LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

Papildomo komiteto IŠVADA

 

DĖL UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 51, 25, 37, 41, 42, 481  STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-208

 

2021-09-22 Nr. P-108-41

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Arvydas Nekrošius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos Mokestinių prievolių departamento Paslaugų administravimo skyriaus vedėja Danutė Laurinavičienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

51

1

1

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 51 straipsnio 1 dalies 1 punkte siūloma atsisakyti vienos iš išmokos skyrimo savarankiškai dirbančiam asmeniui sąlygos, t.y. kad savarankiška veikla nebūtų išregistruota iki Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino, kurio metu nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, paskelbimo dienos. Manome, kad ši sąlyga yra būtina, kadangi priešingu atveju asmuo negalės būti laikomas savarankiškai dirbančiu asmeniu ir šios išmokos mokėjimas neatitiks jos paskirties (ši išmoka mokama savarankiškai dirbantiems asmenims).

Nepritarti

     Komitetas pritaria projekto iniciatorių
51 straipsnio
1 dalies 1 punkto redakcijai, pagal kurią sprendžiant dėl išmokos savarankiškai dirbančiam asmeniui skyrimo, nebūtų taikoma sąlyga dėl veiklos įregistravimo iki Vyriausybės ekstremalios situacijos ir (ar) karantino paskelbimo dienos.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

25

17

 

Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 17 punkte siūloma nustatyti, kad darbo rinkoje papildomai remiamais asmenimis būtų laikomi ir ,,savarankiškai dirbantys asmenys, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos paskelbtą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių dėl COVID-19 (koronaviruso infekcijos), sąrašą“. Siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas šiais aspektais.

Visų pirma, pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 51 straipsnio 1 dalį, savarankiškai dirbantys asmenys yra įtraukiami į Valstybinės mokesčių inspekcijos Savarankiškai dirbančių asmenų, pripažintų nukentėjusiais nuo ekstremaliosios situacijos ir karantino, kurio metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato ūkinės veiklos apribojimus, sąrašą, bet ne į Valstybinės mokesčių inspekcijos paskelbtą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių dėl COVID-19 (koronaviruso infekcijos), sąrašą. Atsižvelgiant į tai, tikslintinas nurodyto sąrašo pavadinimas.

Antra, neaiškus siūlomos nuostatos santykis su keičiamo įstatymo 51 straipsniu, kuriame nustatyta, kad savarankiškai dirbantis asmuo, kuris yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos Savarankiškai dirbančių asmenų, pripažintų nukentėjusiais nuo ekstremaliosios situacijos ir karantino, kurio metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato ūkinės veiklos apribojimus, sąrašą, turi teisę gauti išmoką savarankiškai dirbančiam asmeniui, t.y. neaišku, ar ši išmoka būtų mokama, jeigu jam kaip papildomai remiamam asmeniui būtų taikomos įstatymo projekto 4 ir 5 straipsniuose nurodytos aktyvios darbo rinkos politikos priemonės (įdarbinimo subsidijuojant). Be to, neaišku ar toks asmuo vis dar būtų laikomas savarankiškai dirbančiu asmeniu, nes pagal keičiamo įstatymo 41 straipsnio 5 dalies 5 punktą subsidija darbo užmokesčiui nutraukiama, jei įdarbintas asmuo pradeda dirbti savarankiškai.

Trečia, siūloma nuostata tarpusavyje derintina su keičiamo įstatymo
20 straipsnio  4 dalimi, kurioje nustatyta, kokios šiame įstatyme nustatytos darbo rinkos paslaugos ir užimtumo rėmimo priemonės yra taikomos savarankiškai dirbantiems asmenims.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

41

5

 

Atsižvelgiant į įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio
2 dalyje siūlomus pakeitimus (dėl subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo darbdaviams, įdarbinusiems savarankiškai dirbančius asmenis, kurie yra įtrauki į nukentėjusių dėl COVID-19 (koronaviruso infekcijos), sąrašą), siūlytina atitinkamai tikslinti keičiamo įstatymo 41 straipsnio 5 dalį, kurioje nustatyti šio straipsnio 2 dalyje nurodytos subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo nutraukimo atvejai (priešingu atveju, liktų neaišku, kokiais atvejais būtų nutraukiamas subsidijos mokėjimas, įdarbinus šio įstatymo 25 straipsnio 17 punkte nurodytus asmenis, t.y. savarankiškai dirbančius asmenis).

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

41

7

 

Įstatymo projekto 4 straipsniu 3 dalimi keičiamo įstatymo 41 straipsnio 7 dalyje po žodžio ,,darbdaviui“ įrašytini praleisti žodžiai ,,šio straipsnio“. Be to, svarstytinas šios dalies keitimo tikslingumas, kadangi jame nenustatomos jokios naujos teisinio reguliavimo taisyklės.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

42

3

2

Įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamas įstatymo 42 straipsnio 3 dalies
2 punktas (ankstesnis 3 punktas),  kurio galiojimas jau yra pasibaigęs 2020 m. gruodžio 31 d., todėl siekiant teisinio aiškumo turėtų būti dėstomos naujos subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo sąlygos ir terminai. Be to, neaišku, kodėl siūlomoje nuostatoje nustatomas iki 4 mėnesių subsidijos darbo užmokesčio mokėjimo terminas šio įstatymo 41 straipsnio 24 dalyje nustatytais atvejais, jeigu šie atvejai pagal keičiamo įstatymo
42 straipsnio 3 dalies 1 punktą bendrai neįskaičiuojami į 6 mėnesių laikotarpį.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytas įstatymų leidybos procedūras ir jų trukmę bei į Seimo priimto įstatymo promulgavimą, įstatymo projekto 7 straipsnio 1 dalyje nustatytas įstatymo 1 straipsnio įsigaliojimo terminas  (2021 m. kovo 15 d.) nėra realus, todėl turėtų būti tikslinamas. Be to, šioje dalyje brauktinas žodis „nuo“, nes teisės akto įsigaliojimas yra vienkartinis, o ne tęstinis veiksmas.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad „šio įstatymo
2 straipsnis taikomas iki 2021 m. rugsėjo 30 d.“ Manytina, kad siekiant laikino tam tikrų nuostatų galiojimo, turėtų būti numatytas ne laikinas šio straipsnio taikymas, tačiau šio straipsnio galiojimas iki pasirinkto termino. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 25 straipsnis yra pildomas 17 punktu, į kurį pateikiamos nuorodos ir kituose keičiamo įstatymo straipsniuose. Manytina, kad siekiant teisinio aiškumo ir sistemiškumo, turėtų būti nustatytas ir šių nuostatų laikinas galiojimas. Nustačius laikiną nuostatų galiojimą, kartu turėtų būti nustatomos ir būsimosios pastovios nuostatos bei jų įsigaliojimas.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Pažymėtina, kad įstatymo projekto ir jo lyginamojo varianto turinys neatspindi visų siūlomų pakeitimų (lyginamajame variante nepateikti įstatymo projekto
5 straipsnio 3 dalyje siūlomi pakeitimai). Be to, įstatymo projektas tikslintinas atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus:

1) įstatymo projekto 6 straipsnyje, keičiant keičiamo įstatymo 481 straipsnio
5 dalies 1 punktą, kabutėse dėstytinas tik keičiamo 1 punkto tekstas, išbraukiant
5 dalies tekstą iki dvitaškio;

2) įstatymo projekto 7 straipsnyje nėra nustatyta įstatymo įgyvendinimo, todėl reikėtų tikslinti šio straipsnio pavadinimą.

Pritarti

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektu siūloma pakeisti subsidijos darbo užmokesčiui dydį ir mokėjimo terminus, įstatymo projektas pildytinas įstatymo taikymo nuostatomis.

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto 135 straipsnis, reglamentuojantis reikalavimus aiškinamajam raštui, buvo papildytas nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame rašte nurodyti ir ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams), todėl atitinkamai pildytinas aiškinamasis raštas.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-02-18

 

 

 

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo įgyvendinimas pareikalaus papildomų valstybės biudžeto lėšų, manytina, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės, kaip valstybės biudžeto planuotojos, išvadą.

Pritarti

     Vyriausybės išvada yra gauta.

12.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 2021-02-23

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 51, 25, 37, 41, 42, 48straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-208 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Nutarimas
Nr. 265

2021-07-07

 

 

 

 

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio
3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. kovo 17 d. sprendimo Nr. SV‑S‑64 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 ir 2 punktus, 2021 m. balandžio 14 d. sprendimo Nr. SV-S-78 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pritarti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 51, 25, 37, 41, 42, 481 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-208 (toliau – Projektas Nr. 1) tikslui prisidėti prie asmenų, ekonomiškai nukentėjusių nuo suvaržymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus karantiną, finansinės gerovės ir saugumo didinimo bei darbdavių, nukentėjusių nuo Vyriausybės paskelbto karantino, galimybės išlaikyti darbo vietas didinimo, tačiau nepritarti Projektui Nr. 1 dėl šių priežasčių:

1.1. Siekdamas padėti verslui ir gyventojams, susidūrusiems su neigiamu COVID‑19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo poveikiu, dėl ūkinės veiklos ir kitų apribojimų, nustatytų Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną, patiriantiems finansinius sunkumus, Lietuvos Respublikos Seimas 2021 m. gegužės 27 d. priėmė Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 51, 25, 35, 41, 42, 43 ir 481 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-351, įsigaliojusį 2021 m. liepos 1 d., kuriuo nustatytos subsidijos darbuotojų, sugrįžusių po prastovų, darbo užmokesčiui skyrimo ir mokėjimo sąlygos, pratęstas išmokos savarankiškai dirbančiam asmeniui bei darbo paieškos išmokos mokėjimas, patikslintos šių išmokų mokėjimo ir skyrimo sąlygos, todėl Projekto Nr. 1 tikslas pasiektas.  

1.2. Išmoka savarankiškai dirbantiems asmenims mokama, jeigu jie įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sudaromą Savarankiškai dirbančių asmenų, pripažintų nukentėjusiais nuo ekstremaliosios situacijos ir karantino, kurio metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato ūkinės veiklos apribojimus, sąrašą (toliau – Savarankiškai dirbančių asmenų sąrašas) ir atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 51 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas. Projekto Nr. 1
1 straipsniu keičiamo Užimtumo įstatymo 51 straipsnio 1 dalies 1 punkte siūloma atsisakyti vienos iš išmokos savarankiškai dirbančiam asmeniui skyrimo sąlygų, t. y. kad savarankiška veikla nebūtų išregistruota iki Vyriausybės skelbiamos ekstremaliosios situacijos ir karantino, kurio metu nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, paskelbimo dienos. Pažymėtina, kad išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama tik asmenims, vykdžiusiems savarankišką veiklą, bet ne jos atsisakiusiems. Asmuo, savarankišką veiklą išregistravęs iki ar po Vyriausybės skelbiamos ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbimo dienos, negalės būti laikomas savarankiškai dirbančiu asmeniu ir įtrauktas į Savarankiškai dirbančių asmenų sąrašą, todėl negalės gauti šios išmokos.

1.3. Projekto Nr. 1 3 straipsniu siūloma pakeisti Užimtumo įstatymo
37 straipsnio 14 dalies 5 punktą, nustatant, kad į Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnybos) patirtų su profesiniu mokymu susijusių išlaidų, kurios yra atlyginamos, sąrašą įtraukiamos testavimo dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) išlaidos. Siūlomas teisinis reguliavimas perteklinis, nes tyrimai COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 8 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 13.12 ir 13.13 papunkčiais, kuriuose numatytos profesinio mokymo sąlygos (tarp jų ir profilaktinis tyrimas COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti arba savikontrolė galimai COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo (toliau – Ministras) 2020 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. V‑1336 „Dėl tyrimų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo“, kurio 6.1.1.2.3 papunktyje numatyta, kad „profilaktiniai tyrimai atliekami savanoriškai, ne dažniau kaip kas 7 dienas ir ne rečiau kaip kas 10 dienų, vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokiniams, kai jų ugdymas organizuojamas kontaktiniu būdu, taip pat profesinio mokymo programų, vykdomų kartu su socialinių įgūdžių programa, mokiniams, profesinio mokymo programų mokiniams, studentams, dalyvaujantiems privalomose praktikose, praktiniuose mokymuose ar kompetencijų vertinime, kurių neįmanoma atlikti (vykdyti) nuotoliniu būdu“, Ministro 2021 m. kovo 12 d. sprendimu Nr. V‑513 „Dėl pavedimo organizuoti, koordinuoti ir vykdyti savanorišką profilaktinį tyrimą ugdymo įstaigose“, kurio 1 punkte numatyta „įpareigoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 13.2 papunktyje nenurodytų savivaldybių administracijų direktorius pasirinktose savivaldybės teritorijoje veikiančiose ugdymo įstaigose, vykdančiose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą, jų sutikimu, jei jų savininkė yra ne savivaldybė, ir visų savivaldybių administracijų direktorius (toliau bendrai – savivaldybės) pasirinktose savivaldybės teritorijoje veikiančiose ugdymo įstaigose, vykdančiose profesinį mokymą, jų sutikimu, jei jų savininkė yra ne savivaldybė (toliau bendrai – mokykla), organizuoti, koordinuoti ir vykdyti savanorišką profilaktinį tyrimą COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti – pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programą ar profesinio mokymo įstaigoje ugdomų mokinių (toliau – mokiniai) ir mokyklose kontaktiniu būdu dirbančių darbuotojų (toliau – mokyklos darbuotojai) (toliau – profilaktinis tyrimas), vienu iš šių būdų savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu: <...>“ bei Ministro 2021 m. gegužės 4 d. sprendimu Nr. V-1021 „Dėl pavedimo organizuoti, koordinuoti ir vykdyti savikontrolę greitaisiais antigeno testais ugdymo įstaigose“, kurio 1 punkte numatyta „įpareigoti organizuoti, koordinuoti ir vykdyti mokinių savanorišką tyrimą savikontrolei skirtais greitaisiais SARS‑CoV-2 antigeno testais galimai COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. balandžio 14 d. įsakyme Nr. V-802 „Dėl Profesionaliam naudojimui skirtų greitųjų SARS-CoV-2 antigeno testų vertinimo ir naudojimo savikontrolės tikslais tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – antigeno testas) (toliau – savikontrolės tyrimas): 1.2. savivaldybių administracijų direktorius – pasirinktose savivaldybės teritorijoje veikiančiose ugdymo įstaigose, vykdančiose profesinį mokymą ar aukštojo mokslo studijas (jų sutikimu, jei jų savininkė yra ne savivaldybė) (toliau bendrai – mokykla).“ Atsižvelgiant į tai, kad minėtais teisės aktais jau reglamentuota tyrimų, skirtų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, atlikimo profesinio mokymo įstaigose tvarka, netikslinga keisti Užimtumo įstatymą. Įvertinus epideminę COVID‑19 ligos (koronaviruso infekcijos) situaciją Lietuvos Respublikos teritorijoje, bus sprendžiama, ar į Ministro sprendimus įtraukti neformaliojo profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų mokinius.

1.4. Projekto Nr. 1 2 straipsniu ir 4 straipsnio 1 dalimi siūloma papildyti Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalį – nurodant asmenis, už kuriuos juos įdarbinusiems darbdaviams mokamos subsidijos darbo užmokesčiui, įtraukti ir savarankiškai dirbančius asmenis, nurodytus Savarankiškai dirbančių asmenų sąraše. Pažymėtina, kad Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka subsidijos darbo užmokesčiui skiriamos įdarbinus Užimtumo tarnybos siųstus bedarbius, nurodytus Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 113 punktuose. Vadovaujantis Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 5 dalies 5 punktu, šios subsidijos mokėjimas nutraukiamas įdarbintam asmeniui pradėjus dirbti pagal kitą darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu ar pradėjus dirbti savarankiškai. Todėl siūlomas subsidijų darbo užmokesčiui skyrimo tvarkos keitimas, įtraukiant Savarankiškai dirbančių asmenų sąraše esančius asmenis, prieštarautų remiamojo įdarbinimo priemonės tikslui – įdarbinti bedarbį šios priemonės taikymo metu. Taip pat pažymėtina, kad Savarankiškai dirbančių asmenų sąraše esantiems asmenims šiuo metu skiriama Užimtumo įstatymo 51 straipsnyje numatyta išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui.

<.....>.“.

Nepritarti

     Komitetas pritaria projekto iniciatorių
51 straipsnio
1 dalies 1 punkto redakcijai, pagal kurią sprendžiant dėl išmokos savarankiškai dirbančiam asmeniui skyrimo, nebūtų taikoma sąlyga dėl veiklos įregistravimo iki Vyriausybės ekstremalios situacijos ir (ar) karantino paskelbimo dienos.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: siūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymo projektą Nr. XIVP-208 tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir kitus pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė.

6.2. Pasiūlymai: nėra.

7. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Mindaugas Skritulskas, Laima Mogenienė.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                               Kazys Starkevičius

 

 

Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė