LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO ĮSTATYMO NR. IX-368 41 STRAIPSNIO IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 4STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-32  Nr. 108-P-21

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius, pirmininko pavaduotojas G.Paluckas; nariai: J.Pinskus, M.Skritulskas, A.Bagdonas, A.Kupčinskas, I.Pakarklytė, P.Saudargas, V.Fiodorovas, Lukas Savickas.

Komiteto biuro: vedėja R. Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R.Danė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka, L.Jasiukėnienė; padėjėja Z. Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovai Vaidotas Rudokas ir Jaunius Petrauskas, Konkurencijos tarybos atstovas Pavel Jacunskij.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-11-24

 

 

 

1. Projekto pavadinime tarp žodžių „straipsnio ir priedo“, siekiant išvengti pasikartojančių žodžių naudojimo, siūlytina atsisakyti žodžio „ir“ ir vietoje jo naudoti kablelio ženklą.

Pritarti.

 

2

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-11-24

2

 

 

2. Projekto 2 straipsniu siūlomos nuostatos įgyvendina 2019 m. birželio 20 d. priimtos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/1151, kuria iš dalies keičiamos Direktyvos (ES) 2017/1132 nuostatos, 19 straipsnio 1 dalį. Tuo tarpu kartu su projektu teikiamoje „Direktyvos (ES) 2019/1151 ir nacionalinių teisės aktų atitikties lentelėje“ nurodoma, jog šios minėtos direktyvos 19 straipsnio 2 dalis bus įgyvendinta keičiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimą Nr. 1407 ,,Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“. Toks pasirinktas direktyvos įgyvendinimo būdas kelia abejonių dėl jo proporcingumo ir pagrįstumo. Viena vertus, svarstytina, ar pagrįsta tą patį direktyvos straipsnį įgyvendinti skirtingos teisinės galios teisės aktais, kita vertus, svarstytina, ar tiesiogiai su asmenų teisių apimtimi (neatlygintinai teiktinos informacijos ir dokumentų apimtis) susijęs teisinis reguliavimas galėtų ir turėtų būti nustatomas poįstatyminiame teisės akte. Todėl šiuo atveju svarstytina galimybė pasirinkti įstatyminį direktyvos įgyvendinimo kelią.

Pritarti.

Projektas atitinkamai  papildytas.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Andrius Kupčinskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Kazys Starkevičius

 

 

 

Ekonomikos komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris