LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-675
5, 46(1), 47 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2023-03-09 Nr. XIVP-2451
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Atsižvelgus į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog trejų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių projektas rengiamas remiantis Vyriausybės programa, Lietuvos stabilumo programa, Valstybės pažangos strategija <...> manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.
2. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 4 straipsnis pildytinas nuostata dėl įstatymo nuostatų taikymo apskaičiuojant tam tikrų metų mokestinių laikotarpių pelno mokestį.
3. Projektas taisytinas vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“:
3.1. projekto pavadinime skaitmenys „46(1)“ keistini skaitmenimis „461“;
3.2. atsižvelgus į siūlomus pakeitimus, siūlytina projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimo esmę dėstyti taip „Pakeisti 5 straipsnio 3 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:“ ir toliau dėstyti tik šios dalies nuostatą iki dvitaškio. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 2 straipsniui, kuriuo keičiama Pelno mokesčio įstatymo 461 straipsnio 1 dalis;
3.3. projekto 2 straipsnio pavadinime formuluotė „1 dalies“ brauktina kaip perteklinė. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 3 straipsnio pavadinimui.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]
A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. [email protected]