LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 3, 7, 10, 11, 16 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-604
2017 m. birželio 28 d. 108-P-32
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Komiteto nariai: Mindaugas Bastys, Antanas Baura, Eugenijus Gentvilas, Zbignev Jedinskij, Gabrielius Landsbergis, Tadas Langaitis, Raimundas Martinėlis, Bronislovas Matelis, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma, Artūras Skardžius.
Komiteto biuro vedėja Regina Zabarauskienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Rima Petkūnienė, padėjėjos: Zita Jodkonienė ir Giedrė Mickienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėjas Arūnas Molis, Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis ir vyresn. patarėja Gintarė Vizbaraitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
|
|
|
1. Įstatymų projektais Nr. XIIIP-604 – XIIIP-607 siekiama reorganizuoti Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, ją prijungiant prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis Geležinkelių transporto kodekso (toliau – Kodeksas) 7 straipsnio 1 dalimi Lietuvos Respublikos Vyriausybė vykdo geležinkelių transporto viešąjį administravimą, o pagal 7 straipsnio 2 dalį - formuoja geležinkelių transporto strategiją, koordinuoja jos įgyvendinimą <...>, ir į tai, jog pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 4 dalį „iš valstybės biudžeto arba iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikomos biudžetinės įstaigos reorganizavimo procedūros gali būti pradėtos vykdyti tik turint Vyriausybės sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą <...>“, manytume, jog dėl projekte siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada. |
Pritarti |
Vyriausybės išvados paprašyta ir ji 2016 m. birželio 14 d. gauta. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
7 |
|
|
2. Projektų Nr. XIIIP-604 – XIIIP-607 aiškinamajame rašte teigiama, jog įstatymų projektams kai kurie įgyvendinamieji teisės aktai bus keičiami pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalies, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8 punkto nuostatas Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą dėl reorganizavimo ir patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą. Pažymėtina, jog Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodytas teisėkūros sistemiškumo principas numato, kad įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad įsigaliotų kartu su įstatymu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie teisės aktai įgyvendina. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad teikiamame Kodekso pakeitimo projekte atskira nuostata reikėtų pasiūlyti Vyriausybei ar jos įgaliotoms institucijoms parengti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Pritarti |
Papildyti įstatymo projekto 7 straipsnį nauja 2 dalimi: „7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šios straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2017 m. rugsėjo 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktorius iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
1 |
|
|
3. Projekto 1 straipsnio keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje siūlytume atsisakyti nuorodos į Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymą įvardijant eismo saugos instituciją. Siekiant teisinio aiškumo, eismo saugos institucijos sąvoka galėtų būti formuluojama keičiamo Kodekso 3 straipsnyje atskira dalimi, nes ši sąvoka vartojama ir galiojančioje Kodekso redakcijoje (7 straipsnio 3 dalies 7 punktas „eismo saugos institucija“, 71 straipsnio 9 dalies 2 punktas „geležinkelių transporto eismo saugos institucija“). |
Pritarti |
1. Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu: „1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas Papildyti 3 straipsnį 151 dalimi: „151. Geležinkelių transporto eismo saugos institucija – susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už geležinkelių transporto eismo saugą.“ 2. Buvusius 1–6 straipsnius atitinkamai laikyti 2–7 straipsniais. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-05-08 |
2 |
2 |
|
4. Vadovaujantis Teisėkūros įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi <...> įstatymo straipsnį sudaro dalys ir dalių punktai, punktai gali būti skaidomi į papunkčius <...>. Pažymėtina, jog vadovaujantis Teisėkūros įstatymo 14 straipsnio 2 dalimi tuo atveju „kai keičiamas teisės akto straipsnis (straipsnio dalis) ar punktas, pateikiama keičiamo straipsnio (straipsnio dalies) ar punkto nauja redakcija< ...>“. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimo esmė ir keičiamo Kodekso 7 straipsnio 3 dalies nuostata bei įstatymo projekto 3 straipsnio pakeitimo esmė ir 11 keičiamo Kodekso straipsnio 5 dalies nuostata turėtų būti atitinkamai pataisytos pateikiant visą keičiamo Kodekso straipsnio dalies formuluotę, kad atitiktų įstatymo projektui keliamus reikalavimus. |
Pritarti |
2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas <...> 2. Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. 1) įgyvendina geležinkelių transporto politiką; 2) prižiūri, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugos klausimus, reikalavimų; 3) išduoda geležinkelio įmonės (vežėjo) licencijas, prižiūri, kaip laikomasi licencijuojamos veiklos sąlygų, prireikus sustabdo ir panaikina šių licencijų galiojimą; 4) išduoda saugos sertifikatus, suteikia įgaliojimus geležinkelių transporto eismo saugos srityje; 5) skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus geležinkelio įmonėms (vežėjams); 6) nustato užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydį, apskaičiuoja konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydį; 7) atlieka |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Europos teisės departamentas prie teisingumo ministerijos, 2017-05-05 |
|
|
|
Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktus Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑604, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑605, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑606, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP‑607. Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl pateiktų teisės aktų projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime. |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
|
|
|
1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 7, 10, 11, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-604 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti jį pagal šias pastabas: |
Pritarti |
|
2. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
2 |
1 |
|
1.1. Pažymėtina, kad Įstatymo projektu keičiamo Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (toliau – Kodeksas) 7 straipsnio 1 dalyje esantis brūkšnio ženklas suponuoja, jog Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija vykdo geležinkelių transporto viešąjį administravimą ne tik pagal minėtoje dalyje įtvirtintas nuostatas, bet ir pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės suteiktus įgaliojimus. Siekiant nuoseklumo ir aiškumo, siūlytina Įstatymo projektu keičiamo Kodekso 7 straipsnio 1 dalyje nurodyti tik Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją arba tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotą instituciją. |
Pritarti |
2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Geležinkelių
transporto viešąjį administravimą vykdo Lietuvos Respublikos susisiekimo
ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) |
3. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
2 |
2 |
|
1.2. Siekiant išvengti perteklinių nuostatų, Įstatymo projektu keičiamo Kodekso 7 straipsnio 3 dalies pirmoji pastraipa turėtų būti suderinta su šios dalies 7 punktu. |
Pritarti |
2 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas <...> 2. Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. <...> 7) atlieka |
4. |
LR Vyriausybė, 2017-06-14 |
|
|
|
3. Siekiant užtikrinti, kad Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos reorganizavimo procesas vyktų operatyviai, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti šio nutarimo 1 ir 2 punktuose nurodytus įstatymų projektus skubos tvarka. |
Atsižvelgti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymas: nėra.
7. Komiteto / Komisijos išvados rengėjų komitetui / komisijai siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Raimundas Martinėlis.
10. Komiteto atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius
Komiteto biuro patarėjai: Darius Šaltmeris, Raimonda Danė