3.
|
Seimo nariai :
Juozas Bernatonis
Andrius Palionis
2018-09-13
|
2
|
1
|
|
|
„Argumentai: Svarstymo metu atsisakytas ribojimas politinių partijų
finansavimo pagal gautų balsų nuošimčius galimai prieštarautų konstitucinei
doktrinai. Taip pat parlamentinių partijų finansavimo po skilimo nuostatos
galėtų būti kvestionuojamos kaip neva pažeidžiančios teisėtus lūkesčius.
Pasiūlymas:
Pakeisti 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„21 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų
politinės partijos veiklai finansuoti dydžio apskaičiavimo, paskirstymo ir
mokėjimo tvarka
1. Politinės
partijos, kurios įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos Juridinių asmenų
registre ir atitinka įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių
skaičiaus ir kurioms nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra,
turi teisę į valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos veiklai
finansuoti.
2.
Valstybės biudžeto asignavimai politinės partijos veiklai finansuoti
paskirstomi toms šio straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus
atitinkančioms politinėms partijoms, kurios yra gavusios ne mažiau kaip 2
procentus visų rinkėjų balsų, paduotų už politinių partijų kandidatus tuose
Seimo, savivaldybių tarybų rinkimuose, rinkimuose į Europos Parlamentą, pagal
kurių rezultatus paskirstomi šie valstybės biudžeto asignavimai.
3.
Valstybės biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti yra
paskirstomi pagal Seimo, savivaldybių tarybų rinkimų, rinkimų į Europos
Parlamentą (pakartotinių, naujų rinkimų ir pakartotinio balsavimo), kuriuose
išrinktų kandidatų įgaliojimai nėra nutrūkę arba jiems nutrūkus laisva vieta
buvo užimta nerengiant rinkimų, galiojančius rezultatus:
1) paskutinių
Seimo, savivaldybių tarybų rinkimų, rinkimų į Europos Parlamentą
daugiamandatėje rinkimų apygardoje. Tuo atveju, kai keltų kandidatų sąrašas
yra koalicinis, gautų balsų skaičius politinėms partijoms paskirstomas
proporcingai koaliciniame sąraše esančių kandidatų skaičiui;
2) paskutinių
Seimo rinkimų, paskutinių pakartotinių rinkimų, paskutinių naujų rinkimų
vienmandatėse rinkimų apygardose. Jeigu kandidatą iškėlė kelios politinės
partijos, kandidato gauti balsai po lygiai paskirstomi jį iškėlusioms
politinėms partijoms;
3) paskutinio
pakartotinio balsavimo vienmandatėse Seimo rinkimų apygardose. Jeigu
pakartotinis balsavimas, išrinkus Seimo narį rinkimuose, pakartotiniuose
rinkimuose ar naujuose rinkimuose, nebuvo rengiamas, tai vietoj pakartotinio
balsavimo rezultatų imami paskutiniai rinkimų, pakartotinių rinkimų ar naujų
rinkimų rezultatai šioje vienmandatėje rinkimų apygardoje. Jeigu kandidatą
iškėlė kelios politinės partijos, kandidato gauti balsai po lygiai
paskirstomi jį iškėlusioms politinėms partijoms.
4. Valstybės
biudžeto asignavimų politinės partijos veiklai finansuoti dydis, skiriamas
politinei partijai, nustatomas šia tvarka:
1) sumuojant
tik rinkėjų balsus, paduotus už tų politinių partijų, kurioms pagal šio
straipsnio 2 dalį gali būti skiriami valstybės biudžeto asignavimai politinės
partijos veiklai finansuoti, kandidatus, nustatomas visų balsų skaičius;
2) vieno
rinkėjo balso pusės metų finansinis koeficientas nustatomas pusę valstybės
biudžeto asignavimų, skirtų politinės partijos veiklai finansuoti, dalijant
iš visų rinkėjų balsų skaičiaus;
3) politinei
partijai skiriami valstybės biudžeto pusmetiniai asignavimai politinės
partijos veiklai finansuoti nustatomi vieno rinkėjo balso pusės metų
finansinį koeficientą padauginus iš rinkėjų, padavusių savo balsus už šios
politinės partijos kandidatus, balsų skaičiaus.
5. Politinei
partijai skiriamą valstybės biudžeto asignavimų, skirtų politinės partijos
veiklai finansuoti, dydį šiame straipsnyje nustatyta tvarka nustato Vyriausioji
rinkimų komisija ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 15 dienos ir
lapkričio 15 dienos perveda į politinės partijos valstybės biudžeto
asignavimų sąskaitą.
6.
Jeigu po Seimo rinkimų yra įregistruojama nauja politinė partija, kuri yra
parlamentinė partija, jos veiklai finansuoti Vyriausybė skiria valstybės
biudžeto asignavimus, kurių dydis lygus mažiausiems parlamentinei partijai
tuo metu skirtiems valstybės biudžeto asignavimams padaugintiems iš naujos
parlamentinės partijos ir mažiausiai finansuojamos parlamentinės partijos
frakcijų narių skaičiaus santykio.“
|
Pritarti
|
Komitetas siūlo
pritarti Seimo narių pasiūlymui ir patobulinęs dėstomo 2 straipsnio 1 dalyje
įstatymo 21 straipsnio 6 dalies redakciją, siūlo projekto 2 straipsnio 1
dalį išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 21
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„21
straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų politinės partijos veiklai
finansuoti dydžio apskaičiavimo, paskirstymo ir mokėjimo tvarka
1. Politinės
partijos, kurios įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos Juridinių asmenų
registre ir atitinka įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių
skaičiaus ir kurioms nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra,
turi teisę į valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos veiklai
finansuoti.
2. Valstybės
biudžeto asignavimai politinės partijos veiklai finansuoti paskirstomi toms
šio straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus atitinkančioms politinėms partijoms,
kurios yra gavusios ne mažiau kaip 2 procentus visų rinkėjų balsų, paduotų
už politinių partijų kandidatus tuose Seimo, savivaldybių tarybų rinkimuose,
rinkimuose į Europos Parlamentą, pagal kurių rezultatus paskirstomi šie
valstybės biudžeto asignavimai.
3. Valstybės
biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti yra paskirstomi
pagal Seimo, savivaldybių tarybų rinkimų, rinkimų į Europos Parlamentą
(pakartotinių, naujų rinkimų ir pakartotinio balsavimo), kuriuose išrinktų
kandidatų įgaliojimai nėra nutrūkę arba jiems nutrūkus laisva vieta buvo
užimta nerengiant rinkimų, galiojančius rezultatus:
1) paskutinių
Seimo, savivaldybių tarybų rinkimų, rinkimų į Europos Parlamentą
daugiamandatėje rinkimų apygardoje. Tuo atveju, kai keltų kandidatų sąrašas
yra koalicinis, gautų balsų skaičius politinėms partijoms paskirstomas
proporcingai koaliciniame sąraše esančių kandidatų skaičiui;
2) paskutinių
Seimo rinkimų, paskutinių pakartotinių rinkimų, paskutinių naujų rinkimų
vienmandatėse rinkimų apygardose. Jeigu kandidatą iškėlė kelios politinės
partijos, kandidato gauti balsai po lygiai paskirstomi jį iškėlusioms
politinėms partijoms;
3) paskutinio
pakartotinio balsavimo vienmandatėse Seimo rinkimų apygardose. Jeigu
pakartotinis balsavimas, išrinkus Seimo narį rinkimuose, pakartotiniuose
rinkimuose ar naujuose rinkimuose, nebuvo rengiamas, tai vietoj pakartotinio
balsavimo rezultatų imami paskutiniai rinkimų, pakartotinių rinkimų ar naujų
rinkimų rezultatai šioje vienmandatėje rinkimų apygardoje. Jeigu kandidatą
iškėlė kelios politinės partijos, kandidato gauti balsai po lygiai
paskirstomi jį iškėlusioms politinėms partijoms.
4. Valstybės
biudžeto asignavimų politinės partijos veiklai finansuoti dydis, skiriamas
politinei partijai, nustatomas šia tvarka:
1) sumuojant tik
rinkėjų balsus, paduotus už tų politinių partijų, kurioms pagal šio
straipsnio 2 dalį gali būti skiriami valstybės biudžeto asignavimai politinės
partijos veiklai finansuoti, kandidatus, nustatomas visų balsų skaičius;
2) vieno rinkėjo
balso pusės metų finansinis koeficientas nustatomas pusę valstybės biudžeto
asignavimų, skirtų politinės partijos veiklai finansuoti, dalijant iš visų
rinkėjų balsų skaičiaus;
3) politinei
partijai skiriami valstybės biudžeto pusmetiniai asignavimai politinės
partijos veiklai finansuoti nustatomi vieno rinkėjo balso pusės metų
finansinį koeficientą padauginus iš rinkėjų, padavusių savo balsus už šios
politinės partijos kandidatus, balsų skaičiaus.
5. Politinei
partijai skiriamą valstybės biudžeto asignavimų, skirtų politinės partijos
veiklai finansuoti, dydį šiame straipsnyje nustatyta tvarka nustato
Vyriausioji rinkimų komisija ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio
15 dienos ir lapkričio 15 dienos perveda į politinės partijos valstybės
biudžeto asignavimų sąskaitą.
6. Jeigu
parlamentinė partija ar jos frakcija Seime suskyla ir įregistruojama
nauja parlamentinė partija, kurioje šios partijos narių – Seimo
narių yra daugiau, negu lieka Seimo narių, atstovaujančių
buvusiai partijai, valstybės biudžeto asignavimų politinių partijų veiklai
finansuoti dalis, paskirta buvusiai partijai, iki kitų Seimo rinkimų
padalijama šioms abiem parlamentinėms partijoms proporcingai pagal esamą
jų frakcijų narių skaičių Seime
Jeigu po
Seimo rinkimų yra įregistruojama nauja politinė partija, kuri yra
parlamentinė partija, jos veiklai finansuoti Vyriausybė papildomai
skiriami valstybės biudžeto asignavimusai, kurių dydis
lygus mažiausiems parlamentinei partijai tuo metu skirtiems valstybės
biudžeto asignavimams padaugintiems iš naujos parlamentinės partijos ir
mažiausiai finansuojamos parlamentinės partijos frakcijų narių skaičiaus
santykio.“
|
5.
|
Seimo nariai :
Juozas Bernatonis,
Andrius Palionis
2018-09-13
|
2
|
2
|
|
|
Argumentai:
Svarstymo metu buvo išsakyti argumentai, kad
turėtų būti atsižvelgiama į Europos Parlamento rinkimų rezultatus ir į
skirtingą mandatų svorį įvairiose savivaldybėse, buvo siūlymų išlaikyti tas
pačias proporcijas gaunamo finansavimo pagal skirtingus rinkimus.
Pasiūlymas:
Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„1. Pakeisti 21 straipsnį ir
jį išdėstyti taip:
„21 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų
politinės partijos veiklai finansuoti dydžio apskaičiavimo, paskirstymo ir
mokėjimo tvarka
1.
Politinės partijos, kurios įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos Juridinių
asmenų registre ir atitinka įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos
narių skaičiaus ir kurioms nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo
procedūra, turi teisę į valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos
veiklai finansuoti.
2.
Valstybės biudžeto asignavimai politinės partijos veiklai finansuoti
paskirstomi šio straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus atitinkančioms
politinėms partijoms.
3. Valstybės biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai
finansuoti yra paskirstomi taip: trys penktadaliai valstybės biudžeto skirtų
asignavimų paskirstomi politinėms partijoms proporcingai jų kandidatų,
išrinktų Lietuvos Respublikos Seimo nariais vienmandatėje ir daugiamandatėje
apygardose, skaičiui, vienas penktadalis asignavimų - politinėms partijoms
proporcingai pagal rinkėjų balsus, paduotus už jų kandidatus paskutiniuose
savivaldybių tarybų rinkimuose, ir vienas penktadalis asignavimų
- politinėms partijoms proporcingai pagal rinkėjų balsus,
paduotus už jų kandidatus paskutiniuose Europos Parlamento rinkimuose.
4. Politinei partijai skiriamą
valstybės biudžeto asignavimų, skirtų politinės partijos veiklai finansuoti,
dydį šiame straipsnyje nustatyta tvarka nustato Vyriausioji rinkimų komisija
ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 15 dienos ir lapkričio 15
dienos perveda į politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitą.
5. Jeigu po Seimo rinkimų yra įregistruojama nauja politinė partija,
kuri yra parlamentinė partija, jos veiklai finansuoti Vyriausybė skiria
valstybės biudžeto asignavimus, kurių dydis lygus mažiausiems parlamentinei
partijai tuo metu skirtiems valstybės biudžeto asignavimams padaugintiems iš
naujos parlamentinės partijos ir mažiausiai finansuojamos parlamentinės
partijos frakcijų narių skaičiaus santykio.“
|
Pritarti
|
Komiteto
pasiūlymas.
Komitetas siūlo
pritarti Seimo narių Juozo Bernatonio ir Andriaus Palionio pasiūlymui ir patobulinęs
2 dalies redakciją siūlo išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 21
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„21
straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų politinės partijos veiklai
finansuoti dydžio apskaičiavimo, paskirstymo ir mokėjimo tvarka
1. Politinės
partijos, kurios įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos Juridinių asmenų
registre ir atitinka įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių skaičiaus
ir kurioms nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra, turi teisę į
valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos veiklai finansuoti.
2. Valstybės
biudžeto asignavimai politinės partijos veiklai finansuoti paskirstomi šio
straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus atitinkančioms politinėms
partijoms.
3. Valstybės
biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti yra paskirstomi
taip: du trečdaliai valstybės biudžeto skirtų asignavimų paskirstomi
politinėms partijoms proporcingai jų iškeltų kandidatų, išrinktų Lietuvos
Respublikos Seimo nariais vienmandatėje ir daugiamandatėje apygardose,
skaičiui ir vienas trečdalis asignavimų politinėms partijoms proporcingai jų
narių, išrinktų savivaldybių tarybų nariais, skaičiui. Valstybės biudžeto
asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti yra paskirstomi taip: trys
penktadaliai valstybės biudžeto skirtų asignavimų paskirstomi politinėms
partijoms proporcingai jų kandidatų, išrinktų Lietuvos Respublikos Seimo
nariais vienmandatėje ir daugiamandatėje apygardose, skaičiui, vienas
penktadalis asignavimų - politinėms partijoms proporcingai pagal rinkėjų
balsus, paduotus už jų kandidatus paskutiniuose savivaldybių tarybų
rinkimuose, ir vienas penktadalis asignavimų - politinėms partijoms proporcingai
pagal rinkėjų balsus, paduotus už jų kandidatus paskutiniuose Europos
Parlamento rinkimuose.
54. Politinei partijai skiriamą valstybės
biudžeto asignavimų, skirtų politinės partijos veiklai finansuoti, dydį šiame
straipsnyje nustatyta tvarka nustato Vyriausioji rinkimų komisija ir ne
vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 15 dienos ir lapkričio 15 dienos
perveda į politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitą.
45.
Jeigu parlamentinė partija ar jos frakcija Seime suskyla ir įregistruojama
nauja parlamentinė partija, kurioje šios partijos narių – Seimo
narių yra daugiau, negu lieka Seimo narių, atstovaujančių
buvusiai partijai, valstybės biudžeto asignavimų politinių partijų veiklai
finansuoti dalis, paskirta buvusiai partijai, iki kitų Seimo rinkimų
padalijama šioms abiem parlamentinėms partijoms proporcingai pagal esamą
jų frakcijų narių skaičių Seime
Jeigu po
Seimo rinkimų yra įregistruojama nauja politinė partija, kuri yra
parlamentinė partija, jos veiklai finansuoti papildomai skiriami valstybės
biudžeto asignavimai, kurių dydis lygus mažiausiems parlamentinei partijai
tuo metu skirtiems valstybės biudžeto asignavimams, padaugintiems iš naujos
parlamentinės partijos ir mažiausiai finansuojamos parlamentinės partijos
frakcijų narių skaičiaus santykio.“
|
7.
|
Seimo narė Rita
Tamašūnienė
2018-09-11
|
2
|
2
|
3
|
|
Argumentai: Siūloma valstybės asignavimus
politinėms partijoms skaičiuoti atsižvelgiant į Seimo ir Europos Parlamento
rinkimų rezultatus, kadangi šie rinkimai yra grynai partiniai.
Į savivaldybių tarybų rinkimus siūloma neatsižvelgti, kadangi:
1. šiuose rinkimuose vis
daugiau dalyvauja rinkimų komitetai ir rinkimai yra mažiau partiniai negu
Seimo ir EP;
2. mandatų į savivaldybės
tarybą skaičius neparodo tikrojo rinkėjų palaikymo partijai, kadangi
skirtinguose savivaldybėse yra skirtingas mandatų svoris pagal rinkėjus.
Neringos savivaldybės tarybos ir Birštono savivaldybės tarybos mandatų
suminis skaičius – 30 mandatų išreikštas rinkėjų balsais yra mažiau negu
vieno mandato svoris išreikštas rinkėjų balsais Vilniuje ar Kaune.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 21 straipsnio 3 dalį ir išdėstyti ją taip:
„Valstybės biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti
yra paskirstomi taip: pusė valstybės biudžeto skirtų asignavimų paskirstomi
politinėms partijoms proporcingai jų iškeltų kandidatų, išrinktų Lietuvos
Respublikos Seimo nariais, skaičiui ir kita puse valstybės asignavimų
politinėms partijoms proporcingai jų iškeltų kandidatų, išrinktų Europos
parlamento nariais, skaičiui.
Valstybės biudžeto asignavimai politinių partijų veiklai finansuoti
yra paskirstomi taip: du trečdaliai valstybės biudžeto skirtų asignavimų
paskirstomi politinėms partijoms proporcingai jų iškeltų kandidatų, išrinktų
Lietuvos Respublikos Seimo nariais vienmandatėje ir daugiamandatėje
apygardose, skaičiui ir vienas trečdalis asignavimų politinėms partijoms
proporcingai jų narių, išrinktų savivaldybių tarybų nariais, skaičiui.“
|
Nepritarti
|
Komitetas siūlo pritarti Seimo narių Juozo
Bernatonio ir Andriaus Palionio pasiūlymui, t. y. būtų
remiamos politinės partijos, kurioms yra atstovaujama parlamente ir
savivaldos institucijose, ir taip pat atsižvelgiant į rinkimų į Europos
Parlamentą rezultatus.
Toks modelis teigiamai
vertintinas ir ekspertų išvadoje.
Pažymėtina ir
tai, kad siekiant stiprinti demokratiją nuo savivaldos lygmens, svarbu
atsižvelgti ir į atiduotus rinkėjų balsus savivaldybių tarybų rinkimuose.
|