LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO ir FINANSŲ komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TIKSLINIŲ KOMPENSACIJŲ

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 ( XIIP-3266)

 

2015 m. spalio 28 d. Nr. 109-P-34

 

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Petras Narkevičius, Bronius Bradauskas, Kęstutis Bartkevičius, Irena Degutienė, Raimundas Markauskas, Rita Tamašunienė, Andrius Kubilius, Rytas Kupčinskas, Antanas Nesteckis. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Gediminas Morkūnas, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2015-09-04

 

 

 

 

1

 

 

 

 

3

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalyje tikslintina nuoroda, nes įstatymo projekto 14 straipsnyje nenustatytas teisės gauti tikslinį priedą išsaugojimas.

 

 

 

 

Pritarti.

„3. Šio įstatymo 14 12 straipsnyje nustatyta tvarka taip pat išsaugoma teisė gauti tikslinį priedą, kuris iki šio įstatymo įsigaliojimo buvo nustatytas Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatyme.“

 

 

 

2

2

 

2. Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma apibrėžti stacionarios auklėjimo įstaigos sąvoką. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo projekto Nr. XIIP-3265 1 straipsniu dėstomo Lietuvos Respublikos šalpos pensijų įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje apibrėžiama švietimo įstaigoje gyvenančio asmens sąvoka. Stacionarios auklėjimo įstaigos sąvokos požymiai yra panašūs į siūlomą apibrėžti šiame įstatymo projekte, todėl svarstytina, ar šios sąvokos ir jų vartojimas neturėtų būti tarpusavyje suderinti.

Nepritarti.

Teikiamo Įstatymo projekto tikslas – šiuo metu galiojančias nuostatas dėl tikslinių kompensacijų tiesiog perkelti į atskirą teisės aktą, o naujas teisinis reguliavimas bus siūlomas, teikiant įstatymo projektą, kuriuo bus siūloma tikslinių kompensacijų pertvarka.

 

 

5

1,2

 

3. Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 ir 2 dalyje vietoj žodžių ,,tikslinės kompensacijos“ įrašytini žodžiai ,,tikslinė kompensacija“.

Pritarti.

„1. Slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos tikslinė kompensacija yra 2,5 tikslinių kompensacijų bazių dydžio.

2. Priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos tikslinė kompensacija yra šių dydžių:“

 

 

 

7

2

 

4. Atsižvelgiant į tai, kad tikslinė kompensacija yra skiriama ir vaikams, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį ir numatyti, kad tikslinės kompensacijos skiriamos tėvų (įtėvių) prašymu.  

Pritarti.

„2. Tikslinės kompensacijos skiriamos asmenų, turinčių teisę gauti šias išmokas, arba jų globėjų ar rūpintojų prašymu. Tikslinės kompensacijos 18 metų nesukakusiems asmenims skiriamos jų tėvų (įtėvių), globėjų ar rūpintojų prašymu.“

 

 

 

7

 

 

5. Įstatymo projekto 7 straipsnio 7 dalies nuostatos tarpusavyje derintinos su kartu teikiamo Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 738 ir 739 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3242 2 straipsniu keičiamo kodekso 739 straipsnio 4 punktu.

Nepritarti.

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 739 straipsnį Įstatymo projektu kaip tik ir siūloma atsisakyti dabar galiojančių su CPK nesuderintų nuostatų, numatančių išskaitas pagal vykdomuosius raštus. Keičiamo įstatymo 7 straipsnio 7 dalyje nustatoma galimybė išskaičiuoti tik tai, ką asmuo gavo neteisėtai dėl jo paties kaltės. Atsisakius šios nuostatos būtų sudarytos sąlygos piktnaudžiavimui, siekiant gauti išmokas iš valstybės biudžeto neteisėtai (būtų pateikiami neteisingi duomenys, nepranešama apie aplinkybes, turinčias įtakos išmokos mokėjimui ir pan.) bei būtų labai sunku užtikrinti teisingą ir racionalų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą.

 

 

2

21

 

6. Atsižvelgiant į kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 pakeitimo įstatymo Nr. XIIP-3239 2 straipsnio 21 dalyje apibrėžtą socialinio draudimo senatvės pensijos sąvoką, siūlytina įstatymo projekto 14 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodį ,,valstybinės“ kaip perteklinį.

Pritarti.

„2. Asmenims, kuriems paskirtų slaugos arba priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinių kompensacijų mokėjimas jiems sukakus valstybinės socialinio draudimo senatvės pensijos amžių, bet nenustačius specialiojo nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio, buvo pratęstas iki gyvos galvos, šios išmokos mokamos iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatyta tvarka.“

 

 

14

3

 

7. Atsižvelgiant į Konstitucijos 70 straipsnyje nustatytą įstatymų skelbimo ir įsigaliojimo tvarką, įstatymo projekto 14 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės ,,šio įstatymo įsigaliojimo“ reikėtų įrašyti datą, ne vėlesnę kaip 2016 m. gruodžio 31 d.

Pritarti.

„3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir socialinės apsaugos ir darbo ministras iki šio įstatymo įsigaliojimo ne vėliau kaip iki 2016 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui tobulinti projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

            8. Komiteto paskirti pranešėjai: Petras Narkevičius, Irena Degutienė.         

 

            Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                Petras Narkevičius