PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NUTARIMO „DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLOS KAITOS GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO XIIIP-742(2)

2017-07-05

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str. sk.

str. d.

p.

1.

II

 

10

Argumentai:

Europos Sąjungos ir kitose Vakarų šalyse skiriamas rimtas dėmesys pedagogų parengimui dirbti su vaikais – suprasti jų raidos ypatumus, suteikti pagrindines praktinės psichologijos žinias, išmokyti atpažinti smurto požymius bei sukurti saugią mokymo(si) aplinką. Atsižvelgiant į Lietuvos mokyklose ypatingai išplitusį smurtą bei patyčias, darančius didelę žalą ir mokymosi procesui, būtina užtikrinti pedagogų paruošimą ir šiuo aspektu.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti II skyriaus 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

„10. Planuotos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos, kuri užtikrintų veiksmingą pagalbą mokytojui, mokyklos vadovui, nepavyko sukurti (Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės  valstybinio audito 2016 m. gegužės 10 d. ataskaita Nr. VA-P-50-3-5 „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas“). Pažymėtina, kad nepakankamai dėmesio skiriama pedagogų psichologiniam parengimui, vaiko raidos bei vaikų saugumo užtikrinimo kompetencijoms. Tobulinant kvalifikaciją svaresnis turėtų būti aukštųjų mokyklų bei mokslinių tyrimų institutų mokslininkų indėlis – aktualizuoti ir susieti su besikeičiančia tikrove įvairių mokomųjų dalykų turinį, kurti ir perteikti didaktikos naujoves, modernizuoti ugdymo infrastruktūrą.“

 

2.

III

 

11

Argumentai:

Dominuojant smurto kultūrai, plintant vartotojiškam požiūriui į žmogų, esant tokiam aukštam smurto, patyčių, savižudybių bei priklausomybių lygiui mūsų visuomenėje, matome gyvybiškai svarbų poreikį ugdyti visuomenės emocinį raštingumą. Vaikas, kuris nuo jauno amžiaus ugdomas suprasti ir atpažinti savo bei aplinkinių emocijas išauga empatišku žmogumi, gebančiu atjausti kitą ir suprantančiu, kodėl pagarba kiekvieno žmogaus orumui yra pamatinė mūsų demokratinės visuomenės vertybė. Lygiai taip pat turime užtikrinti kuo ankstyvesnį visapusišką pilietiškumo ugdymą, ypatingai esamoje geopolitinėje situacijoje, atsižvelgiant į hibridinio informacinio karo grėsmę. Intrapersonalinių, interpersonalinių bei socialinių-pilietinių kompetencijų ugdymas neatsiejamas nuo darnaus vystymosi koncepcijos.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti III skyriaus 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

„11. Asmenybės brandai ir individualioms galimybėms atskleisti yra svarbi racionali visų ugdymo sričių pusiausvyra. Ugdymo turinyje bendrieji ir dalykiniai gebėjimai siejami su aktualiais visuomenės darnaus vystymosi ir kultūros kontekstais, skiriamas tinkamas dėmesys emocinio raštingumo ir pilietiškumo ugdymui. Aktyvi mokinių veikla organizuojama taip, kad būtų atsakingai įgyvendinami (asmeniškai, šeimoje, bendruomenėje) vertybėmis ir naujausiomis žiniomis grindžiami sprendimai dabar ir kuriama ateities perspektyva.“

 

3.

VI

 

18.1

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos mokyklose išplitusį smurtą bei patyčias, ypatingai svarbu skirti deramą dėmesį saugios – emociškai bei fiziškai – aplinkos užtikrinimui kaip būtinai efektyvaus mokymo ir mokymosi proceso prielaida.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti III skyriaus 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

18.1. Skatinti mokyklų savarankiškumą ir įvairovę.

Geros mokyklos koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308, įvardija bendrojo ugdymo institucinės pertvarkos siekinius, kuriais grindžiamas mokyklos strateginis valdymas. Mokyklos strategija apima visas veiklos sritis – formalųjį ir neformalųjį ugdymą, projektus, socialines sąlygas, žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių plėtotę, bendradarbiavimą su visuomene. Mokyklos skatinamos kurti mokyklos profilį atitinkančią aplinką ir įgyvendinti veiklos modelius, užtikrinančius geriausius ugdymo(si) rezultatus bei pozityvų psichologinį klimatą bei saugią aplinką įvairių poreikių vaikams, plėtoti demokratiškas savivaldos ir pasidalytos lyderystės formas.

 

 

 


 

 

 

Teikia                                                                                                   Parašai:

 

Seimo narys                                                                                         Dovilė Šakalienė