LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Aplinkos apsaugos komitetas

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (3)

 DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS LAUKINĖS GYVŪNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-498 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3817 (3)

2020-06-26 Nr. 107-P-31

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas; komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Aistė Gedvilienė; Simonas Gentvilas; Andrius Mazuronis; Kęstutis Mažeika; Petras Nevulis, Paulius Saudargas, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė.

            Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Rasa Matusevičiūtė.

Kviestieji asmenys: Aplinkos viceministrė Justina Grigaravičienė, AM Gamtos apsaugos politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, vyresnioji patarėja Lina Čaplikaitė-Denisovienė, Seimo narys Aurimas Gaidžiūnas.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

4

3

1

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.        Atsižvelgiant į kitas projekto 1 straipsniu keičiamo Laukinės gyvūnijos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) nuostatas (pavyzdžiui, 4 straipsnio 4 dalis, 5 straipsnio 2 dalies 2 punktas ir kt.) ir siekiant įstatyme vartojamų formuluočių suderinamumo, svarstytina, ar keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punkte po žodžio „valdymo“ nereikėtų įrašyti žodžių „gausos reguliavimo“.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

5

2

1

 

2.        Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžio „apsaugos“ įrašytinas žodis „apsaugą“.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

8

1

 

 

3.        Keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje prieš žodį „galiojimo“ įrašytinas žodis „gyvūnus“.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

8

13

 

 

4.        Siekiant aiškumo ir įstatyme vartojamų formuluočių suderinamumo, keičiamo įstatymo 8 straipsnio 13 dalyje vietoj žodžių „žemės (statinio)“ įrašytini žodžiai „žemės sklypo (statinio)“, o vietoj žodžio „sklypas“ įrašytini žodžiai „žemės sklypas (statinys)“.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

10

2

 

 

5.        Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 punkto formuluotes, siūlytina tikslinti keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje vartojamą formuluotę „domestikuotų ir laukinių rūšių gyvūnus“, prieš žodį „rūšių“ įrašant žodį „gyvūnų“

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

14

8

 

 

6.        Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 8 dalyje brauktinas skaičius ir žodis „1 dalies“.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

15

2

 

 

7.        Tikslintinas, jei turimos omeny Laukinių gyvūnų naudojimo taisyklės, keičiamo įstatymo 15 straipsnio 2 punkte nurodytas teisės akto „Laukinių gyvūnų taisyklėse“ pavadinimas.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

17

9

 

 

8.        Siekiant suderinti įstatyme vartojamas formuluotes, keičiamo įstatymo 17 straipsnio 9 dalyje vietoj formuluotės „išduodančiai institucijai“ įrašytina formuluotė „išduodančiai Aplinkos ministerijos įgaliotai institucijai“.

Pritarti

 

9.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

17

18

 

 

9.        Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 17 straipsnio 18 dalyje pateiktos nuorodos „šio straipsnio 12 dalies 2, 7 ir 8 punktuose“ nereikėtų papildyti ir nuoroda į šio straipsnio 12 dalies 1 punktą, nes, lieka neaišku, ar būtų uždaroma zoologijos sodo dalis, jei pagal keičiamo įstatymo 17 straipsnio 13 dalį laukinės gyvūnijos apsaugos ir laukinės gyvūnijos išteklių naudojimo valstybinę kontrolę vykdanti Aplinkos ministerijos galiota institucija zoologijos sodo patikrinimo metu visame zoologijos sode arba jo dalyje nustatytiems pažeidimams dėl šio straipsnio 12 straipsnio 1 punkte nurodytų zoologijos sodams privalomų įgyvendinti priemonių ir reikalavimų nevykdymo pašalinti nustatytų ne ilgesnį kaip 2 metų laikotarpį, ir per šį laikotarpį leidimo įkurti zoologijos sodą turėtojas nepašalintų patikrinimo metu nustatytų 12 dalies 1 punkto pažeidimų.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

18 dalyje kalbama apie zoologijos sodo dalies uždarymą. 12 dalies 1 punkte nustatoma pareiga leidimo turėtojui dalyvauti moksliniuose tyrimuose, organizuoti mokymus, keistis informacija ir pan.

Papildžius  nuoroda į 12 dalies 1 punktą – būtų neaišku, kurią zoologijos sodo dalį reikia uždaryti, nes 12 dalies 1 punkto nevykdymas (t. y. mokslinių tyrimų nevykdymas, mokymų neorganizavimas, nesikeitimas informacija),  negali būti nevykdomas konkrečioje sodo dalyje, nes jis nesusijęs su gyvūnų laikymu. 

19 dalies  5 punkte nurodyta, kad leidimas panaikinamas, kai visame zoologijos sode nepašalinami pažeidimai – t.y., pateikta nuoroda ir  į 12 dalies 1 punktą.

 

10.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

17

18

 

 

          10.    Siekiant suderinti įstatyme vartojamas sąvokas, keičiamo įstatymo 17 straipsnio 18 dalyje prieš žodžius „laukinės gyvūnijos išteklių naudojimo valstybinę kontrolę“ įrašytini žodžiai „laukinės gyvūnijos apsaugos ir“.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

17

23

 

 

11.    Reikėtų suderinti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 23 dalyje vartojamas skirtingas formuluotes „kai leidimo įkurti zoologijos sodą galiojimas panaikinamas, – buvęs leidimo įkurti zoologijos sodą turėtojas“ ir „buvęs leidimo turėtojas“.

Pritarti

 

12.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

23

1

 

 

12.          Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalies formuluotėje „tarp jų socialinio ir ekonominio“ žodis „ir“, esantis po žodžio „socialinio“, keistinas žodžiu „ar“.

Pritarti

 

13.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

27

9

 

 

13.    Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 9 dalyje formuluotėje, išdėstytoje skliaustuose, brauktinas žodis „kurie“.

Pritarti

 

14.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

27

10

1

 

14.    Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 10 dalies 1 punkte vietoj žodžių „panaikinti leidimą įvežti į Lietuvos Respubliką ar iš jos išvežti laukinius gyvūnus“ įrašytini žodžiai „panaikinti leidimo įvežti į Lietuvos Respubliką ar iš jos išvežti laukinius gyvūnus galiojimą“.

Pritarti

 

15.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

27

10

3

 

15.    Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 10 dalies 3 punkte po žodžio „išvežti“ įrašytini žodžiai „laukinius gyvūnus“.

Pritarti

 

16.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

33

2

 

 

16.    Keičiamo įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „apsaugą“ įrašytinas žodis „apsaugos“.

Be to, svarstytina, ar šių projekto nuostatų nereikėtų tikslinti nustatant, kad ekspertų komisija rūšims nustatyti konsultuoja visas laukinės gyvūnijos apsaugos ir laukinės gyvūnijos išteklių naudojimo valstybinę kontrolę vykdančias institucijas, nurodytas keičiamo įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje, t. y., vietoj žodžių „vykdančią instituciją“ įrašant žodžius „vykdančias institucijas“.

Pritarti

 

17.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

35

7

 

 

17.    Keičiamo įstatymo 35 straipsnio 7 dalies formuluotėje „seniūnijai pagal žalos padarytą vietą” vietoj žodžio „padarytą” įrašytinas žodis „padarymo”.

Pritarti

 

18.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

35

 

 

 

18.    Reikėtų suderinti keičiamo įstatymo 35 straipsnyje vartojamas skirtingas formuluotes „žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkai, valdytojai ir naudotojai” (1 dalies 2, 3 punktai, 7 dalis ir kt.) ir „žemės, miško ir vandens telkinių savininkai, valdytojai ir naudotojai” (8 dalis).

Pritarti

 

19.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

2020-06-25

2

 

 

 

19.    Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo priedo 4 punkte numatyta, kad šiuo įstatymu yra įgyvendinamos 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1143/2014 dėl invazinių svetimų rūšių introdukcijos ir plitimo prevencijos ir valdymo nuostatos, tačiau keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3, 5 ir 19 dalyse yra teikiama nuoroda į 2013 m. lapkričio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1143/2013, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1031/2010 dėl šiltnamio efektą sukeliančių dujų apyvartinių taršos leidimų pardavimo aukcione pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/87/EB, nustatančią šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimų sistemą Bendrijoje, terminų, administravimo ir kitų aspektų, visų pirma siekiant į sąrašą įtraukti aukciono platformą, kurią paskirs Vokietija. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo nuostatos neįgyvendina Komisijos reglamento (ES) Nr. 1143/2013, siūlytina atitinkamai patikslinti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3, 5 ir 19 dalis.

Pritarti

 

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

4

2

12

 

Argumentai:

Ne tik griežtai saugomi, bet ir valstybės saugomi gyvūnai (žvėrys, paukščiai) daro žalą žemės ūkio veiklai, gyventojams, tačiau saugomų gyvūnų  daroma žala pagal šio įstatymo nuostatas nėra atlyginama. Siūlome, kad Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrai nustatytų saugomų gyvūnų sąrašą, už kurių padarytą žalą taip pat būtų atlyginama.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalies 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Laukinės gyvūnijos apsaugos ir jos išteklių naudojimo valstybinis valdymas, valstybės ir savivaldybių institucijų kompetencija

,,12.  kartu su Žemės ūkio ministerija tvirtina griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  gyvūnų rūšių padarytos žalos apskaičiavimo metodiką‘‘;

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Siūloma nepritarti 4 ir 35 straipsnių keitimui dėl šių priežasčių:

Prieš įtvirtinant įstatymu nuostatą, kad valstybės pareiga yra atlyginti tam tikrų saugomų rūšių padarytą žalą, pirmiausiai reikia įvertinti, numatyti ir skirti lėšas šiai nuostatai įgyvendinti.

Nesant paskirtų lėšų, valstybė negalės įgyvendinti įstatyme nustatytos pareigos. Preliminariais vertinimais, kasmet reiktų  mažiausiai keleto milijonų Eur vien tik gervių ir žąsų padarytai žalai.  Kol kas saugomų rūšių, pavyzdžiui, net ir gervių bei žąsų, dėl kurių padarytos žalos atlyginimo šiuo metu kyla daugiausia diskusijų,  padarytai žalai kompensuoti papildomų lėšų skyrimas iš valstybės biudžeto nesutartas. Taip pat nėra teisinės galimybės skirti lėšų iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos.

Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 35 straipsnio 11 dalyje nustatyta, kad griežtai saugomų rūšių padaryta žala atlyginama ir Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų. Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme nenustatyta, kad šios lėšos gali būti naudojamos saugomų rūšių padarytai žalai atlyginti.

Pritariant Seimo narių pasiūlymui reikia taip pat pakeisti Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymą, nustatant, kad šios programos lėšos galėtų būti naudojamos saugomų rūšių padarytai žalai atlyginti.

Pažymėtina, kad privaloma lygiagrečiai išspręsti klausimą, kokio mokesčio tarifai bus padidinti arba kokių reikmių finansavimas valstybės biudžeto lėšomis bus sumažintas, kad būtų sukauptos lėšos, reikalingos paukščių ir kitų saugomų rūšių žalai atlyginti.

Iš Aplinkos ministerijos administruojamų struktūrinių ES fondų lėšų nėra teisinių galimybių skirti išteklių  laukinių gyvūnų padarytai žalai kompensuoti, tokio pobūdžio kompensacijoms nepritaria ir Europos Komisija.

Pažymėtina, kad Civilinio kodekso 6.267 straipsnio 2 dalyje   nustatyta, kad „laukinių žvėrių padaryta žala atlyginama įstatymų nustatyta tvarka”. T.y. tik įstatymais nustatoma, kada valstybė ir kiti subjektai, valdantys laukinę gyvūniją, atsako už laukinių gyvūnų padarytos žalos atlyginimą, todėl remiantis šia nuostata įregistruotu pasiūlymu negalima nustatyti, kad aplinkos ir žemės ūkio   ministrai iš esmės nustato valstybės atsakomybės saugomų rūšių padarytą žalą ribas, kai tam bus naudojamos valstybės biudžeto ir visų mokesčių mokėtojų lėšos. Įregistruotu pasiūlymu nenustatyta, pagal kokius kriterijus ir  kokios  saugomos rūšys gali būti įtraukiamos į  aplinkos ir  žemės ūkio ministrų tvirtinamą saugomų gyvūnų sąrašą, už kurių padarytą žalą būtų atlyginama – gali susidaryti situacija pvz., kai bus atsižvelgiama tik į atskirų interesų grupių pageidavimus, kai į sąrašą įtraukiamos tik rūšys darančios žalą pasėliams, arba tik tos rūšys, kurios daro žalą auginantiems uogas, ar  laikantiems vištas ar antis.

2.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

35 straipsnis. Žalos atlyginimas

,,3. Griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą žemės ūkio pasėliams, domestikuotiems gyvūnams, miškui, hidrotechnikos įrenginiams ar kitiems objektams, žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkams, valdytojams ir naudotojams atlygina valstybė, jeigu neįrodoma, kad žala atsirado dėl nenugalimos jėgos, nukentėjusio asmens tyčios arba kitų Civilinio kodekso 6.253 straipsnyje nurodytų veiksmų‘‘.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

3.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

7

 

,, 7. Žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkai, valdytojai ir naudotojai apie laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą privalo pranešti atitinkamai seniūnijai pagal žalos padarytą vietą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pastebėjus žalą, išsiųsdami rašytinį prašymą dėl griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, žalos įvertinimo. Seniūnas, gavęs rašytinį prašymą apie padarytą žalą, privalo tą pačią dieną šį faktą registruoti ir apie jį pateikti duomenis savivaldybės administracijos direktoriui‘‘.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

4.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

8

 

,, 8.  Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta nuostolių skaičiavimo komisija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo atitinkamo žemės, miško ar vandens telkinio savininko, valdytojo ar naudotojo prašymo gavimo seniūnijoje dienos, išskyrus atvejį, kai dėl žalos pobūdžio jos dydį įmanoma nustatyti tik praėjus daugiau negu 7 darbo dienoms (šiuo atveju pasirenkamas laikotarpis, kada žala geriausiai matoma ir įmanoma įvertinti), pagal griežtai saugomų  ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  gyvūnų rūšių padarytos žalos apskaičiavimo metodiką privalo apskaičiuoti laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų padarytą žalą. Iškilus būtinybei, žalai apskaičiuoti savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytoje nuostolių skaičiavimo komisijoje dalyvaujantys aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai teikia šiai komisijai išvadas.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

5.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

9

 

,, 9. Griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  gyvūnų rūšių padarytos žalos apskaičiavimo metodikoje nustatoma, kaip apskaičiuojama griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų,  nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytos žalos žemės ūkio pasėliams, domestikuotiems gyvūnams ar gyvuliams, miškui, hidrotechnikos įrenginiams ar kitiems objektams, žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkams, valdytojams ir naudotojams piniginė išraiška‘‘.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

6.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

11

 

,, 11. Jeigu žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkai, valdytojai ir naudotojai sutinka su savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos nuostolių skaičiavimo komisijos apskaičiuotu laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytos žalos dydžiu, jie pateikia seniūnui prašymą, adresuotą Aplinkos ministerijai, atlyginti laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos Aplinkos ministerijai pateikia žemės, miško ir vandens telkinių sklypų savininkų, valdytojų ir naudotojų prašymą atlyginti laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą ir savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos nuostolių skaičiavimo komisijos apskaičiuotą griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų padarytos žalos dydį. Aplinkos ministerija už laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą atlygina iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų‘‘.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

7.

Seimo nariai Viktoras Rinkevičius, Audrys Šimas, Aurimas Gaidžiūnas

2020-06-25

35

2

12

 

 ,, 12. Už laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą turi būti atlyginta per vieną mėnesį nuo prašymo atlyginti griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei, padarytą žalą pateikimo seniūnui dienos. Ginčo šalis, nesutinkanti su apskaičiuotu žalos, padarytos laisvėje gyvenančių griežtai saugomų ir Lietuvos Respublikos Aplinkos ir Žemės ūkio ministrų patvirtintame sąraše esančių saugomų  rūšių laukinių gyvūnų, nuosavybės teise priklausančių valstybei,  dydžiu, turi teisę nuostolių skaičiavimo komisijos sprendimą apskųsti Administracinių ginčų komisijos teritoriniam padaliniui arba teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Nepritarti

Komiteto argumentai:

Žr prie Seimo narių pasiūlymo 4 straipsniui, šie pasiūlymai susiję

 

4. Balsavimo rezultatai: 7- už, 0 – prieš, 2 – susilaikė.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                  Juozas Imbrasas

 

 

 

Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Matusevičiūtė