AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2011 M. BALANDŽIO 19 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-406 „Dėl asmenų registravimo sertifikatams gauti ir konsultavimo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

 

1. Parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. įsakymo Nr. 1V-406 „Dėl Asmenų registravimo sertifikatams gauti ir konsultavimo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – projektas) parengtas įgyvendinant 2014 metų teisės aktų projektų rengimo plano-grafiko, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2014 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 1V-427 „Dėl 2014 metų teisės aktų projektų rengimo plano-grafiko patvirtinimo“, 10 punktą.

Vadovaujantis Kliento ir naudos gavėjo tapatybės, kelių tarpusavyje susijusių piniginių operacijų nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo 24 d. nutarimu Nr. 942 „Dėl Kriterijų, kuriais vadovaujantis klientas laikomas keliančiu mažą pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo grėsmę, ir kriterijų, kuriais vadovaujantis laikoma, kad yra didelė pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo grėsmė, sąrašo, Kliento ir naudos gavėjo tapatybės, kelių tarpusavyje susijusių piniginių operacijų nustatymo taisyklių patvirtinimo ir Informacijos apie pastebėtus galimo pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo požymius, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimus ir priemones, kurių buvo imtasi prieš pažeidėjus, pateikimo tvarkos nustatymo“, (toliau –Taisyklės) 10 punktu, finansų įstaigos ir kiti subjektai gali nustatyti klientų – Lietuvos Respublikos piliečių tapatybę jiems fiziškai nedalyvaujant, t. y. nuotoliniu būdu, naudojant kvalifikuotą elektroninį parašą ir tik tais atvejais, jeigu kliento tapatybė, prieš išduodant jam kvalifikuotą sertifikatą (toliau – sertifikatas), buvo nustatyta jam fiziškai dalyvaujant ir vykdant Taisyklių 3.1 papunkčio reikalavimus. Taisyklių 3.1 papunktyje numatyta, kad finansų įstaigos ir kiti subjektai, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo nustatytais atvejais privalantys nustatyti kliento tapatybę, kai kliento tapatybė nustatoma jam dalyvaujant fiziškai, reikalauja iš kliento – fizinio asmens dokumentų, kuriuose yra šie duomenys, patvirtinantys jo tapatybę:  Lietuvos Respublikos piliečio vardas (-ai), pavardė (-ės), asmens kodas, nuotrauka, parašas. Atsižvelgiant į tai, projektu siekiama patikslinti asmenų registravimo sertifikatams gauti sąlygas Asmenų registravimo sertifikatams gauti ir konsultavimo paslaugų teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-406 „Dėl Asmenų registravimo sertifikatams gauti ir konsultavimo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Aprašas) numatant, kad asmens, prašančio sudaryti sertifikatą, tapatybė turi būti nustatoma jam fiziškai dalyvaujant, o Lietuvos Respublikos piliečiams pateikiant ir asmens tapatybės kortelę ar pasą, t. y. dokumentą, kuriame, be kita ko, yra asmens nuotrauka ir parašas. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) turimomis žiniomis, sertifikavimo paslaugų teikėjai (toliau – paslaugų teikėjai), registruojantys asmenis sertifikatams gauti, asmenų, prašančių sudaryti sertifikatus, tapatybę praktikoje nustato fiziškai asmenims dalyvaujant, o Lietuvos Respublikos piliečių asmens tapatybė nustatoma pagal asmens tapatybės kortelę ar pasą, nors šiuo metu galiojantis Aprašas ir nenustato tokių įpareigojimų.

Projektu taip pat siekiama aiškiau reglamentuoti, pagal kokius dokumentus turėtų būti nustatoma asmenų, prašančių sudaryti sertifikatus, tapatybė ir atlikti kitus redakcinio pobūdžio patikslinimus, siekiant užtikrinti, kad Aprašo nuostatos būtų suderintos su Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymu ir atitiktų nuo 2014 m. įsigaliojusius naujus teisinės technikos reikalavimus.

2. Dabartinis teisinis reglamentavimas.

Šiuo metu galiojantis Aprašas nenustato reikalavimų asmens, prašančio sudaryti sertifikatą, tapatybę nustatyti jam dalyvaujant fiziškai, o Lietuvos Respublikos piliečių asmens tapatybę nustatyti pagal asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kuriame, be kita ko, yra asmens nuotrauka ir parašas. Aprašo 8 punktas nustato, kad asmens, prašančio sudaryti sertifikatą, tapatybės patikrinimas atliekamas iki sertifikato sudarymo ir tvarkymo pradžios. Vadovaujantis Aprašo 9 punktu, paslaugų teikėjas pareikalauja iš asmens, prašančio sudaryti sertifikatą, jo tapatybę identifikuojančių galiojančių dokumentų, kuriuose privalo būti Aprašo 9 punkte nurodyti duomenys.

 

3.  Naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, jų teigiamos savybės.

Priėmus projektą, Apraše  bus numatyta, kad asmens, prašančio sudaryti sertifikatą, tapatybė turi būti nustatoma jam fiziškai dalyvaujant, o Lietuvos Respublikos piliečiams pateikiant ir asmens tapatybės kortelę ar pasą, t. y. dokumentą, kuriame, be kita ko, yra asmens nuotrauka ir parašas. Taip pat bus aiškiau reglamentuota, pagal kokius dokumentus turėtų būti nustatoma asmenų, prašančių sudaryti sertifikatus, tapatybė ir atlikti kiti redakcinio pobūdžio patikslinimai, užtikrinantys, kad Aprašo nuostatos būtų suderintos su Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymu ir atitiktų nuo 2014 m. įsigaliojusius naujus teisinės technikos reikalavimus.

 

4. Galimos neigiamos priimto teisės akto projekto pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

5. Informacija apie tai, ar parengtu teisės akto projektu yra nustatomas naujas arba keičiamas esamas ūkio subjektų veiklos reglamentavimas ir (ar) priežiūros teisinis reguliavimas (jei taip, informacija apie tai, ar parengtam teisės akto projektui yra taikytina dviejų datų taisyklė).

Projektu yra keičiamas esamas ūkio subjektų veiklos reglamentavimas, todėl projektui yra taikoma dviejų datų taisyklė.

 

6. Teisės akto inkorporavimas į teisinę sistemą, galiojantys teisės aktai, kuriuos būtina pakeisti, panaikinti ar priimti, priėmus parengtą teisės akto projektą.

Priėmus projektą, kitų teisės aktų priimti, galiojančių teisės aktų pakeisti ar panaikinti nereikės.

 

7. Parengto teisės akto projekto santykis su Europos Sąjungos teisės aktais, Vyriausybės programa, strateginiais dokumentais bei kitais teisės aktais.

Projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams, Vyriausybės programai, strateginiams dokumentams ir kitiems teisės aktams.

 

8. Informacija apie gautas pastabas ir (ar) pasiūlymus iš kitų institucijų, atsižvelgta į jas ar ne.

Projektas bus skelbiamas pastaboms ir (ar) pasiūlymams Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.

 

9. Viešos konsultacijos rezultatai (gautos pastabos ir (ar) pasiūlymai iš visuomenės, atsižvelgta į jas ar ne).

Projektas bus skelbiamas viešajai konsultacijai Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.

 

10. Informacija apie notifikavimą (pranešimą) Europos Komisijai per Lietuvos standartizacijos departamentą (nurodyti, kada pateikta Lietuvos standartizacijos departamentui, ar buvo gautos pastabos ir (arba) pasiūlymai, atsižvelgta į jas ar ne).

Projekto nereikia notifikuoti Europos Komisijai per Lietuvos standartizacijos departamentą.

 

11. Išvada apie teisės akto poveikį korupcijos pasireiškimo tikimybei.

Projektas neturės poveikio korupcijos pasireiškimo tikimybei.

 


 

 

Interneto priežiūros skyriaus

vyriausiasis specialistas

 

  

 

 

                     Arnoldas Judinas