LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399
183 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR 184, 185, 186 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS
GALIOS“
PROJEKTO
2024-07-18 Nr. XIVP-4029
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Seimo statuto 183 straipsnio 2 dalį ir joje numatyti, kad „Seimas gali nustatyti svarstymo datą bei paskirti tik pagrindinį komitetą rezoliucijai suredaguoti ir pasiūlymams apsvarstyti“. Teikiamas siūlymas svarstytinas tuo aspektu, kad iš siūlomos formuluotės ir pasirinktos sakinio konstrukcijos su žodžiu „gali“ nėra iki galo aišku, kokius kitus sprendimus Seimas galėtų priimti šiuo atveju. Pastebėtina, jog Seimas turi turėti galimybę priimti rezoliuciją tiek be pataisų, tiek apskritai ją atmesti, tačiau projekte tokios galimybės nenumatytos. Taip pat iš projekto nuostatų nėra iki galo aišku, ką reiškia „Seimas gali paskirti tik pagrindinį komitetą rezoliucijai suredaguoti ir pasiūlymams apsvarstyti“ – ar Seimas gali paskirti tik pagrindinį komitetą, ar Seimas gali paskirti pagrindinį komitetą tik rezoliucijai suredaguoti ir pasiūlymams apsvarstyti, ar priimant šį sprendimą jau vertinama, ar yra pasiūlymų. Iš sekančio tos pačios dalies sakinio „pagrindiniam komitetui suredagavus tekstą, nauji pasiūlymai gali būti svarstomi tik Seimui nusprendus“ apskritai tampa neaišku, kokius sprendimus gali priimti pagrindinis komitetas – jis tarsi paskiriamas ir pasiūlymams apsvarstyti, tačiau toliau tekste neaptariama, kaip tai atliekama ir reglamentuojama tik komiteto įgaliojimų dalis, apsiribojanti teksto redagavimu. Atsižvelgus į šiuos neaiškumus, projektas tobulintinas. Šiame kontekste pažymime, kad projekto aiškinamajame rašte iki galo nėra atskleista pageidaujama nustatyti Seimo priimamų rezoliucijų pateikimo, svarstymo ir priėmimo procedūra, todėl pateikti išsamaus Seimo statuto 183 straipsnio pakeitimų vertinimo neturime galimybių.
2. Atsižvelgus į tai, kad iš eilės einančios struktūrinės dalys pripažįstamos netekusiomis galios vienu straipsniu, projekto 2, 3 ir 4 straipsniai sujungtini į vieną straipsnį. Be to, projekto lyginamajame variante dėstant pripažįstamus netekusiais galios Seimo statuto straipsnius, jie išdėstytini su šių straipsnių pavadinimais.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (0 5) 209 6164, el. p. [email protected]
D. Zebleckis, tel. (0 5) 209 6161, el. p. [email protected]