LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KARO PRIEVOLĖS ĮSTATYMO NR. I-1593 5, 6, 8, 9, 15, 32, 37, 40, 41, 42 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 41(1) STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO (NR.XIIP-2892)

2015 m. balandžio 08 d.

 

      1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Artūras Paulauskas, komiteto nariai: Remigijus Ačas, Arvydas Anušauskas, Gediminas Jakavonis, Rasa Juknevičienė, Michal Mackevič, Andrius Mazuronis, Juozas Olekas, Darius Petrošius, Eduardas Šablinskas, komiteto biuro vedėjas Vitalij Dmitrijev, patarėjai: Mantas Lapinskas, Paulius Bačiulis, Tomas Marozas, Agnė Silickienė. Kviestieji: KAM Teisės departamento direktorė Judita Nagienė, KAM Finansų ir biudžeto departamento direktorė Viktorija Kavaliauskienė, KAM Personalo departamento Personalo analizės ir planavimo skyriaus vedėjas Gintautas Žukaitis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2015-04-07

5

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Pagal projekto 5 straipsnį (keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 10 punktą) siūloma nustatyti, kad privalomoji pradinė karo tarnyba individualia tvarka atidedama karo prievolininkams, pripažintiems kaltais dėl tyčinių nusikaltimų ir (arba) atlikusiems laisvės atėmimo bausmę. Projektu nesiūloma šį privalomosios pradinės karo tarnybos atidėjimo pagrindą kaip nors riboti, pvz. susiejant jį su teistumo išnykimu ar panaikinimu įstatymo nustatyta tvarka arba kokia nors kita sąlyga. Dar daugiau – kartu su projektu pateiktame aiškinamajame rašte siūlomas teisinis reguliavimas  grindžiamas tuo, kad „ <...> Tokiu būdu būtų užtikrinama, kad tarp tarnybą atliekančių karo prievolininkų, būtų kuo mažiau abejotinos reputacijos asmenų, galinčių daryti neigiamą įtaką ir kelti grėsmę ne tik kitiems tarnybą atliekantiems karo prievolininkams, bet ir visuomenei <...>“. Todėl tiek projekto 5 straipsniu siūlomas teisinis reguliavimas, tiek laukiami teigiami rezultatai (pagal aiškinamąjį raštą) sudaro pagrindą manyti, kad asmenims, pripažintiems kaltais dėl tyčinių nusikaltimų ir (arba) atlikusiems laisvės atėmimo bausmę, siekiama ne atidėti privalomąją pradinę karo tarnybą, o tokius asmenis nuo jos apskritai atleisti. Tokiu atveju atitinkamai keistinas ne Karo prievolės įstatymo 15, o 3 straipsnis.

Nepritarti

Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 5 straipsniu keičiamame įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 10 punkte nustatant privalomosios pradinės karo tarnybos atidėjimą karo prievolininkams, pripažintiems kaltais dėl tyčinių nusikaltimų ir (arba) atlikusiems laisvės atėmimo bausmę, siekiama nustatyti, kad šie asmenys nebūtų šaukiami atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą, tačiau nesiekiama jų atleisti nuo karo prievolės atlikimo paskelbus mobilizaciją. Tokiu pakeitimu siekiama užtikrinti, kad atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą būtų pašaukti motyvuoti, gabūs, tvirtų moralinių savybių ir aiškių vertybinių nuostatų asmenys, suinteresuoti konstitucinės pilietinės pareigos pasirengti ir ginti valstybę ginkluoto užpuolimo atveju atlikimu, galintys tapti pavyzdžiu kitiems karo prievolininkams ir kelti tiek kariuomenės, tiek kario vardo autoritetą ir tuo pačiu privalomosios pradinės karo tarnybos prestižą. Taip pat pažymėtina, kad siūlomas pakeitimas leis išvengti kalėjimo kultūros bei nestatutinių santykių plitimo kariuomenėje. Atsižvelgiant į tai, kad mobilizacijos atveju gali būti reikalingas kiekvienas pilietis, galintis prisidėti prie šalies karinės gynybos, nuo karo prievolės anksčiau minėtų asmenų atleisti neketinama ir, paskelbus mobilizaciją, atlikti karo tarnybą jie būtų šaukiami bendra tvarka kaip ir kiti neparengtojo kariuomenės personalo rezervo karo prievolininkai, kurie būtų apmokomi prieš paskiriant juos į pareigas kariniame vienete.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2015-04-07

6

 

 

2. Projekto 6 straipsniu (keičiamo įstatymo 32 straipsnio 2 dalimi) siūloma kartu su karo prievolininku gyvenantiems pilnamečiams šeimos nariams ar fiziniams ir juridiniams asmenims ir kitoms organizacijoms, ir jų padaliniams, kurie susiję su karo prievolininku darbo, mokslo ir studijų teisiniais santykiais, ar valstybės ir savivaldybių institucijoms, teikiančioms karo prievolininkui socialinio draudimo, užimtumo rėmimo ar kitas viešąsias paslaugas, nustatyti pareigą nedelsiant karo prievolininkui perduoti nurodymą atvykti į karo prievolę administruojančią krašto apsaugos sistemos instituciją. Tačiau pastebėtina, kad nei Baudžiamajame, nei Administracinių teisės pažeidimų kodeksuose nėra nustatyta atsakomybė už būtent tokios pareigos nevykdymą.

Nepritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2015-04-07

8

 

 

3. Projekto 8 straipsnyje (keičiamo įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje) tikslintina, kas bendru šalių susitarimu yra perskaičiuojama, pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui (t. y. redaguotina frazė „atidėtos būsto kreditavimo sutarties kredito dalys“).

Pritarti iš dalies

Vietoj žodžių „atidėtos būsto kreditavimo sutarties kredito dalys“ įrašyti žodžius „atidėti pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimai“  

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo narė Rita Tamašunienė

2015-04-07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai: Grąžinus privalomąją karo tarnybą ir nustačius, kad jos trukmė – 9 mėnesiai, daugelį potencialių karo prievolininkų gąsdina toks ilgas tarnybos terminas, kuris gali neigiamai paveikti jaunuolių gyvenimo planus. 9 mėnesių privalomoji karo tarnyba užkirstų kelią žmogui išlaikyti darbo vietą, tęsti studijas nesinaudojant akademine pertrauka, apsunkintų paskolų suteikimo procesą ir t.t. Siūlomas 3 mėnesių nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos terminas būtų priimtinas, netrikdytų jaunuolių ateities planų ir užtikrintų didesnį savanorių skaičių. Po 3 mėnesių nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos kariuomenėje liktų motyvuoti jaunuoliai, kurie tęstų tarnybą ir papildytų profesionalios kariuomenės gretas. Tokiu būdu būtų žymiai padidintas asmenų, įgijusių pagrindinį karinį parengtumą, skaičius.

Pasiūlymas: Projekto 1 straipsnį išdėstyti taip:               „2. Karo prievolininkai į nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, kurios trukmė yra 3 mėnesiai, iš neparengtojo kariuomenės personalo rezervo šaukiami nuo 19 iki 26 metų (įskaitytinai). Karo prievolininkai, raštu pareiškę norą, į nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą šaukiami nuo 18 iki 38 metų (įskaitytinai).“

Nepritarti

Siūloma 3 mėnesių trukmės nuolatinė privalomoji pradinė karo tarnyba neparuoš karo prievolininko tinkamu būti kariuomenės rezerve. Pagal Lietuvos kariuomenės vado patvirtintą karinio rengimo programą 3 mėnesius planuojamas individualių žinių kursas, o 6 mėnesius kolektyvinis rengimas.

2.

Seimo narė Rima Baškienė

2015-04-07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Argumentai:

          Atsižvelgiant į siekį sudaryti galimybes planuoti ateitį jaunuoliams, kurie ką tik baigė mokyklas ir universitetus, siūlytina šaukimą į nuolatinę privalomąją karo tarnybą pradėti vykdyti šaukiant 19-os metų Lietuvos Respublikos piliečius, o nesurinkus reikiamo skaičiaus to amžiaus jaunuolių, pradėti šaukti 20-mečius ir t.t. Siūlau pakeisti susijusius projekto  straipsnius ir juos išdėstyti taip:

 

Pasiūlymas:

          „2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

          „5. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas sudaromas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti. Sudarant einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašą, užtikrinama, kad atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą šaukiamų karo prievolininkų skaičius būtų proporcingas karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos padalinių administruojamose savivaldybėse paskutinę gyvenamąją vietą deklaravusių arba jose faktiškai gyvenančių ar gyvenusių iki išvykimo iš Lietuvos Respublikos, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, karo prievolininkų, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti, skaičiui. Šaukimo vykdymas pradedamas nuo 19-mečių Lietuvos Respublikos piliečių, o nesurinkus reikiamo skaičiaus prievolininkų toje amžiaus grupėje, pradedamas šaukimo vykdymas iš sekančios amžiaus grupės. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas, jo sudarymo eiga, taip pat kiti duomenys, susiję su šaukimo vykdymu, skelbiami per Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos informacinės visuomenės informavimo priemones. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašo sudarymo procedūras stebi visuomenės atstovai, skiriami Vyriausybės nustatyta tvarka.“

„4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

            „5. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas sudaromas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti į bazinius karinius mokymus, išskyrus karo prievolininkus, pareiškusius norą juose dalyvauti. Sudarant einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašą, užtikrinama, kad į bazinius karinius mokymus šaukiamų karo prievolininkų skaičius būtų proporcingas karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos padalinių administruojamose savivaldybėse paskutinę gyvenamąją vietą deklaravusių arba jose faktiškai gyvenančių ar gyvenusių iki išvykimo iš Lietuvos Respublikos, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, karo prievolininkų, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti į bazinius karinius mokymus, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą juose dalyvauti, skaičiui. Šaukimo vykdymas pradedamas nuo 19 metų sulaukusių Lietuvos Respublikos piliečių, o nesurinkus reikiamo skaičiaus prievolininkų toje amžiaus grupėje, pradedamas šaukimo vykdymas iš sekančios amžiaus grupės. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas, jo sudarymo eiga, taip pat kiti duomenys, susiję su šaukimo vykdymu, skelbiami per Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos informacinės visuomenės informavimo priemones. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašo sudarymo procedūras stebi visuomenės atstovai, skiriami Vyriausybės nustatyta tvarka.“

Nepritarti

Manytina, jog siūlomu reguliavimu būtų pažeidžiamas Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintas asmenų lygiateisiškumo principas. Pažymėtina, kad Konstitucinis Teismas ne kartą yra konstatavęs, kad konstitucinis visų asmenų lygiateisiškumo principas būtų pažeidžiamas, jei tam tikra grupė asmenų, kuriems yra skiriama teisės norma, palyginti su kitais tos pačios normos adresatais, būtų kitaip traktuojama, nors tarp tų grupių nėra tokio pobūdžio ir tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisinamas (Konstitucinio Teismo 2010 m. balandžio 20 d. sprendimas, 2010 m. birželio 29 d. nutarimas ir kt.).

 

3.

Teikia Seimo nariai:

Rima Baškienė

Kazimieras Kuzminskas

Remigijus Ačas

Vida Marija Čigriejienė

Povilas Urbšys

Linas Balsys

Algimantas Dumbrava

Kęstutis Bartkevičius

Vitalijus Gailius

Dalia Teišerskytė

Zita Žvikienė

Jonas Kondrotas

Raimundas Markauskas

Ona Valiukevičiūtė

Rita Tamašunienė

Vanda Kravčionok

2015-04-07

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Argumentai:

          Atsižvelgiant į siekį sudaryti galimybes planuoti ateitį jaunuoliams, kurie ką tik baigė mokyklas ir universitetus, siūloma atsisakyti šauktinių sąrašus rengti naudojantis kompiuterių programa (vadinamuoju „loterijos“ principu). Šaukimo sąrašai formuojami ir šaukimas vykdomas pradedant 19-mečiais, tęsiant 20-mečiais ir t.t. Siūlome pakeisti susijusius projekto  straipsnius ir juos išdėstyti taip:

 

Pasiūlymas:

          „2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

          „5. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas sudaromas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti. Sudarant einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašą, užtikrinama, kad atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą šaukiamų karo prievolininkų skaičius būtų proporcingas karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos padalinių administruojamose savivaldybėse paskutinę gyvenamąją vietą deklaravusių arba jose faktiškai gyvenančių ar gyvenusių iki išvykimo iš Lietuvos Respublikos, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, karo prievolininkų, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti, skaičiui. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas, jo sudarymo eiga, taip pat kiti duomenys, susiję su šaukimo vykdymu, skelbiami per Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos informacinės visuomenės informavimo priemones. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašo sudarymo procedūras stebi visuomenės atstovai, skiriami Vyriausybės nustatyta tvarka.“

„4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

            „5. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas sudaromas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti į bazinius karinius mokymus, išskyrus karo prievolininkus, pareiškusius norą juose dalyvauti. Sudarant einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašą, užtikrinama, kad į bazinius karinius mokymus šaukiamų karo prievolininkų skaičius būtų proporcingas karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos padalinių administruojamose savivaldybėse paskutinę gyvenamąją vietą deklaravusių arba jose faktiškai gyvenančių ar gyvenusių iki išvykimo iš Lietuvos Respublikos, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, karo prievolininkų, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti į bazinius karinius mokymus, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą juose dalyvauti, skaičiui. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas, jo sudarymo eiga, taip pat kiti duomenys, susiję su šaukimo vykdymu, skelbiami per Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos informacinės visuomenės informavimo priemones. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašo sudarymo procedūras stebi visuomenės atstovai, skiriami Vyriausybės nustatyta tvarka.“ 

Nepritarti

Siekiant skaidrumo ir sudaromas Einamųjų metų šaukimo sąrašas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti į bazinius karinius mokymus, išskyrus karo prievolininkus, pareiškusius norą juose dalyvauti.

4.

Teikia Seimo nariai:

Rima Baškienė

Kazimieras Kuzminskas

Remigijus Ačas

Vida Marija Čigriejienė

Povilas Urbšys

Linas Balsys

Algimantas Dumbrava

Kęstutis Bartkevičius

Vitalijus Gailius

Dalia Teišerskytė

Zita Žvikienė

Jonas Kondrotas

Raimundas Markauskas

Ona Valiukevičiūtė

Rita Tamašunienė

Vanda Kravčionok

2015-04-07

 

9

 

 

Argumentai:

          Atsižvelgiant į dviprasmišką nuostatą, kuri sukuria prielaidas manipuliuoti lengvatų suteikimo sąlygomis, taip galimai nesuteikiant lengvatų nuolatinę privalomąją pradinę karo prievolę atlikusiems asmenims, siūloma pakeisti įstatymo projekto 9 straipsnyje esančią nuostatą ir projekto straipsnį išdėstyti taip:

 Pasiūlymas:

          „9 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

           „41 straipsnis. Lengvatos Lietuvos Respublikos piliečiams, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus

1. Nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusiems ar bazinius karinius mokymus baigusiems asmenims taikomos šios lengvatos:

1) darbo ir įdarbinimo subsidijavimas;

2) asmenims, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus, aukštosios mokyklos gali nustatyti lengvatų, suteikiančių nustato lengvatas, suteikiančias jiems pirmenybę stojant į valstybės finansuojamas studijų vietas;

3) keliems pretendentams, dalyvaujantiems konkurse į valstybės tarnautojo pareigas, pagal nustatytus atrankos kriterijus surinkus vienodus rezultatus, teikiama pirmenybė atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus;

4) asmeniui, atitinkančiam teisės aktuose nustatytus reikalavimus, teikiama pirmenybė priimant į statutinių valstybės tarnautojų profesines mokymo įstaigas ar kitas mokymo įstaigas, kurias baigus suteikiama teisė užimti statutinio valstybės tarnautojo pareigas, taip pat priimant į statutines valstybės tarnautojo pareigas, kai priimama be konkurso.

2. Įgyvendinant šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytą nuostatą, darbdaviams, įdarbinusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusius ar bazinius karinius mokymus baigusius karo prievolininkus, mokama subsidija darbo užmokesčiui, nurodytam įdarbinto asmens darbo sutartyje, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotoms draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms iš dalies kompensuoti (toliau – subsidija darbo užmokesčiui). Jeigu įdarbinto asmens darbo sutartis sudaryta ne visam darbo laikui arba jis dirbo ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo užmokesčiui dydis skaičiuojamas už faktiškai dirbtą laiką pagal apskaičiuotą ar darbo sutartyje nustatytą dienos (valandinį) atlygį. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis, kai įdarbinami asmenys, nurodyti šio straipsnio 1 dalyje, yra iki 100 procentų apskaičiuotų lėšų nuo įdarbinto asmens darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotos draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos suma. Subsidijos darbo užmokesčiui dydį, neviršijant 1,5 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio, ir subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo tvarką nustato Vyriausybė. Darbdaviams, įdarbinusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusius karo prievolininkus, subsidija darbo užmokesčiui mokama 6 mėnesius, o įdarbinusiems bazinius karinius mokymus baigusius, – 3 mėnesius. Ši subsidija taikoma, jeigu karo prievolininkas buvo įdarbintas per 3 mėnesius nuo nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikimo ar bazinių karinių mokymų baigimo datos.

3. Karo prievolininkams, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus ir grįžusiems į darbą, taikoma šio straipsnio 2 dalyje nustatyta subsidija darbo užmokesčiui.

4. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodyta lengvata finansuojama iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei šaltinių.“

 

Nepritarti

Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo  52 straipsnis numato, kad į aukštosios mokyklos pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas konkurso būdu priimami ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą turintys asmenys, atsižvelgiant į mokymosi rezultatus, stojamuosius egzaminus ar kitus aukštosios mokyklos nustatytus kriterijus. Konkursinių mokomųjų dalykų pagal studijų kryptis sąrašą ir konkursinio balo sudarymo principus, mažiausią stojamąjį balą ir kitus kriterijus, įvertinus studentų atstovybei, nustato aukštosios mokyklos, todėl tikslinga palikti galiojančią formuluotę – gali nustatyti lengvatų.

5.

Seimo narys Domas Petrulis

2015-04-08

5

 

 

Argumentai:

    Šiuo metu galiojantis Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo (toliau – Įstatymas) 15 straipsnio 1 dalies teisinis reguliavimas, numatantis atvejus, kada asmeniui gali būti atidėta karo prievolė individualia tvarka, pateikia baigtinį privalomosios pradinės karo tarnybos atidėjimo pagrindų sąrašą. Atkreiptinas dėmesys, jog vis jaunesni asmenys kuria verslą, užsiima moksline veikla, siekia karjeros ir pan. bei tokiu būdu taip pat prisideda prie valstybės stiprinimo, o privalomosios pradinės karo tarnybos atlikimas devynis mėnesius gali sukelti asmeniui, jo (darbo, verslo, karjeros, šeimos gyvenimo ir t.t.) interesams neigiamų padalinių.

    Atsižvelgiant į tai, kad įstatymų leidėjas iš anksto negali numatyti visų atvejų privalomajai pradinei karo tarnybai atidėti, manytina, tikslinga Įstatyme įtvirtinti dar vieną privalomosios pradinės karo tarnybos atidėjimo pagrindą, kuris būtų susijęs su karo prievolininko valia ir galimybe jam pačiam įvertinti savo asmeninius interesus bei galimybę atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą. Papildomai pažymėtina, kad pagal siūlomą reguliavimą, karo prievolininkui individualia tvarka galėtų būti atidėta privalomoji pradinė karo tarnyba tik jam sumokėjus į valstybės biudžetą Vyriausybės nustatyto dydžio sumą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projekto 5 straipsnį 2 dalimis ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

1.      Pakeisti 15 straipsnio 1 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

„10) įtariamiems ir kaltinamiems baudžiamajame procese arba atliekantiems bausmę, dėl kurios jie negali atlikti privalomosios pradinės karo tarnybos, taip pat pripažintiems kaltais dėl tyčinių nusikaltimų ir (arba) atlikusiems laisvės atėmimo bausmę.“

2.      Papildyti 15 straipsnio 1 dalį nauju 14 punktu:

14) pašauktiems atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą asmenims, sumokėjusiems į valstybės biudžetą karo prievolininko atleidimo nuo privalomosios pradinės karo tarnybos įmoką. Karo prievolininko atleidimo nuo privalomosios pradinės karo tarnybos įmokos dydį ir mokėjimo tvarką nustato Vyriausybė;“.

3.      Buvusį 15 straipsnio 1 dalies 14 puntą laikyti 15 punktu.“

Nepritarti

Pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 139 straipsnį Lietuvos valstybės gynimas nuo užsienio ginkluoto užpuolimo - kiekvieno Lietuvos Respublikos piliečio teisė ir pareiga.

6.

Seimo narys

Andrius Mazuronis

2015-04-08

2

 

 

Argumentai: Siūlome papildyti įstatymo projektą nuostatomis, kurios nesant pakankamam skaičiui norinčių savanoriškai atlikti karo prievolę piliečių, leistų pirmiausia į karo tarnybą pašaukti nestudijuojančius ir darbo santykių neturinčius piliečius.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2          straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

1.        Pakeisti 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Šaukimas vykdomas, iki pašaukiamas krašto apsaugos ministro nustatytas nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atliksiančių karių skaičius. Pirmiausia šaukiami nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą norintys atlikti karo prievolininkai, jų nelikus, – po bendrojo lavinimo mokyklų baigimo aukštojo mokslo studijų netęsiantys ir po profesinio mokymo mokyklų (pirminio profesinio mokymo) baigimo darbo santykių neturintys karo prievolininkai, jų nelikus, -  toliau iš eilės į karo prievolininkų einamųjų metų sąrašą įrašyti noro jos atlikti nepareiškę karo prievolininkai.“

2.        Pakeisti 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas sudaromas į jį atsitiktine tvarka, naudojantis kompiuterių programa, surašant karo prievolininkus, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti, bei karo prievolininkus, po bendrojo lavinimo mokyklų baigimo netęsiančius aukštojo mokslo studijų ar po profesinio mokymo mokyklų (pirminio profesinio mokymo) baigimo neturinčius darbo santykių. Sudarant einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašą, užtikrinama, kad atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą šaukiamų karo prievolininkų skaičius būtų proporcingas karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos padalinių administruojamose savivaldybėse paskutinę gyvenamąją vietą deklaravusių arba jose faktiškai gyvenančių ar gyvenusių iki išvykimo iš Lietuvos Respublikos, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, karo prievolininkų, kurie šio įstatymo nustatyta tvarka gali būti pašaukti atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, išskyrus karo prievolininkus, raštu pareiškusius norą ją atlikti, bei karo prievolininkus, po bendrojo lavinimo mokyklų baigimo netęsiančius aukštojo mokslo studijų ar po profesinio mokymo mokyklų (pirminio profesinio mokymo) baigimo neturinčius darbo santykių, skaičiui. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašas, jo sudarymo eiga, taip pat kiti duomenys, susiję su šaukimo vykdymu, skelbiami per Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos informacinės visuomenės informavimo priemones. Einamųjų kalendorinių metų šaukimo sąrašo sudarymo procedūras stebi visuomenės atstovai, skiriami Vyriausybės nustatyta tvarka.“

 

Nepritarti

Manytina, jog siūlomu reguliavimu būtų pažeidžiamas Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintas asmenų lygiateisiškumo principas. Pažymėtina, kad Konstitucinis Teismas ne kartą yra konstatavęs, kad konstitucinis visų asmenų lygiateisiškumo principas būtų pažeidžiamas, jei tam tikra grupė asmenų, kuriems yra skiriama teisės norma, palyginti su kitais tos pačios normos adresatais, būtų kitaip traktuojama, nors tarp tų grupių nėra tokio pobūdžio ir tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisinamas (Konstitucinio Teismo 2010 m. balandžio 20 d. sprendimas, 2010 m. birželio 29 d. nutarimas ir kt.).

 

7.

Seimo narys

Andrius Mazuronis

2015-04-08

8

 

 

Argumentai: Siekiant paskatinti savanorišką nuolatinę privalomąją karo tarnybą, siūlome numatyti papildomas skatinimo priemones šauktiniams.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

8 straipsnis. 40 straipsnio pakeitimas

1.      Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Karo prievolę atliekantys Lietuvos Respublikos piliečiai įstatymų nustatyta tvarka atleidžiami nuo darbo, dirbantys pagal darbo sutartį ar valstybės tarnyboje, arba studijų aukštojoje mokykloje, garantuojant jiems darbo vietą, pareigas ar studijų vietą, taip pat jų prašymų pagrindu atidedamas pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų ir palūkanų mokėjimas, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu. Įpareigojimas mokėti palūkanas išlieka, nebent šalys susitartų kitaip. Pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui bendru šalių sutarimu yra perskaičiuojamos atidėtos būsto kreditavimo sutarties kredito dalys ir sudaromas atnaujintas kredito dalies įmokų ir palūkanų mokėjimo grafikas.“

2. Papildyti 40 straipsnį nauja 2 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„2. Karo prievolę atliekantiems Lietuvos Respublikos piliečiams pagal krašto apsaugos ministro nustatytą tvarką turi būti sudaromos galimybės įgyti vairuotojo pažymėjimą ir (ar) kompiuterinį raštingumą.“

3. Buvusią 40 straipsnio 2 dalį laikyti atitinkamai 40 straipsnio 3 dalimi.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui bendru šalių sutarimu yra perskaičiuojami atidėti pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimai ir sudaromas atnaujintas mokėjimo grafikas. Pasiūlymas:

Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Karo prievolę atliekantys Lietuvos Respublikos piliečiai įstatymų nustatyta tvarka atleidžiami nuo darbo, dirbantys pagal darbo sutartį ar valstybės tarnyboje, arba studijų aukštojoje mokykloje, garantuojant jiems darbo vietą, pareigas ar studijų vietą, taip pat jų prašymų pagrindu atidedamas pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimas nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu. Pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui bendru šalių sutarimu yra perskaičiuojami atidėti pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimai ir sudaromas atnaujintas mokėjimo grafikas. Nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu apskaičiuotos palūkanos už būsto kreditą nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atliekančio asmens pasirinkimu mokamos vienu iš šių būdų:

1) palūkanos už būsto kreditą mokamos taip, kaip nurodyta būsto kreditavimo sutartyje;

2) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas ir visos atidėtos palūkanos sumokamos iš karto pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui;

3) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas ir visos atidėtos palūkanos sumokamos pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui pagal iš naujo sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką.

8.

Seimo narys

Andrius Mazuronis

2015-04-08

9

 

 

Argumentai: Siūlome įstatyme palikti dalies už studijas sumokėtos kainos kompensavimo lengvatą piliečiams, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„41 straipsnis. Lengvatos Lietuvos Respublikos piliečiams, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus

1. Nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusiems ar bazinius karinius mokymus baigusiems asmenims taikomos šios lengvatos:

1) darbo ir įdarbinimo subsidijavimas;

2) dalies už pagal pirmosios pakopos (profesinio bakalauro ir bakalauro) arba antrosios pakopos, arba vientisųjų studijų programas pirmą kartą įgyto išsilavinimo studijas sumokėtos kainos kompensavimas;

2) 3) asmenims, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus, aukštosios mokyklos gali nustatyti lengvatų, suteikiančių jiems pirmenybę stojant į valstybės finansuojamas studijų vietas;

3) 4) keliems pretendentams, dalyvaujantiems konkurse į valstybės tarnautojo pareigas, pagal nustatytus atrankos kriterijus surinkus vienodus rezultatus, teikiama pirmenybė atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus;

4) 5) asmeniui, atitinkančiam teisės aktuose nustatytus reikalavimus, teikiama pirmenybė priimant į statutinių valstybės tarnautojų profesines mokymo įstaigas ar kitas mokymo įstaigas, kurias baigus suteikiama teisė užimti statutinio valstybės tarnautojo pareigas, taip pat priimant į statutines valstybės tarnautojo pareigas, kai priimama be konkurso.

2. Įgyvendinant šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytą nuostatą, darbdaviams, įdarbinusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusius ar bazinius karinius mokymus baigusius karo prievolininkus, mokama subsidija darbo užmokesčiui, nurodytam įdarbinto asmens darbo sutartyje, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotoms draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms iš dalies kompensuoti (toliau – subsidija darbo užmokesčiui). Jeigu įdarbinto asmens darbo sutartis sudaryta ne visam darbo laikui arba jis dirbo ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo užmokesčiui dydis skaičiuojamas už faktiškai dirbtą laiką pagal apskaičiuotą ar darbo sutartyje nustatytą dienos (valandinį) atlygį. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis, kai įdarbinami asmenys, nurodyti šio straipsnio 1 dalyje, yra iki 100 procentų apskaičiuotų lėšų nuo įdarbinto asmens darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotos draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos suma. Subsidijos darbo užmokesčiui dydį, neviršijant 1,5 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio, ir subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo tvarką nustato Vyriausybė. Darbdaviams, įdarbinusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusius karo prievolininkus, subsidija darbo užmokesčiui mokama 6 mėnesius, o įdarbinusiems bazinius karinius mokymus baigusius, – 3 mėnesius. Ši subsidija taikoma, jeigu karo prievolininkas buvo įdarbintas per 3 mėnesius nuo nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikimo ar bazinių karinių mokymų baigimo datos.

3. Karo prievolininkams, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus ir grįžusiems į darbą, taikoma šio straipsnio 2 dalyje nustatyta subsidija darbo užmokesčiui.

4. Taikant šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą lengvatą, Vyriausybės nustatytais atvejais, tvarka ir dydžiu aukštosiose mokyklose studijuojantiems ar jas baigusiems asmenims, atlikusiems nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą ar baigusiems bazinius karinius mokymus, kompensuojama dalis už studijas sumokėtos kainos. Ši kompensacija taikoma 3 metų laikotarpiu nuo nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikimo ar bazinių karinių mokymų baigimo datos. Studijų kainos dalis, sumokėta už ankščiau negu prieš 3 metus baigtas studijas, nekompensuojama.

4. 5. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 punktuose nurodytos lengvatos finansuojamos nurodyta lengvata finansuojama iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei šaltinių.“

Nepritarti

Projekte numatyta, kad karo prievolininkai baigę nuolatinę privalomąją karo tarnybą bus skatinami  pinigine išmoka.

 

6.  Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2015-04-08

 

 

 

 

 

8

 

 

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui patobulinti projektą pagal Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymą.

 

Argumentai:

Siekiant, kad karo prievolę atliekantys Lietuvos Respublikos piliečiai turėtų galimybę  pasirinkti palūkanų už būsto kreditą mokėjimo būdą, tikslinga šiuos būdus įvardinti įstatyme.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 8 straipsnį išdėstyti taip:

8 straipsnis. 40 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Karo prievolę atliekantys Lietuvos Respublikos piliečiai įstatymų nustatyta tvarka atleidžiami nuo darbo, dirbantys pagal darbo sutartį ar valstybės tarnyboje, arba studijų aukštojoje mokykloje, garantuojant jiems darbo vietą, pareigas ar studijų vietą, taip pat jų prašymų pagrindu atidedamas pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimas nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu. Įpareigojimas skaičiuoti palūkanas išlieka, o jų mokėjimas gali būti atidedamas šalių susitarimu, nebent šalys susitartų kitaip. 

Pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui bendru šalių sutarimu yra perskaičiuojamos atidėtos būsto kreditavimo sutarties kredito dalys perskaičiuojami atidėti pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimai  ir sudaromas atnaujintas mokėjimo grafikas. Nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu  palūkanos už būsto kreditą  skaičiuojamos.  Jos  mokamos vienu iš šių būdų:

1) palūkanos už būsto kreditą mokamos taip, kaip nurodyta būsto kreditavimo sutartyje;

2) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas  ir visos atidėtos palūkanos sumokamos iš karto pasibaigus pradinės karo tarnybos laikotarpiui;

3) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas  ir visos atidėtos palūkanos sumokamos  pasibaigus pradinės karo tarnybos laikotarpiui pagal naujai sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką.

Pritarti

 

7. Komiteto sprendimas ir siūlymai:  pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto patobulintam įstatymo projektui atsižvelgiant į papildomo komiteto bei Komiteto siūlymus. Apjungti įstatymo projektą su XIIP -2820, įstatymo projektą XIIP-2892 laikant pagrindiniu.

Komiteto siūlymai:

1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

           „10) įtariamiems ir kaltinamiems baudžiamajame procese arba atliekantiems bausmę, dėl kurios jie negali atlikti privalomosios pradinės karo tarnybos, taip pat atlikusiems laisvės atėmimo bausmę.“;

2. Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

32 straipsnis. Asmenų ir kitų organizacijų ir jų padalinių pareigos administruojant karo prievolę

1. Karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos prašymu fiziniai ir juridiniai asmenys ir kitos organizacijos, ir jų padaliniai privalo teikti karo prievolę administruojančiai krašto apsaugos sistemos institucijai duomenis, būtinus karinei įskaitai tvarkyti elektroniniu arba automatiniu duomenų perdavimo būdu, o kai tai neįmanoma, – raštu.

2. Jeigu dėl objektyvių priežasčių karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos nurodymo karo prievolininkui atvykti į karo prievolę administruojančią krašto apsaugos sistemos instituciją įteikti asmeniškai karo prievolininkui negali, šis nurodymas, sutikus jį priimti, pasirašytinai įteikiamas kartu su karo prievolininku gyvenantiems pilnamečiams šeimos nariams ar fiziniams ir juridiniams asmenims ir kitoms organizacijoms, ir jų padaliniams, kurie susiję su karo prievolininku darbo, mokslo ir studijų teisiniais santykiais, ar valstybės ir savivaldybių institucijoms teikiančioms karo prievolininkui socialinio draudimo, užimtumo rėmimo ar kitas viešąsias paslaugas, kurie nedelsdami šį nurodymą privalo perduoti karo prievolininkui.

3. Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Karo prievolę atliekantys Lietuvos Respublikos piliečiai įstatymų nustatyta tvarka atleidžiami nuo darbo, dirbantys pagal darbo sutartį ar valstybės tarnyboje, arba studijų aukštojoje mokykloje, garantuojant jiems darbo vietą, pareigas ar studijų vietą, taip pat jų prašymų pagrindu atidedamas pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimas nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu. Pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui bendru šalių sutarimu yra perskaičiuojami atidėti pagal būsto kreditavimo sutartį suteikto kredito dalies įmokų mokėjimai ir sudaromas atnaujintas mokėjimo grafikas. Nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos metu apskaičiuotos palūkanos už būsto kreditą nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atliekančio asmens pasirinkimu mokamos vienu iš šių būdų:

1) palūkanos už būsto kreditą mokamos taip, kaip nurodyta būsto kreditavimo sutartyje;

2) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas ir visos atidėtos palūkanos sumokamos iš karto pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui;

3) palūkanų už būsto kreditą mokėjimas atidedamas ir visos atidėtos palūkanos sumokamos pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui pagal iš naujo sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką.

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Artūras Paulauskas.                                                                                                                                                  

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                        Artūras Paulauskas