LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO ir FINANSŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TIKSLINIŲ KOMPENSACIJŲ
ĮSTATYMO PROJEKTO
( XIIP-3266)
2015 m. spalio 28 d. Nr. 109-P-34
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2015-09-04 |
1 |
3 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalyje tikslintina nuoroda, nes įstatymo projekto 14 straipsnyje nenustatytas teisės gauti tikslinį priedą išsaugojimas. |
Pritarti. |
„3. Šio įstatymo
|
|
|
2 |
2 |
|
2. Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma apibrėžti stacionarios auklėjimo įstaigos sąvoką. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo projekto Nr. XIIP-3265 1 straipsniu dėstomo Lietuvos Respublikos šalpos pensijų įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje apibrėžiama švietimo įstaigoje gyvenančio asmens sąvoka. Stacionarios auklėjimo įstaigos sąvokos požymiai yra panašūs į siūlomą apibrėžti šiame įstatymo projekte, todėl svarstytina, ar šios sąvokos ir jų vartojimas neturėtų būti tarpusavyje suderinti. |
Nepritarti. |
Teikiamo Įstatymo projekto tikslas – šiuo metu galiojančias nuostatas dėl tikslinių kompensacijų tiesiog perkelti į atskirą teisės aktą, o naujas teisinis reguliavimas bus siūlomas, teikiant įstatymo projektą, kuriuo bus siūloma tikslinių kompensacijų pertvarka. |
|
|
5 |
1,2 |
|
3. Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 ir 2 dalyje vietoj žodžių ,,tikslinės kompensacijos“ įrašytini žodžiai ,,tikslinė kompensacija“. |
Pritarti. |
„1. Slaugos išlaidų 2. Priežiūros (pagalbos)
išlaidų
|
|
|
7 |
2 |
|
4. Atsižvelgiant į tai, kad tikslinė kompensacija yra skiriama ir vaikams, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį ir numatyti, kad tikslinės kompensacijos skiriamos tėvų (įtėvių) prašymu. |
Pritarti. |
„2. Tikslinės kompensacijos skiriamos asmenų, turinčių teisę gauti šias išmokas, arba jų globėjų ar rūpintojų prašymu. Tikslinės kompensacijos 18 metų nesukakusiems asmenims skiriamos jų tėvų (įtėvių), globėjų ar rūpintojų prašymu.“
|
|
|
7 |
|
|
5. Įstatymo projekto 7 straipsnio 7 dalies nuostatos tarpusavyje derintinos su kartu teikiamo Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 738 ir 739 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3242 2 straipsniu keičiamo kodekso 739 straipsnio 4 punktu. |
Nepritarti. |
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 739 straipsnį Įstatymo projektu kaip tik ir siūloma atsisakyti dabar galiojančių su CPK nesuderintų nuostatų, numatančių išskaitas pagal vykdomuosius raštus. Keičiamo įstatymo 7 straipsnio 7 dalyje nustatoma galimybė išskaičiuoti tik tai, ką asmuo gavo neteisėtai dėl jo paties kaltės. Atsisakius šios nuostatos būtų sudarytos sąlygos piktnaudžiavimui, siekiant gauti išmokas iš valstybės biudžeto neteisėtai (būtų pateikiami neteisingi duomenys, nepranešama apie aplinkybes, turinčias įtakos išmokos mokėjimui ir pan.) bei būtų labai sunku užtikrinti teisingą ir racionalų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą. |
|
|
2 |
21 |
|
6. Atsižvelgiant į kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 pakeitimo įstatymo Nr. XIIP-3239 2 straipsnio 21 dalyje apibrėžtą socialinio draudimo senatvės pensijos sąvoką, siūlytina įstatymo projekto 14 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodį ,,valstybinės“ kaip perteklinį. |
Pritarti. |
„2. Asmenims, kuriems paskirtų
slaugos arba priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinių kompensacijų mokėjimas
jiems sukakus |
|
|
14 |
3 |
|
7. Atsižvelgiant į Konstitucijos 70 straipsnyje nustatytą įstatymų skelbimo ir įsigaliojimo tvarką, įstatymo projekto 14 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės ,,šio įstatymo įsigaliojimo“ reikėtų įrašyti datą, ne vėlesnę kaip 2016 m. gruodžio 31 d. |
Pritarti. |
„3. Lietuvos Respublikos
Vyriausybė ir socialinės apsaugos ir darbo ministras |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui tobulinti projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas.
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Petras Narkevičius, Irena Degutienė.
Komiteto pirmininkas Petras Narkevičius