image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. 8 600 38 904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos Seimui

  2023-10-          Nr.

 

    Į 2023-09-25    Nr.  S-2023-4124- XIVP-3094

 

 

Dėl lietuvos respublikos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 6(1), 10, 13, 22 ir 24 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3094 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 6(1), 10, 13, 22 ir 24 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3094 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabas ir pasiūlymus.

Siūlome sistemiškai įvertinti Projektą galiojančių teisės aktų, reglamentuojančių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės klausimus, kontekste. Vadovaujantis nusistovėjusia Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktika, aplinkybės, kad transporto priemonė juda karinio poligono teritorijoje, į kurią draudžiama patekti bet kokiai nekarinei transporto priemonei, neturi įtakos transporto priemonės valdytojo pareigos apdrausti transporto priemonę vykdymui.[1]

Pažymime, kad 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/103/EB dėl motorinių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo ir privalomojo tokios atsakomybės draudimo patikrinimo 13 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, kad „[k]iekviena valstybė narė imasi visų tinkamų priemonių užtikrinti, kad taikant 3 straipsnį įvykio metu nukentėjusių trečiųjų asmenų reikalavimų atlyginti žalą atžvilgiu laikomos niekinėmis visos teisės aktų nuostatos ar bet kokios sutarties sąlygos, įtrauktos į draudimo liudijimą <...> pagal kurias draudimo apsauga nesuteikiama transporto priemonėms, kuriomis naudojasi arba jas vairuoja: <...> b) asmenys, neturintys vairuotojo pažymėjimo, suteikiančio teisę vairuoti atitinkamą transporto priemonę.“

Atitinkamai, siūlytina sistemiškai įvertinti, ar pagal galiojantį civilinės atsakomybės draudimo teisinį reguliavimą, asmenys, kurie taktines ir logistines transporto priemones, kurios priskirtinos karinei įrangai, vairuotų turėdami teisę vairuoti B kategorijos motorines transporto priemones ir dokumentą, patvirtinantį teisę vairuoti taktines ir logistines transporto priemones, kurios priskirtinos karinei įrangai, Direktyvos 2009/103/EB prasme būtų laikomi asmenimis turinčiais vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti atitinkamą transporto priemonę. Kitaip tariant, turėtų būti įvertinta, ar priėmus Projektą nebūtų sukurta situacija, kad draudimo apsauga nebūtų suteikta atitinkamoms taktinėms ir logistinėms transporto priemonėms, kurios priskirtinos karinei įrangai, dėl to kad jas vairuoja reikiamos kategorijos vairuotojo pažymėjimo neturintys asmenys.

Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus ir Vyriausybės kompetenciją, nustatytą keičiamame įstatyme, manytina, kad dėl Projekto turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.

 

 

 

Teisingumo ministrė

 

 

Ewelina Dobrowolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Simas Grigonis, 8 671 90760, el. p. [email protected]



[1] 2017 m. gruodžio 20 d. Teisingumo Teismo sprendimo José Luis Núñez Torreiro prieš. AIG Europe Limited, Sucursal en España, C-334/16, EU:C:2017:1007, 19-36 punktai.