STATUTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 10, 43, 44, 46 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR STATUTO PAPILDYMO 442, 581 STRAIPSNIAIS
2020 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Seimo narys gali būti tik vieno komiteto narys, išskyrus Europos reikalų komitetą ir Ateities komitetą, kuriuos gali sudaryti ir kitų komitetų nariai.“
2 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„43 straipsnis. Seimo komitetų sąrašas
Seime sudaromi šie komitetai:
1) Aplinkos apsaugos;
2) Ateities;
3)Audito;
4) Biudžeto ir finansų;
5) Ekonomikos;
6) Europos reikalų;
7) Kaimo reikalų;
8) Kultūros;
9) Nacionalinio saugumo ir gynybos;
10) Socialinių reikalų ir darbo;
11) Sveikatos reikalų;
12)Švietimo ir mokslo;
13) Teisės ir teisėtvarkos;
14) Užsienio reikalų;
15) Valstybės valdymo ir savivaldybių;
16) Žmogaus teisių.“
3 straipsnis. 44 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį:
„2. Europos reikalų komitetas sudaromas šio statuto 441 straipsnyje nustatyta tvarka, Ateities komitetas –- šio statuto 442 straipsnyje nustatyta tvarka.“
2. Pakeisti 44 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 7 ir ne daugiau kaip iš 13 (išskyrus Europos reikalų komitetą ir Ateities komitetą) Seimo narių pagal proporcinio frakcijų atstovavimo principą. Konkretus kiekvieno komiteto narių skaičius nustatomas Seimo nutarimu.“
4 straipsnis. Statuto papildymas 442 straipsniu
Papildyti Statutą 442 straipsniu:
„442 straipsnis. Ateities komiteto sudarymas
Ateities komitetas sudaromas pagal proporcinio Seimo frakcijų atstovavimo principą. Frakcijos, siekdamos užtikrinti kiekvieno komiteto atstovavimą, savo atstovus deleguoja paprastai iš komitetų pirmininkų ar jų pavaduotojų, frakcijų seniūnų ar jų pavaduotojų. Konkretus Ateities komiteto narių skaičius ir sudėtis tvirtinami Seimo nutarimu.“
5 straipsnis. 46 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 46 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Komiteto pirmininku ir jo pavaduotoju negali būti Seimo valdybos narys (išskyrus Europos reikalų komitetą ir Ateities komitetą), Seimo narys Vyriausybės narys, Seimo komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas.“
6 straipsnis. Statuto papildymas 581 straipsniu
Papildyti Statutą 581 straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„581 straipsnis. Ateities komiteto veiklos kryptys
Ateities komiteto veiklos kryptys:
1) rengti ir svarstyti visuomenės ir valstybės ateities raidos modeliavimą, inovacijų ir technologinės pažangos plėtrą, emigracijos ir reemigracijos procesus bei jų įtaką visuomenės raidai, valstybės modernizavimą ir strategines reformas reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, teikti ir svarstyti pasiūlymus šiais klausimais;
· Seimo narė Agne Širinskienė 2020-11-26:
Papildyti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6. straipsnis. Statuto papildymas 581 straipsniu
Papildyti Statutą 581 straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„581 straipsnis. Ateities komiteto veiklos kryptys
Ateities komiteto veiklos kryptys:
1) rengti ir svarstyti visuomenės ir valstybės ateities raidos modeliavimą, inovacijų ir technologinės pažangos plėtrą, migracijos procesus bei jų įtaką visuomenės raidai, valstybės modernizavimą ir strategines reformas reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, svarstyti ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;
2) svarstyti ir teikti Seimui pranešimus, išvadas bei pasiūlymus dėl klausimų, susijusių su strateginėmis vystymosi kryptimis ir ateities raidos projekcijomis bei faktoriais, įtakojančiais valstybės ateities raidą ir plėtros modelius, taip pat dėl pažangios ekonomikos, inovacijų ir technologinės pažangos plėtros skatinimo, ilgalaikės strateginės valstybės raidos vizijos kūrimo ir įgyvendinimo, ateities raidos modeliavimo ir reformų politikos formavimo;
3) vykdyti ir užsakyti studijas, susijusias su valstybės ateities raidos projekcijomis ir strateginiu modeliavimu;
4) koordinuoti valstybės institucijų ir įstaigų bei kitų organizacijų darbą rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais;
5) teikti išvadas dėl Seimo komitetų rengiamų įstatymų bei kitų teisės aktų projektų ir ilgalaikę valstybės raidos strategiją apibrėžiančių dokumentų atitikimo bei jų įtakos valstybės ir visuomenės ateities raidai;
6) analizuoti tarptautinės teisės aktus bei tarptautinę praktiką, susijusią su inovacijų ir technologinės pažangos plėtros modeliavimu, strateginių valstybės raidos modelių ir ateities scenarijų kūrimu bei įgyvendinimu, inovacijų ir technologijos raidos įtaka visuomenės ir valstybės raidai, teikti pasiūlymus ir išvadas Seimui;
7) nagrinėti, kaip naudojamos lėšos, skirtos veikloms, susijusioms su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais, kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir įvertinti jų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
8) atlikti parlamentinę kontrolę komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais, išklausyti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi įstatymai ir kiti Seimo priimti teisės aktai, susiję su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais.“
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
„1) rengti ir svarstyti visuomenės ir valstybės ateities
raidos modeliavimą, inovacijų ir technologinės pažangos plėtrą, migracijos
emigracijos ir reemigracijos procesus bei jų įtaką
visuomenės raidai, valstybės modernizavimą ir strategines reformas
reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, teikti ir
svarstyti pasiūlymus šiais klausimais;“
2) svarstyti ir teikti Seimui pranešimus, išvadas ir pasiūlymus dėl klausimų, susijusių su valstybės strateginėmis vystymosi kryptimis ir ateities raidos projekcijomis bei veiksniais, turinčiais įtakos valstybės ateities raidai ir plėtros modeliams, taip pat dėl ekonomikos, inovacijų ir technologinės pažangos plėtros skatinimo, ilgalaikės strateginės valstybės raidos vizijos kūrimo ir įgyvendinimo, ateities raidos modeliavimo ir reformų politikos formavimo;
3) teikti pasiūlymus dėl studijų, susijusių su valstybės ateities raidos projekcijomis ir strateginiu modeliavimu, užsakymo;
4) koordinuoti valstybės institucijų ir įstaigų ir kitų organizacijų darbą rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais;
5) teikti išvadas dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ir ilgalaikę valstybės raidos strategiją apibrėžiančių teisės aktų atitikties bei jų įtakos valstybės ir visuomenės ateities raidai;
6) analizuoti užsienio valstybių, tarptautinės teisės aktus ir praktiką, susijusią su inovacijų ir technologinės pažangos plėtros modeliavimu, strateginių valstybės raidos modelių ir ateities scenarijų kūrimu bei įgyvendinimu, inovacijų ir technologinės pažangos įtaka visuomenės ir valstybės raidai, teikti pasiūlymus ir išvadas Seimui;
7) nagrinėti, kaip naudojamos su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais susijusioms veikloms skirtos lėšos kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir įvertinti jų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
8) atlikti parlamentinę kontrolę komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais, išklausyti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi įstatymai ir kiti Seimo priimti teisės aktai, susiję su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais.“
Seimo Pirmininkas