1.
|
2
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant
tai, kad Seimo Teisės departamentas savo išvadoje nurodo, kad „ pagal imperatyvią specialiąją Seimo statuto dvidešimt
devintojo1 skirsnio nuostatą Seimo narių siūlymai nebūtų
teikiami ir svarstomi. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pagal Seimo
statuto 149 straipsnio 1 dalį „Komiteto išvadų projekte nurodoma,
kokios pataisos ir pasiūlymai buvo gauti iš papildomų komitetų,
ekspertų, suinteresuotų asmenų bei asmenų, turinčių įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę, į kurias pastabas ir pasiūlymus yra atsižvelgiama, į
kuriuos ne ir kodėl, kaip siūloma keisti įstatymo projektą“ (išskirta
mūsų). Sistemiškai aiškinant galiojančias ir projektu teikiamas Seimo statuto
nuostatas, matyti, kad komitetuose galėtų būti teikiami ir svarstomi
ekspertų, suinteresuotų asmenų, įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turinčių
asmenų, išskyrus Seimo narius (Respublikos Prezidento, Vyriausybės),
pasiūlymai dėl Seimo nutarimų dėl mobilizacijos ar demobilizacijos
skelbimo, nepaprastosios padėties, karo padėties įvedimo ar atšaukimo,
ginkluotųjų pajėgų panaudojimo projektų, tačiau atitinkami Seimo
narių pasiūlymai nebūtų svarstomi. Svarstytina, ar tai atitiktų projektu
siūlomo teisinio reguliavimo tikslą.“, siūlytina suteikti galimybę ir Seimo
nariams teikti pasiūlymus 1862 straipsnio
1 dalyje nurodytiems nutarimų projektams.
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo 1862
straipsnio
5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5.
Seimo narių siūlymai dėl šio straipsnio 1 dalyje nurodytų Seimo nutarimų
projektų neteikiami ir nesvarstomi registruojami ne vėliau, kaip
likus 1 valandai iki šių Seimo nutarimų projektų svarstymo Teisės ir
teisėtvarkos komitete.“
|