LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LAIKINOJO SOLIDARUMO ĮNAŠO ĮSTATYMO NR. XIV-1936 6, 8 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2024-05-13 Nr. XIVP-3720
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projektu siūloma pakeisti Laikinojo solidarumo įnašo įstatymą (toliau – keičiamas įstatymas) ir kaip nurodoma aiškinamajame rašte „<...> pratęsti laikinojo solidarumo įnašo mokėjimą ir taikyti jį ir 2025 metais“. Atsižvelgus į tai, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnyje nustatytas laikinojo solidarumo įnašo mokėjimo laikotarpis už 2023 ir 2024 metus, projektu taip pat turėtų būti keičiamas ir keičiamo įstatymo 5 straipsnis, nustatant naują laikinojo solidarumo įnašo mokėjimo laikotarpį.
2. Atkreiptinas dėmesys, kad apskaičiuojant 2023 metų mokėjimo laikotarpio įnašo bazę skaičiuojama pagal vidutines 4 finansinių metų, prasidėjusių 2018 m. sausio 1 d. ir pasibaigusių 2021 m. gruodžio 31 d., grynųjų palūkanų pajamas, o 2024 metų mokėjimo laikotarpio įnašo bazė apskaičiuojama pagal vidutines 4 finansinių metų, prasidėjusių 2019 m. sausio 1 d. ir pasibaigusių 2022 m. gruodžio 31 d., grynųjų palūkanų pajamas. Pažymėtina, jog iš kitų projekto nuostatų ir aiškinamojo rašto nėra aišku, kodėl projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad „2025 metų mokėjimo laikotarpio įnašo bazė apskaičiuojama nuo einamojo mokėjimo laikotarpio įnašo mokėtojo finansinėse ataskaitose, sudaromose pagal jo veiklą reglamentuojančius teisės aktus, pateikiamų grynųjų palūkanų pajamų, padaugintų iš koeficiento, kurios daugiau kaip 50 procentų viršija vidutines 4 finansinių metų, prasidėjusių 2019 m. sausio 1 d. ir pasibaigusių 2022 m. gruodžio 31 d., grynųjų palūkanų pajamas, padaugintas iš koeficiento“, t. y. solidarumo įnašo bazė 2024 ir 2025 metų mokėjimo laikotarpiams būtų apskaičiuojama pagal grynųjų palūkanų pajamas, kurios daugiau kaip 50 procentų viršija vidutines tų pačių 4 metų (2019–2022) grynųjų palūkanų pajamas.
3. Atsižvelgus į tai, kad Finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 papunktyje nustatyta, jog Finansų ministerija formuoja valstybės politiką mokesčių ir jų administravimo srityje, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, o 8.11.2 papunktyje nustatyta, jog Finansų ministerija koordinuoja ir kontroliuoja valstybės politikos mokesčių ir jų administravimo srityje įgyvendinimą, manytina, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės nuomonė.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
R. Dirgėlienė, tel. (0 5) 239 6350, el. p. [email protected]
A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (0 5) 239 6164, el. p. [email protected]