PASIŪLYMAS
DĖL 2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP – 3128
2023 m. spalio 20 d.
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
|
|
|
Argumentai: Dėl ženkliai sumažėjusio finansavimo nuo 2008 metų nėra pakankamai tvarkoma ir vystoma visa Lietuvos kelių infrastruktūra, daugelio kelių būklė yra prasta ir toliau blogėja. Beveik 40 procentų valstybinės reikšmės kelių būklė yra bloga arba labai bloga. Neskiriant reikiamo finansavimo, kelių nusidėvėjimas didėja, jų defektai progresuoja, todėl lėšų poreikis kasmet vis auga. Neremontuotose keliuose didėja eismo saugumo rizika, avarijų tikimybė, sunaudojama daugiau degalų, didėja CO2 emisija. Kelių infrastruktūros gerinimas ir plėtra yra itin svarbi transporto ir logistikos sektoriaus plėtojimui, asmenų judumo ir saugumo užtikrinimui, investicijų pritraukimui, ekonominių ir socialinių skirtumų tarp regionų mažinimui bei darbo vietų kūrimui. Analizuojant Lietuvos kelių transporto infrastruktūros finansavimo santykį su valstybės biudžetu per paskutinius 16 metų, aiškiai matyti, kad kelių finansavimas sumažėjo perpus ir šiuo metu siekia patį žemiausią lygį per visą minėtą laikotarpį. Per šį laikotarpį finansavimas keliams, lyginant su valstybės pajamomis iš akcizo už automobilių kurą, sumažėjo beveik 40 procentų. 2024 metais numatomas kelių finansavimas sudarytų net mažiau nei 50 procentų pajamų, gautų už automobilių sunaudojamo kuro akcizą, kurio pagrindinė paskirtis turėtų būti transporto kelių sistemos priežiūra ir plėtra. Kelių priežiūros ir plėtros programai neskyrus papildomų lėšų, ateinančiais metais šalies susisiekimo infrastruktūra bus klampinama į dar gilesnę krizę.
Kelių priežiūros ir plėtros programai papildomai skirti 217 mln. eurų.
|
|
|
|
|
Lėšų šaltinis: Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo mokesčių, mokamų už energinius produktus.
|
Teikia
Seimo narė Laima Nagienė