LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO NR. XIV-745 PREAMBULĖS, 1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 21 STRAIPSNIŲ IR 1, 2, 3, 4, 5, 6 PRIEDŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMo projekto Nr. XIVP-1499
2022-04-20 Nr. 113-P-15
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Bronislovas Matelis, Audrius Petrošius, Kęstutis Masiulis, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Jurgita Šiugždinienė, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.
Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Giedrė Lukošiūnienė, Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.
Kviestieji asmenys: finansų viceministras Gediminas Norkūnas, Finansų ministerijos Valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo skyriaus patarėjas Artūras Kriūka, Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas savivaldybių finansų ir ekonomikos klausimais Giedrius Lingis, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pirmininkas Edmundas Sakalauskas, Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Jolanta Petkevičienė, Vyriausiosios rinkimų komisijos sekretoriato Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja Lina Petronienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-14-20 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1499 ir siūlyti jį tobulinti atsižvelgiant į Lietuvos savivaldybių asociacijos ir komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2022-04-20 |
12 |
|
|
Argumentai: 2018 m. įsteigus Socialdemokratų darbo partiją, jai 2019 metų valstybės biudžete buvo numatyti papildomi asignavimai, atskirai nuo asignavimų kitoms politinėms partijoms. Atsižvelgiant į tai, siūlytina papildyti Įstatymo projekto 12 straipsniu keičiamą Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priedą aiškiai numatant, kad papildomi asignavimai Vyriausiajai rinkimų komisijai skiriami politinėms partijoms pagal Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo 21 straipsnio 6 dalį.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projekto 12 straipsniu keičiamą Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priedą ir Vyriausiajai rinkimų komisijai skiriamų asignavimų eilutę išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija 8 324 1 269 iš jų: asignavimai politinėms partijoms 5 854 iš jų: politinėms partijoms pagal Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo 21 straipsnio 6 dalį 352“. |
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2022-04-20 |
12 |
|
|
Argumentai: Seimo valdyba 2021 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. SV-S-84 „Dėl Seimo valdybos 2005 m. kovo 16 d. sprendimo Nr. 170 „Dėl Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, didžiausio leistino skaičiaus“ pakeitimo“ (toliau – Seimo valdybos sprendimas) padidino Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (toliau – VTEK) didžiausią leistiną pareigybių skaičių nuo 25 iki 30 (5 vnt.). Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, skiriant asignavimus VTEK darbuotojų darbo užmokesčiui 2022 metams, nebuvo atsižvelgta į Seimo valdybos sprendimą. Atkreiptinas dėmesys, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. pasikeitęs teisinis reguliavimas, VTEK suteikęs naujus ir pakoregavęs anksčiau vykdytus įgaliojimus, pakeitė VTEK vykdomos viešųjų ir privačių interesų derinimo bei lobistinės veiklos priežiūros uždavinius ir procedūras. Visoms funkcijoms įgyvendinti VTEK nebėra pajėgi perskirstyti savo turimų žmogiškųjų išteklių, nes gerokai padidėjo visų sekretoriato darbuotojų darbo krūvis. Kyla grėsmė, kad neskyrus asignavimų Seimo valdybos jau patvirtintiems 5 naujiems etatams, VTEK 2022 m. negalės pasiekti jai iškeltų tikslų ir uždavinių ir tinkamai vykdyti įstatymais jai pavestų funkcijų. Atsižvelgiant į tai, siūloma Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai papildomai skirti 80 tūkst. Eur asignavimų darbo užmokesčiui
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 12 straipsniu keičiamą Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priedą ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai skiriamų asignavimų eilutę išdėstyti taip: „Vyriausioji tarnybinės etikos komisija
Lėšų šaltinis: Valstybės biudžeto įplaukos. |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – 0, susilaikė – 1.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Ričardas Juška.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Ričardas Juška
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė