PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 31 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-3240

 

 

2019-06-03

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1

 

 

 

Argumentai:

Pasiūlymo tikslas yra nustatyti, jog seniūnas – ir savivaldybės administracijos filialo, ir biudžetinės įstaigos vadovas – kitai kadencijai be konkurso būtų skiriamas ne atsižvelgiant į paskutiniųjų kadencijos metų tarnybinės veiklos vertinimą, o į visos kadencijos metu gautus metinius tarnybinės veiklos vertinimus.

 

Pagal dabartinį įstatymo projektą, seniūnas, ketverius metus gavęs metinius tarnybinės veiklos įvertinimus labai gerai, tačiau penktaisiais įvertintas gerai, netenka galimybės būti paskirtam kitai kadencijai be konkurso. Toks reguliavimas nesuteikia seniūnams motyvacijos dirbti, siekti karjeros ir efektyvių rezultatų visos kadencijos metu.

 

Atsižvelgiant į teisės departamento pastabas, taip pat pasiūlymu numatoma nustatyti, jog seniūnas, esant tarnybinės veiklos vertinimams gerai arba labai gerai, būtų skiriamas ne antrai, o kitai kadencijai, kadangi seniūnų kadencijų skaičius neribojamas.

 

Reorganizuojant seniūnijas, siekiant teisinio aiškumo, seniūnijų seniūnus siūloma skirti tik konkurso būdu.


Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekte 1 straipsniu keičiamą Vietos savivaldos įstatymo 31 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„9. Seniūną – ir savivaldybės administracijos filialo, ir biudžetinės įstaigos vadovą – į pareigas priima ir iš jų atleidžia savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis šiuo įstatymu ir Valstybės tarnybos įstatymu. Į seniūno pareigas priimama tik konkurso būdu, išskyrus atvejus, kai asmeniui, savo noru atsistatydinusiam iš seniūno pareigų, atkuriamas valstybės tarnautojo statusas taikant Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 2 ir 3 dalyse numatytas garantijas arba kai keičiama seniūnijos forma, o seniūno pareigas einantis asmuo atitinka reikalavimus, taikomus kitos formos seniūnijos vadovui. Seniūnas, kurio visi kadencijos metiniai tarnybinės veiklos vertinimai buvo gerai arba labai gerai, o paskutinis veiklos vertinimas labai gerai, gali būti skiriamas antrai kitai kadencijai be konkurso. Be konkurso į pareigas seniūnas gali būti priimamas taip pat tada, kai yra reorganizuojamos seniūnijos, o reorganizuojamos seniūnijos seniūno pareigas einančio asmens kasmetiniai veiklos vertinimai kadencijos metu buvo geri arba labai geri, o paskutinis veiklos vertinimas labai gerai. Reorganizuojamų seniūnijų seniūnai skiriami konkurso būdu.

Į seniūno pareigas negali būti priimamas asmuo taikant Valstybės tarnybos įstatymo 49 straipsnio 1 dalyje numatytą garantiją. Priimant į seniūno pareigas taip pat netaikomos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatos dėl perkėlimo į seniūno pareigas po karjeros valstybės tarnautojų vertinimo ir tarnybinio kaitumo. Pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisija sudaroma iš 7 narių; ne mažiau kaip 3 ir ne daugiau kaip 4 šios komisijos nariai turi būti tos seniūnijos aptarnaujamos teritorijos išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti asmenys.“


 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                       Edmundas Pupinis