LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo Nr. IX-1253 2 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO nr. XIIIP-1352

 

2018-03-28  Nr. 113-P-10

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Valentinas Bukauskas, Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus.

Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Eglė Jonevičienė, Rasa Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys:  Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Vida Ablingienė, Valstybės kontrolės Valdymo audito departamento vyresnysis valstybinis auditorius Haroldas Sabulis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-11-21

2

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.         Projekto 2 straipsniu siūloma atsisakyti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 6 – 8 dalių, nustatančių viešojo juridinio asmens vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba apskaitos tarnybos vadovo atsakomybę už tinkamą finansų kontrolę. Siūloma nuostata diskutuotina.

Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje nurodoma, kad viešojo juridinio asmens vyriausiasis buhalteris (buhalteris) atsako už išankstinę finansų kontrolę. Atsižvelgiant į tai, iš projekto nuostatų lieka neaišku, kas būtų atsakingas už tinkamą apskaitos tvarkymo kontrolę, atsiskaitymų kontrolę ir pan.

Antra, pažymėtina, kad vadovaujantis teisės aktų hierarchijos principais asmenų teisėms ir pareigoms įtakos turinčios taisyklės turi būti įtvirtintos įstatyme ir tik detalizuotos bei sukonkretintos poįstatyminiuose teisės aktuose. Atsižvelgiant į tai, pačiame įstatymo projekte turėtų būti numatyti esminiai viešojo sektoriaus subjektų buhalterių, atsakingų asmenų  pareigų ir atsakomybių paskirstymo principai bei sąlygos, kurios poįstatyminiame teisės akte galėtų būti detalizuojamos ir konkretinamos.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-11-21

2

 

 

2.      Projekto 2 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 7 dalyje nurodoma, kad „kai viešojo juridinio asmens apskaitą centralizuotai tvarko įstaiga, paskirta vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu arba Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, už einamosios ir paskesniosios finansų kontrolės vykdymą atsakingi asmenys paskiriami Vyriausybės nustatyta tvarka“. Atkreiptinas dėmesys, kad viešojo sektoriaus subjektų apskaitos atlikimo centralizuotai sprendimų tvarka nustatoma kartu teikiamame Buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574 10, 11 ir 14 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 103 straipsniu įstatymo projekte (reg. Nr. XIIIP-1351). Atsižvelgiant į tai, formuluotė „Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu arba“ brauktina kaip perteklinė.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-11-21

2

 

 

3.    Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytais teisės technikos reikalavimais, koreguotina projekto straipsnių numeracija – vietoje „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“ rašytina „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: Iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-1352 ir siūlyti pagrindiniam Komitetui jį tobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės delpartamento pastabas.

6.2. Pasiūlymai: pasiūlyti pagrindiniam Komitetui įstatymo projektą Nr. XIIIP-1352 sujungti su Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo
Nr. IX-1253 2, 3, 6, 10 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-1465.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Z. Streikus.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                  Povilas Urbšys

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Kristina Šimkutė