PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2031(2)
2019-05-13
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
|
116 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte nurodytas meteorologinių radiolokatorių apsaugos zonų dydis nepriimtinas dėl šių priežasčių: a) netikslinga žemės sklypo dydį nustatyti įstatymu; b) projekte siūlomas 200 metrų atstumas aplink aikštelę nepakankamas apsaugos zonai nustatyti; gamintojas rekomendavo apsaugos zonai skirti 15 kilometrų pločio žemės juostą aplink meteorologinį radiolokatorių.
Pasiūlymas: „116 straipsnis. Meteorologinių radiolokatorių apsaugos zonų dydis Meteorologiniams radiolokatoriams nustatomos šios apsaugos zonos: 1) specialioji meteorologinio radiolokatoriaus apsaugos zona – 1,5 kilometro pločio žemės juosta aplink meteorologinį radiolokatorių; 2) bendroji meteorologinio radiolokatoriaus apsaugos zona – 10 kilometrų pločio žemės juosta aplink meteorologinį radiolokatorių, išskyrus specialiąją meteorologinio radiolokatoriaus apsaugos zoną.“ |
|
117 |
1, 2 |
|
Argumentai: Meteorologinių radiolokatorių duomenys naudojami šiuolaikiniuose skaitmeniniuose orų prognozių modeliuose apskaičiuojant kritulių intensyvumą. Tai leidžia tiksliau nustatyti pavojingų meteorologinių reiškinių susidarymo laiką, vietą, intensyvumą. Nuo šių skaičiavimų rezultatų tiesiogiai priklauso perspėjimų tikslumas, galimybė pasirengti ir taip sumažinti neigiamą pavojingų meteorologinių reiškinių poveikį bei sutrumpinti jų sukeltų padarinių likvidavimo laiką. Išmatuotų kritulių laukų ir jų judėjimo informacija naudojama kokybiniam radioaktyvios taršos bei kitų technogeninių katastrofų išskirtų pavojingų medžiagų galimo iškritimo zonoms detalizuoti. Teritorijos užstatymas neleis pateikti duomenų ir užtikrinti labai trumpos trukmės prognozių tikslumo, todėl siūlomoje bendrojoje meteorologinio radiolokatoriaus apsaugos zonoje statinių (įrenginių) statybą, rekonstravimą ir (ar) įrengimą būtina derinti su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. Siekiant sumažinti administracinę naštą, siūloma konkretizuoti statinių ar įrenginių, kurių statybą, rekonstravimą ar įrengimą privaloma derinti su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba, minimalų aukštį. Siūloma nustatyti, kad projektų derinimo tvarką ir atvejus, kada galima taikyti kompensacines priemones, nustatytų Vyriausybė.
Pasiūlymas: „117 straipsnis. Specialiosios žemės naudojimo sąlygos meteorologinių radiolokatorių apsaugos zonose 1. a) statyti statinius, įrengti įrenginius, kurių aukštis virš žemės paviršiaus yra daugiau kaip 35 metrai; b) didinti aukštesnių kaip 35 metrai nuo žemės paviršiaus statinių ar įrenginių aukštį; c) rekonstruoti statinius ar įrenginius į statinius ar įrenginius, kurių aukštis virš žemės paviršiaus yra daugiau kaip 35 metrai. 2. Bendrojoje meteorologinių radiolokatorių apsaugos zonoje, Vyriausybės nustatyta tvarka negavus Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos pritarimo (derinimo) projektui, draudžiama: a) statyti statinius, įrengti įrenginius, kurių aukštis virš žemės paviršiaus yra daugiau kaip 45 metrai; b) didinti aukštesnių kaip 45 metrai nuo žemės paviršiaus statinių ar įrenginių aukštį; c) rekonstruoti statinius ar įrenginius į statinius ar įrenginius, kurių aukštis virš žemės paviršiaus yra daugiau kaip 45 metrai. |
Teikia
Seimo nariai Virginijus Sinkevičius
Kęstutis Mažeika
Kęstutis Bacvinka
Dainius Gaižauskas