Argumentai:
Būtina išlaikyti
ir nekeisti šiuo metu įstatyme įtvirtintos aiškios nuostatos dėl privalomo
„atšalimo periodo“, kad asmuo, nustojęs dirbti valstybės tarnyboje, vienus
metus negali dirbti juridiniame asmenyje (tiek viešajame (valstybės ir
savivaldybės įmonės, valstybės ir savivaldybės įstaigos, viešosios įstaigos
ir t.t.), tiek ir privačiame, su kurio veiklos priežiūra ir kontrole per
paskutinius vienus darbo metus buvo susijusios jo tarnybinės pareigos arba
dėl kurio rengiant, svarstant ar priimant sprendimus jis dalyvavo, įskaitant
sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę
paramą.
Pažymėtina, kad
interesų konflikto grėsmė atsiranda nepriklausomai nuo to, ar asmuo
įsidarbina viešajame ar privačiame juridiniame asmenyje.
„Atšalimo
periodas“ nėra savitikslis, akivaizdu, kad jo paskirtis yra išvengti interesų
konflikto.
Jeigu
įsidarbinama juridiniame asmenyje, su kurio veiklos priežiūra ir kontrole per
paskutinius vienus darbo metus buvo tiesiogiai susijusios asmens tarnybinės
pareigos, neatmestina, kad asmuo dar prieš įsidarbindamas juridiniame
asmenyje ir žinodamas, kad jo valstybinė tarnyba laikina ir terminuota (Pvz.
Vyriausybės narių, politinio asmeninio pasitikėjimo valstybės tarnautojų), iš
anksto gali priimti sprendimus, kurie bus jam naudingi jau įsidarbinus
pavaldžioje įstaigoje/įmonėje.
Tai sudaro
prielaidas neskaidriems procesams, sprendimų priėmimui ir korupcijai.
Įstatymo nuostatos
pakeitimas ir taikymo srities siaurinimas apsiribojant tik draudimu
įsidarbinti privačiame juridiniame asmenyje galimai sukeltų šias neigiamas
pasekmes:
1.
Draudimas metus įsidarbinti tik privačiuose juridiniuose
asmenyse neteisingai išskiria šį sektorių, nors grėsmės dėl interesų
konflikto yra tos pačios nepriklausomai, ar asmuo įsidarbina viešajame, ar
privačiame sektoriuje.
2. Mažintų visuomenės pasitikėjimą Seimu ir kitomis valstybinėmis
institucijomis, kurios savo sprendimais didina tikimybę reikštis korupcijai
ir neskaidrumui.
Atsižvelgiant į
aukščiau pateiktus argumentus, siūlytina iš esmės nekeisti šiuo metu
galiojančio teisinio reguliavimo ir palikti prievolę taikyti „atšalimo periodą“
siekiant įsidarbinti tiek viešajame, tiek privačiame juridiniame asmenyje.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto
15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„15 straipsnis. Apribojimai dirbti
Asmuo, nustojęs dirbti valstybinėje
tarnyboje, vienus metus negali dirbti privačiame juridiniame
asmenyje, jeigu per paskutinius vienus darbo valstybinėje tarnyboje metus jis
tiesiogiai dalyvavo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, susijusius su
šio privataus juridinio asmens veiklos priežiūra ir kontrole,
arba jis tiesiogiai dalyvavo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus,
kuriais šiam privačiam juridiniam asmeniui buvo skirtos lėšos iš
Lietuvos valstybės ar savivaldybių biudžetų ir fondų ar kitus su turtu
susijusius sprendimus ar sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės
užsakymus ar finansinę paramą.“
|