LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADŲ PROJEKTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KOOPERATINIŲ BENDROVIŲ (KOOPERATYVŲ) ĮSTATYMO NR. I-164 31 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO (XIIP-3806)

2016  m. kovo 1 d.

Vilnius

 

 

1.      Komiteto klausymuose dalyvavo Komiteto nariai: Eugenijus Gentvilas, Saulius Bucevičius, Bronius Pauža, Edmundas Jonyla, Vytautas Grybauskas;  Gabija Jurgelyte, Kaimo reikalų komiteto biuro patarėja, Saulius Cironka, Žemės ūkio viceministras, Andrius Burlėga, Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) Teisės departamento direktorius, Dalia Sereikaitė, ŽŪM Tesiės departamento Teisės taikymo ir kooperacijos skyriaus vedėja, Alfredas Gustas, ŽŪM Teisės taikymo ir kooperacijos skyriaus Kooperacijos poskyrio vedėjas, Nijolė Slavinskienė, ŽŪM Teisės taikymo ir kooperacijos skyriaus Kooperacijos poskyrio vyriausioji specialistė, Gintautas Pečiuliauskas, ŽŪM Teisės taikymo ir kooperacijos skyriaus Kooperacijos poskyrio vyriausiasis specialistas, Adomas Statkus, Skuodo rajono savivaldybės tarybos narys, Dainius Kižauskas, Lietuvos žemės ūkio kooperatyvų asociacijos (LŽŪKA) atstovas, Alvydas Vizbickas, LŽŪKA atstovas, raimundas Juknevičius, LŽŪKA atstovas, Giedrius Linkevičius, LŽŪKA atstovas, Aušra Žliobaitė, Žemės ūkio rūmų Kooperacijos ir teisės skyriaus vedėja, Juratė, Dovydėnienė, Lietuvos žemės ūkio kooperatyvų asociacijos „Kooperacijos kelias“ valdybos pirmininkė,  Vilius Jundulas, Lietuvos žemės ūkio kooperatyvų asociacijos „Kooperacijos kelias“ valdybos narys, Algis Gaižutis Lietuvos miško savininkų asociacijos pirmininkas, Edita Kriščiūnienė, LR Prezidento kanceliarija, Ieva Klimašauskė, Aplinkos ministerijos Miškų departamento Privačių miškų skyriaus vedėja, Nerijus Kupstaitis, Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų plėtros skyriaus vedėjas.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvadų rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

LRS Teisės departamentas

2015-11-27

1

 

 

1. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 5 punkte prieš žodį „vieną“ įrašytinas žodis „atitinka“, o vietoj formuluotės „fizinio asmens asmens kodą“ įrašytina formuluotė „fizinio asmens kodą“.

 

Pritarti

Išdėstyti 5 p. taip:

„5) atitinka vieną iš šio straipsnio 2 dalyje nurodytų kriterijų ir pateikė tai įrodantį narių – fizinių ir (ar) juridinių asmenų, atitinkančių ir neatitinkančių kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) pasirinktą pripažinimo kriterijų, sąrašą, kuriame nurodomi kiekvieno nario identifikavimo, įskaitant nario fizinio asmens asmens kodą arba nario juridinio asmens kodą, duomenys. „

2.

 

2

 

 

2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalies 3 punkte yra vartojamos sąvokos „žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis“ bei „ekonominio dydžio vienetai“. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina šias sąvokas apibrėžti arba nurodyti kuriame teisės akte jos yra apibrėžtos.

 

Pritarti

Projektą papildyti (atitinkamai pakeičiant projekto pavadinimą ir straipsnių numeraciją Projekto dokumentai pridedami)  nauju straipsniu, apibrėžiančiu šią sąvoką: „Produkcijos standartine verte išreikštas žemės valdos ekonominis dydis – piniginiais vienetais išreikštas rodiklis, kuriuo apibūdinamas žemės ūkio valdos dydis ir kuris yra lygus valdos visos produkcijos standartinės vertės ir valdos pajamų, gautų už paslaugas žemės ūkiui, sumai ir kurio apskaičiavimas reglamentuojamas žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.“

 

Išdėstyti keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalies 3 punktą taip:

3) turi daugiau kaip 30 narių ir daugiau kaip 90 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių produkcijos standartine verte išreikštas žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis pagal valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro atliktus skaičiavimus per praėjusių metų laikotarpį nuo sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos yra ne mažesnis kaip 2 ekonominio dydžio vienetai  2 000 eurų, o bendra šių narių pajų vertė sudaro daugiau kaip 90 procentų visų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) narių pajų vertės;“

3.

 

2

 

 

3. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalies 1 punkte ir 6 dalyje vietoj žodžių „31 straipsnyje“ įrašytini žodžiai „šiame straipsnyje“.

Pritarti

Išdėstyti 6 dalį taip:

„6. Kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) visą pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) laikotarpį privalo atitikti 31 straipsnyje nurodytus reikalavimus, pagal kuriuos ji yra pripažinta. Valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras pripažinimą atliekančios Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka inicijuoja kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) atitikties šiame  31 straipsnyje nurodytiems reikalavimams patikras. Pripažinimą atliekanti Vyriausybės įgaliota institucija, gavusi valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro išvadą, kad kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) yra pripažinta pagal pateiktus neteisingus duomenis arba neatitinka 31  šiame straipsnyje nurodytų reikalavimų, priima sprendimą dėl suteikto pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) panaikinimo.“

4.

 

2

 

 

4. Siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 6 dalyje prieš žodį „panaikinimo“ įrašyti formuluotę „žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu)“.

 

Pritarti

Formuluotė pateikta, atsižvelgiant į 3 pastabą.

5.

 

2

 

 

5. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 7 dalies 1 punkte yra nurodyta, jog mažiausias pardavimo pajamų, nurodytų praėjusio ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolių) ataskaitoje, dydis grūdų ir pieno sektoriaus kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams) – 20 000 eurų, o pripažinimo siekiantiems pirmą kartą – 10 000 eurų. Atkreiptinas dėmesys, jog projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 6 dalyje yra nurodyta, jog kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) visą pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) laikotarpį privalo atitikti šiame straipsnyje nurodytus reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projektą papildyti nuostatomis, kuriose būtų nurodyta, koks mažiausias pardavimo pajamų dydis būtų taikomas kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams), kurios būtų pirmą kartą pripažintos žemės ūkio kooperatinėmis bendrovėmis (kooperatyvais) – t.y. ar joms ir toliau būtų taikomas minimalus reikalavimas 10 000 eurų, ar jos turėtų atitikti 20 000 eurų reikalavimą.

 

Pritarti

Nekeisti 7 dalies 1 punkto, palikti tokį variantą koks yra  taip:

„1) grūdų ir pieno sektoriaus kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams) – 20 000 eurų, o jei pripažinimo siekiama pirmą kartą – 10 000 eurų;

 

Išdėstyti 6 dalį taip:

„6. Kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) visą pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) laikotarpį privalo atitikti šiame 31 straipsnyje nurodytus reikalavimus, pagal kuriuos ji yra pripažinta. Valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras pripažinimą atliekančios Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka inicijuoja kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) atitikties šiame  31 straipsnyje nurodytiems reikalavimams patikras. Pripažinimą atliekanti Vyriausybės įgaliota institucija, gavusi valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro išvadą, kad kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) yra pripažinta pagal pateiktus neteisingus duomenis arba neatitinka 31  šiame straipsnyje nurodytų reikalavimų, priima sprendimą dėl suteikto pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) panaikinimo.“

6.

 

2

7

 

Analogiška pastaba taikytina ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 7 dalies 2 punktui.

 

Pritarti

Nekeisti 7 dalies 2 punkto, palikti tokį variantą koks yra  taip:

2) kitų sektorių kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams) – 10 000 eurų, o jei pripažinimo siekiama pirmą kartą – 5 000 eurų.“

Išdėstyti 6 dalį taip:

„6. Kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) visą pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) laikotarpį privalo atitikti šiame 31 straipsnyje nurodytus reikalavimus, pagal kuriuos ji yra pripažinta. Valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras pripažinimą atliekančios Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka inicijuoja kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) atitikties šiame  31 straipsnyje nurodytiems reikalavimams patikras. Pripažinimą atliekanti Vyriausybės įgaliota institucija, gavusi valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro išvadą, kad kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) yra pripažinta pagal pateiktus neteisingus duomenis arba neatitinka 31  šiame straipsnyje nurodytų reikalavimų, priima sprendimą dėl suteikto pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove (kooperatyvu) panaikinimo.“

7.

 

4

2

 

6. Projekto 3 straipsnio 2 dalyje žodis „priima“ rašytinas po žodžių „2016 m. rugpjūčio 1 d.“.

 

Pritarti

Išdėstyti 4 str. 2 d. taip:

„2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija priima iki 2016 m. rugpjūčio 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvadų rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos žemės ūkio kooperatyvų asociacija „Kooperacijos kelias“, 2016-01-08

2

 

 

1.3 straipsnio 2 punkto 1 ir 2 dalį „daugiau, kaip 90 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių pajamų iš žemės ūkio veiklos dalis praėjusiais metais sudarė daugiau kaip 50 procentų visų pajamų...“ keisti sekančiai: „daugiau, kaip 70 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių pajamų iš žemės ūkio veiklos dalis praėjusiais metais sudarė daugiau kaip 50 procentų visų pajamų...“.

Nepritarti  

Pritarti kompromisiniam variantui, kurį siūlo ir ŽŪM 80 procentų.

Išdėstyti 2 punkto 1 dalį taip:

„1) daugiau kaip 90 80 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių pajamų iš žemės ūkio veiklos dalis praėjusiais metais sudarė daugiau kaip 50 procentų visų pajamų ir kurių pajamos, gautos praėjusiais metais iš kooperatinei bendrovei (kooperatyvui) parduotų žemės ūkio produktų, superkamų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo), sudaro daugiau kaip 50 procentų pajamų, gautų iš šių žemės ūkio produktų, parduotų visiems ūkio subjektams, ir kurių kooperatinei bendrovei (kooperatyvui) parduoto kiekvieno žemės ūkio produkto, superkamo kooperatinės bendrovės (kooperatyvo), kiekis sudaro daugiau kaip 50 procentų šio žemės ūkio produkto, parduoto visiems ūkio subjektams, kiekio, o bendra šių narių pajų vertė sudaro daugiau kaip 90 80 procentų visų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) narių pajų vertės. Šiame punkte žemės ūkio produktai suprantami taip, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme;“

2 punkto 2 dalį taip:

„2) daugiau kaip 90  80 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių pajamų iš žemės ūkio veiklos dalis praėjusiais metais sudarė daugiau kaip 50 procentų visų pajamų ir kurių praėjusiais metais iš kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) nupirktų prekių ir (ar) paslaugų, parduodamų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo), vertė sudaro daugiau kaip 50 procentų šių prekių ir paslaugų, nupirktų iš visų ūkio subjektų, vertės, o bendra šių narių pajų vertė sudaro daugiau kaip 90  80 procentų visų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) narių pajų vertės;“

2.

 

2

 

 

2.3 straipsnio 2 punkto 3 dalį „turi daugiau kaip 30 narių ir daugiau kaip 90 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis...“ keisti sekančiai: „turi daugiau kaip 30 narių ir daugiau kaip 70 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis...“

Pritarti   

Išdėstyti 2 punkto 3 dalį taip:

3) turi daugiau kaip 30 narių ir daugiau kaip 90  70 procentų jos narių yra fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurių produkcijos standartine verte išreikštas žemės ūkio valdos ekonominis dydis pagal valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro atliktus skaičiavimus per praėjusių metų laikotarpį nuo sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos yra ne mažesnis kaip 2 000 eurų, o bendra šių narių pajų vertė sudaro daugiau kaip 90 70 procentų visų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) narių pajų vertės;“

3.

 

2

 

 

3.5 straipsnį papildyti taip: „Kooperatines bendroves (kooperatyvus) žemės ūkio kooperatinėmis bendrovėmis (kooperatyvais) pripažįsta Vyriausybės įgaliota institucija pagal valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro bei LR žemės ūkio rūmų pateiktą išvadą dėl pripažinimo ir įgalioja valstybės įmonę Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centrą išduoti pažymėjimą“.

Nepritarti 

Įstatymu nustatyti pripažinimo pagrindai leidžia išsamiai ir efektyviai įvertinti, ar kooperatinė bendrovė yra įkurta ir valdoma žemdirbių. VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras, dalyvaujanti įstatyminiais pagrindais kooperatyvų pripažinimo žemės ūkio kooperatinėmis bendrovėmis (kooperatyvais) procedūrose, yra sukūrusi informacinę sistemą, kurios pagalba yra suvedami kooperatyvų teikiami duomenys ir jie sutikrinami su žemės ūkio ir kaimo verslo ir juridinių asmenų registrais.

4.

 

2

 

 

4.6 straipsnį atitinkamai papildyti taip: „Valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras bei LR žemės ūkio rūmai pripažinimą atliekančios Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka inicijuoja kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) atitikties 3 straipsnyje nurodytiems reikalavimams patikras“.

Nepritarti 

VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras, dalyvaujanti įstatyminiais pagrindais kooperatyvų pripažinimo žemės ūkio kooperatinėmis bendrovėmis (kooperatyvais) procedūrose  turi  visą reikalingą patikrai informaciją ar siekianti pripažinimo žemės ūkio kooperatine bendrove atitinka nurodytus reikalavimus, LR žemės ūkio rūmai šios informacijos neturi.

5.

Lietuvos miško savininkų asociacija, 2016-01-18

1

 

 

1 straipsnis. 3 straipsnio papildymas 3(2)  straipsniu

Papildyti 3 straipsnį 3(2) straipsniu ir išdėstyti jį taip:

3(2) straipsnis. Miško savininkų kooperatinė bendrovė (kooperatyvas)

1. Miško savininkų kooperatyvas – kooperatinė bendrovė, kuri pagal šio straipsnio reikalavimus yra pripažinta miško savininkų kooperatyvu. Miško savininkų kooperatyvams taikomas žemės ūkio kooperatyvų statusas. Teisę būti pripažinta miško savininkų kooperatyvu turi įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įregistruota kooperatinė bendrovė, jei ji atitinka šiuos pripažinimo kriterijus:

 

1) daugiau kaip 70 procentų jos narių yra miškų savininkai fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, kurie yra įregistravę žemės ūkio ir kaimo valdą ir kurių pajų vertė - daugiau kaip 70 procentų visų kooperatinės bendrovės narių pajų vertės;

2) kooperatinės bendrovės pajamų iš miškų ūkio veiklos dalis sudarė 50 ir daugiau procentų visų pajamų;

3) turi daugiau kaip 10 narių;

4) kooperatinė bendrovė neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), bei skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui.

Pritarti

Nuostatos, numatančios kooperatyvo pripažinimą miško savininkų kooperatyvu, paskatintų privačių miškų savininkus kooperuotis ir vykdyti miškų ūkio veiklą per kooperatyvus, bei sudarytų geresnes sąlygas didinti miškų ūkio veiklos efektyvumą.

Pateikti kriterijai, kuriais remiantis siūloma kooperatinę bendrovę pripažinti miško savininkų kooperatyvu, yra pakankami ir pagrįsti.

Šiam pasiūlymui pritarė LR Aplinkos ministerija, kuri ir turėtų būti atsakinga už šios įstatymo nuostatos įgyvendinimą.

 

Išdėstyti šį pasiūlymą atskiru įstatymo projekto straipsniu:

„3 straipsnis.  3 straipsnio papildymas 3(2)  straipsniu

Papildyti įstatymą 3(2) straipsniu:

3(2) straipsnis. Miško savininkų kooperatinė bendrovė (kooperatyvas) ...<...>

 

 

 

3

 

 

2 straipsnis. 3 straipsnio  6 dalies papildymas

Papildyti 3 straipsnio 6 dalį žodžiais „miško savininkų“ ir išdėstyti ją taip:

6. Kooperatinių bendrovių pripažinimo žemės ūkio ir miško savininkų  kooperatyvais tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.“

Pritarti iš dalies

Papildyti 3(2) straipsnį 2 dalimi:

„2. Kooperatinių bendrovių pripažinimo ūkio miško savininkų  kooperatyvais tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.“

 

 

 

 

 

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.   Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. lapkričio 1 d. 2017 m. sausio 1 d.

2. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Nepritarti

Įstatymo įsigaliojimo terminas ir taip yra ilgas (pusė metų), nėra pagrindo jį dar atidėti.

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Išvadų rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Skuodo rajono savivaldybės meras, 2015-12-15

 

 

 

1.1 10 proc. pelno skyrimo ribą dividendams  padidinti iki 30 procentų. Tai  reikalinga, kad kooperatyvo nariai būtų suinteresuoti didinti savo pajinius įnašus. Tuo pačiu didėtų ir kooperatyvo kapitalas.

Nesvarstyti, perduoti siūlymus Vyriausybei

 

Grynojo pelno skirstymo principai yra nustatyti Lietuvos Respublikos kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo 14 straipsnyje ir nėra šio įstatymo projekto reguliavimo sritis.

2.

 

 

 

 

    1.2. Maksimaliai apriboti galimybę tapti kooperatyvo nariais fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie nesinaudoja kooperatyvo paslaugomis (neatlieka apyvartos su kooperatyvu). Galima išlyga kooperatyvo nariams, kurie dėl objektyvių priežasčių nebegali atlikti apyvartos su kooperatyvu. Tai būtų priemonė trukdyti fiktyvių kooperatyvų kūrimui.

Pritarti iš dalies

 

 

Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamame 31 str. 1 d. 1 p. nurodoma „iš narių supirktų produktų ir nariams parduotų prekių bei suteiktų paslaugų vertė yra didesnė kaip 50 procentų visų kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) supirktų produktų ir visų parduotų prekių bei suteiktų paslaugų vertės;“

3.

 

 

 

 

1.3. Maksimaliai apriboti paslaugų teikimą ne kooperatyvo nariams (apyvartos apribojimai su pereinamuoju laikotarpiu). Tai paskatintų gamintojus dėl jiems reikalingos paslaugos stoti į kooperatyvus.

 

Pritarti iš dalies

Kadangi 31 str. 1 d. 1 p. nurodoma, kokia dalis paslaugų turi būti teikiama kooperatyvo nariams, tuo pačiu apribojamas ir paslaugų teikimas ne kooperatyvo nariams.

4.

 

 

 

 

 1.4. Iš nuosavo kapitalo formavimo šaltinių išbraukti „atskaitymą iš bendrovės pelno“. Nuosavo kapitalo pagrindas turėtų būti pajiniai įnašai. Pelnas, atskaičius įnašą į rezervo fondą, turėtų būti padalintas apyvartai proporcingoms išmokoms ir dividendams. Taip darant kooperatyvo nariai taptų kooperatyvo turto savininkais.

Nesvarstyti, perduoti siūlymus Vyriausybei

 

 

Kapitalo sudėtis yra nustatyta Lietuvos Respublikos kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo 12 straipsnyje ir nėra šio įstatymo projekto reguliavimo sritis.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: nepaskirta

7. Komiteto išvadų rengėjų komitetui siūlomas sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

            Komiteto išvadų rengėjai:      

            Saulius Bucevičius

                                                                        Edmundas Jonyla

            Vytautas Kamblevičius

            Eugenijus Gentvilas