PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo Nr. VIII-371 5,10,11,13,15 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto NR. XIIIP-4425(2)

 

2020-04-28

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

15

 

 

Argumentai:

Būtina išlaikyti ir nekeisti šiuo metu įstatyme įtvirtintos aiškios nuostatos dėl privalomo „atšalimo periodo“, kad asmuo, nustojęs dirbti valstybės tarnyboje, vienus metus negali dirbti juridiniame asmenyje (tiek viešajame (valstybės ir savivaldybės įmonės, valstybės ir savivaldybės įstaigos, viešosios įstaigos ir t.t.), tiek ir privačiame, su kurio veiklos priežiūra ir kontrole per paskutinius vienus darbo metus buvo susijusios jo tarnybinės pareigos arba dėl kurio rengiant, svarstant ar priimant sprendimus jis dalyvavo, įskaitant sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.

Pažymėtina, kad interesų konflikto grėsmė atsiranda nepriklausomai nuo to, ar asmuo įsidarbina viešajame ar privačiame juridiniame asmenyje.  

„Atšalimo periodas“ nėra savitikslis, akivaizdu, kad jo paskirtis yra išvengti interesų konflikto.

Jeigu įsidarbinama juridiniame asmenyje, su kurio veiklos priežiūra ir kontrole per paskutinius vienus darbo metus buvo tiesiogiai susijusios asmens tarnybinės pareigos, neatmestina, kad asmuo dar prieš įsidarbindamas juridiniame asmenyje ir žinodamas, kad jo valstybinė tarnyba laikina ir terminuota (Pvz. Vyriausybės narių, politinio asmeninio pasitikėjimo valstybės tarnautojų), iš anksto gali priimti sprendimus, kurie bus jam naudingi jau įsidarbinus pavaldžioje įstaigoje/įmonėje.

Tai sudaro prielaidas neskaidriems procesams, sprendimų priėmimui ir korupcijai.

Įstatymo nuostatos pakeitimas ir taikymo srities siaurinimas apsiribojant tik draudimu įsidarbinti privačiame juridiniame asmenyje galimai sukeltų šias neigiamas pasekmes:

1.      Draudimas metus įsidarbinti tik privačiuose juridiniuose asmenyse neteisingai išskiria šį sektorių, nors grėsmės dėl interesų konflikto yra tos pačios nepriklausomai, ar asmuo įsidarbina viešajame, ar privačiame sektoriuje.

2.      Mažintų visuomenės pasitikėjimą Seimu ir kitomis valstybinėmis institucijomis, kurios savo sprendimais didina tikimybę reikštis korupcijai ir neskaidrumui.

 

Atsižvelgiant į aukščiau pateiktus argumentus, siūlytina iš esmės nekeisti šiuo metu galiojančio teisinio reguliavimo ir palikti prievolę taikyti „atšalimo periodą“ siekiant įsidarbinti tiek viešajame, tiek privačiame juridiniame asmenyje.  

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti Projekto 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

            15 straipsnis. Apribojimai dirbti

Asmuo, nustojęs dirbti valstybinėje tarnyboje, vienus metus negali dirbti privačiame juridiniame asmenyje, jeigu per paskutinius vienus darbo valstybinėje tarnyboje metus jis tiesiogiai dalyvavo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, susijusius su šio privataus juridinio asmens veiklos priežiūra ir kontrole, arba jis tiesiogiai dalyvavo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kuriais šiam privačiam juridiniam asmeniui buvo skirtos lėšos iš Lietuvos valstybės ar savivaldybių biudžetų ir fondų ar kitus su turtu susijusius sprendimus ar sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.“

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo narė                                                      (Parašas)                                  Agnė Bilotaitė