2022-05-26

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

CIVILINIO KODEKSO 4.84 STRAIPSNIO PAKEITIMO įstatymo projekto NR. XIVP-228(3)

 

Eil. Nr.

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

 

1.

1

3

Argumentai:

Pasiūlymu siekiama bendrojo naudojimo objektų administratoriams leisti pirkimus vykdyti naudojant ne tik CPO, bet ir kitas lygiavertes platformas. Šis siūlymas visiškai užtikrina bendrąjį reguliavimo tikslą – užtikrinti maksimalų skaidrumą. Detalius kriterijus, kuriuos turi atitikti platformos, užtikrinančios konkurenciją dėl prekių ir paslaugų įsigijimui elektroninių pirkimų platformomis, bus galima nustatyti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos tvirtinamoje tvarkoje, kuria privalės vadovautis bendrojo naudojimo objektų administratoriai. Šiuo metu tokia tvarka yra patvirtinta  Aplinkos ministro įsakymu „Dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“. Priėmus šį pasiūlymą būtų išvengtas konkurencijos ribojimas, užtikrinamos konkurencijos sąlygos ir prieinamumas prie šiuo metu veikiančių kitų elektroninių viešųjų pirkimų platformų, kuriomis naudojasi statistiškai daugiau organizacijų nei CPO.

 

Šiuo metu galiojančiame Aplinkos ministro įsakymo (2015-12-14d. Nr. D1-913) 21 punktu numatyta, kad Administratorius gali numatyti šiuos du tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus:

21.1. mažiausios kainos  – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina;

21.2. ekonominio naudingumo – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, surinkęs daugiausia balų pagal pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymų vertinimo kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko.

Siūlomame įstatymo projekte mažiausios kainos kriterijaus siūloma atsisakyti, paliekant tik ekonominio naudingumo kriterijų, taip eliminuojant galimybę gyventojams pasirinkti. Tokia diskriminacinė sąlyga neužtikrina maksimalios vartotojų teisių apsaugos, neatitinka Viešųjų pirkimų įstatymo ir neatitinka vartotojų interesų, pvz. įsigyjant prekes, o ne paslaugas.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Pakeisti 4.84 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: 

„8. Bendrojo naudojimo objektų administratoriai administruoja bendrojo naudojimo objektus pagal Vyriausybės patvirtintus nuostatus. Bendrojo naudojimo objektų administratorius, kuris yra perkančioji organizacija, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, su administruojamu namu susijusias paslaugas, prekes ir darbus perka vadovaudamasis šiuo įstatymu. Bendrojo naudojimo objektų administratorius, kuris nėra perkančioji organizacija, pirkimus atlieka vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, naudodamasis Vyriausybės įsteigtos centrinės perkančiosios organizacijos valdomomis ir administruojamomis informacinėmis sistemomis arba kitomis konkurenciją dėl prekių ir paslaugų užtikrinančiomis elektroninių pirkimų platformomis. Pirkti kitu būdu leidžiama, kai nėra galimybės paslaugų, prekių ir darbų įsigyti naudojantis šiomis sistemomis, taip pat kai namo bendrojo naudojimo objektų gedimų, defektų šalinimo, avarijų lokalizavimo darbus administratorius privalo organizuoti nedelsiant, kad būtų išvengta pavojaus žmonių gyvybei, sveikatai ar aplinkai, arba galimi dideli materialiniai nuostoliai. Perkant kitu būdu, bendrojo naudojimo objektų administratoriui draudžiama pirkti iš ūkio subjektų, kurie su juo sudaro susijusių ūkio subjektų grupę, kaip tai apibrėžta Konkurencijos įstatyme. Butų ir kitų patalpų savininkai gali priimti sprendimą netaikyti šio draudimo. Šis draudimas taip pat netaikomas, kai susiję ūkio subjektai pateikia mažiausios kainos arba didžiausio ekonominio naudingumo pasiūlymą. Butų ir kitų patalpų savininkai neprivalo apmokėti išlaidų, kurias bendrojo naudojimo objektų administratorius patyrė pažeisdamas šį draudimą, taip pat gali priimti sprendimą netaikyti šioje dalyje nurodyto reikalavimo pirkti naudojantis Vyriausybės įsteigtos centrinės perkančiosios organizacijos valdomomis ir administruojamomis informacinėmis sistemomis.“

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                                                    Remigijus Žemaitaitis