Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
2024-11-05 Nr. IVL-1403
Teisės akto projekto pavadinimas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus įsakymo „Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 7 d. įsakymo Nr. DIE-104 „Dėl Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas[1] (toliau - projektas),
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Priežiūros tarnybos Licencijų ir leidimų skyriaus vyriausioji specialistė Vitalija Liaukevičienė.
Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą atsakymą):
X suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);
□ suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodomas antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas): nėra.
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad „Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės akto projekto reglamentavimo dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės aktas neatitinka kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios neigiamą atsakymą, pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio asmens pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas) |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas. |
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Iš esmės projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą, tačiau siūlytina patikslinti žemiau nurodytus punktus:
1) Projekto 2 ir 3 punktuose siūlytina suvienodinti Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo tvarkos aprašo (toliau – aprašas) 7 punkte ir 71 papunktyje naudojamą sąvoką („bendrosios metinės pajamos“): „7. Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip tam tikra metinių bendrųjų pajamų, gautų iš azartinių lošimų ar loterijų organizavimo veiklos, dalis, metinės bendrosios pajamos, [...].“ „71. Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip tam tikra bendrųjų metinių pajamų dalis, [...].“ Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo tvarkos apraše naudojama sąvoka „bendrosios metinės pajamos“.
2) Projekto 4 punkte siūlytina suvienodinti aprašo 15.3 papunktyje naudojamas sąvokas ir vietoje „bendrovė“ naudoti „subjektas“ (pagal apraše vartojamą sąvoką):
„ „15.3. Priežiūros tarnybai atkreipus bendrovės dėmesį į pažeidimą ar veiklos trūkumus, subjektas pripažįsta pažeidimą ir jį nutraukia. [...].“
|
1) Atsižvelgta. „7. Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip tam tikra bendrųjų metinių pajamų, gautų iš azartinių lošimų ar loterijų organizavimo veiklos, dalis, bendrosios metinės pajamos, gautos iš lošimų ar loterijų organizavimo veiklos nustatomos pagal subjekto pateiktų Antžeminiuose lošimuose įmokėtų sumų už dalyvavimą lošime ir išmokėtų laimėjimų ir Nuotoliniuose lošimuose įmokėtų sumų už dalyvavimą lošime ir išmokėtų laimėjimų ataskaitų duomenis ir Ketvirčio didžiųjų loterijų finansinių rodiklių ataskaitos duomenis už praėjusius finansinius metus.“
2) Atsižvelgta. „15.3. Priežiūros tarnybai atkreipus subjekto dėmesį į pažeidimą ar veiklos trūkumus, subjektas pripažįsta pažeidimą ir jį nutraukia. Ši aplinkybė turi reikšmę baudos dydžio mažinimui, kai subjektas pripažįsta visas esmines įtariamo pažeidimo aplinkybes;“
|
X tenkina □ netenkina
X tenkina □ netenkina
|
|
||||
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Neaktualu. Nustatyta Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme, Loterijų įstatyme |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, sąrašas |
Neaktualu
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo ir viešinimo tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
8. |
Teisės akto projekte nustatyti sprendimų dėl mažareikšmiškumo kriterijai ir priėmimo tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą 9.3. narių skyrimo mechanizmas 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu 9.6. asmeninė narių atsakomybė |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
10. |
Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai nustatoma procedūra netaikoma, sąrašas |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus |
Numato kiti teisės aktai |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
14. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.) |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
15. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir pan.) |
Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones reglamentuoja kiti teisės aktai taip pat vidaus kontrolės procedūros. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
16. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė |
Subjektų, su kuriais susiję teisės aktų projektų nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis, atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
17. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra |
Numato kiti teisės aktai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
18. |
Kartu su teisės akto projektu pateikta pakankamai jį pagrindžiančių lydimųjų dokumentų ir informacijos, siekiant antikorupciniu aspektu įvertinti teisės akto projektą |
Informacijos pakanka. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
|
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Licencijų ir leidimų skyriaus vyriausioji specialistė Vitalija Liaukevičienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
(parašas) 2024-11-
|
|
(parašas) 2024-11-
|
|||||
___________________________