LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Audito komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO 49, 59, 591, 64, 65, 206, 225, 226, 2261 IR 2262 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIIIP-4552
2020-06-17 Nr. 141-P-15
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto pirmininko pavaduotojas Naglis Puteikis, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Petras Gražulis, Audronė Jankuvienė, Gintaras Vaičekauskas.
Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, vyresnioji specialistė Diana Andriūnaitė, padėjėja Akvilė Raudeliūnienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos finansų viceministras Darius Sadeckas, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Finansų politikos departamento direktorius Irmantas Mikulėnas, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktorė Ingrida Muckutė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės ir apskaitos metodologijos skyriaus vedėja Daiva Žibutienė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės ir apskaitos metodologijos skyriaus vyriausioji specialistė Aistė Gelusevičiūtė, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo administravimo ir vietos savivaldos politikos grupės vyresnioji patarėja Dalia Masaitienė, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Strateginio planavimo ir stebėsenos grupė vadovė Vaida Budzevičienė, Valstybės kontrolierius Mindaugas Macijauskas, Valstybės kontrolieriaus pavaduotoja Živilė Simonaitytė, Valstybės kontrolės Finansinio audito departamento vyriausioji patarėja Danguolė Krištopavičienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-16 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto pavadinime po žodžio „STATUTO“ įrašytinas numeris „NR. I-399“. |
Pritarti
|
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-16 |
4 |
|
|
2. Projekto 4 straipsniu keičiamo statuto 64 straipsnio 4 punkte vietoje formuluotės „Valstybinio socialinio draudimo fondo“ įrašytina formuluotė „valstybės socialinių fondų“. |
Pritarti
|
Žr. 2 Audito komiteto pasiūlymą. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-16 |
7 |
|
|
3. Projekto 7 straipsniu keičiamo statuto 225 straipsnio 1 dalyje trūksta 4 punkto.
|
Pritarti
|
Žr. 5 Audito komiteto pasiūlymą. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-16 |
8 |
|
|
4. Vienintelė projekto 8 straipsnio dalis nenumeruotina. |
Pritarti
|
Žr. 6 Audito komiteto pasiūlymą. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-16 |
11 |
|
|
5. Projekto 11 straipsnio 1 dalyje nustatoma, jog statutas įsigalioja 2022 m. sausio 1 d., o šio straipsnio 2 dalyje nustatoma, kad šis statutas taikomas teikiant ir svarstant 2022 metų ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių metinių ataskaitų rinkinius. Atsižvelgus į tai, kad ataskaitų rinkiniai teikiami ir svarstomi už praėjusius ataskaitinius laikotarpius bei siekiant teisinio aiškumo, projekto 11 straipsnis pildytinas nuostatomis dėl teisinio reguliavimo, kuris taikomas teikiant ir svarstant 2021 metų ataskaitų rinkinius. |
Pritarti |
Žr. 9 Audito komiteto pasiūlymą. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolė, 2020-03-23
|
|
|
|
<...> Teikiame pastebėjimus dėl šio įstatymo ir susijusių lydimųjų įstatymų projektų: 1. <...> Atkreipiame dėmesį, kad planuojamas keisti Seimo Statuto 225 str. nuostatas vertėtų suderinti su Valstybės kontrolės įstatymo nuostatomis, kurios tiek galiojančiame įstatyme, tiek kartu su Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu teikiamame Valstybės kontrolės įstatymo 9 ir 10 str. pakeitimo projekte nustato, kad Valstybės kontrolė valstybinio audito išvadas ir ataskaitas dėl metinių ataskaitų rinkinių teikia Seimui (Statuto projekte nurodyta, kad valstybinio audito išvadas ir ataskaitas Seimui teikia Vyriausybė). |
Pritarti |
Žr. Audito komiteto 6 pasiūlymą. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, 2020-06-03
|
|
|
|
DĖL METINĖS VYRIAUSYBĖS VEIKLOS IR VALSTYBĖS PAŽANGOS ATASKAITŲ Išnagrinėjome 2020 m. gegužės 19 d. gautą Seimo Audito komiteto raštą (2020-02-19 Nr. S‑2020-2219) ir teikiame atsakymą. Vyriausybė, vadovaudamasi Seimo statuto 207 straipsniu ir Vyriausybės įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, kasmet iki kovo 31 d. pateikia Seimui metinę Vyriausybės veiklos ataskaitą, kurioje yra aptariami ir artimiausio laikotarpio Vyriausybės veiklos prioritetai. Seimui svarstyti pateiktame Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212 pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIIIP-4539 (toliau – Projektas) numatyta, kad ataskaita už pažangą bus susieta su valstybės metiniais finansiniais ir biudžeto vykdymo duomenimis ir pateikiama Seimui kasmet iki gegužės 25 d. Ši ataskaita bus daug išsamesnis, didesnės apimties dokumentas. Pateikus šią ataskaitą Seimui gegužės 25 d., jos svarstymas nusikeltų į birželį, t. y. į Seimo pavasario sesijos pabaigą. Kadangi Respublikos Prezidentas metinį pranešimą Seime paprastai skaito balandį, manytume, kad ir Ministrui Pirmininkui tikslinga atsiskaityti už Vyriausybės veiklą balandį, pateikus ataskaitą, kuri atitiktų politinį pranešimą. Šiai nuostatai iš esmės pritarė ministrų kabinetas 2020 m. birželio 1 d. neformaliame ministrų pasitarime, taip pat pritarė sprendimui, kaip ir iki šiol, rengti ir teikti Seimui Vyriausybės veiklos ataskaitą ir Valstybės pažangos ataskaitą. Atsižvelgiant į Projekto priede pateikiamus metinių ataskaitų rinkinių parengimo ir teikimo terminus, viešojo sektoriaus subjektai, t. y. ir ministerijos, metinių ataskaitų rinkinius, kurių viena iš dalių bus veiklos ataskaitos, pateiks kovo 1 d. Ši pateikta informacija bus naudojama rengiant metinę Vyriausybės veiklos ataskaitą, pritaikant ją prie Vyriausybės programos struktūros ir turinio. Todėl manome, kad ministerijoms administracinė našta nedidės. |
Nepritarti |
Seimo Audito komitetas siūlo šalies mastu taip pat sumažinti teikiamų ataskaitų skaičių ir vietoje Vyriausybės veiklos ataskaitos ir Valstybės pažangos ataskaitos rengti vieną ataskaitą – valstybės pažangos ataskaitą, teikiamą kaip valstybės metinių ataskaitų rinkinio sudėtinę dalį, atsižvelgiant į tai, kad naujos redakcijos Viešojo sektoriaus atskaitomybės projekte Nr. XIIIP-4539 (toliau – VSAĮ projektas) minima valstybės pažangos ataskaita, apimanti Nacionalinio pažangos plane numatytų uždavinių pažangą, ir Vyriausybės įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje numatyta metinė Vyriausybės veiklos ataskaita pagal savo paskirtį ir didžiąja turinio dalimi dubliuoja viena kitą ir ataskaitos iš dalies persidengia. Papildomai akcentuotina, kad mažesnis ataskaitų skaičius prisideda prie strateginio valdymo reformos tikslo: sukurti ir plėtoti į rezultatus orientuotą strateginio valdymo sistemą. Ataskaitoje rodikliai turi būti susieti su įgyvendintomis priemonėmis ir joms sunaudotais ištekliais, kas leidžia turėti išsamesnę informaciją sprendimų priėmimui. Taip pat – mažesnė administracinė našta. VSAĮ paketu buvo siekiama sumažinti ataskaitų, teikiamų Seimui skaičių, kartu užtikrinant tinkamą visuomenės informavimą apie viešojo sektoriaus subjektų, jų grupių, tarp jų valstybės ir savivaldybių, veiklą ir veiklos rezultatus, finansinę būklę, išteklių naudojimą ir paskirstymą. Žr. Audito komiteto 5-8 pasiūlymus. |
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 49, 59, 59(1), 64, 65, 206, 225, 226, 226(1) ir 226(2) straipsnių pakeitimo“ projektui Nr. XIIIP-4552 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas, kurioms pritarė Audito komitetas, ir Audito komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
7. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: I. Šimonytė.
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė
Komiteto biuro patarėja Asta Rubežė ir vyresnioji specialistė Diana Andriūnaitė