LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 4, 5 ir 6 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-941

 

2021-11-19  Nr. 109-P-57

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, Valius Ąžuolas, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-14 išvada Nr. XIVP-941

5

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Pažymėtina, kad projekto 5 straipsnyje yra nuostatų, susijusių su šio įstatymo įgyvendinimu. Atsižvelgus į tai, šio straipsnio pavadinime įrašytini žodžiai „ir įgyvendinimas“.

Pritarti

Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 5 straipsnio pavadinimą išdėstyti taip:

5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-14 išvada Nr. XIVP-941

 

 

 

2. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu Lietuvos Respublikos Seime yra svarstomas Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 1, 6, 8 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas (Reg. Nr. XIVP-644), kuriuo taip pat keičiamas įstatymo 6 straipsnis ir kurio nuostatų įsigaliojimas numatytas taip pat 2022 m. liepos 1 d. Siekiant išvengti galimų taikymo problemų, projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2021-11-19

2

 

 

Argumentai: atsižvelgiant, į tai, kad 2021-10-14 buvo priimtas Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 5, 8, 81, 9, 13, 21 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 241 straipsniu įstatymas Nr. XIV-580, kuriuo buvo panaikintas reikalavimas lošimų organizatoriams turėti įsteigus nustatytą kiekį antžeminių lošimų organizavimo vietų, siekiant organizuoti nuotolinius lošimus, ir taip pašalintos konkurenciją iškraipančios sąlygos, bei siekiant suvienodinti mokestines sąlygas ir tarifus visiems azartinių lošimų organizatoriams, siūloma keisti nuotolinių lošimų mokesčio tarifą jį padidinant nuo dabar galiojančio 13% iki 18%.

Taip pat atsižvelgiant į LR finansų ministerijos 2021-10-07 raštą Nr. ((7.28E-04)-5K-2116516)-6K-2105947, kuriuo buvo atkreiptas dėmesys, kad remiantis moksliniais tyrimais, nėra išskiriamos labiau pavojingos lošimo rūšys, kurios gali sukelti didesnę priklausomybės riziką, bei atkreipiant dėmesį į tai, kad nuotolinių lošimų organizatoriai nepatiria daugiau veiklos vykdymo sąnaudų nei antžeminių lošimų organizatoriai, nėra jokių objektyvių priežasčių nuotolinių lošimų organizatoriams nustatyti mažesnį mokesčio tarifą nei antžeminių lošimų organizatoriams. Pažymėtina, kad nuotolinių lošimų mokesčio tarifą padidinus nuo dabar galiojančio 13% iki 18% į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkami beveik 3 mln. Eur. per metus.

Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad fiskalinės politikos priemonėmis yra siekiama užtikrinti viešųjų paslaugų finansavimą, bei atsižvelgiant į tai, kad nuo 2022 m. liepos 1 d.,  planuojama aukšto meistriškumo sportui skirti papildomą, reikšmingai didesnį finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, siūloma keisti mokesčio tarifą, organizuojant loterijas, jį padidinant nuo dabar galiojančio 13% iki 15 %. Pažymėtina, kad mokesčio tarifą, organizuojant loterijas, padidinus nuo dabar galiojančio 13% iki 15 % į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkami nuo 2 iki 2,5 mln. Eur. per metus.

 

Pasiūlymas: projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas

1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 15 procentų mokesčio tarifas.

2. Organizuojant lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas ir nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 18 procentų mokesčio tarifas.“.“

Pritarti

 

2.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2021-11-19

4

 

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad 2021-10-14 buvo priimtas Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 1, 6, 8 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymas Nr. XIV-581, kuriuo keičiamo įstatymo 6 straipsnis buvo papildytas 4 dalimi, projekto 4 straipsnis išdėstomas papildant įstatymo projektą šia dalimi.

Pasiūlymas: projekto 4 straipsnį išdėstyti taip:

„4 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio mokėjimo tvarka

1. Juridiniai asmenys, organizuojantys loterijas ar lošimus, taikydami šio įstatymo 5 straipsnyje nustatytą loterijų ir lošimų mokesčio tarifą, loterijų ir lošimų mokestį už mokestinį laikotarpį apskaičiuoja ir sumoka į biudžetą pasibaigus kiekvienam mokestiniam laikotarpiui iki kito mokestinio laikotarpio pirmo mėnesio 15 dienos.

2. Juridiniai asmenys, Lošimų įstatyme nustatyta tvarka siekiantys įgyti licenciją organizuoti azartinius lošimus, šio įstatymo 51 straipsnyje nustatytą vienkartinį mokestį už licencijos organizuoti azartinius lošimus išdavimą sumoka iki licencijos išdavimo.“.“

Pritarti.

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Majauskas, A. Palionis, M. Maldeikis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo / kito Seimo teisės akto projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja G. Genelienė