LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399

PAPILDYMO 2061 STRAIPSNIU PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS NR. XIVP-2690(2)

 

1.    Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai: 

   Pagal Konstituciją įgaliojimus vykdyti parlamentinę kontrolę turi Seimas, taip pat jo struktūriniai padaliniai, Seimo narių grupės ir Seimo nariai. Parlamentine kontrole siekiama užtikrinti, kad Vyriausybė, kitos vykdomosios valdžios institucijos, jų pareigūnai tinkamai vykdytų savo įgaliojimus, nepažeistų įstatymų ir kitų teisės aktų.

  Vyriausybės įstatymo nuostatuose numatyta, kad Ministras Pirmininkas ir ministrai turi teisę Seimo statuto nustatyta tvarka dalyvauti Seimo, jo komitetų, komisijų bei frakcijų posėdžiuose ir pareikšti savo nuomonę svarstomais klausimais. Seimo komiteto, komisijos ar frakcijos kvietimu Seimo statuto nustatyta tvarka ministrai ar ministro įgaliotas valstybės tarnautojas privalo dalyvauti komiteto, komisijos ar frakcijos posėdyje ir pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais.

Tačiau šiuo metu galiojantis Seimo statutas nereglamentuoja galimybės Seimo frakcijoms kviesti į frakcijos posėdžius Vyriausybės narius aptarti jų kuruojamos srities klausimų ir pateikti atsakymus į frakcijai rūpimus klausimus.

Seimo statuto projektas parengtas, siekiant suvienodinti Vyriausybės įstatymo ir Seimo statuto nuostatas suteikiant teisę Seimo frakcijoms kviestis Vyriausybės narius į Seimo frakcijos posėdžius.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

         Seimo statuto projekto iniciatoriai – Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu galiojančiame Seimo statute nėra reglamentuota Seimo frakcijų teisė kviesti į posėdžius Vyriausybės narius ir jiems pateikti atsakymus į frakcijai rūpimus klausimus.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Siūloma papildyti Seimo statutą nauju 2061 straipsniu suteikiant teisę Seimo frakcijoms kviestis Vyriausybės narius į frakcijos posėdžius. Statuto pakeitimas padėtų Vyriausybės ir Seimo nariams užtikrinti glaudesnį institucijų bendradarbiavimą, sklandesnį darbą, siekiant gerovės Lietuvos žmonėms.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus Seimo statutą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas Seimo statutas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai neturės.

 

         7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

         Priimtas Seimo statutas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens dokumentams:

Projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

          9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Kitų teisės aktų pakeisti nereikės.

 

          10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

           Projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 Projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

Įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Negauta

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„Seimo statutas“, „Vyriausybė“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

Teikia

 

Seimo nariai: