LIETUVOS
RESPUBLIKOS
ALTERNATYVHJJU
DEGAL1J
jSTATYMO,
LIETUVOS
RESPUBLIKOS
ATSINAUJINANIU
ITEKLH)
ENERGETIKOS
ISTATYMO
NR.
XI-1375
2,4,5,
6,7,8,9,
11,
12,
32,
36,
37,39
IR
51
STRAIPSNIU
PAKEITIMO
ISTATYMO
IR
LIETUVOS
RESPUBLIKOS
GAMTINHJ
DUJ1J
JSTATYMO
NR.
V1II-1
973
1
STRAIPSNIO
PAKEITIMO
ISTATYMO
PROJEKTI,J
ANTIKORUPCINIO
VERTINIMO
PAYMA
2020rn.rugpjUëio2l
d.
Vilnius
Teisès
akto
projekto
pavadinimas:
Lietuvos
Respublikos
alternatyviuji4
degalq
jstatymo
projektas
(toliau

ADJ
projektas),
Atsinaujinaniq
iiekliq
energetikos
jstatymo
Nr.
Xl-1
375
2,4,
5,
6,
7,
8,
9,
11,
12,
32,
36,
37,
39
ir
51
straipsniq
pakeitimo
sta1ymo
projektas,
Gamtiniq
dujq
jstatymo
Nr.
Vu-I
973
straipsnio
pakeitirno
frtatyrno
projektas.
Teisès
akto
projekto
tiesioginis
rengjas:
Lietuvos
Respublikos
energelikos
ministerijos
Klimato
kaitos
valdymo
grupés
vyr.
specialistas
Aurirnas
Salapéta.
Antikorupciniu
poiuriu
rizikingos
teiss
akto
projekto
nuostatos:
néra.
Teisés
akto
projekto
pakeitirnas,
.
.
.
.
.
.
.
rna2inantis
Pagrrndirnas
(nurodornos
konkrectos
tetses
akto
projekto
ar
kit4
teises
aktq
nuostatos,
Isvada
del
teises
akto
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
korupcijos
rizik,
K
-
pagnndziancios
teigialn4
atsakym,
arha
pateikiarnos
antikorupcinj
teises
akto
projekto
h
teis
akt
projekto
pakeitimq
Nr.
ii
erijus
vertinim4
atliekanéio
specialiste
pastabos
ir
pasiulyrnai
del
korupcijos
rizikos

roeo
0
arba
argumentq,
kodêl
mainimo)
.
.
p
neatsi%velgta
j
pastab
tiesioginio
rengejo
argurnentai,
kodCl
neatsivelgta
pastab
P1/do
teises
akto
.
.
.
.
.
.
.
.
Pt/do
fetses
akto
Pt/do
teist’s
akto
projekto
vertintojas
projekto
tieslogenis
..
projek!o
vertintojas
rengejas
Teises
akto
projektas
nesudaro
Jstatymq
projektai
nesudaro
asnienims,
institucijorns
iskirtiniii
ar
nevienodit
sqlygq.
a
tenkina
iiskirtini4
ar
nevienodq
slygi.
Kaip
numatyta
ADJ
projekto
nuostatose,
ADJ
projektu
siekiama
ma2inti
transporto
a
netenkina
subjektanis,
su
kuriais
susijçs
teisCs
sektoriaus
poveikj
klimato
kaitai
ir
aplinkos
oro
tarai,
siekiant.
kad
2030
metais
akto
gyvendinirnas
atsinaulinanCiti
energijos
itekli4
dalis
transporto
sektoriuje.
palyginti
su
bendruoju
galutiniu
energijos
suvartojirnu
transporto
sektoriuje,
sudarytq
ne
rnaiau
kaip
15
procenlq.
io
tikslo
siekiama
palaipsniui
didinant
transporto
sektoriaus
energijos
a1tiniq
vairovç,
nustatant
pareigojinius
degalq
tiekêjams
del
degalq
i
atsinaujinanCiq
energijos
itekliq
tiekirno,
didinant
paangiqj9
biodega11
naudojimo
apirnt,
skatinant
elekiros
energijos
naudojimq
transporte,
vykdant
alternatyviqjq
degalq
infrastruktOros
plêtrj,
didinant
netariq
transporto
priemoniq,
registruojarnq
Lietuvoje,
kiek
ir
nustatant
reikalavirnus,
keliamus
vieiesiems
pirkirnams,
atliekarnierns
transporto
sektoriuje.
2
Teises
akto
projekte
nera
spragq
ar
ADJ
projekte
nera
spra,,g
at
nuostaig
leisiancig
dviprasrniskai
aiskinti
ir
taikytiteises

utenkina

2
Teisés
akto
projekto
pakeitimas,
.
.
.
.
.
.
.
mainantis
Pagrindimas
(nurodornos
konkrecios
teises
akto
projekto
ar
kitq
teises
aktq
nuostatos,
Isvada
del
teises
akto
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
korupcijos
rizik,
.
Eu
K
t
ri
pagrindziancios
teiglam4
atsakym
arba
pateikiamos
antikorupcin
teises
akto
projekto
arba
teises
akto
projekto
pakeilimq
Nr.
ri
e
JUS
vertinirn4
atliekanëio
specialisto
pastabos
ir
pasiulymai
del
korupcijos
rizikos
roekto
arba
argumentq,
kodêl
ma2inirno)
.
.
p
neatsivelgta
j
pastab
tiesioginio
rengejo
argumentai,
kodel
neatsivelgta
pastab
nuostatq,
leisianCiq
dviprasrnikai
akt4.
a
netenkina
aikinti
ir
taikyti
teisés
akt
3.
Teises
akto
projekte
nustatyta,
kad
Sprendiinq
del
teisiq
suteikirno
priirnantis
subjektas
atskirtas
nuo
iq
sprendirnq
teisêturnj
a
tenkina
sprendim
del
teisiq
suteikirno,
ir
gyvendinim4
kontroliuojanCio
subjekto,
degalq
tiekéjarns
ir
transporto
sektoriaus
a
netenkina
apribojimq
nustatyrno,
sankcijq
garntiniq
dujq
tiekéjarns
ADJ
projektu
nustatyti
jpareigojirnai,
o
sankcijq
taikyrnas
taikyrno
ir
panaiai
priirnantis
pavestas
vykdyti
Valstybinei
energetikos
reguliavimo
tarybai
ir
Valstybinei
vartotojq
subjektas
atskirtas
nuo
iq
teisiq
apsaugos
tarnybai.
sprendirn4
teisCtun
ir
gyvendinirn
kontroliuojanCio
(priiUrinCio)
subjekto
4.
Teisés
akto
projekte
nustatyti
ADJ
tvirtinti
subjektq
jgaliojirnai
(teisés)
atitinka
iq
subjekti.
vykdomas
funkcijas
a
tenkina
subjekto
galiojirnai
(teisés)
atitinka
(pareigas),
nustatytas
atitinkarnuose
minêtq
subjektiJ
veikl
reglamentuojanCiuose
teisés
a
netenkina
subjekto
atliekamas
funkcijas
aktuose.
(pareigas)
5.
TeisCs
akto
projekte
nustatytas
Jstatyrno
projekte
jtvirtintas
baigtinis
sraas
kriterijq,
taikornq
asmenims,
siekiantierns
a
tenkina
baigtinis
sprendirno
priemirno
gauti
unikalius
kodus
ir
registruotis
Vieqjq
ir
pusiau
vieujq
eleklrornobiliq
jkrovimo
a
netenkina
kriterijq
(atvejq)
sraas
prieiglJ
informacinéje
sistemoje:
25
sIr.
5
d.:
,,5.
(Jnikalüs
identl,fikaciniai
kodai
vie3osioms
ft
pusiau
vie3osionis
elektroinobilitj
jkiovimo
prieigorns
ir
jy
operatoriarns
suteikiaini
ir
3ios
prielgos
!registruoiarnos
Vie3qjg
ii
pusiau
viegjl
elektroinobilig
jkroviino
prieiglj
informacineje
sisternoje,
jeigu
vie
3osios
arba
pusiau
vie3osios
e1ektromobilii
!krovi,no
prieigos
irji
operatoriai
atitinka
3io
jstatymo
23
straipsnio
15
ii
16
dalyse,
24
straipsnio
I
ir
3
dalyse
bei
29
straipsnyje
jietns
numatytus
reikalaviin
us.
Taip
pat
nustatomas
baigtinis
sraas
atvejq,
kada
prieigos
operatorius
iregistruojamas
i
informacines
sistemos.
Nustatytas
ir
baigtinis
bei
procentaliai
ireiktas
jpareigojirnq
sqraas
degaig
tiekéjarns.
6.
TeisCs
akto
projekte
nustatytas
ADJ
projekte
nCra
taikoina
itimCiq,
taikornq
priirnant
sprendimus.
a
tenkina
baigtinis
sraas
rnotyvuotq
atvejq,
AD!
projekto
15
str.
7
dalyje
nustatytos
iirntys,
kam
netaikomas
15
straipsnis,
a
netenkina
kai
priirnant
sprendimus
taikomos
reglamentuojantis
keliq
transporto
priemoniu.
arjomis
teikiarnil
paslaugl
vieuosius
pirkimus.
Si
nuostata
yra
pagrsta,
nes
iirntys
taikomos
specialiosios
paskirties
transporto
priemonCrns,

3
Teisés
akto
projekto
pakeitimas,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mainantis
Pagrindimas
(nurodomos
konkrecios
teises
akto
projekto
ar
kitq
teises
aktq
nuostatos,
...
.
lsvada
del
teises
akto
Eu.
...
pagrind2ianëios
teigiarn
atsakymq,
arba
pateikiarnos
antikorupcinj
teisés
akto
projekto
korupcijos
rizik,
projekto
pakeitim4
Kriterijus
.
..
.
.
._
arba
teises
akto
Nr.
vertinirnq
atliekancio
specialislo
pastabos
ir
pasiulyrnai
del
korupcijos
rizikos
roekto
arba
argumentq,
kodel
rnainirno)
.
.
p

neatsi2velgta
pastab
tiesioginlo
rengejo
argumentai,
kodél
neatsizvelgta
j
pastab
iirntys
kurios
daugeliu
atveju
neturi
galirnybés
surnainhi
taros
reikalavirnus
ild
iarne
stlaipsnyje
keliami
reikalavirnit
ir
kuriq
garnintojarns
netaikorni
didesni
tokiq
transporto
priernonhij
taros
reikalavirnai.
Sios
transporto
priernonés
naudojarnos
specifinérns
funkcijorns
atlikti
ir
tokiti
transporto
priernonnj
visurna
nesudaro
reikrningos
bendro
transporto
priernoniq
parko
visurnos.AD!
projckto
16
str.
9
dalyje
taip
pat
taikornos
rtirntys
degalarns
tiekiarnierns
orlaiviarns
ar
jtiriniarn
transportui,
kadangi
iij
sektoriq
dekarbonizavirnas
yra
gerokai
sudetingcsnis
ir
dabartinéje
situacijojc
komplikuotas
del
riboto
alterriatyvq
kiekio.
2018
rn.
gruodio
Ii
d.
Europos
Parlarnento
ir
Tarybos
direktyva
(ES)
2018/2001
del
skatinirno
naudoti
atsinaujinanCiqjq
itekliq
energijq
taip
pat
nustato
jpareigojirn
atsi2velgdarna
iuos
sektorius
ir
valstybCrns
narérns
leidia
savarankikai
sprçsti
del
taikyrno
apirnties.
ADJ
projekto
16
str.
9
dalyje
taip
pat
taikornos
dirntys
parduodant
dyzelinq
Lietuvos
kariuornenès
ir
iaurès
Atlanto
Sutarties
Organizacijos
(angl.
NATO)
aliq
bei
partneriij
ginkluotqj9
pajCgq
poreikiarns.
Kariné
technika
danu
atveju
nèra
prataikyta
naudoti
degalus
su
biokomponentais,
o
atsi2velgiant
tai,
kad
ierns
specialiesierns
dariniarns
bOtina
turéti
aukCiausi
parengturno
laipsnj,
kuris
negali
bOti
apribotas
del
tarn
tikru
rnornentu
atsirandanëii
degalt
tiekirno
problerni,
jtvirtinarna
tokia
iirntis.
7.
Teises
akto
projekte
nustatyta
Jstatyrno
projekte
nustatyta
sprendirnq
priCrnirno,
jforrninirno
tvarka
ir
priirntq
sprendirnt
o
tenkina
sprendirni
priCrnirno,
jforrninimo
vieinirnas
(vie.tz1jiI
ii
pus/au
vie.ttcj9
e/ekiro,nobi/ii
/krovimo
prieig9
p/anal
skelbiami
u
netenkina
tvarka
ir
priimtq
sprendirntj
viesal;
apihendrinta
injör,nacija
aJ3ie
e/ektroinohi/iij
/krovirno
infrastrukiuros
pletros
vieinirnas
apilnti
iniestuose
ir
.a/ia
vietinës
ii
va/sIvbines
reik.,nés
keflij
skelhia,na
S’usisieki,no
ininislerijos
interneto
svetaineje:
u.
inolorinni
transporto
prielnonil/
regi.ctravi/nq
arsakinga
institucija
ar
is/alga
vietai
ske/bia
inJör,nac/jq
apie
Lietuvos
Respub/ikoje
I
!registruotas
ar
perregistruotas
transporto
prietnones;
Energetikos
ministerija.
Susisiekinio
ininister/ja.
,4plinkos
ininist
cr1
Jo
ir
saviva/dvhes
paga/
koinperencljq
rengia
ir
j.p’vend
ii
a
‘‘isuornenés
inforinavuno
ir
sqn?oningumo
ugdvino
pr/em
ones,
teikia
konsu/tacijas
ir
skatina
naudoti
a/ternat’virf
/1/
degah
infrastrukti7ra,
te
reiau
kaip
karttj
per
‘ne/us
savo
inlerneto
svetain/je
ske/hia
informaeljq
apie
a/ternatvvirjjm
dega/i
infrasirukturos
p/etrq,
naudojiino
ga/nnvhes
ir
naudq;
nustarani
atitinkamnais
[

4
Teisés
akto
projekto
pakeitimas,
Pagrindimas
(nurodornos
konkreios
teisés
akto
projekto
ar
kitq
teisés
aktq
nuostatos,
k
Ivada
del
teisés
akto
Eu.
...
pagrindianCios
teigiarn
atsakyrn,
arba
pateikiamos
antikorupcinj
teisOs
akto
projekto
orupcljos
11L1
projekto
pakeitimq
Kritenjus
.
.
.
.
.
.
.
.
arba
teises
akto
Nr.
vert1n1rn1
atliekancio
specialisto
pastabos
ir
pasiulymai
del
korupcijos
rizikos
roekto
arba
argumentq,
kodel
mainirno)
.
.
p
neatsiveIgta
j
pastaba
tiesioginlo
rengejo
argumentai,
kodél
neatsive1gta
pastaba,
kalendorinials
metals
Lietuvos
Respublikoje
sunaudotus
biodegaly
kiekius
hendraine
galutiniame
transporto
sektoriaus
energos
suvartojimo
balanse,
skelbiama
rem
ianasi
Lietuvos
statistikos
departainento
ojicialiosios
statistikosportale
skeiblaina
injàrmacUa,).
ADJ
taip
pat
reglarnentuoja
sprendimg
del
atsakornybés
taikymo
priémirno
tvarkl.
8.
TeisCs
akto
projekte
nustatyta
Nereglarnentuota.
a
tenkina
sprendirnq
del
naareikmikurno
a
netenkina
priCmimo
tvarka
9.
Jeigu
pagal
numatorna,
reguliavirna,
Sprendirnus
priimanCiq
(jskaitant
kolegiali4
subjektq)
institucijq
nari9
skaiCius
ir
(ar)
a
tenkina
sprendimus
priima
kolegialus
atsakomybé
bei
kiti
aspektai
nustatyti
iq
subjektq
veikla,
reglarnentuojanCiuose
teisés
a
netenkina
subjektas,
teisCs
akto
projekte
aktuose.
nustatyta
kolegialaus
sprendirnus
priirnanCio
subjekto:
9.1.
konkreius
nariq
skaiëius,
uktikrinantis
kolegialaus
sprendirnus
priimanio
subj
ekto
veiklos
objektyvuma,;
9.2.
jeigu
narius
skiria
keli
subjektai,
proporcinga
kiekvieno
subjekto
skiriamtl
nariq
dalis,
utikrinanti
tinkarna,
atstovavim4
vaistybCs
interesams
ir
kolegialaus
sprendirnus
priirnanCio
subjekto
veiklos
objektyvurnq
ir
skaidruma,;
9.3.
nariq
skyrimo
rnechanizrnas;
9.4.
nariq
rotacija
ir
kadencijq
skaiCius
ir
trukrnC;
9.5.
veiklos
pobtidis
laiko
atvilgiu;
9.6.
individuali
nariq
atsakomybC

S
Teisès
akto
projekto
pakeitimas,
Pagrindimas
(nurodomos
konkreëios
teisés
akto
projekto
ar
kiti1
teisés
akt
nuostatos,
k
mazinantis
Ivada
del
teisés
akto
Eu
Knterujus
pigrmdziancios
telglam4
itsakynr
nba
pateikiamosantikorupcuni
teises
akto
projekto
°‘‘
projekto
pakeutimq
Nr.
vertinum
atliekancio
specualisto
pastabos
ir
pasiulymat
del
korupcujos
ruzukos
roekto
arba
argumentL,
kodel
mainimo)
.
.
p.
neatsive1gta
pastabi
tiesioginlo
rengejo
argumentai,
kodél
neatsivelgta
pastabg
10.
Teisés
akto
projekto
nuostatoms
ADJ
projekto
nuostatoms
jgyvendinti
numatytos
proceduros
yra
bOtinos,
nustatyta
isami
a
tenkina
jgyvendinti
numatytos
jq
taikymo
tvarka.
a
netenkina
administracinés
proceduros
yra
bOtinos,
nustatyta
isami
jq
taikymo
tvarka
I
I.
Teisês
akto
projekte
nustatytas
Nereglamentuota
a
tenkina
baigtinis
sraas
motyvuott
atvejq.
a
netenkina
kai
administracinê
procedara
netaikoma
12.
TeisCs
akto
projektas
nustato
jo
ADI
projekte
nustatyta
pagrindune
administracinés
procedOros
tvarka.
ProcedOriniai
ir
a
tenkina
nuostatoms
gyvendinti
numatytq
organizaciniai
reikalavimai
bus
nustatomi
emesnio
lygmens
nei
Jstatyunas
teisés
a
netenkina
administraciniq
procedunl
ir
aktuose.
sprendimo
prièmimo
konkreCius
terminus
1
3.
TeisCs
akto
projektas
nustato
Tereg1amentuota
a
tenkina
motyvuotas
temuinq
sustabdyrno
ir
a
netenkina
pratçsimo
galirnybes
14.
Teisês
akto
projektas
nustato
ADJ
projekte
nustatyta
administracinitl
procedOrq
vieinimo
tvarka
(interneto
svetainC,
i
tenkina
administraciniq
procedurq
duomenuj
bazCs).
a
netenkina
vieinimo
tvark
15.
TeisCs
akto
projektas
nusiato
AD!
projekte
nuslalyta
aiki
konirolCs
(prieiUros)
Ivarka
(ADJ
projekto
32
straipsnis).
a
tenkina
kontrolès
(prieiOros)
procedOr
ir
a
netenkina
aikius
ins
atlikimo
kriterijus
(atveius,
daThj,
fiksavim4,
kontroles
rezultatg
vieinimg
ir
panaiai)
16.
Teisés
akto
proiekte
nustatytos
Nereglamentuota.
a
tenkina
kontrolès
(prieiuros)
skaidrumo
ir
a
netenkina

Teisés
akto
projekto
tiesioginis
rengëjas:
Lietuvos
Respublikos
energetikos
ministerijos
Klimato
kaitos
valdymo
grupés
vyr.
specialistas
Aurirnas
Salapéta
6
Teisés
akto
projekto
V
ertintoj
a
s
Lietuvos
Respublikos
energetikos
ministerijos
Teisés
skyriaus
vedéja
Ramuné
Mikalauskiené
Pavyzdiui,
aitkiai
ir
itsamiai
itdéstytos
kontro1iuojanio
subjekto
teisês
ir
pareigos,
nustatyta
standartizuota
kontroks
atlikimo
procedura,
reikalavirnas
fiksuoti
atskirus
kontrolès
proceduros
etapus
ir
jg
rezultatus,
atsakingi
specialistq
rotacija,
ukirstas
kelias
kontro1iuojanio
ir
kontroliuojarno
suhjektq
tiesioginiarn
kontaktui
be
liudininkit
ir
panatiai.
Teisés
akto
projekto
pakeitirnas,
mainantis
Pagrindirnas
(nurodornos
konkreëios
teisés
akto
projekto
ar
kitr
teisés
akt4
nuostatos,
1vada
del
teisés
akto
korupcijos
rizika,
Eu.
pagrindianCios
teigiarnq
atsakym9,
arba
pateikiamos
antikorupcinj
teisés
akto
projekto
arba
teisés
akto
projekto
pakeitim4
Kriterijus
Nr.
vertinimq
atliekanCio
specialisto
pastabos
ir
pasiülyrnai
del
korupcijos
rizikos
.
arba
argumentt,
kodél
rnainirno)
projekto
neatsive1gta
pastaiq
ticsioginio
rengCjo
argumentai.
kodél
neatsivelgta
pastab
priemonCs’
17.
Teisés
akto
projekte
nustatyta
Nereglarnentuota
n
tenkina
subjektq,
su
kuriais
susijçs
teisCs
n
netenkina
akto
projekto
nuostatq
jgyvendinimas,
atsakornybés
rUis
(tarnybine.
administracinC,
baudiarnoji
ir
panaiai)
18.
TeisCs
aktti
projekte
numatytas
ADJ
projekto
32
straipsnis
adkiai
nustato
atvcjus,
kurierns
esant
taikorna
atsakomybC,
o
tenkina
baigtinis
sqraas
kriterijq,
pagal
taip
pat
jos
sankcij
taikyrno
procedaras.
n
netenkina
kuriuos
skiriama
nuobauda
(sankcija)
u
teisCs
akto
projekte
nustatyt4
nurodym4
nevykdymq,
ir
nustatyta
aiki
jos
skyrirno
procedura
19.
Kiti
svarbüs
kriterijai
NCra.
tenkina
u
netenkina