PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
CIVILINĖS SAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-971 8, 9, 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 301 STRAIPSNIU
įstatymo projekto
NR. XIIIP-4664
2020-03-31
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 1. |
|
|
|
Argumentai:
Nors susidariusi COVID-19 situacija kelia grėsmę ekonominiam šalies stabilumui, kainų reguliavimas šalyje neišspręs ekonominių problemų bei sudarys prielaidas kapitalinės rinkos griuvimui.
Visų pirma kainų reguliavimas turės neigiamą poveikį kainų konkurencijai. Nustačius maksimalią kainą prekybininkai neturės intereso parduoti prekę už žemesnę kainą, todėl net pasikeitus situacijai kainos nežemės. Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad kainų nustatymas darys neigiamą poveikį produkto kokybei. Dėl kainų reguliavimo prekės bus parduodamos už tą pačią kainą nors jų kokybė bei žaliavos iš ko tos prekės bus pagamintos –skirsis. Ilgainiui aukštesnės kokybės produkcija išnyks, nes nebus galima padengti gamybos kaštų. Dėl šios priežasties nukentės gyventojai, kurie neturės galimybės įsigyti aukštesnės kokybės prekių. Taip pat ilgainiui kainų reguliavimas gali lemti prekių deficitą, nes produkcijos gamintojai nebus pajėgūs gaminti už valstybės nustatytus įkainius ypač esant karantino sąlygoms kai gali pritrūkti žaliavų produkcijos gamybai, o įsivežti prekių iš užsienio gali būti sudėtinga dėl išaugusios pasaulio paklausos. Taip pat kainų reguliavimas yra perteklinė administracinė našta valstybei bei didelės jos sąnaudos. Taip pat kainų reguliavimas stabdys inovatyvių prekių kūrimą dėl šalies nestabilumo ir perteklinio reguliavimo. Tai sudarys mažesnį naujų ūkinės veiklos vienetų įsitraukimą į rinką.
Taigi kainų reguliavimas sumažins produkcijos kokybę bei jos įvairovę, sumažės naujų bei esamų rinkos dalyvių skaičius, nebus įmanoma pritraukti užsienio investicijų bei sumažės inovacijų kiekį. Taigi kainų reguliavimas ilgainiui ne tik neigiamai paveiks vartotojų patirtis, bet sumenkins šalies įvaizdį pasaulio kontekste bei iš esmės paveiks kapitalo rinkos veikimo principą šalyje.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Asmens teisių ir laisvių apribojimai užtikrinant civilinę saugą
Vykdant
gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, likviduojant įvykį,
ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius, šio ir
kitų įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka gali būti laikinai apribotos
asmens judėjimo laisvė, nuosavybės ir būsto neliečiamumo teisės,
2. Pripažinti netekusiu galios 9 straipsnio 18 punktą:
„
3. Pakeisti 11 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) teikia
Vyriausybei siūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų
naudojimo ekstremaliųjų situacijų metu,
4. Pripažinti netekusiu galios 30 1 straipsnį:
|
Teikia:
Seimo nariai
Simonas Gentvilas
Viktorija Čmilytė- Nielsen
Eugenijus Gentvilas
Ričardas Juška
Virgilijus Alekna
Juozas Baublys
Kęstutis Glaveckas
Jonas Liesys
Gintaras Steponavičius
Gintaras Vaičekauskas
Jonas Varkalys