Argumentai:
2020 m. birželio 25 d. Seime priimtas Strateginio valdymo įstatymas Nr. XIII-3096 ir jį lydintys įstatymai (toliau – įstatymų paketas), įsigaliosiantys nuo 2021-01-01. Įstatymų pakete yra numatoma
strateginio valdymo pertvarka, kuri lems, kad bus aiškiai išskirto valstybės
valdymo sritys, įtvirtintas principas, kad finansavimas yra siejamas tik su
planavimo dokumentais pagal sritis ir kiti svarbūs pokyčiai. Šio įstatymų
paketo pagrindu priimamuose strateginio lygmens valdymo ir planavimo dokumentuose
bus atskleista valstybės pažangos vizija, valstybės vystymosi kryptys,
strateginiai tikslai, teritorijų panaudojimo funkciniai prioritetai ir kt.
Įstatymų paketo svarstymo Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitete metu pritarta idėjai, kad kiekviena įstatymų
leidybos iniciatyva teikėjo turi būti įvertinta atsižvelgiant į strateginio
lygmens planavimo dokumentus. Taigi šiuo pasiūlymu siūloma numatyti, kad
kiekvieno rengiamo įstatymo ar kito Seimo priimamo teisės akto projekto
aiškinamajame rašte būtų nurodoma, ar projektas neprieštarauja
strateginio lygmens planavimo dokumentams.
Priėmus pasiūlymu teikiamą teisinį
reguliavimą bus užtikrinta strateginio valdymo ir teisėkūros darna ir
nuoseklumas.
Pasiūlymas:
Statuto projektą papildyti nauju 6 straipsniu:
„6 straipsnis.
135 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 135
straipsnio 3 dalį nauju 8 punktu:
„8) ar įstatymo
projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams;“.
2. Buvusius 135
straipsnio 3 dalies 8–15 punktus laikyti atitinkamai 9–16 punktais.“
Pernumeruoti
po naujo 6 straipsnio einančius statuto projekto straipsnius.
|