LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS TYRIMO KOMISIJOS DĖL ASMENŲ, VERSLO SUBJEKTŲ IR KITŲ INTERESŲ GRUPIŲ NETEISĖTO POVEIKIO VALSTYBĖS INSTITUCIJOMS PRIIMANT SPRENDIMUS IR NETEISĖTOS ĮTAKOS POLITINIAMS PROCESAMS SUDARYMO“ PROJEKTO Nr. XIIIP-1170
2017-10-18 Nr. 102-P-40
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Rimas Andrikis, Vitalijus Gailius, Česlav Olševski, Lauras Stacevičius, Petras Valiūnas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėja Modesta Banytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
|
|
|
I |
Argumentai Didžioji dalis laikinosios komisijos tyrimui iškeltų uždavinių yra susijusi su galimo asmenų, verslo subjektų ar kitų interesų grupių poveikio politikams ir (ar) ar politiniams procesams tyrimu, kas patektų į Antikorupcijos komisijos veiklos sritį. Dėl to yra tikslinga būtent šiai komisijai suteikti laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus. Atitinkamai tikslintinas ir Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo pavadinimas. Pasiūlymas Pakeisti nutarimo pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS
TYRIMO KOMISIJOS ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ANTIKORUPCIJOS KOMISIJAI IR PAVEDIMO ATLIKTI PARLAMENTINĮ TYRIMĄ
|
Pritarti iš dalies |
Pritarti pasiūlymui keisti nutarimo pavadinimą, tačiau Komitetas apsisprendė pritarti Seimo nario E.Gentvilo pasiūlymui suteikti laikinosios tyrimų komisijos teises Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, o ne Antikorupcijos komisijai. Pasiūlymas: Nutarimo pavadinimą išdėstyti taip: „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS
TYRIMO KOMISIJOS ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIO
SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETUI IR PAVEDIMO ATLIKTI PARLAMENTINĮ TYRIMĄ
|
2. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
1 |
|
|
|
Argumentai Didžioji dalis laikinosios komisijos tyrimui iškeltų uždavinių yra susijusi su asmenų, verslo subjektų ar kitų interesų grupių poveikio politikams ir (ar) ar politiniams procesams tyrimu, kas patektų į Antikorupcijos komisijos veiklos sritį. Dėl to yra tikslinga būtent šiai komisijai suteikti laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus.
Pasiūlymas Pakeisti nutarimo 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis.
|
Nepritarti |
Komitetas apsisprendė pritarti Seimo nario E.Gentvilo pasiūlymui suteikti laikinosios tyrimų komisijos teises Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui. |
3. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
2 |
|
|
|
Argumentai Kadangi laikinosios tyrimų komisijos funkcijas atliks Antikorupcijos komisija, jau turinti apibrėžtą sudėtį, tikslinga atsisakyti nutarimo 2 straipsnio.
Pasiūlymas Išbraukti nutarimo 2 straipsnį
|
Pritarti iš dalies |
Komitetas apsisprendė pritarti Seimo nario E.Gentvilo pasiūlymui suteikti laikinosios tyrimų komisijos teises Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, todėl netenka prasmės tie straipsniai, kurie reglamentuoja naujos laikinosios tyrimų komisijos sudarymą. |
4. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
3 |
|
|
|
Argumentai Kadangi laikinosios tyrimų komisijos funkcijas atliks Antikorupcijos komisija, jau turinti paskirtą pirmininką, tikslinga atsisakyti nutarimo 3 straipsnio. Pasiūlymas Išbraukti nutarimo 3 straipsnį „
|
Pritarti iš dalies |
Komitetas apsisprendė pritarti Seimo nario E.Gentvilo pasiūlymui suteikti laikinosios tyrimų komisijos teises Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, todėl netenka prasmės tie straipsniai, kurie reglamentuoja naujos laikinosios tyrimų komisijos sudarymą. |
5. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
4 (2N) |
|
|
|
Argumentai Kadangi atsisakyta Nutarimo 2 ir 3 straipsnių, yra keistina ir tolesnių straipsnių numeracija. Pasiūlymas Nutarimo 4 straipsnį laikyti 2 straipsniu:. „ 2 straipsnis. Įpareigoti Komisiją: 1) nustatyti atvejus, kai palaikant ryšius su grėsmę valstybės interesams galinčiais kelti asmenimis buvo siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 2) nustatyti politinių partijų ir atskirų politikų veiklos finansavimo atvejus, galinčius kelti grėsmę valstybės interesams, kai siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 3) nustatyti grėsmę valstybės interesams keliančius atvejus, kai siekiant paveikti situaciją strategiškai svarbiuose nacionaliniam saugumui ūkio sektoriuose buvo darytas neteisėtas poveikis valstybės institucijoms priimant sprendimus, ar neteisėta įtaka politikams ir (ar) politiniams procesams.“
|
Pritarti iš dalies |
Pritartina siūlymui pernumeruoti straipsnius, tačiau tikslintinas projekto 2 straipsnio turinys, atsižvelgiant į Teisės departamento, Seimo narių ir Komiteto pasiūlymus. Pasiūlymas: Atsižvelgiant į TD pastabą ir į Seimo narių pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė, siūlytina šį straipsnį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Įpareigoti Komisiją nustatyti: 1) ar 2) 3) 4) galimus korupcinius atvejus rezonansinėse istorijose: 1. Dėl 2008-2014 m. politinių partijų sąsajų su viešųjų ryšių įmonėmis, kurios buvo sudariusios sutartis su „ROSATOM“, „NUKEM“, „Gazprom“, „Lukoil“ bei jų dukterinėmis įmonėmis, taip pat tų partijų politinio pasitikėjimo pareigūnų priimtų palankių sprendimų minėtų viešųjų ryšių įmonių naudai. 2. Dėl buvusio Ignalinos Atominės Elektrinės generalinio direktoriaus ir energetikos viceministro 2011 m. gruodžio 21 d. Tolesnių veiksmų ir ketinimų protokolo pasirašymo, taip sukuriant nepakeičiamą precedentą derybose dėl papildomo mokėjimo rangovui „NUKEM“, kurią 2009 m. įsigijo Rusijos įmonė „Atomstroyexport“. 3. Dėl 2012 m. kovo 2 d. pasirašytos 10 metų nuomos sutarties tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Bermuduose registruotos bendrovės „Hoegh LNG Ltd“ dėl suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos nuomos ir aptarnavimo paslaugų. 4. Dėl galimai Rusijos interesų tenkinimo, 2012 m. rugpjūčio 29 d. sudarant sutartį tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Rusijos naftos koncerno „Lukoil“ įmonės „LITASCO S.A.“, kuria buvo perleistas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės dalies valdymas.“. |
6. |
Seimo nariai Petras Gražulis, Juozas Olekas 2017-10-12 |
4 (2N) |
|
|
|
Argumentai. Įpareigojimai komisijai yra abstraktūs, todėl teikiamas pasiūlymas, sukonkretinantis ir išgryninantis sudaromos komisijos tyrimo kryptis energetikos sektoriuje.
Pasiūlymas. 1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas. Pakeisti 4 straipsnį: „4 straipsnis. Įpareigoti Komisiją: 1) nustatyti atvejus, kai palaikant ryšius su grėsmę valstybės interesams galinčiais kelti asmenimis buvo siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 2) nustatyti politinių partijų ir atskirų politikų veiklos finansavimo atvejus, galinčius kelti grėsmę valstybės interesams, kai siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 3) nustatyti grėsmę valstybės interesams keliančius atvejus, kai siekiant paveikti situaciją strategiškai svarbiuose nacionaliniam saugumui ūkio sektoriuose buvo darytas neteisėtas poveikis valstybės institucijoms priimant sprendimus, ar neteisėta įtaka politikams ir (ar) politiniams procesams. 4) ištirti galimus nusikalstamus bei korupcinius atvejus ir nustatyti kaltus asmenis rezonansinėse istorijose: 1. Dėl 2008-2014 m. politinių partijų sąsajų su viešųjų ryšių įmonėmis, kurios buvo sudariusios sutartis su „ROSATOM“, „NUKEM“, „Gazprom“, „Lukoil“ bei jų dukterinėmis įmonėmis, taip pat tų partijų politinio pasitikėjimo pareigūnų priimtų palankių sprendimų minėtų viešųjų ryšių įmonių naudai. 2. Dėl buvusio Ignalinos Atominės Elektrinės generalinio direktoriaus ir energetikos viceministro 2011 m. gruodžio 21 d. Tolesnių veiksmų ir ketinimų protokolo pasirašymo, taip sukuriant nepakeičiamą precedentą derybose dėl papildomo mokėjimo rangovui „NUKEM“, kurią 2009 m. įsigijo Rusijos įmonė „Atomstroyexport“. 3. Dėl 2012 m. kovo 2 d. pasirašytos 10 metų nuomos sutarties tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Bermuduose registruotos bendrovės „Hoegh LNG Ltd“ dėl suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos nuomos ir aptarnavimo paslaugų. 4. Dėl galimai Rusijos interesų tenkinimo, 2012 m. rugpjūčio 29 d. sudarant sutartį tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Rusijos naftos koncerno „Lukoil“ įmonės „LITASCO S.A.“, kuria buvo perleistas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės dalies valdymas. 5. Dėl galimai korupcinės sutarties sudarymo tarp „Lietuvos energijos“ dukterinės įmonės „NT valda“ ir Austėjos Landsbergienės dėl be konkurso išnuomotų patalpų ir darbų, atliktų už 7 mln. eurų, privataus verslo naudai“.
|
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į TD pastabą ir į Seimo narių pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė, siūlytina šį straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įpareigoti 1) ar 2) 3) 4) galimus korupcinius atvejus rezonansinėse istorijose: 1. Dėl 2008-2014 m. politinių partijų sąsajų su viešųjų ryšių įmonėmis, kurios buvo sudariusios sutartis su „ROSATOM“, „NUKEM“, „Gazprom“, „Lukoil“ bei jų dukterinėmis įmonėmis, taip pat tų partijų politinio pasitikėjimo pareigūnų priimtų palankių sprendimų minėtų viešųjų ryšių įmonių naudai. 2. Dėl buvusio Ignalinos Atominės Elektrinės generalinio direktoriaus ir energetikos viceministro 2011 m. gruodžio 21 d. Tolesnių veiksmų ir ketinimų protokolo pasirašymo, taip sukuriant nepakeičiamą precedentą derybose dėl papildomo mokėjimo rangovui „NUKEM“, kurią 2009 m. įsigijo Rusijos įmonė „Atomstroyexport“. 3. Dėl 2012 m. kovo 2 d. pasirašytos 10 metų nuomos sutarties tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Bermuduose registruotos bendrovės „Hoegh LNG Ltd“ dėl suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos nuomos ir aptarnavimo paslaugų. 4. Dėl galimai Rusijos interesų tenkinimo, 2012 m. rugpjūčio 29 d. sudarant sutartį tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Rusijos naftos koncerno „Lukoil“ įmonės „LITASCO S.A.“, kuria buvo perleistas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės dalies valdymas.“. |
7. |
Seimo narys Eugenijus Gentvilas 2017-10-13 |
4 (2N) |
|
|
|
Pasiūlymas. 1 straipsnis. 4 straipsnio papildymas 4 –ąja dalimi. „4 straipsnis. Įpareigoti Komisiją: 1) nustatyti atvejus, kai palaikant ryšius su grėsmę valstybės interesams galinčiais kelti asmenimis buvo siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 2) nustatyti politinių partijų ir atskirų politikų veiklos finansavimo atvejus, galinčius kelti grėsmę valstybės interesams, kai siekta daryti neteisėtą poveikį valstybės institucijoms priimant sprendimus ar neteisėtą įtaką politikams ir (ar) politiniams procesams; 3) nustatyti grėsmę
valstybės interesams keliančius atvejus, kai siekiant paveikti situaciją
strategiškai svarbiuose nacionaliniam saugumui ūkio sektoriuose buvo darytas
neteisėtas poveikis valstybės institucijoms priimant sprendimus, ar neteisėta
įtaka politikams ir (ar) politiniams procesams 4) išsiaiškinti Aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 16 d. Įsakymu Nr. D1-664 Viešajai įstaigai ,,Baltijos aplinkos forumas“ paskirtų 3,4 mln. eurų paskyrimo aplinkybes bei numatytų lėšų naudojimo tikslingumą“.
|
Nepritarti |
„Iš konstitucinio valdžių padalijimo principo, kitų Konstitucijos nuostatų darytina išvada, kad Seimas neturi įgaliojimų sudaryti ir tokių laikinųjų tyrimo komisijų, kurioms būtų pavedama ištirti dalykus, kuriuos tiriant būtų įsiterpiama į kitų viešąją valdžią vykdančių, taip pat kitų Konstitucijoje ir (arba) įstatymuose numatytų valstybės bei savivaldybių institucijų įgaliojimus. Seimas neturi įgaliojimų sudaryti tokių Seimo laikinųjų tyrimo komisijų, kurioms būtų pavedama ištirti dalykus, susijusius su kitų valstybės institucijų darbo organizavimu, jei šių klausimų sprendimas pagal įstatymus priklauso tų institucijų vadovams. Taigi Seimo laikinosioms tyrimo komisijoms negali būti pavedama teisėtumo ir (arba) tikslingumo atžvilgiais tirti bei vertinti, taip pat kontroliuoti valstybės ir savivaldybių institucijų vadovų sprendimų, <..> nes atlikti tokį tyrimą, vertinimą, kontrolę ir priimti atitinkamus sprendimus gali tik reikiamus įgaliojimus turinčios valstybės ir savivaldybių institucijos, jų pareigūnai.(Konstitucinio Teismo nutarimas 2006 m. lapkričio 21 d.). Šiame kontekste pažymėtina, kad, kaip konstatuota šiame Konstitucinio Teismo sprendime, Seimo pagal Konstituciją vykdoma kontrolės funkcija nesuponuoja to, kad Seimas tiesiogiai organizuoja kitų valstybės ar savivaldybių institucijų darbą ar gali bet kada įsikišti į bet kurios viešąją valdžią įgyvendinančios valstybės ar savivaldybių institucijos (jų pareigūnų) veiklą. Seimo kontrolės funkcija nesuponuoja ir galimybės Seimui priimti tokius sprendimus, kuriuos gali priimti tik atitinkamą kompetenciją turinčios valstybės ar savivaldybių institucijos (jų pareigūnai). Juo labiau tokių įgaliojimų negali turėti joks Seimo padalinys, taigi ir Seimo laikinosios tyrimo komisijos. Pažymėtina, kad Valstybės kontrolė auditus gali atlikti valstybės institucijose ir įstaigose, todėl Valstybės kontrolė pagal jai suteiktą kompetenciją galėtų tai įvertinti, atlikdama Aplinkos ministerijos finansinį auditą, o nustačiusi pažeidimus, supažindinti atitinkamą ikiteisminio tyrimo tarnybą dėl tyrimo pradėjimo.
|
8. |
Seimo nariai Agnė Širinskienė, Juozas Bernatonis 2017-10-16 |
5 (3N) |
|
|
|
Argumentai Tokios apimties tyrimui, kaip numatytas, atlikti yra reikalingas ilgesnis terminas. Dėl to siūlytina terminą pratęsti. Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą, kad laikinosios komisijos Seimo Statuto nustatyta tvarka Seimui teikia tik išvadą, atsisakytina sakinio dalies „ir pasiūlymus“. Taip pat žr. argumentus, išdėstytus prie 5 pasiūlymo. Pasiūlymas Nutarimo 5 straipsnį laikyti 3 straipsniu ir jį išdėstyti taip: 3 straipsnis. Pavesti Komisijai iki |
Nepritarti |
Komitetas apsisprendė pritarti Seimo nario Eugenijaus Gentvilo pasiūlymui dėl datos. |
9. |
Seimo narys Eugenijus Gentvilas 2017-10-13 |
5 (3N) |
|
|
|
2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas. 2 straipsnis. Pakeisti 5 straipsnį: ,,5 straipsnis. Komisijos funkcijas pavesti vykdyti Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui ir pavesti iki 2017 m. gruodžio 1 d. pateikti Seimui išvadas ir pasiūlymus“.
|
Pritarti iš dalies |
Seimo nario pasiūlymas nėra išbaigtas, nes siūloma keisti tik projekto 5 straipsnį, tuo tarpu nei projekto pavadinimo, 1, nei 2 straipsnio, kuriais yra siūloma sudaryti laikinąją tyrimo komisiją, keisti nesiūloma. Todėl atkreiptinas dėmesys, kad pritarus šiam pasiūlymui, atitinkamai reikėtų koreguoti projektą, t. y.: 1. 1 straipsnį išdėstyti taip: „1 straipsnis. Suteikti Lietuvos Respublikos Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui Lietuvos Respublikos laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus ir pavesti atlikti parlamentinį tyrimą dėl asmenų, verslo subjektų ir kitų interesų grupių galimai neteisėto poveikio valstybės institucijoms priimant sprendimus ir galimai neteisėtos įtakos politiniams procesams (toliau –Komitetas).“
2. Atsisakyti projekto 2 ir 3 straipsnių, o buvusius projekto 4 ir 5 straipsnius laikyti atitinkamai 2 ir 3 straipsniais. 3. 2 straipsniu įpareigoti ne Komisiją, o „Komitetą nustatyti:“ <toliau kaip tekste.. > 4. 3 straipsniu pavesti ne Komisijai, o „Komitetui <toliau kaip tekste>
|
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo projektą Nr. XIIIP-1170 atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė bei komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017-10-18 |
|
|
|
I |
Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas apsisprendė suteikti laikinosios tyrimų komisijos teises Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, siūlytina Nutarimo pavadinimą išdėstyti taip: „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS
TYRIMO KOMISIJOS ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIO
SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETUI IR PAVEDIMO ATLIKTI PARLAMENTINĮ TYRIMĄ
|
Pritarti |
|
2. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017-10-18 |
1 |
|
|
|
Atsižvelgiant į Seimo narių pasiūlymus, Teisės departamento bei Komiteto siūlymą, siūlytiną projektą 1 straipsnį išdėstyti taip: 1. 1 straipsnį išdėstyti taip: „1 straipsnis. Suteikti Lietuvos Respublikos Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui Lietuvos Respublikos laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus ir pavesti atlikti parlamentinį tyrimą dėl asmenų, verslo subjektų ir kitų interesų grupių galimai neteisėto poveikio valstybės institucijoms priimant sprendimus ir galimai neteisėtos įtakos politiniams procesams (toliau –Komitetas).“
2. Atsisakyti projekto 2 ir 3 straipsnių, o buvusius projekto 4 ir 5 straipsnius laikyti atitinkamai 2 ir 3 straipsniais. 3. 2 straipsniu įpareigoti ne Komisiją, o „Komitetą nustatyti:“ <toliau kaip tekste.. > 4. 3 straipsniu pavesti ne Komisijai, o „Komitetui <toliau kaip tekste>
|
Pritarti |
|
3. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017-10-18 |
4 (2N) |
|
|
|
Atsižvelgiant į TD pastabą, siūlytina šį straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įpareigoti 1) ar 2) 3) 4) galimus korupcinius atvejus rezonansinėse istorijose: 1. Dėl 2008-2014 m. politinių partijų sąsajų su viešųjų ryšių įmonėmis, kurios buvo sudariusios sutartis su „ROSATOM“, „NUKEM“, „Gazprom“, „Lukoil“ bei jų dukterinėmis įmonėmis, taip pat tų partijų politinio pasitikėjimo pareigūnų priimtų palankių sprendimų minėtų viešųjų ryšių įmonių naudai. 2. Dėl buvusio Ignalinos Atominės Elektrinės generalinio direktoriaus ir energetikos viceministro 2011 m. gruodžio 21 d. Tolesnių veiksmų ir ketinimų protokolo pasirašymo, taip sukuriant nepakeičiamą precedentą derybose dėl papildomo mokėjimo rangovui „NUKEM“, kurią 2009 m. įsigijo Rusijos įmonė „Atomstroyexport“. 3. Dėl 2012 m. kovo 2 d. pasirašytos 10 metų nuomos sutarties tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Bermuduose registruotos bendrovės „Hoegh LNG Ltd“ dėl suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos nuomos ir aptarnavimo paslaugų. 4. Dėl galimai Rusijos interesų tenkinimo, 2012 m. rugpjūčio 29 d. sudarant sutartį tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Rusijos naftos koncerno „Lukoil“ įmonės „LITASCO S.A.“, kuria buvo perleistas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės dalies valdymas.“.“ |
Pritarti |
|
4. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017-10-18 |
5 (3N) |
|
|
|
Pasiūlymas: Atsižvelgiant į TD pastabą ir Seimo narių pasiūlymus, siūlytina šį straipsnį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Pavesti Komitetui parlamentinį tyrimą atlikti ir išvadą pateikti Seimui iki 2017 m. gruodžio 1 d. |
Pritarti |
|
5. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2017-10-18 |
4 (2N) |
|
|
|
Projekto 4 straipsniu yra siūloma nustatyti tam tikrus įpareigojimus Komisijai, tačiau nenurodomas konkretus laikotarpis, kuris turi būti tiriamas. Todėl siūlytina pagrindiniam komitetui nustatyti konkretų tyrimo laikotarpį. |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – nėra, susilaikė – 2.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Julius Sabatauskas, Stasys Šedbaras.
Komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas
Komiteto biuro patarėjos Rita Karpavičiūtė, Loreta Zdanavičienė