valstybės biudžeto lėšos apie 250,0 tūkst. Eur (iš jų: laboratoriniai tyrimai 219,0 tūkst. Eur, mėginių paėmimo priemonės, transportavimas, informacijos viešinimas apie 31,0 tūkst. Eur).

Nepritarti

Siūloma skirti reikalingas lėšas iš 2019 metų Vyriausybės rezervo.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai

K. Glaveckas ir S. Gentvilas

(2019-10-28)

 

 

 

 

Argumentai:

Kadangi Lietuvoje sparčiai diegiama valdymo skaitmenizacija, be to laikantis programinių įsipareigojimų mažinti valstybės tarnautojų skaičių, tikslinga padėti Vyriausybei ir atskiroms ministerijoms vykdyti prisiimtus  įsipareigojimus valdymo efektyvinimo srityje.

 

Pasiūlymas:

Sumažinti Aplinkos, Ekonomikos ir inovacijų, Energetikos, Kultūros, Socialinės apsaugos ir darbo,  Susisiekimo, Sveikatos apsaugos, Švietimo, mokslo ir sporto, Teisingumo, Užsienio reikalų, Vidaus reikalų ir Žemės ūkio ministerijų asignavimus darbo užmokesčiui 2 procentais.

Nepritarti

Jau keletą metų  (2007-2019) asignavimai žemės ūkiui sparčiai mažėja (nuo 12,9 iki 7,7 proc.) nepriklausomai nuo to, kad valstybės biudžeto asignavimai nuolat auga. Todėl komitetas nemato jokių galimybių dar labiau mažinti asignavimus žemės ūkiui.

  

6. Komiteto  sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-4014 ir komiteto išvados bei siūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui įstatymo projektą tobulinti, atsižvelgiant į pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai: melioracijos sistemos, priklausančios valstybei, eksploatuojamos 50 ir daugiau metų, beveik 2 mln. ha yra ženkliai uždumblėjusios, hidraulinis pralaidumas sumažėjęs net iki 40 proc. Nemažai melioracijos statinių dėl nepriežiūros tapo avariniais.

 

Pasiūlymas:

Papildomai skirti 25 mln. Eur, iš jų – 5 mln. Eur valstybei priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių priežiūrai ir 20 mln. EUR – melioracijos investicinių projektų įgyvendinimui.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

2.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Savivaldybės atlieka labai svarbų vaidmenį administruojant visas žemės ūkio programas ir priemones, todėl neskyrus papildomo finansavimo, nukentėtų sklandus žemės ūkio funkcijų, priskirtų savivaldybėms, vykdymas.

 

Pasiūlymas:

Papildomai skirti 5,808 mln. Eur Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybinėms funkcijoms vykdyti (valstybės perduotoms savivaldybėms).

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

3.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

2019 metams bendrojo finansavimo lėšos buvo ženkliai sumažintos, lyginant su 2018 metais (26,105 mln. mažiau), numatytas padidinimas 2020 metų biudžeto projekte yra tik lėšų atstatymas ir jis yra nepakankamas.

 

Pasiūlymas:

Papildomai skirti 20,415 mln. Eur – bendrojo finansavimo lėšoms pagal 2019 m. pateiktas paraiškas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonei „Išmokos už vietoves, kuriose esama gamtinių ar kitokių specifinių kliūčių“ finansuoti.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

4.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Šių metų pavasarį sodų masinio žydėjimo metu kelias naktis Lietuvoje buvo fiksuojamas 5-8 laipsnių šaltis. Tokių didelių šalčių gegužės mėnesį nebuvo nustatyta jau kelis dešimtmečius. Meteorologų įvardintas stichinis šaltis visiškai sunaikino 80-90 proc. derliaus ir verslinius sodus paliko be pajamų. Be to, 2019 metais dėl didelės sausros labai nukentėjo ir kitų žemės ūkio kultūrų augintojai.

Atsižvelgiant į tai, būtina bent iš dalies kompensuoti ūkininkų patirtus nuostolius.

 

Pasiūlymas:

Skirti 8,4 mln. Eur 2019 m. šalnų ir sausros padarytiems nuostoliams kompensuoti.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

5.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Lėšų skyrimas skatintų didesnę vietos ūkininkų produkcijos paklausą, o ikimokyklinio ugdymo įstaigoms būtų tiekiami kokybiškesni ir sveikesni produktai, naudojami vaikų maitinimui.

 

Pasiūlymas:

Skirti 0,631 mln. Eur – ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikų maitinimui naudojamiems pagal kokybės sistemas pagamintiems produktams įsigyti.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

6.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Neskyrus pakankamai lėšų pereinamojo laikotarpio nacionalinėms paramos priemonėms ir įvertinant tai, kad Lietuva yra tarp trijų Baltijos valstybių, gaunančių mažiausias tiesiogines išmokas iš ES, mūsų žemės ūkio sektoriaus konkurencingumas, kuris jau dabar yra nepakankamas, dar labiau mažės ir žemės ūkio sektoriai (pieno, mėsos gamyba, sodininkystė), sukuriantys didžiausią pridėtinę vertę, toliau sparčiai trauksis arba atsidurs ant visiško išnykimo ribos. 

 

Pasiūlymas:

Papildomai skirti 5,7 mln. Eur pereinamojo laikotarpio nacionalinės paramos (PLNP) priemonėms.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

7.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui jau du metus buvo žymiai mažinami valstybės biudžeto asignavimai. Dabartiniame biudžeto projekte numatyta 412 tūkst. Eur (iš jų darbo užmokesčiui 308 tūkst. Eur.) yra nepakankama suma instituto veiklai ir prisiimtiems įsipareigojimams vykdyti.

 

Pasiūlymas:

Papildomai Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui skirti 185 tūkst. Eur.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

8.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Neskyrus prašomo papildomo finansavimo, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba negalės užtikrinti efektyvios valstybinės veterinarinės  priežiūros kontroliuojamose skerdyklose, sutriks eksporto siuntų sertifikavimas ir negalės pilna apimtimi atlikti būtinų maisto saugos, gyvūnų užkrečiamųjų ligų tyrimų, sutriks patikrų atlikimo procedūros pasienio postuose.

Investicijų projektas skirtas sustiprinti Instituto laboratorijų referentines funkcijas ir techninius gebėjimus atlikti laboratorinius tyrimus maisto ir pašarų bei gyvūnų sveikatos srityse, įsigyjant naują ir modernią laboratorinę įrangą, kuri pakeistų fiziškai ir morališkai pasenusią ir nusidėvėjusią įrangą.

 

Pasiūlymas:

Skirti 920 tūkst. Eur – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto parengtam investiciniam projektui „Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto techninių gebėjimų stiprinimas“.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

9.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojus naujajam Valstybės tarnybos įstatymui, išaugo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos išlaidos darbo užmokesčiui, dėl to reikalingos papildomos lėšos, kad būtų kompensuotos 2019 metais išaugusios su darbo užmokesčiu susijusios išlaidos.

 

Pasiūlymas:

Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai skirti 2 032 000 Eur – darbo užmokesčio išlaidoms kompensuoti.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

10.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Neužtikrinus finansavimo ir sutrikus funkcijų vykdymui, kyla rizika šalies prekybai, eksportui, dėl to į valstybės biudžetą bus surenkama mažiau pajamų  iš verslo subjektų vykdomos veiklos.

 

Pasiūlymas:

Skirti 150 tūkst. Eur – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos naujų funkcijų vykdymui.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

11.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Papildomos lėšos būtinos mokėjimams VĮ „Turto bankas“ už patalpų naudojimą (dėl 2015 m. vasario 11 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 148 „Dėl valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo įgyvendinimo”).

 

Pasiūlymas:

Skirti 645 tūkst. Eur – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įsipareigojimams VĮ Turto bankas.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

12.

Kaimo reikalų komitetas,

2019-11-06

 

 

 

 

Argumentai:

Pažymėtina, kad nuo 2019 m. sausio 1 d., įsigaliojus Valstybės tarnybos įstatymo naujai redakcijai, beveik 45 proc. NŽT teritorinių skyrių valstybės tarnautojų pareiginė alga nesiekė minimalaus pareiginės algos koeficiento ir buvo padidinta tik iki žemiausios Valstybės tarnybos įstatyme nustatyto pareiginės algos koeficiento ribos. <...>

Atkreiptinas dėmesys, kad NŽT dėl darbo užmokesčio fondo lėšų trūkumo negali pasiūlyti NŽT ketinantiems palikti darbuotojams didesnių finansinių galimybių ir taip išsaugoti aukštos kvalifikacijos darbuotojus, taip pat negali užtikrinti tinkamo atlygio už darbą likusiems NŽT darbuotojams, kurie atlieka papildomas funkcijas, nesant kitų darbuotojų, vertinti labai gerai dirbančių darbuotojų veiklos ir juos motyvuoti, padidinat atlyginimą.

Pažymėtina, kad 2019 m. vidutiniškai vienam mėnesiui tenkančios asignavimų dalies, skirtos darbo užmokesčiui išmokėti, nebeužtenka. Atsiskaityti su darbuotojais pavyksta tik panaudojant neužimtiems etatams skirtą darbo užmokesčio lėšų dalį, dėl darbuotojų laikino nedarbingumo sutaupytas darbo užmokesčio lėšas ir lėšas, skirtas darbo užmokesčiui už paskesnį mėnesį apmokėti. Įvertinus visas faktines išlaidas, prognozuojama, kad iki 2019 m. gruodžio 31 d. NŽT negalės visa apimtimi atsiskaityti su darbuotojais už 2019 metus.

 

Pasiūlymas:

Papildomai Nacionalinei žemės tarnybai skirti trūkstamą 2 287 tūkst. Eur asignavimų sumą darbo užmokesčiui apmokėti.

 

Lėšų šaltinis: pajamos, gautos pardavus valstybinę žemės ūkio paskirties žemę ir miškus, valstybės skolos aptarnavimui skirtos lėšos, Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką arba gautos viršplaninės biudžeto pajamos.

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: už – 4 (pirmininko balsas lemia),  prieš – 0, susilaikė – 4.

            8. Komiteto  paskirti pranešėjai: Andriejus Stančikas. 

 

 

Komiteto  pirmininkas                                                                                                                                                                        Andriejus Stančikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaimo reikalų komiteto biuro patarėja Augustė Matulevičienė