PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS SISTEMOS ĮSTATYMO NR. I-552 3, 11, 12, 42, 51, 53, 60, 61, 62, 63, 64 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 73, 74 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS 

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2221(3)

 

2018-06-27

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

Argumentai:

 

Atsižvelgiant į socialinius, ekonominius, demografinius pokyčius Lietuvos regionuose bei siekį juose užtikrinti prieinamas ir kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, siekiant sudaryti realias galimybes regionams faktiškai prisidėti ir dalyvauti regioniniame sveikatinimo veiklos paslaugų planavime ir valdyme  yra poreikis regioniniu mastu turėti regionine instituciją, kuri kartu su valstybės ir savivaldybių institucijomis  regioniniu mastu užtikrintų regioninį sveikatinimo veiklos paslaugų planavimą ir valdymą. Siūloma įstatymu įtvirtinti Sveikatinimo veiklos paslaugų valdymo regioninę tarybą (toliau – Regioninė taryba), kuri būtų sudaroma iš regiono savivaldybių merų, deleguotų  savivaldybių tarybų narių, sveikatos apsaugos ministro paskirtų asmenų, sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos įstaigų paskirtų atstovų,  verslo ir socialinių  partnerių  atstovų. Siekiant efektyvaus suinteresuotų regiono atstovų dalyvavimo Regioninėje taryboje, 1/3 visų Regioninės tarybos  narių turėtų sudaryti sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos veiklą vykdančių įstaigų paskirti bei verslo ir socialinių  partnerių  atstovai. Į Regioninę tarybą įtraukiamų asmenų grupės yra geriausiai susipažinusios su atitinkamų sveikatinimo veiklų (asmens, visuomenės sveikatos priežiūra, farmacijos veikla ir kt.) regione problematika, faktine situacija, todėl jų nuomonė yra labai svarbi valstybės ir savivaldybės institucijoms, formuojančioms sveikatinimo veiklos politiką valstybės (savivaldybės) mastu.

Regioninės tarybos užtikrintų efektyvų  regioninį sveikatinimo veiklos paslaugų planavimą ir valdymą, tinkamą sveikatos  priežiūros paslaugų paskirstymą ir jų apmokėjimą valstybės lėšomis, užtikrintų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą regiono pacientams.

Atsižvelgiant į tai, siūloma įstatymu įtvirtinti sveikatinimo veiklos paslaugų valdymo regionines tarybas regionuose, taip pat numatyti jų sudarymą ir pagrindines vykdomas funkcijas.

 

Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalyje keičiamo Įstatymo 12 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

2. Pakeisti 12 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sveikatos apsaugos ministerija ir sveikatos apsaugos ministro valdymo srities valstybės institucijos pagal kompetenciją organizuoja nustatyto masto asmens ir visuomenės sveikatos priežiūrą joms pavaldžiose LNSS įstaigose. Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 2 ir 5 punktuose nurodytų steigėjų įsteigtose ligoninėse sveikatos priežiūrą pagal šio straipsnio 5 dalyje nustatytą mastą organizuoja Sveikatos apsaugos ministerija, suderinusi su sveikatinimo veiklos paslaugų valdymo regioninėmis tarybomis. Krašto apsaugos ministro valdymo srities, teisingumo ministro valdymo srities, vidaus reikalų ministro valdymo srities sveikatos priežiūros įstaigose nustatyto masto sveikatos priežiūrą organizuoja atitinkamai Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos  vidaus reikalų ministerija arba joms pavaldžios valstybės institucijos.“

 

 

2.

 

 

 

 

Pasiūlymas: papildyti Įstatymo projektą 10 straipsniu keičiamą Įstatymą papildant 621 straipsniu:

 

10 straipsnis. Įstatymo papildymas 621 straipsniu

Papildyti Įstatymą 621 straipsniu:

„621 straipsnis. Sveikatinimo veiklos paslaugų valdymo regioninės tarybos 

1. Sveikatinimo veiklos paslaugų valdymo regioninės tarybos (toliau – regioninės tarybos) sudaromos iš regiono savivaldybių merų, savivaldybių gydytojų, sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos įstaigų paskirtų atstovų ir šioms įstaigoms (jų darbuotojams) atstovaujančių asociacijų, sveikatinimo veiklos srityje veiklą vykdančių verslo ir socialinių partnerių atstovų. Sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos įstaigų paskirtų atstovų ir šioms įstaigoms (jų darbuotojams) atstovaujančių asociacijų, sveikatinimo veiklos srityje veiklą vykdančių verslo ir socialinių partnerių atstovų regioninėje taryboje turi būti ne mažiau kaip 1/3 visų regioninės tarybos narių (apskaičiuojant jų skaičius yra aritmetiškai suapvalinamas). Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai į regioninių tarybų sudėtį neįeina. Regioninė taryba neturi juridinio asmens teisių, jos veiklos teritorija atitinka Regioninės plėtros įstatyme nustatytą regiono teritoriją.

2. Regioninių tarybų kadencijos sutampa su savivaldybių tarybų kadencijomis. Per 3 mėnesius nuo galutinių savivaldybių tarybų rinkimų rezultatų paskelbimo Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas kviečia pirmąjį atitinkamos regioninės tarybos posėdį, kuriame išrenkamas regioninės tarybos pirmininkas.

3. Regioninių tarybų funkcijos:

1) laikydamosi atitinkamą sveikatinimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų, teikia siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl regioninio sveikatinimo veiklos paslaugų planavimo ir valdymo;

2) teikia siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai ir savivaldybėms dėl sveikatinimo veiklos paslaugų prieinamumo gerinimo regionuose;

3) svarsto ir derina valstybės ir savivaldybių institucijų parengtus teisės aktų projektus dėl sveikatinimo veiklos paslaugų organizavimo ir įgyvendinimo regionuose;

4) atlieka kitas teisės aktuose numatytas funkcijas, susijusias su sveikatinimo veiklos paslaugų teikimu regionuose.

4. Regioninės tarybos sudarymo tvarką ir pavyzdinius nuostatus tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

5. Už darbą regioninėje taryboje darbo užmokestis nėra mokamas.“

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                  Aurelijus Veryga