LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ ASOCIACIJA
Kodas 124111348, T. Vrublevskio g. 6, LT-01143 Vilnius, tel. (8 5) 261 6063, faksas (8 5) 261 5366,
el. p. [email protected], atsisk. sąsk. LT287044060001377867 AB SEB bankas, banko kodas 70440
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai 2021-07- Nr. (12) – SD-
Į 2021-06-30 Nr. (15.3E-24)SD-3267
DĖL ĮSAKYMO PROJEKTO
Lietuvos savivaldybių asociacija pateikė savivaldybėms derinimui Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateiktą išvadoms gauti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 24 d. įsakymo Nr. A1-255 ,,Dėl Telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektą (toliau – Projektas).
Savivaldybės pateiktam Projektui nepritaria. Teikiame gautas pastabas ir siūlymus.
1. Savivaldybių praktika rodo, kad dažniausiai ilgalaikiai piniginės socialinės paramos gavėjai yra asmenys, stokojantys socialinių įgūdžių bei turintys priklausomybių. Minėti piniginės socialinės paramos gavėjai atsisako dalyvauti ir nedalyvauja savivaldybių organizuojamose socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo ir (ar) priklausomybių prevencijos programose, o pasirenka atlikti visuomenei naudingą veiklą Tvarkos aprašo 7.1 ir 7.2 papunkčiuose įtvirtintose visuomenei naudingos veiklos formose. Pavyzdžiui, Jonavos rajono savivaldybėje šiai veiklai pasitelkiama apie 80 proc. piniginės paramos gavėjų nuo bendro pasitelkiamų paramos gavėjų skaičiaus.
2. Pažymime, kad savivaldybėms gali būti sunku surasti asmenis, kurie galėtų vykdyti veiklas socialinėse, švietimo, sveikatos, kultūros ir kitose institucijose, nes tokia veikla reikalauja papildomų gebėjimų, įgūdžių, medicininių pažymų ir kt. Savivaldybėms gali prireikti papildomų biudžeto lėšų etatams seniūnijose steigti, nes daugelis parkų, takų, kapinių, paplūdimių ir kitų bendro naudojimo erdvių yra tvarkomos būtent visuomenei naudingai veiklai pasitelktų asmenų.
3. Siūlome išbraukti Projekto 13.11 papunktį. Palikus šią nuostatą, piniginės socialinės paramos gavėjai nedalyvaus visuomenei naudingoje veikloje, t. y. galės atsisakyti dalyvauti, pvz., teigdami, kad siūloma veikla neatitinka jų pomėgių ar kt. Taip savivaldybės administracijos praranda įstatymo teisę pasitelkti asmenis visuomenei naudingai veiklai atlikti.
4. Pažymime, kad visuomenei naudingos veiklos organizavimas yra viena iš priemonių sumažinti piktnaudžiavimą pinigine socialine parama, todėl savivaldybės mano, kad būtų tikslinga Projekte palikti šiuo metu esančią visuomenei naudingos veiklos trukmę – 40 valandų per mėnesį.
5. Siūlome palikti galimybę karantino metu organizuoti visuomenei naudingą veiklą, jei darbų organizatorius gali užtikrinti saugias veiklos atlikimo sąlygas.
6. Atkreipiame dėmesį, kad rašte minima apklausa, kurios rezultatais nustatyta, kad veiksmingiausios veiklos, skatinančios piniginės socialinės paramos gavėjų motyvaciją integruotis į darbo rinką, yra jų dalyvavimas savivaldybės administracijos parengtose užimtumo didinimo programose, įvairi švietėjiška veikla, veikla socialinės įstaigose ir kt. Savivaldybės pasigenda išsamaus apklausos rezultatų pristatymo, kurie pagrįstų Projekto keitimo poreikį.
7. Savivaldybių nuomone, dabartinė tvarka atitinka visuomenei naudingą veiklą atliekančių asmenų poreikius ir siūlo neatsisakyti veiklų, turinčių darbo santykiams būdingų požymių.
Direktorė Roma Žakaitienė
G. Keso, 219 5980, goda.keso@lsa.lt