LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga,  Šventaragio g. 2,  LT-01510  Vilnius,

tel.: (8 5)  271 7154 / 271 7178,  faks. (8 5)  271 8551,  el. p. [email protected]

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188601464

 

 

                                                                

Adresatams pagal sąrašą

 

Nr.

 

 

 

 

 

DĖL ĮSTATYMŲ PROJEKTŲ DERINIMO

 

 

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija teikia derinti:

1.              Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektą ir su juos susijusius įstatymų projektus:

1.1.        Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus darbuotojų registro įstatymo projektą;

1.2.        Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo Nr. I-1115 5 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.3.        Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo
Nr.
 VIII-1328 61 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.4.        Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 28 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.5.        Lietuvos Respublikos Seimo statuto dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 32 straipsnio pakeitimo projektą;

1.6.        Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.7.        Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.8.        Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo Nr. IX-985 18 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.9.        Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo Nr. VIII-1031 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.10.    Lietuvos Respublikos nacionalinės teismų administracijos įstatymo Nr. IX-787 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.11.    Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymo Nr. XI-2218 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.12.    Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo Nr. VIII-950 10, 25 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.13.    Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymo Nr. VIII-1708 12, 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.14.    Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 42  straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.15.    Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo Nr. I-599 20, 24, 25, 27, 40 ir 60 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.16.    Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos įstatymo Nr. VIII-1649 11 ir 54 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.17.    Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 17  straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.18.    Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 6, 311 ir 81 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.19.    Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1012 5, 7, 10, 43, 69, 71, 72 ir 79 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.20.    Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 28 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.21.    Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 2, 72 ir 94 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.22.    Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo Nr. I-464 13, 26 ir 45 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.23.    Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 22 ir 148 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

1.24.    Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą;

1.25.    Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo
Nr. I-1623 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą.

2.              Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio įstatymo projektą;

3.              Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. VIII-1904 pakeitimo įstatymo projektą;

4.              Lietuvos Respublikos valstybės politikų darbo užmokesčio įstatymo projektą;

5.              Lietuvos Respublikos Prezidento įstatymo Nr. I-56 13 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą;

6.              Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo 28, 29, 37 50, 64 straipsnių, įstatymo priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 2 priedu įstatymo projektą;

7.              Lietuvos Respublikos teisėjų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. X-1771 pakeitimo įstatymo projektą;

8.              Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo Nr. VIII-730 2, 7, 8, 9, 11, 13, 14 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 81 straipsniu įstatymo projektą (toliau kartu – Įstatymų projektai).

Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektu įgyvendinamos Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72, nuostatos, ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 9.3 papunktyje nustatyti veiksmai, t. y. parengtas valstybės tarnybos pertvarkos koncepciją[1] (toliau – Koncepcija) įgyvendinantis Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektas.

Viešojo sektoriaus darbuotojų registro įstatymo projektas parengtas siekiant centralizuotai ir automatizuotai tvarkyti duomenis, kurių reikia valstybės tarnybos valdymo reikmėms tenkinti ir tam tikslui sukurti įrankį – Viešojo sektoriaus darbuotojų registrą.

Įstatymų projektai (nurodyti šio lydraščio 1.2–1.25 punktuose) parengti atliekant techninio pobūdžio pakeitimus siekiant jų nuostatas suderinti su Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo ir Viešojo sektoriaus darbuotojų registro įstatymo projektų nuostatomis.

Įstatymų projektai (nurodyti šio lydraščio 2–7 punktuose) parengti įgyvendinant vieną iš Koncepcijos tikslų, t. y. didinti valstybės tarnybos įstaigų vadovų, valstybės politikų, valstybės pareigūnų, teismų vadovų, viešųjų įstaigų, atliekančių viešojo administravimo funkcijas, vadovų ir valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio konkurencingumą. Įstatymų projektai nustato valstybės tarnybos įstaigų vadovų, valstybės politikų, valstybės pareigūnų, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo, bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjų, valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ir kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, darbuotojų pareiginės algos bazinį dydį, jo peržiūrėjimą valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbo užmokesčio fondo nustatymą, valstybės politikų, valstybės pareigūnų, teisėjų darbo užmokesčio dydžius ir apmokėjimo sąlygas. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Įstatymų projektus, Lietuvos Respublikos Vyriausybei bus teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 26 d. nutarimo Nr. 598 „Dėl viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo apmokėjimo“ pakeitimo projektas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl valstybės valdomų įmonių vadovų darbo užmokesčio“ pakeitimo projektas. Šių projektų numatoma įsigaliojimo data – 2023 m. sausio 1 d.

Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo Nr. VIII-730 2, 7, 8, 9, 11, 13, 14 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 81 straipsniu įstatymo projektas parengtas siekiant supaprastinti Vyriausybės atstovų personalo valdymo procedūras (Vyriausybės atstovų atostogų, komandiruočių, pavadavimo klausimus), reglamentuoti asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ypatumus ir spręsti kitas šio įstatymo taikymo praktikoje išryškėjusias problemas.

 

I. Sprendžiamos problemos

·        Nesukurta įstaigų vadovų centralizuota valdymo sistema.

·        Nesudaroma galimybė valstybės tarnautojo statuso neturėjusiems įstaigų vadovams likti valstybės tarnyboje pasibaigus kadencijai ar pareigybės panaikinimo atvejais.

·        Nekonkurencingas įstaigų vadovų, valstybės politikų, valstybės pareigūnų, teismų vadovų, viešųjų įstaigų, vykdančių viešojo administravimo funkcijas, vadovų ir valstybės tarnautojų darbo užmokestis.

·        Centralizuota valstybės tarnautojų atrankos sistema neleidžia užtikrinti atrankos proceso efektyvumo, negarantuoja geriausių kandidatų atrinkimo į pareigas valstybės tarnyboje.

·        Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo sistema neefektyvi ir neužtikrina valstybės tarnautojų veiklos orientacijos į rezultatus.

·        Nesudarytos prielaidos pakankamai išnaudoti mobilumo valstybės tarnyboje galimybes.

·        Draudžiama eiti daugiau negu vienas valstybės tarnautojo pareigas.

·        Nenustatytas valstybės tarnautojų išbandymo laikotarpis, kuriam pasibaigus ir esant nepatenkinamiems tarnybinės veiklos rezultatams išbandymo laikotarpiu, valstybės tarnautojas galėtų būti atleistas iš pareigų.

·        Neįgyvendintas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimas Nr. KT201-A-N15/2021 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (2018 m. birželio 29 d. redakcija) 40 straipsnio 1 dalies 3 punkto, 41 straipsnio 2 dalies atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“.

II. Siūlomos priemonės

·         Siūloma apibrėžti aukštesniojo vadovo sąvoką ir įtvirtinti aukštesniųjų vadovų kompetencijų ugdymą, kuris apims įvadinius mokymus ir tęstinį kompetencijų tobulinimą, jį pavesti centralizuotai organizuoti Vyriausybės įgaliotai įstaigai. 

·         Siūloma įdiegti iš dalies centralizuotą valstybės tarnautojų atrankos sistemą: įstaigų vadovų pareigas einančius valstybės tarnautojus atrinktų valstybės tarnybos politiką įgyvendinanti institucija, o kitus valstybės tarnautojus – įstaigos.

·         Siūloma su į įstaigos vadovo pareigas priimamu asmeniu sudaryti susitarimą dėl jo veiklos tikslų ir rezultatų ir nustatyti, kad įstaigos vadovo tarnybinės veiklos vertinimo tikslas – įvertinti pagal susitarimą jo pasiektus rezultatus. 

·         Siūloma išskirti įstaigų vadovų pareigybių grupes ir nustatyti pareiginės algos koeficientą (baziniais dydžiais[2]) ar koeficientų intervalus.

·         Siūloma panaikinti didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių, nustatant, kad valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą valstybės ar savivaldybės institucijose ar įstaigose nustato valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vadovai.

·         Siūloma iš esmės keisti valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą, sudarant teisines prielaidas įstaigos vadovui nustatyti įstaigos valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą. Siūloma atsisakyti priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą, maksimalios priemokos dydžio ribojimo, siūloma atsisakyti valstybės tarnautojų pareiginių algų koeficientų intervalų.

·         Siūloma supaprastinti žmogiškųjų išteklių valdymą, nustatant, kad valstybės tarnautojas gali būti priimamas į pareigas terminuotai, įvedant laikinojo valstybės tarnautojo apibrėžimą, numatant galimybę nustatyti valstybės tarnautojams išbandymo laikotarpį.

·         Siūloma skatinti valstybės tarnautojų mobilumą sudarant galimybes eiti ne vienas, o kelias valstybės tarnautojo pareigas. Taip pat siūloma nustatyti, kad karjeros valstybės tarnautojas jo sutikimu gali būti deleguojamas į kitą įstaigą ar organizaciją padėti įgyvendinti šios įstaigos ar organizacijos funkcijas.

·         Siūloma valstybės tarnautojų socialinių ir kitų garantijų sistemą priartinti prie Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytų socialinių ir kitų garantijų sistemos.

·         Siūloma nustatyti pagrindines už valstybės tarnybos politikos įgyvendinimą paskirtos atsakingos institucijos funkcijas.

·         Užtikrinti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. KT201-A-N15/2021 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (2018 m. birželio 29 d. redakcija) 40 straipsnio 1 dalies 3 punkto, 41 straipsnio 2 dalies atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ įgyvendinimą, atliekant atitinkamus įstatyminio reguliavimo – valstybės tarnautojų nušalinimo nuo pareigų instituto – pakeitimus. Siūloma numatyti, kad tuo atveju, kai valstybės tarnautojas įtariamas ar kaltinamas padaręs tyčinį sunkų arba labai sunkų nusikaltimą arba įtariamas ar kaltinamas padaręs nusikaltimą arba baudžiamąjį nusižengimą valstybės tarnybai ar viešiesiems interesams, dėl valstybės tarnautojo nušalinimo spręs į pareigas priimantis asmuo, įvertinęs pareigų pobūdį, atliekamas funkcijas ir kitas svarbias aplinkybes. Nustatomas nušalinimo terminas ir galimybė nušalintą valstybės tarnautoją jo sutikimu perkelti į lygiavertes ar žemesnes pareigas, jei toks perkėlimas neprieštarauja nušalinimo tikslui. 

·         Siūloma nustatyti naujus valstybės politikų, valstybės pareigūnų, teisėjų darbo užmokesčio dydžius.

III. Priemonių kaštai

·      Atsižvelgiant į tai, kad siūloma valstybės tarnybos įstaigų vadovų, valstybės pareigūnų, Konstitucinio Teismo, bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjų pareiginės algos (atlyginimo) apskaičiavimui taikyti Įstatymo nuostatas nuo 2023 m. sausio 1 d., o valstybės politikų pareiginės algos apskaičiavimui – nuo valstybės politikų naujos kadencijos pradžios, papildomas maksimalus valstybės biudžeto lėšų poreikis pareiginėms algoms (atlyginimams) padidinti 2023 metais sudaro 22,73 mln. Eur.

·         2024 metais papildomų valstybės biudžeto lėšų poreikis numatomas 1,14 mln. Eur didesnis, palyginti su 2023 metais. Papildomos lėšos reikalingos savivaldybių merų pareiginėms algoms padidinti, taip pat dėl 2024 metais numatomų Lietuvos Respublikos Prezidento ir Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų Respublikos Prezidento, Seimo ir Vyriausybės narių pareiginėms algoms padidinti nuo jų kadencijos pradžios.

·         2025 metais papildomų valstybės biudžeto lėšų poreikis bus 3,05 mln. Eur didesnis, palyginti su 2024 metais. Papildomos lėšos reikalingos Respublikos Prezidento, Seimo ir Vyriausybės narių pareiginėms algoms padidinti.

·         Valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų, karių pareiginėms algoms (atlyginimams) apskaičiuoti taikant naują pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį bus perskaičiuojami pareiginės algos koeficientai, Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų lėšų nereikės.

·         Priėmus Viešojo sektoriaus darbuotojų registro įstatymą ir sukūrus Viešojo sektoriaus darbuotojų registrą jo pagrindu veikiančiai bendrai, lanksčiai ir moderniai viešojo sektoriaus žmogiškųjų išteklių valdymo sistemai 6 mln. Eur lėšų poreikis jau numatytas Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plane, taip pat šiuo metu rengiamoje 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonėje Nr. 01-001-08-03-01 „Sukurti modernią viešojo valdymo institucijų žmogiškųjų išteklių valdysenos sistemą“. Šiuo metu Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – IRD) įgyvendina projektą Nr. 10.1.1-ESFA-V-913-01-0006 „Bendros informacinės sistemos valstybės įstaigų personalui administruoti sukūrimas ir tobulinimas“ (projekto vertė – 4 991 549,18 Eur). Projekto tikslas – tobulinti personalo administravimo, darbo užmokesčio apskaitos ir su tuo susijusių žmogiškųjų išteklių valdymo procesus ir didinti jų kokybę nacionaliniu mastu. Taip pat IRD įgyvendina projektą Nr. 10.1.5-ESFA-V-923-01-0006 „Inovatyvių informacinių technologijų, skirtų efektyviam viešojo valdymo sektoriaus žmogiškųjų išteklių valdymui, sukūrimas ir įdiegimas“, kurio tikslas – padidinti žmogiškųjų išteklių valdymo valstybės ir diplomatinėje tarnyboje efektyvumą, sukuriant tam reikalingas informacinių technologijų priemones (projekto vertė – 1 599 899,55 Eur). Abu projektai tarpusavyje susiję ir finansuojami iš Europos socialinio fondo lėšų.

 

IV. Nauda visuomenei

Įgyvendinus valstybės tarnybos pertvarką, bus padidintas valstybės tarnybos profesionalumas, lankstumas ir efektyvumas, modernizuotas žmogiškųjų išteklių valdymas.

Įstatymų projektai neprieštarauja Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

Įstatymų projektai nėra notifikuoti Europos Komisijai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 reikalavimus.

Įstatymų projektai neperkelia ir neįgyvendina Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų.

Įstatymų projektuose apibrėžiamos naujos sąvokos bus įvertintos Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka prieš teikiant suderintus projektus Vyriausybei.

Įstatymų projektai paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS).

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai pateikiami Įstatymų projektų aiškinamajame rašte.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 ir 7 punktų nuostatomis, antikorupcinis Įstatymų projektų vertinimas bus pateiktas Įstatymų projektus teikiant Vyriausybei.

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, 27 punkto pirmąja pastraipa, prašome suinteresuotų institucijų išvadą dėl Įstatymų projektų pateikti ne vėliau kaip per 12 darbo dienų.

Įstatymų projektus parengė Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 1V-209 sudaryta darbo grupė (darbo grupės vadovė Sigita Ščajevienė, vidaus reikalų viceministrė, tel. (8 5) 271 7206, el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1.   Įstatymų projektai ir jų lyginamieji variantai, 148 lapai.

2.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 2 lapai.

3.  Aiškinamasis raštas, 25 lapai.

 

 

 

Vidaus reikalų viceministrė

Sigita Ščajevienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jūra Ivonaitytė, tel. (8 5) 271 7208, el. p. [email protected]

Adrianas Mečkovskis, tel. (8 5) 271 7798, el. p. adrianas.meckovskis@vrm.lt

Sigitas Mitalauskas, tel. (8 5) 271 7143, el. p. [email protected]

Asta Rubežė, tel. (8 5) 271 8299, el. p. [email protected]

Giedrė Sušinskaitė, tel. (8 5) 271 8325, el. p. [email protected]


 

Adresatų sąrašas:

 

1.      Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai;

2.      Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijai;

3.      Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai;

4.      Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai;

5.      Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai;

6.      Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai;

7.      Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;

8.      Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai;

9.      Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai;

10.  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

11.  Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai;

12.  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai;

13.  Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai;

14.  Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai;

15.  Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai;

16.  Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai;

17.  Nacionalinei teismų administracijai;

18.  Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai;

19.  Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai;

20.  Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui;

21.  Viešųjų pirkimų tarnybai;

22.  Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybai;

23.  Vyriausiajai rinkimų komisijai;

24.  Lietuvos administracinių ginčų komisijai;

25.  Lietuvos Respublikos valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;

26.  Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigai;

27.  Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei;

28.  Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybai;

29.  Lietuvos savivaldybių asociacijai;

30.  Nacionaliniam pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimui;

31.  Lietuvos valstybės tarnautojų, biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojų profesinei sąjungai;

32.  Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijai.

 



[1] Valstybės tarnybos pertvarkos koncepcija patvirtinta 2022 m. vasario 28 d. neformaliame Lietuvos Respublikos Vyriausybės ministrų pasitarime.

Valstybės tarnybos pertvarkos koncepcija: https://vrm.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/valstybes-tarnyba.

[2] Bazinis dydis nustatomas pagal Lietuvos statistikos departamento paskelbtą atitinkamų metų vidutinį mėnesinį šalies darbo užmokestį ir peržiūrimas ne rečiau kaip kas trejus metus, atsižvelgiant į darbo užmokesčio pokyčių darbo rinkoje tendencijas ir šalies ekonominę situaciją.