1.
|
5
|
3.
|
|
Argumentai: Darbo
pobūdis skiriasi, kai įvykio vietoje yra ne tik suaugusieji, bet ir nepilnamečiai
asmenys. Labai svarbu, kad policijos pareigūnas, įvykio vietoje esant
nepilnamečiams asmenims, turėtų darbo su nepilnamečiais žinių ir patirties.
Praktika rodo, kad reformos metu buvo padaryta klaida panaikinant
nepilnamečių inspektorių pareigybes.
Pasiūlymas: Pakeisti
nauja redakcija dėstomo įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip: „ 3. Policijos pareigūnai, turintys specialią darbo su nepilnamečiais
kvalifikaciją, įvykio vietoje nustatę vaiko
buvimą jam nesaugioje aplinkoje, privalo nedelsdami imtis veiksmų vaiko
saugumui užtikrinti ir apie įvykį nedelsdami, tačiau ne vėliau kaip kitą
dieną, informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą
ar jos įgaliotą teritorinį skyrių. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir
įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, gavęs pranešimą iš
policijos pareigūnų apie vaiko buvimą jam nesaugioje aplinkoje, atvyksta į
įvykio vietą ne vėliau kaip per vieną valandą nuo pranešimo gavimo.“
|
2.
|
17.
|
1.
|
|
Argumentai: Kad policijos pareigūnams būtų suteikta darbo su nepilnamečiams
kvalifikacija, reikalingas ilgesnis laikotarpis nuo įstatymo
įsigaliojimo.
Pasiūlymas: Pakeisti nauja redakcija dėstomo įstatymo
projekto 17 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 ir 3 dalys, įsigalioja 2019 m. gegužės 1 d.
2. Šio įstatymo 5 straipsnio 3 dalis įsigalioja nuo 2020 m. sausio 1 d.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministerija ir Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos iki 2019 m. balandžio 30
d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 4. Iki šio
įstatymo įsigaliojimo pradėtos vaiko teisių pažeidimo nagrinėjimo
procedūros baigiamos nagrinėti pagal iki Vaiko teisių apsaugos pagrindų
įstatymo įsigaliojimo galiojusias nuostatas.“
|