LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYMO NR. IX-1709 2, 4, 5, 9,  10, 141, 15, 26, 119, 160, 161, 163, 164, 166, 168, 169, 170, 171, 172, 173 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 11STRAIPSNIU Ir 27, 162, 1631, 174 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2018-04-12 Nr. XIIIP-1901

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnio 3 dalyje, kurioje nauja redakcija dėstoma keičiamo įstatymo 2 straipsnio 38 dalis, vietoj nuorodos į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 50 dalį įrašytina nuoroda į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 53 dalį.

2. Projekto 2 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje teikiamos nuorodos į konkrečius Finansinių priemonių rinkų įstatymo pakeitimus kelia abejonių.

Siūloma nustatyti, kad valdymo įmonei mutatis mutandis taikomi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 15 straipsnyje nustatyti reikalavimai. Pastebėtina, jog nuoroda į projektu Nr. XIIIP – 1899 nauja redakcija dėstomo Finansinių priemonių rinkų įstatymo 15 straipsnį, kuris nustato reikalavimus kapitalo rezervams, pateikiama vietoj nuorodos į galiojančio Finansinių priemonių rinkų įstatymo 13 straipsnį, kuris nustato organizacinius reikalavimus.

Taip pat siūloma nustatyti, kad taikant Finansinių priemonių rinkų įstatymo reikalavimus atsižvelgiama į projektu Nr. XIIIP – 1899 nauja redakcija dėstomo Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2 straipsnio 8 dalies nuostatas, kurios nustato reikalavimus daugiašalių sistemų veiklai, nors galiojančiame įstatyme yra pateikta nuoroda į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 2 straipsnio 5 dalį, kuri reguliuoja investicinių paslaugų teikimo sandorio šalies teises, kai sandorius sudaro viešieji juridiniai asmenys, atliekantys valstybės skolos valdymo funkcijas, taip pat Europos centrinių bankų sistemos nariai, vykdantys Sutartyje dėl Europos Sąjungos veikimo bei Europos centrinių bankų sistemos ir Europos centrinio banko statute nustatytas funkcijas ar analogiškas funkcijas pagal valstybių narių nacionalinę teisę.

3. Projekto 6 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 11 straipsnio nuostatos tobulintinos, nes jos stokoja teisinio reguliavimo nuoseklumo. Siūlytume antrajame sakinyje pirmiausia nustatyti valdymo įmonės ar investicinės bendrovės teisę pratęsti skundo nagrinėjimo terminą iki 35 darbo dienų, o po to nustatyti investuotojo teisę dalyvauti skundo nagrinėjime. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad siūloma ginčų nagrinėjimo tvarka iš dalies skiriasi nuo kartu su vertinamu projektu teikiamo Lietuvos banko pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-1896) 17 straipsnio 3 dalyje dėstomų Lietuvos banko įstatymo 47 straipsnio 4 dalies nuostatų, nustatančių vartotojo ir finansų rinkos dalyvio ginčų sprendimo tvarką. Projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

4.    Projekto 21 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 170 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostata tikslintina, nurodant, kur turi būti viešai paskelbta jame nurodyta informacija

5.    Projekto 21 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 170 straipsnio 1 dalies 4 punkte siūloma nustatyti priežiūros institucijos teisę laikinai sustabdyti (apriboti) valdymo įmonės akcininko balsavimo teisę. Siūlytina šiame punkte taip pat nustatyti terminą, per kurį turi būti panaikintas nurodytas laikinas teisės sustabdymas (apribojimas), kaip tai yra nustatyta kitais atvejais, kai taikomas laikinas teisių suvaržymas (170 straipsnio 1 dalies 5 ir 9 punktai).

6.     Projekto 21 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 172 straipsnio 2 dalyje, derinant jos nuostatas su kitomis projekto nuostatomis, siūlytina po žodžio „reputacijos“ dėti kablelį ir įrašyti žodžius „kvalifikacijos ir darbo“.

7.    Projekto 24 straipsniu siūlomo keisti įstatymo 173 straipsnio 1 dalies esmėje, vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis ir teisės akto glaustumo reikalavimu, po žodžio „skiria“ įrašytinas žodis „baudas“, o šios dalies 1 ir 2 punktuose brauktini žodžiai „baudą“.

8.     Projekto 27 straipsnio 3 dalyje reikėtų nurodyti konkretų terminą įstatymo įgyvendinamiesiems teisės aktams priimti, nes šio straipsnio 1 ir 2 dalyse yra nustatyti skirtingi atskirų įstatymo straipsnių įsigaliojimo terminai.

9.     Atsižvelgiant į tai, kad įstatymas yra pildomas nauju reguliavimu, kurio iki šiol nebuvo, į tai, kad pagal kartu su šiuo projektu teikiamo Finansinių priemonių rinkų įstatymo projekto Nr. XIIIP-1899 nuostatas keičiamas reguliavimas dėl asmenų nepriekaištingos reputacijos, kuris taikomas ir valdymo įmonių bei investicinių bendrovių vadovams, o toks naujas reguliavimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisių ir pareigų apimtimi, įstatymo projekto 27 straipsnis turėtų būti papildytas įstatymo taikymo nuostatomis, nustatančiomis kokią teisinę galią turi pagal galiojančių įstatymų nuostatas atliktas asmenų reputacijos, kvalifikacijos ir darbo patirties vertinimas.

 

Privatinės teisės skyriaus vedėja,

pavaduojanti departamento direktorių,                                                               Daina Petrauskaitė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. daina.petrauskaite@lrs.lt

L. Schulte-Ebbert, tel. (8 5) 2396 498, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. dainius.zebleckis@lrs.lt