LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
VIII (PAVASARIO) SESIJOS
NENUMATYTO posėdžio NR. 326
STENOGRAMA
2016 m. kovo 25 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkė L. GRAUŽINIENĖ
PIRMININKĖ. Gerai, aš truputį atsiprašau, dar vyksta organizaciniai dalykai, jums išdalins ministerijos pateiktą medžiagą, dar tvarkome sistemą, kad jūs galėtumėte paklausti. Minutę dar. Paklausite, čia ministras atnešė ir paprašė išdalinti.
Gerbiamieji kolegos, gerbiamieji Seimo nariai, pradėsime kovo 25 dienos, penktadienio, nenumatytą posėdį. (Gongas)
Registruojamės.
Užsiregistravo 94 Seimo nariai.
9.08 val.
2016 m. kovo 25 d. (penktadienio) nenumatyto posėdžio darbotvarkės tvirtinimas
Darbotvarkės tvirtinimas. Aš noriu pasakyti, kad bus darbotvarkės korekcijų, nes vakar mes… Jau yra korekcijos. Vakar mes priėmėme tik pagrindinį teisės aktą po svarstymo, pagrindinį, pirmąją. Dėl lydimųjų svarstymo nebuvo kalbėta, todėl grįšime prie svarstymo stadijų ir tada darysime priėmimus. Tiesiog techninis pataisymas. Dėl darbotvarkės – gerbiama V. V. Margevičienė. Prašom.
V. V. MARGEVIČIENĖ (TS-LKDF*). Gerbiamoji posėdžio pirmininke, ačiū, kad suteikėte žodį. Gerbiamieji kolegos, vakar vakariniame plenariniame posėdyje turėjau perskaityti pareiškimą apie vieną iš didžiausių Lietuvos tremčių, bet aš tą pareiškimą ne skaičiau, o išrėkiau, todėl tai buvo labai nepagarbu ir prasta. Dar kartą visų atsiprašau.
PIRMININKĖ. Labai ačiū. Iš tiesų vakar visi buvo pavargę, buvo daug diskusijų ir galbūt ne visi spėjo ramiai išklausyti. Atsiprašome pranešėjos, leiskite atsiprašyti viso Seimo vardu, nes tikrai pareiškimas buvo labai svarbus. Manau, kad Seimo nariai tikrai susipažins su tuo pareiškimu, ir tie, kurie negirdėjo.
Ar galime patvirtinti darbotvarkę? P. Gražulis. Prašom.
P. GRAŽULIS (TTF). Pirmininke, dėl vedimo tvarkos. Kadangi kai buvo pateikiami šie įstatymai, ministro tikrai nebuvo tribūnoje, buvo viceministras, aš manyčiau, kad dabar būtų labai gerai, kad pirmu klausimu esamą situaciją labai trumpai pristatytų ministras ir paaiškintų ne tik žiniasklaidai, bet ir mums, kodėl susidarė tokia situacija.
PIRMININKĖ. Ačiū. Duomenų bazėje yra atnaujinta darbotvarkė, pagal jūsų vakarykštį prašymą ministrui suteiksime žodį, turėsite galimybę jo paklausti, nes ministras šiandien yra atvykęs. Galime darbotvarkę patvirtinti bendru sutarimu? Patvirtinta bendru sutarimu. Ta medžiaga, kuri jums išdalinta, yra atsiųsta Vidaus reikalų ministerijos, bet jau turiu priekaištą, kad nėra niekieno pasirašyta. Galbūt ministras apie tai informuos.
9.09 val.
Vidaus reikalų ministro S. Skvernelio atsakymai į Seimo narių pateiktus klausimus
Pirmuoju klausimu kviečiu vidaus reikalų ministrą S. Skvernelį pristatyti situaciją ir atsakyti į Seimo narių klausimus. Seimo narių labai paprašysiu tylos, nes labai didelis triukšmas. Prašom, ministre.
S. SKVERNELIS. Gerbiamoji Seimo Pirmininke, gerbiamieji Seimo nariai, pirmiausia apgailestauju ir atsiprašau, kad jūs šiandien turėjote susirinkti į posėdį, tačiau prašau jūsų tik vieno – įsigilinti į tuos juridinius ir teisinis faktus, kuriuos mes pateikėme, išklausyti, o po to priimti tokį sprendimą, kokio reikia pagal situaciją Lietuvos valstybei.
Galbūt aš norėčiau šiek tiek sugrįžti prie ištakų. Administracinių teisės pažeidimų kodeksą tuometinė Vyriausybė pateikė Seimui 2012 metais. Svarstant komitetuose, tuo metu dar būnant generaliniu komisaru, mes pateikėme detalią analogišką situaciją, kad penkių mėnesių iki kodekso įgyvendinimo laikotarpis yra aiškiai per trumpas. Antras labai svarbus dalykas, kad kodeksui įgyvendinti reikia papildomų lėšų. Tuo metu Vyriausybės pateiktame dokumente buvo numatyta, kad papildomų lėšų kodeksui įsigalioti nereikės.
Kodeksas perėjo svarstymus. Svarstymuose mes dalyvavome aktyviai. Neduos sumeluoti ir ponas S. Šedbaras – klausymų grupės vadovas, dalyvavome ir ministro, ir viceministrų lygiu ir visuomet teigėme apie galimą riziką tiek žodžiu, tiek raštu. Buvo priimtas sprendimas, kad kodeksas įsigaliotų balandžio 1 dieną, o pats įstatymas buvo priimtas birželio 25 dieną. Nuo tos dienos Vidaus reikalų ministerija pradėjo pasirengimo darbą kodeksui įgyvendinti. Tada iš karto buvo parengtos taisyklės, buvo parengtos specifikacijos, buvo kreiptasi, kas numatyta pagal įstatymą, į Informacinės plėtros departamentą, atlikti lygiagrečiai visi derinimai. Buvome įpareigoti baigti registro modernizavimo darbus, t. y. įgyvendinti projektą „E. bauda“. Rugsėjo mėnesį buvo padaryta.
Dar prieš įstatymo priėmimą birželio 25 dieną, gegužės mėnesį Vidaus reikalų ministerija kreipėsi į Finansų ministeriją ir prašėme skirti tuo metu apie 430 tūkst. eurų kodeksui įgyvendinti, jeigu jis būtų priimtas 2015 metais. Atsakymą turime, kad galimybių skirti papildomą finansavimą 2015 metais nėra. Tuomet buvo parengti visi parengiamieji darbai, reikalingi kodeksui įgyvendinti ir sklandžiam Viešųjų pirkimų įstatymo laikymuisi. Jūs turbūt puikiai suprantate, kad Viešųjų pirkimų įstatymas labai aiškiai reglamentuoja, ir įstatymo pažeisti negalima, nes paskelbus viešąjį pirkimą, bet neturint finansavimo, negautas finansavimas, teismų praktika yra, nėra pagrindas nutraukti viešąjį pirkimą. Todėl buvo laukiama 2016 metų biudžeto, bet, kaip minėjau, ne pasyviai laukiama, o daromi visi parengiamieji darbai. Visi parengiamieji darbai yra atlikti, chronologija jums yra išdalinta.
Priėmus biudžetą, iš karto buvo paskelbta, kas numatyta Viešųjų pirkimų įstatyme, sąlygos, specifikacijos, tačiau viešojo pirkimo skelbti nebuvo galima, kol nebuvo patvirtinta Vyriausybės investicijų programa. Vyriausybės investicijų programa patvirtinta šių metų vasario 10 dieną. Vasario 11 dieną yra paskelbtas viešasis pirkimas. Toliau prasideda visos procedūros, numatytos Viešųjų pirkimų įstatyme. Laikantis įstatyme numatytų terminų, nes visi parengiamieji darbai buvo atlikti, nugalėtojas geriausiu atveju anksčiausiai bus atrinktas balandžio 29 dieną. Jeigu nebus teisminių ginčų ir darbus pradės nugalėtojas balandžio 29 dieną, realus registro parengimas galėtų būti spalio 1 diena, kada jis galėtų pradėti funkcionuoti.
Iki to laiko iš tiesų, kaip minėjau, buvo diskusijos ir kalba apie galimas grėsmes. Priimant šitą įstatymą, nebuvo paprašyta Vyriausybės išvados. Iš tiesų galbūt reikia pripažinti, kad nors šito klausimo kuravimas buvo pačiu aukščiausiu politiniu lygiu, priskirtas atsakingam viceministrui, nepavyko tinkamai jums perteikti. Galbūt reikėjo dalyvauti priimant įstatymą čia, Seime, ir dar kartą pasakyti tai, ką aš sakiau, kad tiesiog įstatymiškai laikantis raidės neįmanoma to darbo padaryti.
Administracinių teisės pažeidimų registras – tai nėra šiaip duomenų bazė. Tai yra valstybės registras, kurį Vidaus reikalų ministerija padarė 2015 metais, valstybės registrų sąsają su daugeliu registrų. Pats pažeidimas yra įforminamas on line režimu ir visi reikiami duomenys gaunami iš karto į registrą. Iškilo tam tikrų klausimų dėl blankų. Kas nesusidūrė, galbūt nesuvokia. Jokių blankų funkcionuojant registrui nėra ir nereikia. Blankai parengiami kaip rezervinis atvejis, jeigu sutriktų registras. Tas sutrikimas galimas pereinant iš seno registro į naują, t. y. jeigu priimsite sprendimą dėl įsigaliojimo spalio ar sausio mėnesį, ir tais atvejais, kai force majeure, tiksliau, būtų sugriautas registras, kas sunkiai įmanoma. Taigi popierinių atskirų blankų policija, kuri yra didžiausia institucija, surašanti apie 500 tūkst. protokolų, naudoja mažiau negu 3 % tais kritiniais atvejais. Todėl šito registro tam ir yra padarytas įgyvendinimas, kad nebūtų jokių popierių, nes blankų gamyba yra valstybės lėšų tuščias švaistymas.
Kodėl taip paskubom dabar dėl atidėjimo? Tik prasidėjus Seimo pavasario sesijai ir kovo 9 dienos susitikime su Seimo valdyba ir komitetų pirmininkais tas klausimas irgi buvo iškeltas. Aš irgi į tą klausimą atsakydamas pasakiau, kokia yra grėsmė. Iš tiesų pirmas Teisės ir teisėtvarkos komiteto posėdis susirinkus pavasario sesijoje šitą klausimą išgirdo. Per tris valandas buvo parengti visi reikalingi teisės aktų projektai. Jūs turbūt suvokiate, kad tai per tris valandas padaryti sunkiai įmanoma. Tie projektai buvo padaryti gerokai anksčiau ir tiesiog paprašyta komiteto pirmininko pono J. Sabatausko, už tai mes tikrai esame labai dėkingi, kad būtų spartesnis kelias, kaip komiteto, kaip Seimo nario. Vyriausybės kelias irgi yra pradėtas. Tačiau aš noriu vėlgi paaiškinti. Deja, mūsų valstybės problema yra biurokratinis mechanizmas – 6–8 mėnesiai, kol iš Vyriausybės išeis tas paketas, nes derinimas yra su 32 suinteresuotom institucijom, kurios kiekviena turi savo nuomonę. Tas procesas irgi yra vykdomas. Todėl iš tiesų tokios objektyvios priežastys lėmė, kad paskutiniu metu kaip įmanoma artimiausiuose posėdžiuose yra prašoma šito atidėjimo.
Kas būtų, jeigu būtų kitaip? Mes grįžtume į XX amžių, kai buvo rašoma viskas ranka. Tai tragedijos nėra. Grįžtume prie popierinių registracijos knygų, kas irgi buvo padaroma ir buvo vykdoma, ir lauktume, nes darbai, kaip minėjau, padaryti naujo registro įgyvendinimo. Jeigu norime iš tikrųjų sklandžiai baigti darbą, o jūs, šitos kadencijos Seimas, iš tiesų priėmėte kodeksą, kuris buvo priimamas iš esmės nuo Nepriklausomybės atkūrimo, vienintelis sovietinis likęs įstatymas, kurio galiojimas buvo pratęsiamas, aš manau, kad jo galbūt dabar ne visiškai sklandus įsigaliojimas, bet jūsų valia jis gali būti sklandus. Tai tikrai parodytų valstybinį požiūrį į šitą problemą.
Jeigu kas nori išgirsti, ar aš esu kaltas dėl šito. Taip, kaltas, nes tikrai turėjau, matyt, eiti pas kiekvieną iš jūsų prieš įstatymo priėmimą su šitais dokumentais ir chronologiškai aiškintis. Suprantu, kad jūs dėl didelio užimtumo neskaitote visų išvadų, neskaitėte visų papildomų lydimųjų dokumentų prie įstatymo. Tai reikėjo padaryti. Tai buvo pavesta iš tikrųjų kuruojančiam viceministrui. Kiek turėjau galimybių, ir aš įsitraukiau. Šiandien turime tokią situaciją. Jeigu nuo to kam lengviau, kad tokia situacija susidarė dėl kieno nors kaltės, tai tas žmogus ir stovi čia. Aš tikrai atsakomybės nesikratau.
PIRMININKĖ. Ačiū ministrui. Jūsų nori paklausti daug Seimo narių. Tik noriu iš pradžių pasakyti, kad vakar į darbotvarkę visas paketas buvo įtrauktas, ir Seimo nariai visada susipažįsta su teisės aktais, kurie tą dieną būna numatyti svarstyti, todėl jie ir šiandien yra čia, šioje salėje, nes jaučia atsakomybę dėl šitų teisės aktų.
Taigi pirmasis klausia V. Gapšys.
V. GAPŠYS (DPF). Dėkoju, Pirmininke. Gerbiamas ministre, dabar susidaro tokia situacija, kad, aišku, nepriimti tų įstatymų ir nesutvarkyti būtų tikrai neteisinga, ir mes turbūt sukeltume dar didesnį chaosą. Bet žiūrint į visą tą medžiagą, kurią išdalino dabar jūsų naujieji kolegos valstiečiai, man susidaro keistas vaizdas, kad jūs esate lyg ministerijoje, bet atrodo, kad dirbate kažkur už Vyriausybės ribų, nes jūs nesusikalbate dėl gana nedidelės sumos skyrimo, kuri turėtų būti kaip ir privaloma šiam projektui įgyvendinti. Man kyla klausimas, kas čia turėtų Vyriausybėje prisiimti atsakomybę – jūs, finansų ministras ar premjeras už tai, kad ūkinis klausimas, toks, atrodo, paprastas ir elementarus, – pinigų skyrimas buvo neišspręstas? Ar Vidaus reikalų ministerija nesugebėjo paprašyti, ar kitos ministerijos jūsų neklauso? Gal tada jūs neturite bendro sinchroninio darbo ten?
S. SKVERNELIS. Jūs turbūt puikiai žinote, aš jums ir pakartojau, kad Vidaus reikalų ministerija dar prieš priimant įstatymą paprašė. Tai susiję su biudžetu, tai susiję su Valstybės investicijų programa. Labai paprastas klausimas. Finansų ministerija atsakė, kad tokios lėšos nenumatytos neperskirstant biudžeto. Jų tiesiog nėra. Iš kur jas paimti, aišku, alternatyvos yra visuomet: ar iš pareigūnų darbo užmokesčio, ar iš kitų lėšų, tačiau lėšų nebuvo rasta ir nebuvo skirta. Ta rizika iš anksto, dar prieš priimant įstatymą, buvo įvardinta. Jinai buvo įvardinta ir 2012 metais. Jūs puikiai žinote ir Vyriausybės darbą. Finansų ministerija yra pagrindinė atsakinga už valstybės finansus. Norint susikalbėti, reikia kalbėtis iš abiejų pusių. Mes darėme viską savo argumentais, kita pusė savo argumentais irgi pagrindė, kad tiesiog nėra šaltinių, nepaimant nuo ko nors kito, šito papildomo finansavimo skirti.
PIRMININKĖ. Ačiū. Klausia A. Anušauskas. Ruošiasi V. Aleknaitė-Abramikienė.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Gerbiamasis ministre, iš tikrųjų mūsų pusėje yra ne vienas, o du šešėliniai vidaus reikalų ministrai. Mano klausimas būtų toks. Ar vis dėlto visi šie sunkumai, įgyvendinant Administracinių pažeidimų kodekso tą įgyvendinimo visą tvarką (finansavimo skyrimas, neskyrimas), nėra jūsų politinio neapsisprendimo, laiku nepadaryto kokios nors valdančiosios partijos naudai, padarinys? Iš kitos pusės vis dėlto, net primetus tuos duomenis, kurie buvo pateikti mums dabar, matyti, kad net 2015 metais skyrus pinigus įgyvendinimas galėjo būti pagal jūsų išdėliotą tvarkaraštį birželio 1 dieną, bet ne balandžio 1 dieną. Kaip tai suprasti?
S. SKVERNELIS. Aš tiesiog nenoriu šito klausimo sieti su politiniu pasirengimu. Tikrai nemanau, kad valstybinės reikšmės klausimas gali susivesti į mano, kaip politiko, personaliją. Tiesiog tuo netikiu.
O kitas momentas, dar kartą pabrėžiu. Čia yra Seimo narių, kurie dalyvavo ir klausymuose. Buvo liepos 1 diena, tas pirminis variantas buvo visgi liepos 1 diena, bet po to per klausymus buvo numatyta balandžio 1 diena, ir be kokių nors didelių argumentų, tiesiog buvo bandoma, kad galbūt iššūkis bus ambicingas pasiruošti iki to laiko, kad nereikėtų nukelti, bet objektyvios priežastys jau buvo užprogramuotos. Sakau, 2012 metais tas objektyvias rizikas mes įvertinome ir išsakėme, ir to po kartojome kiekvieną kartą, kai šitas klausimas buvo. Matyt, per mažai kartojome.
PIRMININKĖ. Ačiū. Klausia V. Aleknaitė-Abramikienė. Ruošiasi B. Vėsaitė.
V. ALEKNAITĖ-ABRAMIKIENĖ (TS-LKDF). Ačiū, Pirmininke. Visų pirma noriu išreikšti apgailestavimą, kad mes čia matome tik vidaus reikalų ministrą, bet nematome nei premjero, nei jį pavaduojančio ministro. Visų pirma būtų labai įdomu sužinoti, kas išvis vyksta toje Vyriausybėje, kur laiku nesugebėjus atlikti darbo tai yra kažkaip dangstoma, slepiama. Ir jūs, ministre, prie to prisidėjote. Paskutiniu momentu ateinama ir siūloma ponui J. Sabatauskui ar kam nors kitam parengti projektus. Ir tik J. Sabatauskui šiek tiek jam neįprastu gestu trinktelėjus į stalą, staiga paaiškėjo, kad projektai yra kažkur jūsų stalčiuje.
Šito aš nesuprantu ir manau, kad tikrai politika čia ne vietoje. Aš noriu jūsų paklausti, ar jūs irgi ieškosite iešmininkų (jau paminėjote viceministrą, kad čia neva jis kaltas), ar vis dėlto pats prisiimsime atsakomybę, kad laiku nesikreipėte į Seimą, į Seimo frakcijas ir į komitetą, o atidėliojote tai paskutinei minutei?
S. SKVERNELIS. Aišku, gaila, kad man reikia kartoti dar kartą. Aš tikrai jokių iešmininkų neieškau absoliučiai ir nemanau, kad čia yra tas būdas, kuris išspręstų klausimą. Aš jums dar kartą sakau, jeigu reikia, žiūrėkime stenogramas, žiūrėkime garso įrašus, kurie buvo. Visuose klausymuose ir posėdžiuose dalyvavo viceministras kartu su Policijos departamento atstovu ir visa tai buvo tiesiog nuolatos kartojama. Jeigu nenorima išgirsti, tada tiesiog neišgirstama.
Kodėl čia iš stalčiaus ištraukta paskutinę dieną? Neištraukta paskutinę dieną. Pirmą galimą pavasario sesijos dieną tie projektai buvo parengti ir buvo ieškoma alternatyvų. Todėl mes ir tarėmės per tą laikotarpį su komiteto nariais, kaip darome, ar visgi rengiame tuos projektus. Kelias per Vyriausybę, aš sakau, jisai šiuo atveju būtų 6–8 mėnesiai. Todėl mes ir prašėme ir S. Šedbaro, ir pono J. Sabatausko kaip Seimo narių, kadangi šitas kelias yra greitesnis. Komitetas sutiko. Labai ačiū.
PIRMININKĖ. Klausia B. Vėsaitė. Ruošiasi A. Sysas.
B. VĖSAITĖ (LSDPF). Gerbiamasis ministre, šiandien duodamas interviu Lietuvos radijui jūs sakėte, kad kaltas Lietuvos Respublikos Seimas. Girdėjau savo ausimis, kaltinote ir Seimą. Aš noriu konstatuoti, kad jūs vis dėlto neatlikote namų darbų, o šitas Administracinių nusižengimų kodeksas turės įtakos daugelio žmonių likimui ir jo atidėjimas taip pat. Jūs kaltas dėl to, kad neradote sutarimo Vyriausybėje. Kaltas dėl to, kad žinodamas šitą tvarkaraštį, taip pat ir investicijų tvarkaraštį, galėjote pakoreguoti šito viso komplekso įgyvendinimo datas. Vakar sėdėdamas Vyriausybės valandoje žinojote, kad artėja balandžio 1 diena, darbas nepadarytas, ir nieko nedarėte. Tiesą sakant, Seimo nariai yra labai pasipiktinę. Mes turėjome kitų įsipareigojimų savo apygardose, o dabar, aišku, jausdami atsakomybę dėl šito įstatymo paketo sėdime čia.
S. SKVERNELIS. Aš tikrai nieko nekaltinu, ar Seimo, ar ko. Tai yra bendras darbas. Vyriausybės buvo toks apsisprendimas dėl finansavimo skyrimo. Vakar dieną sėdėdamas Vyriausybės valandoje aš mačiau, kada ponas komiteto pirmininkas ėjo ir prašė, kad šitas klausimas būtų įtrauktas. Aš negaliu, nesu Seimo narys, tokios ir teisės neturiu darbuotis ir prašyti arba balsuoti už įstatymo įgyvendinimą.
Dėl kokių nors pasekmių kieno nors gyvenimui. Supraskime vieną dalyką. Galbūt iš tiesų atidėjimo pasekmės yra vienintelei grupei asmenų – tiems, kurie yra padarę ypatingai sunkius administracinius nusižengimus, vairavę transporto priemonę ne kartą girti, nemokėję tūkstantinių baudų, kuriems paskirtas yra administracinis areštas. Jiems tiesiog reikės tą teismo paskirtą bausmę atlikti, o nebus balandžio 1 dieną amnestijos.
PIRMININKĖ. Klausia A. Sysas, ruošiasi P. Gylys.
A. SYSAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamoji Pirmininke. Gerbiamasis ministre, aš tik įžangai pasakysiu. Kai dažniausiai jūs arba jūsų pavaldiniai ateidavo į Socialinių reikalų ir darbo komitetą kalbėti apie darbo užmokestį, ir rašote raštus, atsakote: einamiesiems metams papildomų lėšų poreikio nereikės ir išspręsime viską patys. Tokių popierių ir tokių kalbų prisimindavau.
O dabar mano klausimas labai konkretus, nes vakar čia, Seime, buvo daug kalbama apie melą. Todėl aš nenoriu vartoti šito žodžio, bet jūs vėl pasakėte, ir man susidaro toks įspūdis, ir turbūt visiems, kas čia sėdi, kad aplinka kalta, tik ne tie, kurie turėjo tai padaryti.
Jūs paminėjote, kad Finansų ministerija faktiškai neteikė jokių pinigų, jūs prašėte. Aš turiu rankose (ir dabar išdalinta Seimo nariams) viceministro E. Žilevičiaus raštą, aš pacituosiu. Aš labai norėčiau pasakyti, ar jūs čia specialiai klaidinate, ar turite kokį nors interesą? Ką rašo Finansų ministerija? „Vidaus reikalų ministerija 2015 metais nustatyta tvarka parengto investicijų projekto dėl ATPR funkcionalumo tobulinimo nepateikė ir skirti lėšų jam finansuoti, perskirstant Vidaus reikalų ministerijai investicijoms skirtas lėšas, nenumatė, nors per 2015 metus (pabrėžiu) septynis kartus tikslino ministerijai numatyto kapitalo investicijų paskirstymą pagal investicinius projektus. Rengiant valstybės investicijų 2016–2018 metų programos projektą Vidaus reikalų ministerija neprašė skirti papildomų lėšų ATPR funkcionalumo tobulinimo darbams finansuoti.“
Gerbiamasis ministre, koks čia nesusikalbėjimas? Finansų ministerija sako, kad jūs galėjote, turėjote ir pinigų, ir galimybių, o jūs dabar kaltinate Finansų ministeriją?
S. SKVERNELIS. Atsakau į pirmą klausimą. Matot, visoms papildomoms funkcijoms, kurias skirta įgyvendinti, mes visą laiką prašome, kad tų lėšų reikės, nes to būti negali. Aš taip pat turiu tą Finansų ministerijos raštą, kur gegužės mėnesį mums buvo atsakyta, kad tokių galimybių nėra.
Ką jūs čia dabar cituojate dėl perskirstymo, tai turbūt suvokiate, tai yra investicijų programa patvirtinta, numatyti projektai, ir perskirstymas galimas tik tarp projektų. Naujo projekto daryti negalima. Kitas momentas, tuo metu vyko registro modernizavimas. Kaip aš minėjau, rugsėjo mėnesį baigtas įgyvendinti projektas „E. bauda“ su tam skirtu finansavimu, sujungta su Mokesčių inspekcija, išieškojimo galimybės ir visa kita. Tai yra du skirtingi dalykai, kalbant apie naujo registro parengimą ir apie tą, kuris buvo tobulinamas įgyvendinant anksčiau patvirtintus investicinius projektus.
PIRMININKĖ. Ačiū. Klausia P. Gylys. Ruošiasi A. Stancikienė.
P. GYLYS (TTF). Dėkui, gerbiama Pirmininke. Gerbiamas ministre, tokių įdomių pasažų jūsų pasisakyme buvo… Vienas iš įdomiausių, ko gero, kad jūs ne politikas. Paskutiniu metu įdomių pasisakymų klausome iš jūsų lūpų ir kažkaip bandote minėti viceministrą.
Bet mano klausimas yra labai paprastas: ar buvo galima visa tai padaryti ne šiandien, kai niekas Lietuvos nepuola. Suprantu, jeigu šiandien būtų didžiulė grėsmė Lietuvai. Mūsų, Seimo narių, toks darbas – ateiti, kai tik tėvynei reikia. Dabar reikia dėl to, kad nebuvo padarytas darbas. Klausimas yra toks: o aną ketvirtadienį buvo galima tai padaryti? Arba jeigu matėte, kad vakar… Ar jūs neturėjote padaryti visko, kad vakar tai būtų padaryta? Kuo skiriasi vakar nuo šiandien? Kas čia pasikeitė, kokio esminės sąlygos pasikeitė? Ačiū.
S. SKVERNELIS. Tikrai, tai buvo galima padaryti prasidėjus pavasario sesijai. Nuo vakar iki šiandien… Vakar 10.50 val. darbotvarkėje buvo numatytas šito klausimo svarstymas ir priėmimas.
P. GYLYS (TTF). Jūs Vyriausybės narys.
S. SKVERNELIS. Deja, Vyriausybė negali daryti įtakos Seimo darbotvarkei, jos keisti arba reikalauti, kad būtų klausimas ne tuo laiku paskirtas, bet anksčiau ar vėliau nukeltas. Tuo labiau žinote, kad vakar…
P. GYLYS (TTF). Jūs neeilinis pilietis.
S. SKVERNELIS. Seimo statutas labai aiškiai apibrėžia galimybes Vyriausybės ir Vyriausybės nario įtaką daryti darbotvarkei.
PIRMININKĖ. Klausia A. Stancikienė. Ruošiasi P. Urbšys.
A. STANCIKIENĖ (MSNG). Gerbiamasis ministre, aš vis viena nesuprantu, ne vienoje vietoje žiniasklaidoje skaičiau, kur jūs sakėte, kad popierinius blankus buvo galima parengti, paruošti kaip kažkokį laikiną tarpinį variantą. Tai jeigu jūs pagal jūsų išdėstytą visą medžiagą aiškiai žinojote, kad su registru jau nespėjate, nes neturite finansavimo, paskui per vėlai skyrė finansavimą, per vėlai viešieji pirkimai ir t. t., kodėl jūs bent laikinai nespausdinote popierinių blankų, kaip sakėte, laikinų, tam, kad būtų galima tą ATPK taikyti nuo balandžio 1 dienos ir kad valstybė neatsidurtų tokioje situacijoje kaip dabar?
S. SKVERNELIS. Matote, ne blankai esmė yra. Esmė yra registras. Blanką galima… Protokolo turinį, kas turi būti parašyta, nustato Administracinių nusižengimų kodeksas, tą galima padaryti ant paprasto popieriaus lapo ir surašyti, bet tai nieko nekeičia. Registro nėra – nėra sąsajos su praeitimi, nėra sąsajų su teistumu, nėra sąsajų su paieškomais asmenimis, nėra sąsajų su Mokesčių inspekcija. Tas blankų rašymas ir dabar galimas yra, ir seni blankai niekur… Bet visa tai reikėtų kaupti, laukti iki registro įgyvendinimo, tada kažkam suvesti, nebūtų galimybės tiesioginiu režimu dirbti su Mokesčių inspekcija, ką pasakė, sutriktų išieškojimas.
Ne blankai esmė. Kaip minėjau, rezerviniai blankai irgi… Tie darbai vyksta. Aš galiu vėlgi pasakyti, jeigu gaminame popierinį blanką, jis tampa griežtos atskaitomybės dokumentu su apsaugos lygiais, ir gana ilgas laikotarpis, kol technologijų tarnyba prie Finansų ministerijos patvirtina tą blanką. Darbai vyksta lygiagrečiai, kadangi tie blankai turės būti padaryti, kaip minėjau, galimam sutrikimui, o sutrikimas galimas pereinant iš seno registro į naują registrą, tik tam. Ir tai kainuoja pinigus. Faktiškai būtų išmetimas pinigų į balą, jeigu mes juos spausdintume dabar.
PIRMININKĖ. Klausia P. Urbšys. Ruošiasi A. Kubilius.
P. URBŠYS (MSNG). Jūs įrodėte, kad nuo balandžio 1 dienos Administracinių nusižengimų kodekso įsigaliojimo padaryti neįmanoma. Kas atsitiktų, jeigu Administracinių nusižengimų kodekso įsigaliojimo data būtų atidėta?
S. SKVERNELIS. Nieko neatsitiktų. Atsitiktų sklandus kodekso įgyvendinimas be pasekmių, tinkamai pasiruošus ir tinkamai dirbant nuo pirmos dienos. Mums nereikėtų grįžti į tuos laikus, kada pagrindinės institucijos, kurių dabar yra apie 200, kurios galės naudotis registru, turėtų popieriaus lapą ir tušinuką. Didžioji dauguma mūsų žmonių tų laikų ir nematė, jie iš karto pradėjo dirbti su moderniu registru nuo 2011 metų. Jiems reikėtų mokytis grįžti į XX amžių ir grįžti į tuos laikus, kada pagrindinis įrankis buvo tušinukas ir registracijos knygos.
PIRMININKĖ. Klausia A. Kubilius. Ruošiasi M. Bastys.
A. KUBILIUS (TS-LKDF). Gerbiamasis ministre, kaip jūs žinote, prie šios valdžios Lietuvoje nebėra nei tvarkos, nei teisingumo ir kai kas dėl to nervinasi. Turbūt suprantame, kad problema ne ta, kad susirinkome penktadienį, mes pasiruošę ir visą dieną dirbti. Problema – chaosas, kaip yra priimami valstybėje sprendimai. Tai mes čia jau kelintą mėnesį nagrinėjame, kaip per vieną naktį buvo priimtas sprendimas dėl Vijūnėlės dvaro, slepiant tikras priežastis, kodėl taip buvo priimama ir kokios to pasekmės. Vakar Seimas priėmė visiškai absurdišką įstatymą, reguliuojantį pieno kainas, visiškas nesusipratimas, dėl kurio gali… Priimtas per 15 minučių, gali būti sugriauti visi smulkūs pieno gamintojai. Tai mes dėl to čia susijaudinę, kad iš tikrųjų matome tą chaosą, kurį sukelia dabartinė valdžia, ir galėtume tyliai rankomis trinti, matydami tokį balaganą, bet gaila valstybės.
Mano klausimas, ministre, jums labai paprastas. Kokios zadanijos neįvykdėte, kad jums premjeras ir finansų ministras nesurado tos nedidelės sumos – 320 tūkst. Lt, o L. Graužinienė nesurado, kaip įdėti normaliai į darbotvarkę šituos klausimus?
S. SKVERNELIS. Tikrai aš nenorėčiau, kad mes įsiveltume vėl į tas batalijas – zadanijos ar ne zadanijos. Tikrai jokių zadanijų niekada neturėjau ir negavau. Aš kelis kartus bandžiau paaiškinti tas objektyvias galimybes ir dėl finansavimo, tiesiog būtų tekę biudžetą perskirstyti ir prašytis vėl į Seimą. O darbotvarkė, kaip jau minėjau, pavasario sesijoje… ir Seimo Pirmininkė tą darbą padarė irgi mūsų prašymu, įvairių mūsų prašymu, ir šiandien tas įstatymas gali būti priimtas. Tikrai, jeigu nenorime išvengti, kaip jau minėjau, grįžimo atgal, aš dar kartą galiu paprašyti šitą įstatymą priimti.
PIRMININKĖ. Klausia M. Bastys. Ruošiasi A. Nakas.
M. BASTYS (LSDPF). Dėkoju, gerbiamoji Seimo Pirmininke. Gerbiamas ministre, vis dėlto vienu klausimu jūs iš tiesų esate neteisus, mano supratimu, kada jūs kalbate, kad jeigu įstatymų paketas būtų derinamas per Vyriausybę, užimtų 6, 8 mėnesius, t. y. redakcinio pobūdžio, kitaip tariant, datos atidėjimas vėlesniam laikotarpiui. Iš tiesų nėra sudėtingas dalykas ir visiems suprantamas. Aš manau, kad ir čia, Seime, Seimo nariai taip pat supranta, kad šiandien kitaip šito klausimo neišspręsi, – reikia Administracinių nusižengimų kodekso įsigaliojimo datą atidėti.
Dar daugiau galima pasakyti, kad tik prasidėjus Seimo pavasario posėdžių sesijai buvo pradėta revizuoti, o kiek vis dėlto reikia įstatymų sužiūrėti, kad būtų atidėtos datos. Šiuo požiūriu matyti, kad Vidaus reikalų ministerija nedirbo tinkamai darbo, kad būtų laiku ir tinkamai sprendžiamas tas dalykas. Bet mano klausimas kitas. Kadangi yra panaudota struktūrinė parama dėl „E. baudos“, jeigu šis įstatymas nebūtų atidėtas, jo įsigaliojimas, ar nereikėtų grąžinti struktūrinės paramos, ar buvo nagrinėjamas šitas klausimas? Dėkoju.
S. SKVERNELIS. Ačiū, gerbiamas Seimo nary. Tikrai aš nenoriu vėl peripetijų. Mes pradėjome Vyriausybėje procesą ir, sakau, matėme, kokia pradžia derinimo su 32 institucijomis, kai kurios nenorėjo atidėti, ieškojo argumentų, įsivėlėme į tą procesą ir tikrai pamatėme, kokios gali būti rizikos, įsivėlus į procesą. Darbai vyko lygiagrečiai. Buvo pasirinktas tas būdas, kuris galbūt šiandien sukėlė tokias pasekmes, bet jis yra greitesnis.
Dėl „E. baudos“. Registras yra patobulintas, projektas įgyvendintas ir jis funkcionuos. Kada registras bus kuriamas, (…), tai visa ta sąsaja, kuri padaryta, išliks naujajame registre ir jokios lėšos negalės būti grąžinamos. Projektas yra įgyvendintas, jeigu jūs pratęsite ir priimsite įstatymą iki kito įsigaliojimo, toliau sklandžiai galios. Įsigaliojus registrui, visa tai toliau galios, tai yra būtini darbai, kurie buvo padaryti. Ir šiandien su Mokesčių inspekcija dėl išieškojimo absoliučiai jokių problemų nekyla, kadangi viskas vyksta naudojant informacines technologijas, projektas įgyvendintas.
PIRMININKĖ. Ačiū. Klausia A. Nakas.
A. NAKAS (MSNG). Ačiū. Aš turiu tokį žmogišką klausimą, į kurį atsakius galbūt pasidarytų aiškiau, kodėl šiandien Seimas turėjo susirinkti. Į ministro postą jus delegavo partija „Tvarka ir teisingumas“. Specialiųjų tyrimų tarnyba šiai partijai prieš tris mėnesius, gruodžio 30 dieną, kaip skelbta, pareiškė įtarimus. Prieš kelias dienas jūs pareiškėte apie savo naują politinį posūkį. Nuo įtarimų pareiškimo praėjo beveik trys mėnesiai. Jūs prieš kelias dienas pasakėte, kad „kai partijai kaip juridiniam asmeniui pareiškiami įtarimai, turbūt sunku suvokti ir matyti mane, kaip buvusį teisėsaugos institucijų darbuotoją vadovą, dalyvaujant tame darinyje, kuris turi didelių problemų su teisėsauga“. Taigi praėjo trys mėnesiai. Sakykite, jūs turbūt labai stipriai kentėjote tuos tris mėnesius, kai buvo pareikšti įtarimai, ir galbūt tai sutrukdė jūsų darbo kokybei, kad pareiškimą padarėte tik prieš dvi dienas, kad jūs su tuo dariniu neturėsite ir nenorite turėti jokių ryšių? Ačiū.
S. SKVERNELIS. Taip. Kankino labai dideli skausmai. O jeigu atsakant rimtai, tai yra du skirtingi dalykai. Aš kalbėjau ir pasakiau apie savo ketinimus dalyvauti Seimo rinkimuose, būsimuose Seimo rinkimuose. Ir problema yra jungtis į partiją vienokia ar kitokia forma ar nesijungti. Tą aš turėjau omenyje.
PIRMININKĖ. Gerai. Ačiū. Noriu pasitarti su garbiu Seimu. 30 minučių klausinėjote ministrą. Kadangi jau prasidėjo klausimai ne apie teisės aktų projektus, gal mes jau nutrauksime? (Balsai salėje) Ne, norite klausti? Nori klausti. (Balsai salėje) Balsuojame. Kas pritariate, kad būtų nutraukti klausimai ir atsakymai, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. (Triukšmas salėje)
Nešaukite visi! Kas už tai, kad nutrauktume, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę ir norite klausinėti, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 89 Seimo nariai. Už – 48, prieš – 16, susilaikė 25. Klausinėjame, ne, nutraukiame. Nedaug, bet nutraukiame. Pagal Statutą paskutinysis turi teisę paklausti V. Skarbalius.
V. SKARBALIUS (DPF). Gerbiamasis ministre, prisimenant jūsų principingumą, ne per seniausiai priiminėjome Vidaus tarnybos statutą. Puikiai žinome, kad nebuvo numatyta finansų tiek, kiek reikėjo, kad jis galėtų visapusiškai veikti, o įsigaliojimo datą mes pasakėme, kad nori nenori, reikia priimti, skubinti procesus ir panašiai.
Lygiai taip pat nemažai diskusijų kalbant apie Bendrojo pagalbos centro ir greitosios sujungimą. Ten irgi puikiai žinome, kiek yra problemų, ir t. t. Kiek dar tiksinčių bombų, panašių kaip ANK, yra mūsų Vidaus reikalų ministerijoje ir kiek dar reikia ruoštis tam tikrų įstatymų atidėjimui, nes puikiai matome, kad kai kada iš pradžių priima, būna iš vidinių resursų, o kai tvirtiname biudžetus, deja, tam tikrų finansų net nėra numatoma.
S. SKVERNELIS. Dėl bombų. Jūs suvokiate, kad išminavimo darbai vyksta tuomet, kai tos bombos arba minos buvo užkastos prieš trejus, penkerius ir daugiau metų. Atėjęs aš galėjau pasirinkti – arba vaikščioti aplink minų lauką, kur parašyta „Minos“ ir nelįsti į tą lauką, arba bandyti išminuoti. Aš pasirinkau išminavimą. Yra rizika, kad viena bomba šiandien gali sprogti arba nesprogti. Kitas bombas mes suvaldėme.
Dėl Vidaus tarnybos statuto noriu aiškiai pasakyti – Seimas ir Vyriausybė numatė visišką jo įgyvendinimo finansavimą. Yra suteiktas įrankis centrinių institucijų vadovui, kuris tapo asignavimų valdytoju, savarankiškai spręsti ir racionaliai valdyti. Tai yra visos teisinės prielaidos ir finansai tam yra. Jei jau kai kurie mūsų pareigūnai pradėjo politikavimą arba negebėjimą įgyvendinti statutą, tai jau yra mano ir jų problema, kurią aš tikrai išspręsiu.
Dėl BPC, aš žiūriu į kolegę R. Šalaševičiūtę. Mes buvome padėję taškus. Dėkoju R. Šalaševičiūtei, deja, bet šiandien turime kitą situaciją. Buvau susitikęs su kolega J. Požela ir prašiau, kad tas įdirbis, kuris buvo padarytas, tas taškas būtų padėtas. Manau, kad mes su naujuoju ministru (ar jis be manęs tą padarys) tikrai tą tašką padėsim.
PIRMININKĖ. Ačiū ministrui. Atsakėte į visus klausimus. Bet vis tiek norėčiau, kad pasiliktumėte, kol vyks svarstymas ir priėmimas. Aš tik noriu reaguoti. A. Kubilius apkaltino mane, kad aš neteisingai, ne laiku įtraukiau į darbotvarkę, tai noriu priminti, kad į darbotvarkę buvo įtraukta Teisės ir teisėtvarkos komitetu prašymu net nebaigus jiems svarstyti komitete. Tam pritarėte ir jūs, būdamas Seniūnų sueigoje. Ir tikrai viskas iš Seimo pusės ir iš Seimo Pirmininkės pusės buvo padaryta net avansu. Todėl tie priekaištai, 11.40 val. viskas buvo įtraukta, buvo… Gerai, nebepradėsime, bet aš noriu dėl to, kad protokole būtų aišku.
Prašom, prašom. A. Kubilius.
A. KUBILIUS (TS-LKDF). Replika. Pirmininke, aš vakar Seniūnų sueigoje sakiau – ką jūs darote su darbotvarke, į kurią sudėjote tokią gausybę ilgų klausimų, kad akivaizdu, jog jie netilps. Taip ir įvyko. Dėl to posėdžiaujame šiandien iš ryto ir mes tuo džiaugiamės.
PIRMININKĖ. Ačiū. Mes nesitikėjome, kad jūs tiek daug laiko užimsite interpeliacijos metu ir po to net paprašysite pertraukos ir neužbaigsite procedūros. Mes manėme, kad viską padarysime tvarkingai, kaip ir visada. P. Gražulis.
P. GRAŽULIS (TTF). Pirmininke, aš dėl vedimo tvarkos ir turiu vieną tokį pasiūlymą. Visiems į rankas išdalintas Finansų ministerijos raštas. Atsiliepiant į vidaus reikalų ministro kaltinimą Finansų ministerijai, kad ji neskyrė lėšų, ji kalba kitaip, todėl aš siūlau…
PIRMININKĖ. Jeigu galima, prie mikrofono.
P. GRAŽULIS (TTF). Todėl aš siūlau protokolinį nutarimą, kad kuruojantis komitetas, t. y. Savivaldybių reikalų komitetas, atliktų tyrimą, kas iš tikro kaltas, kad laiku yra neparengti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimai. Dabar A. Kubilius kaltina Pirmininkę, ministras kaltina Finansų ministeriją, Vyriausybę. Aš manau, kad ateityje tam, kad tokie dalykai nepasikartotų, protokoliškai mes galėtume patvirtinti, kad ir Seimui pateiktų ataskaitą, išvadas, kas vis dėlto kaltas šioje situacijoje.
PIRMININKĖ. Tokia procedūra galima, reikėtų užregistruoti, protokoliniai nutarimai daromi ir priimami po priėmimo. O mes dar turime svarstymo stadiją.
Gerai, dabar grįžtame į darbo ritmą. Dėl Nr. XIIP… Prašom. Gerbiamasis E. Masiulis.
E. MASIULIS (LSF). Labai ačiū, gerbiamoji Seimo Pirmininke. Mielieji kolegos, man tik kyla klausimas, kurį norėčiau adresuoti P. Gražuliui. Kaip čia taip atsitiko, kad ministras S. Skvernelis iki šio trečiadienio labai gerai darbavosi, frakcija „Tvarka ir teisingumas“ tikrai buvo patenkinta, ir staiga po trečiadienio taip praregėjo, kad ministras, pasirodo, viską negerai darė?
9.48 val.
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo Nr. X-1238 8 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1870 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4135(2) (svarstymas)
PIRMININKĖ. Gerai, ačiū. Pradedame svarstymo stadiją. Projektas Nr. XIIP-4135. Kadangi pagrindiniam po svarstymo mes pritarėme, tai dabar yra lydimasis. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo Nr. X-1238 8 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1870 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4135(2). Svarstymo stadija. Prašom, pirmininke, į tribūną.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamoji Pirmininke. Gerbiamieji kolegos, Teisės ir teisėtvarkos komitetas svarstė Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 8 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir sprendė klausimą dėl datos. Buvo balsavimas dėl trijų datų, buvo apsispręsta, kad trimis balsais palaiko rugsėjo 1 dieną, dviem – lapkričio 1 dieną. Aš nežinau, sakau gal iš karto viską. Po to dar buvo, kadangi vėliau buvo įregistruotas dar papildomas siūlymas dėl datos, kuriam komitetas iš dalies pritarė, pritardamas vėlesnei datai. Tai yra aš buvau įregistravęs siūlymą dėl lapkričio 1 dienos, komitetas bendru sutarimu pritarė 2017 m. sausio 1 d. Ačiū.
PIRMININKĖ. Ačiū. Prašom. Gerbiamas opozicijos lyderis A. Kubilius.
A. KUBILIUS (TS-LKDF). Na, J. Sabatauskas taip sudėtingai aiškina, kad aš bijau, kad mes čia vėl pasiklysime. Aš suprantu, kad yra lydimieji įstatymai ir juose visuose data turėtų būti ta pati, o ne kiekvieną kartą mes vis klausysime tą pačią litaniją. Tai gal galima tą sprendimą dėl vienodos datos vienu balsavimu ir priimti, o ne kiekvieną klausimą… (Balsas salėje) Na va, Julius jau. Tai padarysime taip, kad vienas bus nuo sausio 1 dienos, o kitas dar nuo kokios nors.
PIRMININKĖ. Aš viską suprantu, bet kiekviename lydimajame projekte yra pakeitimų, todėl mes vis tiek turime tvarkingai atlikti formalumą. Bet jeigu Seimas iš karto dėl datos balsuos dėl visų lydimųjų teisės aktų, tai viskas bus gerai.
Dabar aš primenu, ką vakar vakare mes esame nusprendę, kad pagrindiniame komitete buvo pritarta J. Sabatausko pateiktai pataisai, komitetas pasiūlė sausio 1 dieną. Tai dėl datos visiems pritarta – sausio 1 diena. Ir lydimuosiuose taip pat turėtų būti. Jeigu Seimas sutinka, aš išvardinu numerius ir mes galime datas vienu balsavimu… (Balsai salėje) Gerai. Po svarstymo vienu balsavimu pataisoms pritarsite. Taigi dabar aš vardiju.
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4135. Pritariama komiteto pasiūlytai datai – sausio 1 dienai. Bendru sutarimu galime pritarti? (Balsai salėje) Pritarta. Po svarstymo galime bendru sutarimu pritarti? Pritarta.
9.52 val.
Baudžiamojo kodekso 47, 176, 220, 221, 272, 273, 281, 284 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1871 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4136(2) (svarstymas)
Dėl projekto Nr. XIIP-4136 lygiai ta pati situacija. Galime pritarti sausio 1 dienai? Pritarta. Po svarstymo bendru sutarimu galime pritarti? Pritarta.
9.53 val.
Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13, 15 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1887 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4137(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4137. Čia jau reikia kviesti, va, ir negalime iš karto, čia dvi datos, pasirodo. Todėl kviečiu komiteto pirmininką. Čia komiteto pasiūlyme yra sausio 1 diena, o antra diena – atitinkamai gruodžio 31 diena. Kas čia yra? Tai dabar dar kartą paaiškinkite.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Gerbiamoji Pirmininke, gerbiamieji kolegos, kadangi yra svarstymo stadija… (Balsai salėje) Taip, komitetas svarstymo stadijoje priėmė išvadą, tačiau po tos išvados buvo įregistruotas papildomas kitas siūlymas ir, aišku, komitetas jį privalėjo svarstyti.
PIRMININKĖ. Na, ne taip yra, Juliau. Galite perskaityti?
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Taip.
PIRMININKĖ. Na, paskaitykite. Mes duodame jums. (Balsai salėje)
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Taip, komitetas pritarė vėlesnei įsigaliojimo datai – sausio 1 dienai. O dėl 2 dalies yra gruodžio 31 diena. Tai yra Administracinių teisės pažeidimų kodekso paskutinė galiojimo diena. Mes privalome tą padaryti, nes su šiuo įstatymu kartu keičiasi…
PIRMININKĖ. Tai šita pataisa nėra analogiška anoms pataisoms, todėl visą perskaitykite. (Balsai salėje) Na, kaip ne? Ten nebuvo papildymo. Dar kartą perskaitau, ką siūlo komitetas: „Iš dalies pritardamas Seimo nario pasiūlymui, siūlo 4 str. 1 d. nustatyti vėlesnę įsigaliojimo datą – 2017 m. sausio 1 d., o 2 d. – atitinkamai 2016 m. gruodžio 31 d.“ Prieš tai praeituose projektuose to nebuvo. Ir pagrindiniame, kiek aš atsimenu, to nebuvo. Pagrindiniame neturėjo būti dėl gruodžio 31 dienos?
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Matote, mes skaitome skirtingus dokumentus. Aš skaitau komiteto išvadą, o jūs konsoliduotą variantą. Konsoliduotame variante taip ir turi būti pasakyta, kaip jūs perskaitėte.
PIRMININKĖ. Aš dar kartą komiteto pirmininko klausiu, ar čia nebus prieštaravimo pagrindiniam komitetui?
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Nebus.
PIRMININKĖ. Ne pagrindiniam komitetui, o pagrindiniam projektui? Pagrindiniame projekte mes taisėme tik vieną datą – sausio 1 diena. Vakar.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ne, ne, viskas gerai, gerbiamoji Pirmininke.
PIRMININKĖ. Pasitikslinkime, kad nereikėtų dar kartą rinktis.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Jūs skaitote konsoliduotą, o aš išvadą, tai yra skirtingi dokumentai.
PIRMININKĖ. Mes priiminėjame pagal konsoliduotą. Konsoliduotą pateikė jūsų komitetas, ne mes.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Gerai. (Balsai salėje)
PIRMININKĖ. Komiteto pirmininkas turi pasakyti, kad čia atitinka pagrindinį mūsų projektą, kurį vakar priėmėme.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Pagrindiniame įstatyme irgi taip pat: pritaria nukelti įsigaliojimo datą iki sausio 1 dienos.
PIRMININKĖ. Iki sausio 1 dienos, aš atsimenu, dėl ko mes vakar balsavome.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Žanras yra toks, dabar yra svarstymo stadija. Kolegos, pirmiausia išvada, po išvados įregistravimo atsiranda siūlymas, tada tam siūlymui pritariama iš dalies ir pakeičiama data. Viskas paprasta.
PIRMININKĖ. Gerai. Aš supratau, kad lydimasis neprieštaraus pagrindiniam. Bet jeigu bus kokių nors nesusipratimų, tai jau Seimas nesirinks taisyti.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Neprieštaraus.
PIRMININKĖ. Balsuojame. Ar galime bendru sutarimu pritarti Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymui iki sausio 1 dienos, o 2 dalis – atitinkamai iki gruodžio 31 dienos? (Balsai salėje) Pritariame. Po svarstymo bendru sutarimu galime pritarti? Pritariame.
9.58 val.
Įmonių bankroto įstatymo Nr. IX-216 4, 5, 8, 9, 10, 11, 23, 33 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1962 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4138(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4138. Tuoj pažiūrėsime, tikrinsime visus, ar taip yra. Čia yra tik sausio 1 diena. Ar galime bendru suarimu pritarti komiteto nuomonei? Pritariame. Ar galime po svarstymo pritarti? Pritarta. Ačiū.
Projektas Nr. XIIP-4138. Jam yra pritarta.
9.58 val.
Valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 4, 31 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1990 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4139(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4139 – Valstybinio socialinio draudimo. Komiteto pasiūlymas – iki sausio 1 dienos. Galime bendru sutarimu pritarti? Pritarta. Po svarstymo visam projektui galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta.
9.59 val.
Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo Nr. VIII-1509 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1991 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4140(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4140. Komiteto pasiūlymas – atidėti iki sausio 1 dienos. Galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta. Po svarstymo visam projektui galime pritarti? Pritarta.
9.59 val.
Kariuomenės drausmės statuto patvirtinimo įstatymo Nr. VIII-1191 pakeitimo ir Lietuvos kariuomenės drausmės statuto 2, 14, 18, 21, 36, 40, 48, 50, 55, 56, 61, 62, 63, 64 straipsnių pakeitimo ir 47 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XII-2101 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4141(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4141. Komiteto pasiūlymas yra iki sausio 1 dienos. Galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta. Po svarstymo galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta.
9.59 val.
Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo Nr. XII-828 29 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XII-2104 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4142(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4142. Komiteto siūlymas – iki sausio 1 dienos. Galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta. Po svarstymo visam projektui galime pritarti? Pritarta.
10.00 val.
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 14, 18, 19, 21, 28, 32, 35, 38 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2143 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4143(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4143. Yra sausio 1 diena. Galime pritarti komiteto nuomonei? Pritarta.
Dėl viso po svarstymo galime pritarti? Pritarta.
10.00 val.
Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3, 4, 6, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2130 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4144(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4144. Čia vėl yra dvi datos. Komiteto pasiūlymas. Yra siūloma: iš dalies pritardamas Seimo nario pasiūlymui, siūlo nustatyti vėlesnę įsigaliojimo datą – 2017 m. sausio 1 d. ir atitinkamai 3 dalyje – 2016 m. gruodžio 31 d. Galime pritarti komiteto siūlymui? Pritarta.
Dėl viso projekto po svarstymo galime pritarti? Pritarta.
10.01 val.
Fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 17, 19, 25, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2235 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4145(2) (svarstymas)
Projektas Nr. XIIP-4145. Yra komiteto pasiūlymas. Iš dalies pritardamas Seimo nario pasiūlymui, siūlo nustatyti vėlesnę įsigaliojimo datą – 2017 m. sausio 1 d., o atitinkamai 2 dalyje – 2016 m. gruodžio 31 d. Galime pritarti komiteto siūlymui? Pritarta.
Po svarstymo galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta.
10.01 val.
Administracinių nusižengimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo tvarkos įstatymo Nr. XII-1869 2, 3, 4, 5, 6, 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4134(2) (priėmimas)
Taigi grįžtame prie pagrindinio projekto Nr. XIIP-4134. Siūlau ypatingą skubą dar kartą, nes vakar čia ginčų buvo. Ar galime ypatingai skubai pritarti bendru sutarimu? Pritarta bendru sutarimu.
Pastraipsniui. 1 straipsnis. Pastabų, pasiūlymų nėra. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta. Tik noriu atkreipti komiteto pirmininko dėmesį, kad, priimdami sprendimus, nerašytumėte to, ko nenumato Statutas, ten dėl 2 dalies pasiūlymo, nes reikėtų balsuoti. Bet kadangi išsprendėme klausimą, tai jau nebegrįšime.
2 straipsnis. Dėl 2 straipsnio priėmimo. Pastabų, pasiūlymų nėra. Galime priimti bendru sutarimu? Priimtas.
3 straipsnis. Pasiūlymų priėmimo stadijoje nėra. Galime priimti bendru sutarimu? Priimta.
4 straipsnis. Pasiūlymų, pastabų priėmimo stadijoje nėra. Galime priimti bendru sutarimu? Priimta.
5 straipsnis. Pastabų, pasiūlymų nėra. Galime priimti bendru sutarimu? Priimta.
6 straipsnis. Pastabų, pasiūlymų nėra. Galime priimti bendru sutarimu? Priimta.
Aš tik neatsiklausiau, tą turiu padaryti vis tiek, dabar atsiklausiu. Ar nereikėjo trijų valandų pertraukos? Sutinkate visi, kad būtų buvęs svarstomas? Gerai. Priėmimas.
Nuomonės už, prieš. Nuomonė už – A. Anušauskas.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Gerbiamieji Seimo nariai, vis dėlto suprantu, kad didžiulė suirutė valdančiojoje koalicijoje. Ir tai susiję, tiesą sakant, visai ne su šiuo Administracinių teisės pažeidimų kodeksu, o su ministro viešai išsakyta kritika tos pačios koalicijos atžvilgiu ir politiniu apsisprendimu. Toks mano supratimas.
Vis dėlto manau, kad tie argumentai, kurie buvo pateikti, apskritai rodantys Vyriausybės nesugebėjimą priimti svarbius sprendimus, finansavimo, kuris reikalingas vykdyti jos pačios priimtus nutarimus, neskyrimą ir t. t. Ne pirmą kartą mes susiduriame su situacija, kai kokio nors įstatymo vykdymui reikalingos lėšos, reikalingas laikas pasirengti. Tam institucijos turi ir reikalingą patirtį, ir, tiesą sakant, galimybes. Aš manau, žinoma, kad dalis atsakomybės tenka ir pačiai Vidaus reikalų ministerijai, bet didesnė dalis vis dėlto Vyriausybei apskritai ir jos vadovui, kuris turi ir kontroliuoti situaciją, ir ją suprasti, ir aiškintis, jei ko nors trūksta, o kiti negali priimti arba nesugeba priimti reikalingų sprendimų. Šiuo atveju aš manau, kad Seimas bet kokiu atveju turi padaryti tuos sprendimus, atidėti tą vykdymą. Labai tikimės, kad laiko užteks ir nebus uždelsti sprendimai, bet manau, kad tai rodo tiesiog pačios valdančiosios koalicijos pakrikimą.
PIRMININKĖ. Nuomonė prieš – E. Šablinskas.
E. ŠABLINSKAS (LSDPF). Dėkui, Pirmininke. Tikrai aš prieš gerbiamojo A. Anušausko nuomonę. Galiu pasakyti, išties situacija sudėtinga. Kas nedirba, tas neklysta.
Antra vertus, su humoru galima pasakyti, kad gerbiamasis ministras šiuo metu jau yra opozicijos atstovas. Jūs sugebėjote mums įsūdyti tokį ministerį. Ir vis dėlto jis, kaip vadybininkas, tikrai turėtų prisiimti kaltę tiesiogiai. Jau dabar sunkumų yra tiek dėl statuto, kurį vos ne streikais mums įsūdė, įgyvendinimo. Tas pats dėl BPC, t. y. Bendrojo pagalbos centro, kurį reikia tikrai iš esmės pakratyti, kad jis galėtų atrasti žmones ir vietas, kur įvyksta koks įvykis. O prieš šventes, aš suprantu, kad situacija šventinė, turime atleisti vieni kitiems, todėl pakeičiu nuomonę ir siūlau balsuoti už atidėjimą iki lapkričio 1 dienos. Sėkmės ir gražių švenčių visiems. Sausio, sausio! Atsiprašau.
PIRMININKĖ. Supratau, kad šiek tiek norėjote pagudrauti. Nuomonė už – P. Urbšys.
P. URBŠYS (MSNG). Seimas tikrai vakar galėjo priimti šį įstatymą, bet Seimo dauguma neatsispyrė pagundai surengti linčo teismą vidaus reikalų ministrui S. Skverneliui už jo apsisprendimą dalyvauti politikoje ne su kuria nors dabartinės valdančiosios daugumos partija. Jūs stebitės, iš kur kyla jo reitingai? Tai jūs jį taip ir auginate tą reitingą. Jeigu jums ministrai, K. Trečiokas tinka, jūs jį globojate ir apgaubiate ta nepažeidžiamumo aureole, o tokiu būdu organizuojate neeilinį posėdį, leidžiate Lietuvos piliečių pinigus, rengdami tuos nevykusius linčo teismus, tai kaip jūs patys atrodote? Aš manau, kad dar kartą jūs patys užlipote ant savo padėto grėblio.
PIRMININKĖ. Noriu reaguoti. Gerbiamasis P. Urbšys turėtų atsiprašyti, vakar jo gal nebuvo, bet nenorėjo balsuoti ir korteles ištraukė vakar konservatoriai, nes jie protestavo prieš datą. Valdantieji tvarkingai buvo susirinkę ir vakar buvo pasiryžę pabaigti, todėl vardan teisybės reikia kalbėti teisybę. Vakar daug kalbėjome apie melą, tai šiandien turime pasitaisyti.
Nuomonė prieš – P. Gražulis. (Balsai salėje) Gerai, suteiksiu žodį gerbiamajam A. Kubiliui, bet jeigu jūs sakysite…
P. GRAŽULIS (TTF). Gerbiamieji Seimo…
PIRMININKĖ. (Atsiprašau, Petrai) …kad aš sakau netiesą, tai pasiskaitykite stenogramas. Viskas yra. Mes šiandien perskaitėme iš ryto. Prašom.
A. KUBILIUS (TS-LKDF). Gerbiamoji Pirmininke, aš vakar visą vakarą klausiau, kodėl posėdžių salėje nėra B. Bradausko? Ir šiandien jo nėra. Svarstome tokius svarbius klausimus. Ačiū Dievui, aš vakar pasakiau, kodėl nėra G. Kirkilo, šiandien jau yra. Bet B. Bradausko taip ir nėra. Čia problemos yra, o ne kur kitur.
PIRMININKĖ. Ir dar vienas dalykas, į ką norėčiau reaguoti, į nekorektiškus kaltinimus. Seimas vakar dirbo pagal darbotvarkę ir visiškai galėjo nei vakar svarstyti, nei šiandien rinktis, tvarkingai šiandien važiuoti ir susirinkti savo darbų dirbti į apygardas, bet jautė Seimo nariai atsakomybę. Gerbiamasis Povilai, šį kartą jūs kaltinate Seimą neteisingai, aš, kaip Seimo Pirmininkė, turiu tą pasakyti. (Balsai salėje: „Balsuojame.“) Ne balsuojame, o P. Gražulis – prieš. Prašom.
P. GRAŽULIS (TTF). Gerbiamieji Seimo nariai, čia ir E. Masiulis tokią repliką pažėrė, kad galbūt tik dabar praregėjo P. Gražulis, net surinko 75 Seimo narių parašus, kad premjeras netenkintų jo atsistatydinimo, S. Skvernelio pareiškimo. Aš manau, kad iš tikrųjų čia gal visai kitos priežastys. Ministras prisipažins. Jį buvo apėmę tikrai dideli susimąstymai, gal ir dvasinės kančios. Nežinojo, su kokia… Gal visoms partijoms buvo pažadėjęs, kad eis su jomis, bet, deja, kaip sako, tas apsisprendimas buvo gana sunkus ir, matyt, pasimiršo šiek tiek ministerija. Reikia tą prisipažinti. Be abejonės, ruošiasi dabar galbūt medaus mėnesiui apsiženijęs, pateisinamos priežastys. Aš nekaltinu nieko.
PIRMININKĖ. Gerai. Aš noriu paprašyti Seimo narių susikaupti ir kalbėti dėl teisės aktų.
Nuomonė už – K. Daukšys.
K. DAUKŠYS (DPF). Ačiū, gerbiamoji Seimo Pirmininke. Iš tikrųjų tai mes čia galime ginčytis, vienas ant kito kažką kalbėti, ypač P. Urbšys gali kalbėti, nes vakar jo nebuvo šioje salėje, kai reikėjo balsuoti, ir aiškinti, kaip čia ministrą linčiuoja kažkas. Jūs man pasakykite labai paprastai, šioje salėje buvusių ministrų daug, būsimų dar daugiau, ar jūs matėte kur nors, kad valstybinė įstaiga, kurios biudžetas yra milijardais eurų skaičiuojamas, už 300 tūkst. eurų nesugebėtų sutvarkyti tokių dalykų. Čia ministro nelinčiuoju, aš sakau kitą dalyką, kaip tada reikia dirbti, kad tokio paprasto dalyko nesutvarko. O gal čia specialiai padaryta, kad kada bus galima, kad sumaištis kiltų tarp Vyriausybės pareigūnų, kad negalėtų protokolų išrašyti, kad reikėtų ranka viską daryti? Gal ir taip yra. Bet jeigu taip nėra, tada kalbėkime apie įstatymą, o ne apie kokius nors linčus, nes aš manau, kad ministras S. Skvernelis čia sėdi, niekas jo nelinčiuoja, iš veido neblogai atrodo ir per daug nesijaudina. Todėl siūlau už šitą įstatymą balsuoti ir pabaigti Lietuvoje visokius nesusipratimus.
PIRMININKĖ. Gerai. Ačiū. Nuomonė už – V. Gapšys.
V. GAPŠYS (DPF). Dėkoju, Pirmininke. Iš tikrųjų gaila, kad po tiek metų nepriklausomybės turime pripažinti, kad turime grįžti prie sovietinio įstatymo, bet kito būdo nėra. Ministerija nepasiruošė, tai yra jos atsakomybė. Ministras turi prisiimti tą atsakomybę, įsivertinti, kad nesugebėjo gauti reikiamų lėšų ar nesugebėjo susikalbėti su reikiamais ministrais ar premjeru. Žinoma, balsuoti turime už, kad negalėtume sutrikdyti visos valstybės darbo. Aš palaikau įstatymo projektą.
PIRMININKĖ. Ačiū. Nuomonės už, prieš išsakytos. Atsiprašau. Dar prieš buvo A. Skardžius. (Balsai salėje) Demokratija yra demokratija. Taip. Pagal Statutą privalome suteikti.
A. SKARDŽIUS (LSDPF). Ačiū, Pirmininke. Aš tiesiog atkreipsiu dėmesį, kodėl mes čia susirinkome, ponui P. Urbšiui ir visiems kitiems. Todėl, kad kažkuri ministerija, šiuo atveju Vidaus reikalų ministerija, neatliko laiku savo darbų. Mes turime ne vieną tokį ministrą, turime ir energetikos ministrą, kuris laiku neatlieka darbų. (Balsai salėje) Europinių darbų. Neperkeliamos direktyvos, net pradėtos procedūros, po porą metų. Bet vis dėlto aš matau, kad gyvenimas juda kažkur į kairę arba į dešinę, bet ne tiesia kryptimi, kuo gyventojai ir nepatenkinti. Neveikia Bendrasis pagalbos centras. Trūksta pinigų patruliams, ginkluotės trūksta, vidaus pulkuose vėl kažkokios problemos, pagrobiami automatai iš pareigūnų, vadinasi, blogas fizinis pasirengimas. Kažkaip žūsta daugybė žmonių. Užteko anksčiau, na, sakykim, įvykti kokiai nors rimtesnei avarijai ir kažkada netekdavo posto vidaus reikalų ministrai. Netekdavo posto generaliniai komisarai, o šiuo kartu dangus griūna ant galvos, ir viskas gerai. Mes, kaip parlamentarai, prisiimkime atsakomybę už parlamentinę kontrolę. Ministrai keičiasi, bet parlamentas parlamentinėje valstybėje atsakingas už parlamentinę kontrolę. Nekaltinkime prieš Velykas vieni kitų, o tiesiog atlikime savo darbus.
PIRMININKĖ. Ačiū. Nuomonės už, prieš priėmimo stadijoje išsakytos. Balsuojame. Kas pritariate, kad projektas Nr. XIIP-4134 būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. (Balsai salėje) Gerai.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 98 Seimo nariai: už – 97, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4134) priimtas. (Gongas)
Gerbiamasis V. Juozapaitis. Prašome.
V. JUOZAPAITIS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, dėkodamas už jūsų pilietiškumą ir pareigos atlikimą, kad šiandien radosi sveiko proto ir mes padarėme tai, ką reikėjo padaryti, aš noriu reaguodamas į dviejų dienų debatus ir visus tuos kaltinimus, kurie čia pylėsi iš gausybės rago, pasakyti vieną tokią trumpą repliką. Perfrazuodamas posakį „Nėra to blogo, kas neišeitų į gera“, norėčiau pasakyti, kad nėra to gero, kas neišeitų į opoziciją. Taigi aš kviečiu visus pagalvoti Velykų išvakarėse ir tikrai priimti teisingą sprendimą. Gerų švenčių jums! (Juokas salėje)
PIRMININKĖ. Ačiū. Neblogas pasiūlymas. P. Gylys. Prašom.
P. GYLYS (TTF). Dėkoju, gerbiamoji Seimo Pirmininke. Aš turiu informaciją premjerui. Ką tik nuskambėjo žodžiai, kad ministras S. Skvernelis jau yra opozicijoje. Ir opozicijos reakcija patvirtino tą faktą. Jis opozicijoje. Gerbiamasis premjere, aš tikiuosi, jūs į pabaigą girdite?
O šiaip aš norėčiau palinkėti ministrui S. Skverneliui, kuris kažkaip neišeina iš povestuvinės būsenos, geros politinės karjeros. Geros politinės karjeros! Tik paskaitykite Konstituciją, parlamentinės santvarkos pagrindus ir tai labai pravers. Sėkmės jums!
PIRMININKĖ. Aš noriu atkreipti dėmesį, mums dar reikia priimti tikrai daug teisės aktų. Trumpiau. A. Skardžius. Prašom.
A. SKARDŽIUS (LSDPF). Ačiū, Pirmininke. Aš jau tikėjausi, kad ponas V. Juozapaitis pakvies ne į opoziciją, o bent jau antrą Velykų dieną į savo koncertą. (Balsai salėje)
PIRMININKĖ. Gerai. Baigiam. Nutraukiam! Čia prasideda… Noriu atkreipti dėmesį, kad… Gerbiamieji kolegos, dar kartą prašau tylos! Ir noriu paprašyti, jeigu jau kalbate, kalbėkite korektiškai ir atsakingai.
Projektas Nr. XIIP-4135. Priėmimo stadija, lydimasis. (Balsai salėje) Dar kartą skelbiu, kad įstatymas (projektas Nr. XIIP-4134) yra priimtas. (Gongas) Dar kartą. Pagrindinis priimtas. (Balsai salėje) Čia dėl to, kad Sekretoriatui būtų aišku.
10.18 val.
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo Nr. X-1238 8 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1870 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4135(2) (priėmimas)
Lydimasis projektas Nr. XIIP-4135. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Pastraipsniui nereikia. Dėl viso. Nuomonė už, nuomonė prieš. Nėra norinčių kalbėti. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87 Seimo nariai: už – 86, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4135) priimtas. (Gongas)
10.19 val.
Baudžiamojo kodekso 47, 176, 220, 221, 272, 273, 281, 284 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1871 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4136(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4136. Priėmimo stadija. Yra vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, kad būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 86 Seimo nariai: už – 84, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4136) priimtas. (Gongas)
10.20 val.
Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13, 15 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1887 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4137(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4137. Priėmimo stadija. Yra vienas straipsnis. Nuomonės už ir prieš. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, kad būtų priimta, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87 Seimo nariai: už – 86, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4137) priimtas. (Gongas)
10.21 val.
Įmonių bankroto įstatymo Nr. IX-216 4, 5, 8, 9, 10, 11, 23, 33 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1962 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4138(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4138. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, kad būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 89 Seimo nariai: už – 88, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4138) priimtas. (Gongas)
10.22 val.
Valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 4, 31 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1990 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4139(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4139. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 90 Seimo narių: už – 89, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4139) priimtas. (Gongas)
10.23 val.
Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo Nr. VIII-1509 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1991 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4140(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4140. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate įstatymo priėmimui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 89 Seimo nariai: už – 89, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4140) priimtas. (Gongas)
10.24 val.
Kariuomenės drausmės statuto patvirtinimo įstatymo Nr. VIII-1191 pakeitimo ir Lietuvos kariuomenės drausmės statuto 2, 14, 18, 21, 36, 40, 48, 50, 55, 56, 61, 62, 63, 64 straipsnių pakeitimo ir 47 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XII-2101 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4141(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4141. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 90 Seimo narių: už – 88, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4141) priimtas. (Gongas)
10.25 val.
Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo Nr. XII-828 29 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XII-2104 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4142(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4142. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 89 Seimo nariai: už – 87, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4142) priimtas. (Gongas)
10.26 val.
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 14, 18, 19, 21, 28, 32, 35, 38 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2143 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP‑4143(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4143. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 89 Seimo nariai: už – 87, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4143) priimtas. (Gongas)
10.27 val.
Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3, 4, 6, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2130 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4144(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4144. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 90 Seimo narių: už – 88, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4144) priimtas. (Gongas)
10.28 val.
Fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 17, 19, 25, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-2235 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4145(2) (priėmimas)
Įstatymo projektas Nr. XIIP-4145. Priėmimo stadija. Vienas straipsnis. Norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Kas pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 88 Seimo nariai: už – 87, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIP-4145) priimtas. (Gongas)
10.29 val.
Seimo protokolinio nutarimo „Dėl pavedimo Lietuvos Respublikos Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui ištirti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nepasiruošimo įgyvendinti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo tvarkos įstatymą Nr. XII-1869 priežastis“ priėmimas
Yra užregistruotas po priėmimo protokolinis nutarimas ir mes turime pabaigti procedūrą, nes jis susijęs su visu paketu.
Kviečiu P. Gražulį į tribūną pristatyti protokolinį nutarimą dėl visų šitų teisės aktų. Prašom. Tokia procedūra numatoma.
P. GRAŽULIS (TTF). Gerbiamieji Seimo nariai, aš tikrai ilgai jūsų netrukdysiu. Protokolinio nutarimo pagrindinis tikslas – pavesti Lietuvos Respublikos Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių Vidaus reikalų ministerija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nesugebėjo laiku parengti Administracinių teisės pažeidimų kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo tvarkos įstatymo Nr. XII-1869 pakeitimo įstatymo, nustatyti, kad komitetas iki balandžio 21 dienos pateiktų Seimui išvadas ir pasiūlymus.
PIRMININKĖ. Gerai. Ačiū. Čia nenumatyti klausimai. 1 – už, 1 – prieš. Už nėra. Prieš – P. Urbšys. Prašom.
P. URBŠYS (MSNG). Ką tik jūs labai piktinotės, kad aš pasakiau, kad jūs rengiate linčo teismą vidaus reikalų ministrui S. Skverneliui. Kaip jūs paaiškinsite šitą dalyką? Vadinasi, jūs nepasimokote. Jeigu jūs norite auginti S. Skvernelio reitingus, darykite dar komisiją, specialiai steikite.
PIRMININKĖ. Aš tik noriu pasakyti, kad mano pastabos buvo dėl to, kad jūs Seimą nekorektiškai apkaltinote, o ne dėl ko kito. Tokia protokolinė procedūra yra numatyta. Jūs, Seimo nariai, turite teisę apsispręsti balsuodami.
Balsuojame. Kas pritariate, kad protokolinis nutarimas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. (Balsai salėje)
Balsavo 70 Seimo narių: už – 37, prieš – 8, susilaikė 25. Protokoliniam nutarimui pritarta. Labai sunkiai, bet pritarta. Taigi pavedimas komitetui yra duotas.
Dabar norėjo per šoninį mikrofoną – J. Sabatauskas. Prašom. (Balsas salėje) Palaukite darbotvarkė…
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, Pirmininke.
PIRMININKĖ. Dar…
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Pirmiausiai noriu padėkoti gerbiamai Pirmininkei, kad šis klausimas, turiu omeny Administracinių teisės nusižengimų kodekso ir jo lydimųjų įstatymų projektų klausimas, buvo išspręstas, kad ir sunkiai, ne per vakar dieną, bet… Labai ačiū. Ačiū visų frakcijų seniūnams. Ačiū visiems kolegoms, nes iš tikrųjų padarėme kad ir nemalonų, bet būtiną darbą. Ačiū.
PIRMININKĖ. Ačiū. Ir ministras prašė žodžio, tai prašau į tribūną, nes mums paprasčiau ten įjungti mikrofoną. Prašom.
S. SKVERNELIS. Aš, naudodamasis proga, irgi dėkoju Seimo Pirmininkei, visam Seimui, net ir tiems nariams, kurie pademonstravo tam tikrą patyčių kultūrą. O ypač dėkoju Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkui J. Sabatauskui. Ačiū jums, Juliau. Gerų Velykų!
PIRMININKĖ. Gerai. Ačiū. Aš tik noriu priminti, kad dar turime patvirtinti kitos savaitės darbotvarkę.
K. Daukšys. Prašom.
K. DAUKŠYS (DPF). Labai ačiū, Seimo Pirmininke. Tikrai dėkoju visiems Seimo nariams, kurie šiandien buvo, ypač Darbo partijos frakcijos nariams. Linkiu visiems gražių švenčių ir tikiu, kad iš ministro niekas nesityčios ir ministras iš nieko nesityčios. (Balsai salėje)
PIRMININKĖ. P. Gražulis.
P. GRAŽULIS (TTF). Gerbiami Seimo nariai, man atrodo, kad jūs viską sprendžiate pagal save, ir P. Urbšys, kaip buvęs teisėtvarkos institucijos vienas iš vadovų. Mes nieko nekaltiname. Jūs esate Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete. Tikrai pateiksime objektyvią informaciją. Tokia situacija negali susiklostyti ir manome, kad reikėtų ieškoti, daryti išvadas, kad taip ateityje nebūtų. Manau, priimsime objektyviai ir pasikviesime Finansų ministeriją. Nejaugi negalima surasti tokios nedidelės sumos pinigų? Aš manau, kad tikrai galima. Iš tikro nieko šiandien nenoriu nei kaltinti, nei teisinti. Mes nuspręsime viską, Povilai, kartu Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komitete.
PIRMININKĖ. P. Urbšys. Prašom.
P. URBŠYS (MSNG). Aš neabejoju, jeigu bus ieškomas sprendimas, o ne noras susidoroti. Tada tikrai bus priimtas sprendimas. Mes savotiškai valstybę padarome įkaite dėl savo asmeninių sąskaitų suvedimo.
PIRMININKĖ. Gerai. Ačiū.
Gerbiamoji R. Šalaševičiūtė dėl šito?
R. ŠALAŠEVIČIŪTĖ (LSDPF). Taip. Aš, man atrodo, pavėlavau, jau daug kas išsibėgiojo, bet labai norėjau, kad trumpam prieitų Vaiko gerovės parlamentinės grupės nariai. Reikia priimti vieną sprendimą.
PIRMININKĖ. Gerai. Palaukite! Dar nebaigėme darbotvarkės.
R. ŠALAŠEVIČIŪTĖ (LSDPF). Aš matau, kad jau bėgioja, todėl ir prašau.
10.35 val.
Savaitės (nuo 2016-04-04) – 2016 m. balandžio 5 d. (antradienio) ir 7 d. (ketvirtadienio) posėdžių darbotvarkės pateikimas ir tvirtinimas
PIRMININKĖ. Bet dar noriu pasakyti, kad yra vienas klausimas – tai prasidedančios balandžio 4 dieną Seimo posėdžių darbotvarkės tvirtinimas. Aš labai greitai ir trumpai. Susirinksime po Velykų balandžio 5 dieną ir pirmiausia paminėsime mūsų Nepriklausomybės Akto signatarų jubiliejų, turėsime jubiliejinius paminėjimus.
Toliau. Turime privalomai baigti interpeliaciją ministrui ir atitinkamai visi teisės aktų projektai, kurie buvo vakar pateikti darbotvarkėje, kurią jūs turėjote. Jeigu turite klausimų, aš atsakysiu.
Klausti nori R. Paliukas. Taip, prašom.
R. PALIUKAS (DPF). Gerbiama Pirmininke, aš norėčiau, kad iš darbotvarkės būtų išbrauktas 1-4 klausimas – Mokslo ir studijų įstatymo… 242 projektas, nes yra du labai rimti motyvai. Kadangi Seimas pritarė Prezidentės veto dėl to, kas yra gerai besimokantis studentas, kaip tik mūsų komitetas dabar gavo ir iš Rektorių konferencijos, ir iš ministerijos visiškai naują pasiūlymą, mes norėtume tą apsvarstyti ir įtraukti, kas yra gerai besimokantis į šitą naują redakciją.
Taip pat dar noriu priminti, kad yra dar keletas labai rimtų Seimo narių pasiūlymų. Mes norėtume, kad bent savaitei mažiausiai to klausimo svarstymas būtų atidėtas.
PIRMININKĖ. Jūs turbūt turite minty 1-7 klausimą, projekto Nr. XII-3376? Taip? Mokslo ir studijų…
R. PALIUKAS (DPF). Taip, taip.
PIRMININKĖ. …įstatymą. Jeigu Seimas pritaria, tai turbūt komiteto pirmininko argumentai buvo pakankami. Gerai. Ačiū. Mes tada išbrauksime. Daugiau norinčių klausti nėra. Ar galime patvirtinti bendru sutarimu? (Balsai salėje) Ačiū. Patvirtinta bendru sutarimu.
Dar kartą noriu visiems nuoširdžiai padėkoti už supratimą ir už šią dieną, kad visi taip gausiai susirinkome ir atlikome tikrai reikalingą darbą. Noriu palinkėti gerų švenčių jums, jūsų šeimoms, pabūti, šiek tiek pailsėti per šventes ir su gera nuotaika, su pavasarine nuotaika grįžti dar kitą savaitę ir toliau tęsti mūsų valstybei svarbius darbus. Taigi linkiu sėkmės jums, gražių švenčių.
Registruojamės! (Balsas salėje: „Jums taip pat gerų švenčių!“) Ačiū. Mums rodo, kad balsuojate. (Balsai salėje) Neleidžia sistema… Kortelę pajudinkite. Dar kartą pakartokite. Gal kartais…
Užsiregistravo 51 Seimo narys.
Mečislovai, jūsų nėra. M. Zasčiurinskas dalyvavo. Taip, prašom. Ir gerbiamas R. Kupčinskas dalyvavo. Labai ačiū visiems. Kovo 25 dienos (penktadienio) nenumatytą posėdį baigėme. (Gongas)
* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcija; LLRAF – Lietuvos lenkų rinkimų akcijos frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija; TTF – frakcija „Tvarka ir teisingumas“.