LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL lietuvos respublikos ŠVIETIMO ĮSTATYMO Nr. XI-1281 44 straipsnio PAKEITIMO įstatymo projekto
nr. XIIIP-4501

 

2020-06-25  Nr. 113-P-28

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė Guoda Burokienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Eglė Jonevičienė, Ieva Lavišienė, Rasa Mačiulytė, Kristina Šimkutė, Juras Taminskas, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Projektu yra siūloma pakeisti Švietimo įstatymo 44 straipsnio 2 dalį, nustatant, kad neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas), taip pat bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas) ir profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) savivaldybės taryba reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko, gavusi mokyklos tarybos pritarimą. Šios nuostatos ginčytinos keliais aspektais.

Savivaldybių tarybų funkcijos mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų steigimo (taip pat ir reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo) srityje yra ne kartą aptartos Konstitucinio Teismo jurisprudencijoje (Konstitucinio Teismo 2002 m. gruodžio 24 d., 2010 m. kovo 31 d. nutarimai, 2004 m. vasario 11 d., 2004 m. liepos 2 d. sprendimai).

 Konstitucijoje expressis verbis yra apibrėžta savivaldybių kompetencija. Be kita ko Konstitucijoje ši kompetencija apibrėžta 40 straipsnio 1 dalyje, kurioje inter alia nurodytos savivaldybių mokymo ir auklėjimo įstaigos; 41 straipsnio 2 dalyje, kurioje inter alia nurodytos savivaldybių bendrojo lavinimo, profesinės bei aukštesniosios mokyklos. Tai, be kitų dalykų, suponuoja savivaldybių (jų institucijų) teisę steigti, reorganizuoti, likviduoti mokymo ir auklėjimo įstaigas, turėti kitas su jų steigimu, reorganizavimu, likvidavimu susijusias teises bei pareigas.

 Savivaldybių kompetencija taip pat apibrėžta Konstitucijos 121 straipsnio 1 dalyje, kurioje nustatyta, kad savivaldybės sudaro ir tvirtina savo biudžetą. Savivaldybių įstaigų, įmonių steigimas neatsiejamas nuo savivaldybių konstitucinės kompetencijos sudaryti ir tvirtinti savo biudžetą.

Sprendimus savivaldybių tarybų išimtinei konstitucinei kompetencijai priskiriamais klausimais gali priimti tik savivaldybių tarybos.

Įstatymų leidėjas, įstatymu nustatęs, jog savivaldybės gali steigti savo įstaigas (įskaitant Konstitucijoje išimtinei savivaldybių tarybų kompetencijai priskirtas ugdymo įstaigas), įmones, negali nustatyti tokio teisinio reguliavimo, pagal kurį sprendimus dėl šių įstaigų, įmonių steigimo priimtų ne savivaldybių tarybos.

Savivaldybių tarybų sprendimų, priimtų neperžengiant jų kompetencijos ribų, įgyvendinimas neturi būti saistomas kurių nors valstybės institucijų ar pareigūnų sprendimų  (leidimų, sutikimų ir pan.).

Savivaldybės (jų institucijos), veikdamos pagal Konstitucijos ir įstatymų apibrėžtą kompetenciją, vykdydamos viešąjį administravimą ir (arba) teikdamos viešąsias paslaugas, garantuoja ne tik teritorinės bendruomenės, bet ir visos valstybinės bendruomenės – pilietinės Tautos viešąjį interesą.

Taigi, įvertinus Konstitucijos 40 straipsnio 1 dalies, 41 straipsnio 2 dalies, 120 straipsnio 1 dalies, 12 straipsnio 1 dalies nuostatas bei išdėstytą Konstitucinio Teismo doktriną, svarstytina, ar savivaldybių tarybų teisės reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti projekte nurodytas mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas ribojimas nustatant privalomą konkrečios mokyklos tarybos pritarimą, negalėtų būti vertinamas kaip ribojantis išimtinę konstitucinę savivaldybių tarybų kompetenciją steigti savivaldybės mokymo įstaigas, sudaryti ir tvirtinti savo biudžetą ir nukrypstantis nuo savivaldybių veiklos savarankiškumo principo bei galimai neatitinkantis (ta apimtimi, kuria dalies teritorinės bendruomenės interesai galėtų būti aukščiau už visos savivaldybės ar valstybinės bendruomenės interesus) konstitucinio socialinės darnos imperatyvo.

Projektu siūlomos nuostatos savivaldybių tarybų kompetencijos kontekste taip pat neatitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, kurio 6 straipsnio 4 punkte yra nustatyta, kad biudžetinių įstaigų steigimas, o to paties straipsnio 8 punkte – vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo organizavimas – priskirtini savivaldybių savarankiškosioms funkcijoms. Atkreiptinas dėmesys į Vietos savivaldos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punkte pateiktą savivaldybių savarankiškųjų funkcijų reglamentavimą – savarankiškąsias funkcijas savivaldybės atlieka pagal Konstitucijos ir įstatymų suteiktą kompetenciją, įsipareigojimus bendruomenei ir šios interesais. Įgyvendindamos šias funkcijas, savivaldybės turi Konstitucijos ir įstatymų nustatytą sprendimų iniciatyvos, jų priėmimo ir įgyvendinimo laisvę ir yra atsakingos už savarankiškųjų funkcijų atlikimą.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Projekto aiškinamajame rašte pateiktose projekto rengimą paskatinusiose priežastyse nurodomas argumentas, kad siūlymai teikiami, atsižvelgiant į Mokslo ir studijų įstatymo nuostatą, jog reorganizuojant valstybinę aukštąją mokyklą, sprendimai priimami įvertinus tarybos nuomonę. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad valstybinės aukštosios mokyklos savo statusu iš esmės skiriasi nuo kitų švietimo įstaigų, nes Lietuvos Respublikos Konstitucijoje joms yra garantuojama autonomija, kuri ne kartą buvo apibrėžta ir Konstitucinio Teismo nutarimuose. Atsižvelgiant į tai, kitoms švietimo įstaigoms negali būti suteikiamos analogiškos teisės, kurios yra suteiktos aukštosioms mokykloms. Be to, atkreiptinas dėmesys į tai, kad Mokslo ir studijų įstatyme, reglamentuojant valstybinių aukštųjų mokyklų reorganizavimą, sprendimą priimanti institucija turi tik įvertinti tarybos nuomonę, bet sprendimą priima pati atitinkama institucija. Tuo tarpu projektu yra siūloma nustatyti imperatyvą – sprendimui dėl keičiamo Švietimo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje nurodytų švietimo įstaigų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo yra būtina gauti tarybos sutikimą (pabraukta mūsų). Taigi, projektu siūlomas reguliavimas riboja sprendimą priimančios institucijos valią dar labiau, negu aukštosios mokyklos, turinčios autonomiją, reorganizavimo atveju.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Projektu siūlomos nuostatos nedera su keičiamo Švietimo įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 5 punkto nuostatomis, kurios nustato, kad savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas gali steigti savarankiškai, pagalbos įstaigas – vadovaudamasi Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais, bendrojo ugdymo mokyklas, profesinio mokymo įstaigas – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad juridinių asmenų steigimo ir pabaigos procedūros turi būti suderintos tarpusavyje.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Derinant projekto nuostatas su kitomis keičiamo Švietimo įstatymo nuostatomis, atkreiptinas dėmesys į keičiamo Švietimo įstatymo 44 straipsnio 1 dalies nuostatas, pagal kurias mokyklos (bet ne mokyklos tarybos) sutikimas yra būtinas, tik kai reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma valstybinė neformaliojo švietimo mokykla, pagalbos įstaiga. Tuo tarpu valstybinių profesinio mokymo įstaigų, bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimui tokio sutikimo nereikalaujama.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Atsižvelgiant į lietuvių kalbos taisykles, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „pritarimui“ įrašytinas žodis „pritarimo“.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

1

 

 

Derinant projekto nuostatas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo Nr. I-464 29 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XIII-1544 nuostatomis, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje tikslintinas ministro pareigų pavadinimas – vietoj žodžių „švietimo ir mokslo“ įrašytini žodžiai „švietimo, mokslo ir sporto“.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

2

 

 

Projekto 2 straipsnyje turi būti nustatytos įstatymo taikymo nurodytųjų švietimo įstaigų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo procedūroms, pradėtoms iki įstatymo įsigaliojimo. Be to, atsižvelgiant į tai, kad priėmus projektą Vyriausybė turės pakeisti Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles, projekto 2 straipsnis papildytinas pavedimu Vyriausybei iki įstatymo įsigaliojimo patvirtinti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Atitinkamai tikslintinas projekto 2 straipsnio pavadinimas.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

 

 

 

Vadovaujantis keičiamo Švietimo įstatymo 56 straipsniu, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra įgaliota dalyvauti formuojant, vykdyti ir užtikrinti valstybinę švietimo politiką, atsakyti už švietimo kokybę. Atsižvelgiant į tai, dėl šio projekto turi būti gauta Vyriausybės išvada.

Pritarti

LRV išvada gauta

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-03-05

 

 

 

5. Atsižvelgiant į teisės technikos taisykles:

5.1. įstatymo projekto pavadinime vietoj skaičiaus „XI-1281“ įrašytinas skaičius „I-1489“;

5.2. projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnio 2 dalies tekstas dėstytinas kabutėse.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos savivaldybių asociacija, 2020-06-15

 

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacija, išanalizavusi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. XI-1281 44 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XIIIP-4501 projektą (toliau - Projektas), kuriuo siūlomos nuostatos, kad „Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai informavusi šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones, bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) — vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, informavusi šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones, pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) — Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) — savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) — savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Tais atvejais, kai savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl neformaliojo švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo prieštarauja mokyklos bendruomenės sprendimams raštu išreikštai nuomonei, pateikia ekspertų komisija, kurios sudarymo tvarką nustatos“ iš esmės jam nepritaria nes:

1. Įstatymo projektu teikiami pakeitimai prieštarauja Vietos savivaldos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatoms, kur teigiama, kad savarankiškąsias funkcijas savivaldybės atlieka pagal Konstitucijos ir įstatymų suteiktą kompetenciją, įsipareigojimus bendruomenei ir šios interesais. Įgyvendindamos šias funkcijas, savivaldybės turi Konstitucijos ir įstatymų nustatytą sprendimų iniciatyvos, jų priėmimo ir įgyvendinimo laisvę ir yra atsakingos už savarankiškųjų funkcijų atlikimą ir 6 straipsnio 4 punktui, kuriame nustatyta, kad biudžetinių įstaigų steigimas ir išlaikymas, viešųjų įstaigų, savivaldybės įmonių ir kitų savivaldybės juridinių asmenų steigimas yra savarankiškoji savivaldybių funkcija. Tačiau Projektu siūloma naikinti LR Konstitucija įteisintą savivaldybių savarankiškumą „Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai“. 

2. Projekto nuostata dėl „neformaliojo švietimo mokyklų“, taip pat prieštarauja Konstitucijai ir Vietos savivaldos įstatymo nuostatoms.

3. Priėmus tokios redakcijos įstatymą, savivaldybės nebegalės tvarkyti mokyklų tinklo, nes visada atsiras bendruomenė ar kitos jėgos, kurios įtakos mokyklos tarybą, kad nepritarti mokyklos reorganizacijai, likvidacijai ar pertvarkai. Švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad savivaldybės privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba. Savivaldybės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra įpareigota skirti ūkio lėšas savo nustatyta tvarka mokyklos veiklai užtikrinti (Švietimo įstatymo 67 straipsnio 3 dalis).

4. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad savivaldybės, vadovaudamosi Mokyklų tinklo taisyklėmis, turi pasitvirtinusios bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendruosius planus ir jau rengia planus  kitam periodui. Š. m. birželio 1 d. apklausos duomenimis(informaciją pateikė 52 sav.) 35 savivaldybės teigia, jog bendrojo ugdymo mokyklų tinklas šiuo metu pilnai sutvarkytas, o 17 tvarko, nes tinklo pertvarka nesibaigiantis procesas. Savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai yra vieši ir visos mokyklų bendruomenės ar/ir mokyklos tarybos gali susipažinti ir pateikti savo siūlymus savivaldybės tarybai bei administracijai, kas ir yra nustatyta Švietimo įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje, kad kuriant savivaldybių mokyklų tinklą teisės aktų nustatyta tvarka turi būti konsultuojamasi su gyventojais ar jų grupėmis, kad būtų apgintas viešasis interesas. Be to, Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnyje nustatyta, kad savivaldybės tarybos komitetų, kurie sudaromi savivaldybės tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai. Taigi Projekto nuostata „informavusi šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones“ yra perteklinė.

Pritarti

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Teisingumo ministerija, 2020-03-02

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. XI-1281 44 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP­4501 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų neturime.

Atsižvelgti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys Z. Jedinskij, 2020-03-17

1

 

 

 

Argumentai: siūloma, kad savivaldybės taryba gautų mokyklos tarybos pritarimą ne tik neformaliojo švietimo mokyklas bet ir ikimokyklines įstaigas.

 

Pasiūlymas: Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) ir ikimokyklines įstaigas reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai  gavus mokyklos tarybos pritarimui,  bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, gavus mokyklos tarybos pritarimui,  pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Tais atvejais, kai savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo prieštarauja mokyklos bendruomenės sprendimams, siūlymus dėl tokios mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo pateikia Švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklos bendruomenės sprendimų priėmimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.

Nepritarti

Pasiūlyme lieka prievolė savivaldybių institucijoms priimti sprendimą dėl švietimo įstaigų reorganizavimo tik gavus mokyklos tarybos pritarimą. Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2020-05-20 posėdyje preliminariai įvertino, kad projekto XIIIP-4501 nuostatos ta apimtimi, kuria siūloma nustatyti, kad savivaldybių tarybų teisės reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti projekte nurodytas mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas yra ribojamos nustatant privalomą konkrečios mokyklos tarybos pritarimą prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 40 straipsnio pirmajai daliai, 41 straipsnio antrajai daliai, 120 straipsnio antrajai daliai, 121 straipsnio pirmajai daliai ir neatitinka konstitucinio socialinės darnos imperatyvo.

2.

Seimo nariai R. Šarknickas, L. Staniuvienė, 2020-05-13

1

 

 

 

Argumentai: siūloma, kad švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų bei profesinių mokymo įstaigų reorganizavimas, likvidavimas ir pertvarkymas būtų įgyvendinamas tik atsižvelgus į paskutinių penkerių metų švietimo įstaigų reitingų rezultatus, skelbiamus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Lietuvos žiniasklaidos.

 

Tokiu pasiūlymu siekiama, kad savivaldybių tarybos neturėtų teisės piktnaudžiauti savo teisėmis ir reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti efektyviai respublikiniu mastu veikiančių švietimo įstaigų.

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2.  Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko atsižvelgdama į paskutinių penkerių metų švietimo įstaigų reitingų rezultatus, skelbiamus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Lietuvos žiniasklaidos, taip pat  gavus mokyklos tarybos pritarimui,  bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – atsižvelgdama į paskutinių penkerių metų švietimo įstaigų reitingų rezultatus, skelbiamus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Lietuvos žiniasklaidos, taip pat  vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, gavus mokyklos tarybos pritarimui,  pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Mokyklos bendruomenės sprendimų priėmimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.“

Nepritarti

Neaišku, kas ir pagal kokią metodiką nustato pasiūlyme minimus reitingus, todėl abejotinas jų pagrįstumas ir patikimumas.

3.

Seimo nariai V. Ačienė, V. Ąžuolas, G. Burokienė, 2020-05-27, 2020-06-09

1

 

 

 

Argumentai: tam, kad sustabdyti prasidėjusius teisminius ginčus, siūloma, kad švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų bei profesinių mokymo įstaigų reorganizavimas, likvidavimas ir pertvarkymas būtų įgyvendinamas tik informavus šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones. 

 Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 „Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai informavusi šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones,  bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, informavusi šių mokyklų tarybas ir įvertinusi raštu pateiktas jų nuomones, pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Tais atvejais, kai savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl neformaliojo švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo prieštarauja mokyklos bendruomenės sprendimams raštu išreikštai nuomonei, pateikia ekspertų komisija, kurios sudarymo tvarką nustatos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Nepritarti

Abejotina, ar savivaldybės tarybos kompetencijos nepažeidžia siūlymas išbraukti nuostatą, leidžiančią  tarybai savarankiškai reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti neformaliojo švietimo mokyklas, kadangi savivaldybės atstovaujamoji institucija neformaliojo švietimo teikėjų tinklą formuoja savarankiškai, atlieka savininko teises ir pareigas ir tas įstaigas išlaiko.

4.

Seimo nariai A. Papirtienė, E. Jovaiša, 2020-06-15

1

 

 

 

Argumentai:

Stiprinant demokratiją ir tarimosi su mokyklų bendruomenėmis kultūrą siūloma paskatinti sprendimus dėl mokyklų tinklo pertvarkos priimti konsultuojantis su bendruomenių, kurias tie sprendimai tiesiogiai paveiks, atstovais. Pasiūlymu taip pat dar labiau įgalinama Švietimo, mokslo ir sporto ministerija patariamuoju balsu dalyvauti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo optimizavimo procese.

 

 Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai, gavus mokyklos tarybos pritarimui,  bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, gavus mokyklos tarybos pritarimui,  pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Visais atvejais savivaldybės tarybos arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) atstovai, prieš priimdami sprendimus, susijusius su neformaliojo švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų ir pagalbos įstaigų reorganizavimu, likvidavimu ar pertvarkymu, apie šių sprendimų projektus informuoja tų mokyklų ir įstaigų bendruomenes raštu ir su jomis konsultuojasi (keičiasi nuomonėmis ir ieško abi šalis tenkinančio sprendimo).  Konsultacijų rezultatai įforminami raštu. Tais atvejais, kai savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo ir po konsultacijų netenkina tų mokyklų bendruomenių, jos turi teisę kreiptis į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kuri sudaro komisiją mokyklos kreipimuisi išnagrinėti ir siūlymams pateikti. Tokios komisijos sudarymo,  darbo, Mmokyklos bendruomenės kreipimosi priėmimo tvarką nustato švietimo, ir mokslo ir sporto ministras“.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Prievolę kreiptis raštu į pertvarkomos įstaigos bendruomenę dėl  konsultacijų nustato kiti teisės aktai, todėl būtina šias teikiamas nuostatas derinti su Viešojo administravimo įstatymu, Teisėkūros pagrindų įstatymu ir Vyriausybės nutarimu „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“.

 

Pasiūlymas:

Keičiamo įstatymo 44 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„2.  Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai gavus mokyklos tarybos pritarimuibendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, gavus mokyklos tarybos pritarimui,  pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Mokyklos bendruomenės sprendimų priėmimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) dėl neformaliojo švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų ir švietimo pagalbos įstaigų reorganizavimo, likvidavimo, struktūros pertvarkos ar pertvarkymo raštu kreipiasi į tokios įstaigos bendruomenę ir su ja konsultuojasi teisės aktų nustatyta tvarka.  Jeigu savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimo projektas dėl reorganizavimo, likvidavimo, struktūros pertvarkos ar pertvarkymo ir po konsultacijų netenkina tos mokyklos (įstaigos) bendruomenės, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka sudaro komisiją tos bendruomenės kreipimuisi išnagrinėti ir siūlymams bendruomenei bei savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pateikti. Tokios komisijos veiklos reglamentą nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras.

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-04-29

 

 

 

*

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2020 m. kovo 17 d. sprendimą Nr. SV-S-1605 „Dėl įstatymo projekto išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. XI-1281 44 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-4501 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projektu siūlomos nuostatos, kad neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas), taip pat bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas) ir profesinio mokymo įstaigas savivaldybės taryba reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko, tik gavusi mokyklos tarybos pritarimą, ribotų Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytus savivaldybės tarybos įgaliojimus formuoti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas teikiančių mokyklų tinklą, sudaryti sąlygas vaikų privalomajam švietimui vykdyti, taip pat įgaliojimus inicijuoti, kad būtų formuojamas gyventojų poreikius atitinkantis profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo teikėjų tinklas, savarankiškai formuojamas neformaliojo švietimo teikėjų tinklas. Toks siūlymas ribotų ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 6 straipsnio 4 ir 8 punktuose nustatytų savivaldybių savarankiškųjų funkcijų švietimo srityje įgyvendinimą, kurias savivaldybės atlieka pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 40 straipsnio pirmoje dalyje (inter alia nurodytos savivaldybių mokymo ir auklėjimo įstaigos) ir 41 straipsnio antroje dalyje (inter alia nurodytos savivaldybių bendrojo lavinimo, profesinės bei aukštesniosios mokyklos) ir įstatymų suteiktą kompetenciją, įsipareigojimus bendruomenei ir šios interesams (Vietos savivaldos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktas).

2. Įstatymo projektu teikiami pakeitimai nedera ir su Konstitucijos 121 straipsnio pirmoje dalyje įtvirtinta savivaldybės kompetencija sudaryti ir tvirtinti savo biudžetą bei galimybe efektyviai naudoti savo biudžeto lėšas. Švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad savivaldybės privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba. Savivaldybės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra įpareigota skirti ūkio lėšas savo nustatyta tvarka mokyklos veiklai užtikrinti (Švietimo įstatymo 67 straipsnio 3 dalis).

3. Pažymėtina, kad Įstatymo projektu siūlomos nuostatos neatitinka Švietimo įstatymo 60 straipsnio 2 dalyje mokyklos savivaldos institucijoms nustatytos kompetencijos. Pagal Švietimo įstatymo 60 straipsnio 2 dalį mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto mokyklos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą mokyklos įstatuose, priima sprendimus, daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą. Mokyklos taryba yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų (Švietimo įstatymo 60 straipsnio 3 dalis), tačiau jai negalėtų būti suteikiami įgaliojimai, galintys apriboti savivaldybių tarybų teisę reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti Įstatymo projekte nurodytas mokyklas ir tokiu būdu riboti išimtinę konstitucinę savivaldybių tarybų kompetenciją.

4. Švietimo įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad kuriant savivaldybių mokyklų tinklą teisės aktų nustatyta tvarka turi būti konsultuojamasi su gyventojais ar jų grupėmis, kad būtų apgintas viešasis interesas. Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 7 straipsnis taip pat numato konsultavimąsi su visuomene, kad būtų užtikrintas teisėkūros atvirumas, skaidrumas, sužinoma visuomenės nuomonė apie teisinio reguliavimo problemas ir jų sprendimo būdus bei visuomenė turėtų galimybę daryti įtaką teisės akto projekto turiniui, geriau įvertinti numatomo ir galiojančio teisinio reguliavimo teigiamas ir neigiamas pasekmes, jo įgyvendinimo sąnaudas. Be to, Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnyje nustatyta, kad savivaldybės tarybos komitetų, kurie sudaromi savivaldybės tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai. Taigi įgyvendinant šių įstatymų nuostatas savivaldybėse (jų institucijose) turi būti laikomasi minėtų reikalavimų, konsultuojamasi su mokyklų bendruomenėmis dėl neformaliojo švietimo mokyklų (biudžetinių įstaigų), bendrojo ugdymo mokyklų (biudžetinių įstaigų) ir profesinio mokymo įstaigų (viešųjų įstaigų) reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo ir vadovaujamasi skaidrumo principu – mokyklų bendruomenėms priimami sprendimai turi būti vieši, aiškūs ir suprantami. Mokyklos tarybai, kaip ir kitiems gyventojams ar jų grupėms, įstatymais suteikiama teisė kiekvienu konkrečiu atveju pateikti savo nuomonę dėl mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo.

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-05-06

 

 

 

*

Pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto patobulintam įstatymo projektui, komiteto išvadoms ir komiteto siūlymams, kuriems komitetas pritaria.

Atsižvelgti

 

2.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-05-06

1

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo nario Zbignev Jedinskij siūlymą bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir LR Vyriausybės pastabas, siūlome pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Pasiūlymas:

1 straipsnis. 44 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Savivaldybės taryba neformaliojo švietimo mokyklas (biudžetines įstaigas) ir ikimokyklines įstaigas reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko savarankiškai  gavus mokyklos ar ikimokyklinės įstaigos tarybos pritarimą (mokyklos ar ikimokyklinės įstaigos tarybos pritarimas nereikalingas, kai mokykloje ar ikimokyklinėje įstaigoje yra ugdoma mažiau nei 16 asmenų),  bendrojo ugdymo mokyklas (biudžetines įstaigas), profesinio mokymo įstaigas (biudžetines įstaigas) – vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, gavus mokyklos tarybos pritarimą (mokyklos tarybos pritarimas nereikalingas, kai mokykloje yra ugdoma mažiau nei 16 asmenų),  pagalbos įstaigas (biudžetines įstaigas) – Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklos (viešosios įstaigos) reorganizuojamos, likviduojamos ar pertvarkomos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu, bendrojo ugdymo mokyklos (viešosios įstaigos), profesinio mokymo įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, pagalbos įstaigos (viešosios įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) sprendimu vadovaujantis Vyriausybės nustatytais pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijais. Tais atvejais, kai savivaldybės tarybos sprendimų projektai dėl bendrojo ugdymo mokyklų reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo prieštarauja mokyklos bendruomenės sprendimams, siūlymus dėl tokios mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo pateikia Švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklos bendruomenės sprendimų priėmimo tvarką nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras.“

Nepritarti

Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2020-05-20 posėdyje padarė preliminarią išvadą, „kad projekto XIIIP-4501 nuostatos ta apimtimi, kuria siūloma nustatyti, kad savivaldybių tarybų teisės reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti projekte nurodytas mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas yra ribojamos nustatant privalomą konkrečios mokyklos tarybos pritarimą prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 40 straipsnio pirmajai daliai, 41 straipsnio antrajai daliai, 120 straipsnio antrajai daliai, 121 straipsnio pirmajai daliai ir neatitinka konstitucinio socialinės darnos imperatyvo.“

3.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-05-06

2

 

 

 

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, siūlome tikslinti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.    Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. balandžio 15 birželio 1 d.

2.    Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2020 m. gegužės 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

1. Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlytas terminas jau yra praėjęs;

2. Straipsnis turi būti papildytas nuostatomis dėl įstatymo nuostatų taikymo jau vykstantiems procesams.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1.    Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. balandžio 15 d. 2021 m. sausio 1 d.

2.    Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2020 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3.  Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos neformaliojo švietimo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo procedūros baigiamos atlikti pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusią tvarką.“

4.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-05-06

 

 

 

I

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, siūlome tikslinti Įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. XI-1281  I-1489 44 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS“

Pritarti

 

5.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-05-06

 

 

 

*

Rekomenduoti pagrindiniam Švietimo ir mokslo komitetui kreiptis į Teisės ir teisėtvarkos komitetą, kad būtų įvertinta, ar šis įstatymo projektas Nr. XIIIP-4501 neprieštarauja Konstitucijai.

Atsižvelgti

Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvada gauta.

6.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas, 2020-05-20

 

 

 

*

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 67 straipsnio 3 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą bei Komitete išdėstytas pastabas ir argumentus Komitetas preliminariai įvertino, kad projekto XIIIP-4501 nuostatos ta apimtimi, kuria siūloma nustatyti, kad savivaldybių tarybų teisės reorganizuoti, likviduoti ar pertvarkyti projekte nurodytas mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas yra ribojamos nustatant privalomą konkrečios mokyklos tarybos pritarimą prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 40 straipsnio pirmajai daliai, 41 straipsnio antrajai daliai, 120 straipsnio antrajai daliai, 121 straipsnio pirmajai daliai ir neatitinka konstitucinio socialinės darnos imperatyvo.

Pritarti

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4501(2) ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 1.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: G. Burokienė, G. Kindurys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                               (Parašas)                                                                                  Guoda Burokienė

 

 

 

 

VVSK biuro vedėja L. Milonaitė