LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
IX (RUDENS) SESIJOS
VAKARINIO posėdžio NR. 392
STENOGRAMA
2016 m. lapkričio 8 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotoja I. DEGUTIENĖ
PIRMININKĖ (I. DEGUTIENĖ, TS-LKDF*). Gerbiamieji kolegos, pradedame vakarinį plenarinį posėdį. (Gongas) Registruojamės.
Užsiregistravo 63 Seimo nariai.
15.05 val.
Elektroninių ryšių įstatymo Nr. IX-2135 3, 28, 37, 39 straipsnių, 2 priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 381 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-4807ES (pateikimas)
Toliau dirbame popietinės darbotvarkės grafiku. Elektroninių ryšių įstatymo 3, 28, 37, 39 straipsnių, 2 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 381 straipsniu įstatymo projektas. Pateikimas. Kviečiu R. Sinkevičių. Atsiprašau, viceministras A. Šliupas.
A. ŠLIUPAS. Labai ačiū, posėdžio pirmininke, Seimo nariai. Įstatymo projekto tikslas – perkelti 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos Nr. 2014/61ES dėl priemonių sparčiojo elektroninio ryšio tinklų diegimo sąnaudoms mažinti nuostatas į Lietuvos Respublikos nacionalinę teisinę sistemą. Priėmus įstatymo projektą, bus sudarytos palankesnės sąlygos diegti sparčiuosius elektroninio ryšio tinklus bei skatinamas šių tikslų diegimas. Taip pat sudarytos sąlygos veiksmingiau diegti naują fizinę infrastruktūrą, pavyzdžiui, tiesiant dujotiekius, elektros energijos, šildymo, vandens bei nuotekų tinklus, taip pat kelius, geležinkelius, kurie finansuojami viešosiomis lėšomis, bus sudarytos sąlygos ryšio operatoriams bendrai tiesti elektroninio ryšio tinklus, kad tokius tinklus būtų galima diegti mažesnėmis sąnaudomis.
Pasakius trumpai, pagal šias nuostatas dujotiekio tiesėjai iš tikrųjų bus įpareigoti viešai skelbti planuojamus įgyvendinti projektus, kad privatūs operatoriai arba kiti telekomunikacijų paslaugų teikėjai galėtų prisidėti prie projekto, taip kartu būtų įgyvendinama, diegiama infrastruktūra ir visiems kartu bendrai sumažėtų šitos infrastruktūros diegimo kaštai. Prašom pritarti projektui po pateikimo.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Nėra norinčių jūsų paklausti. Ačiū. Ar galime bendru sutarimu pritarti po pateikimo? (Balsai salėje) Prašo balsuoti. Tai balsuojame. Kas po pateikimo pritariate projektui Nr. XIIP-4807?
Balsavo 61 Seimo narys: už – 61, prieš nėra, susilaikiusių nėra.
Vyriausybė siūlo svarstyti skubos tvarka, tik nelabai suprantu kada. Pagrindinis komitetas – Informacinės visuomenės plėtros komitetas. Siūloma svarstyti kitoje kadencijoje. Ar pritariate? Dėkui.
Gerbiamieji kolegos, bet neatsakėte į klausimą, ar pritariate skubai? (Balsai salėje) Taip. Pritariame Vyriausybės siūlymui svarstyti skubos tvarka ir svarstymas – 2016–2020 metų Seimo kadencijos periodu.
15.09 val.
Viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3750(2)ES, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo projektas Nr. XIIP-3751(2)ES, Civilinio proceso kodekso 1, 80, 4232, 4233, 4237 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3752(2), Administracinių nusižengimų kodekso 184 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3753(2), Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo Nr. XI-1491 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 16, 24, 25, 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3754(2), Paslaugų įstatymo Nr. XI-570 3 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3755(2), Kino įstatymo Nr. IX-752 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3756(2), Valstybinės darbo inspekcijos įstatymo Nr. IX-1768 121 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3757(2), Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo Nr. I-722 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3758(2), Mokėjimų, atliekamų pagal komercines sutartis, vėlavimo prevencijos įstatymo Nr. IX-1873 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3759(2), Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 151 ir 152 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3760(2), Šilumos ūkio įstatymo Nr. IX-1565 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3761(2), Atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatymo Nr. VIII-1422 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3762(2), Statybos įstatymo Nr. I-1240 pakeitimo įstatymo Nr. XII-2573 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3763(2), Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 28 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3764(2) (pateikimas)
Dabar – visas blokas projektų. Pateikimas. Pagrindinis – Viešųjų pirkimų įstatymo projektas. Tai yra projektai – Nr. XIIP-3750 ir baigiant projektu Nr. XIIP-3764. Visų surašytų nevardinu. Kviečiu į tribūną ūkio viceministrą G. Onaitį. Gerbiamasis viceministre, visus projektus ir pateikite, aišku, išsamiai – Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo esmę ir toliau visus lydimuosius, tada po pateikimo bus aišku. Dėkui.
G. ONAITIS. Dėkoju už suteiktą žodį. Kaip ir minėjo, teikiame Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimą, kartu ir Viešųjų pirkimų įstatymo komunalinio sektoriaus lydimuosius teisės aktus. Iš principo pristatyti norėčiau tik tai, kas susiję su viešųjų pirkimų pakeitimu, nes visa kita yra tik lydimieji teisės aktai su įgyvendinimais.
Pateikimo tikslas yra Europos Sąjungos direktyvos perkėlimas į nacionalinę teisę. Čia yra esminis tikslas. Direktyva turėjo būti perkelta iki 2016 m. balandžio 18 d. Įstatymo paketas buvo teiktas laiku – dar 2015 metais, bet po svarstymo Seime buvo grąžintas tobulinti Vyriausybei. Vyriausybė patobulino kiek įmanoma greičiau, per porą mėnesių, ir su kai kuriais pakeitimais dabar teikiame projektus iš naujo.
Pirmiausia turbūt norėčiau atkreipti dėmesį į svarbiausius dalykus, kurie keičiasi patobulintam projekte. Esminis dalykas, kad pakeitimai yra susiję su vidaus sandorių teisiniu reglamentavimu. Vyriausybėje buvo priimtas sprendimas dabar teikti projektą, kuriame vidaus sandorių reglamentavimas keičiamas labai nedaug. Visa esmė ir vidaus sandoriai liktų galioti, kaip ir galioja iki šiol, išskyrus tai, kad vidaus sandorius būtų galima sudaryti tik tarp perkančiųjų organizacijų, tai yra būtų galima pirkti tiktai iš perkančiosios organizacijos ir iš privataus kapitalo, neturinčio juridinio asmens. Mūsų nuomone, tai gana stipriai užkardytų naudojimą tų vidaus sandorių, kurių dabar irgi yra tik apie 3 %, bet su šiais pakeitimais, aš manau, vidaus sandorių iš esmės neliktų nė vieno procento. Jeigu perspektyvoje būtų matyti, kad vidaus sandoriai ir toliau išlieka problema, reikėtų prie jų prieiti iš principo ir iš esmės ir detaliau peržiūrėti, kaip jų naudojimą mažinti.
Papildomai nelieka pareigos pirkti per CPO (Centrinę perkančiąją organizaciją), teikėjų kvalifikacijai tikrinti atsirastų VPT rekomendacijos ir kiti naudingi pakeitimai. Visa kita lieka, tas, kas ir buvo teikta prieš tai Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimais. Kadangi gana detaliai jau buvo pristatyta, aš manau, nereikėtų man dabar detalizuoti, tik norėčiau pasakyti, kad pakeitimai yra susiję su procedūrų supaprastinimu tiek verslui, tiek perkančiosioms organizacijoms, su viešųjų pirkimų efektyvinimu, pereinant nuo mažiausios kainos daugiau prie kainos ir kokybės kriterijaus taikymo ir prie viešųjų pirkimų skaidrinimo. Tokie yra esminiai pakeitimai. Jei turėtumėte detalesnių klausimų, prašyčiau užduoti. Ačiū.
PIRMININKĖ. Dėkoju, viceministre. Jūsų niekas nenori klausti, nors pristatėte tikrai išsamiai daug įstatymų projektų. Dėkoju už pristatymą.
Dabar po pateikimo dėl visų projektų nėra norinčių kalbėti. Galime bendru sutarimu pritarti? Balsuojame. Prašom balsuoti. Balsuojame.
Balsavo 69 Seimo nariai. Už – 67, prieš – 1, susilaikė 1. Po pateikimo Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-3750(2) ir visiems lydimiesiems projektams (registracijos numeris baigiasi Nr. XIIP-3764) po pateikimo pritarta.
Noriu atsiklausti. Vyriausybė siūlo svarstyti skubos tvarka. Ar pritariate tam? Pritariate. Dėkoju.
Dėl kai kurių pateiktų įstatymų projektų iš esmės dominuoja pagrindinis komitetas Ekonomikos komitetas, papildomi – Audito ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetai, išskyrus projektus, kurie yra teisiniai, tai yra Civilinio proceso kodekso, Administracinių nusižengimų kodekso, dėl kurių pagrindinis komitetas pagal mūsų Statutą turi būti Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Ar tam pritariame? Pritariame. Svarstymas numatomas kitos kadencijos Seime. Dėkoju.
15.16 val.
Viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 1, 2, 3, 14, 141, 15, 16, 19, 22, 27, 28, 31, 34, 35, 37, 40 ir 41 straipsnių pakeitimo, Įstatymo papildymo 171 straipsniu, 21, 23 ir 24 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. XIIP-4689(2) (svarstymas)
Dabar grįžtame prie popietinės darbotvarkės pradžios, tai yra Viešojo administravimo įstatymo 1, 2, 3, 14, 141, 15, 16, 19, 22, 27, 28, 31, 34, 35, 37, 40 ir 41 straipsnių pakeitimo, įstatymo papildymo 171 straipsniu, 21, 23 ir 24 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. XIIP-4689(2). Svarstymas. Kviečiu į tribūną Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto atstovą P. Urbšį. Ar yra kas nors iš Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto? Matau patį pirmininką. Prašom. V. Bukauskas.
V. BUKAUSKAS (DPF). Ačiū, gerbiama posėdžio pirmininke. Gerbiamieji kolegos, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, kaip pagrindinis komitetas, apsvarstė minėtą teisės aktą ir priėmė sprendimą pritarti patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIP-4689(2) ir jo lyginamajam variantui. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Kviečiu I. Šiaulienę, Informacinės visuomenės plėtros komiteto išvada.
I. ŠIAULIENĖ (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, Informacinės visuomenės plėtros komitetas svarstė Viešojo administravimo įstatymo straipsnių pakeitimą ir pritarė bendru sutarimu siūlomiems pakeitimams.
PIRMININKĖ. Dėkui pranešėjai. Diskusijoje nėra norinčių kalbėti. Motyvai dėl viso po svarstymo. Irgi nėra norinčių kalbėti. Ar galime bendru sutarimu po svarstymo pritarti? Po svarstymo pritarta projektui Nr. XIIP-4689(2).
15.18 val.
Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-681 2, 3 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4816(2), Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 3 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4817 (svarstymas)
Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo 2, 3 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4816 svarstymas. Į tribūną kviečiu M. Petrauskienę pateikti Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto išvadą, kartu pateikti išvadą ir dėl lydimojo Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 3 priedo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4817.
M. PETRAUSKIENĖ (LSDPF). Gerbiamoji posėdžio pirmininke, gerbiamieji kolegos, Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas šiandien komiteto posėdžio metu svarstė komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIIP-4816 ir jam pritarė bendru sutarimu. Komitetas, vadovaudamasis argumentais, kuriuos pristatysiu, siūlo nebe atidėti iki 2018 m. sausio 1 d. valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų intervalų mažinimą, o pradėti jį taikyti nuo 2017 m. sausio 1 d.
Argumentai būtų šie:
Pirma, Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3268 (su lydimaisiais įstatymų projektais), kuriuo numatyta iš esmės keisti valstybės tarnybos organizavimo modelį ir valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą, dėl užsitęsusio svarstymo, siekiant pašalinti pastebėtus esminius šio projekto trūkumus, tikėtina, nebus priimtas anksčiau kaip 2017 metų pavasario sesijos metu ir įsigalios ne anksčiau kaip 2018 m. sausio 1 d.
Taip pat Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-681, pagal kurį tris kartus, t. y. nuo 2014 m. sausio 1 d., nuo 2017 m. sausio 1 d. ir nuo 2018 m. sausio 1 d., numatytas valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų intervalų mažinimas, įsigaliojimas jau kelis kartus buvo atidėtas, ir vėl siūlomas dar kartą atidėti prieš ateinančius finansinius metus, kas galimai prieštarauja konstituciniam teisėtų lūkesčių principui.
Šiuo metu Seime yra svarstomas 2017 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4790 (su lydimaisiais įstatymų projektais), taigi yra reali galimybė valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų intervalų mažinimui nuo 2017 m. sausio 1 d. rasti reikalingų asignavimų panaudojant 2017 metų valstybės biudžeto projekte virš 5 mln. eurų, numatytų Valstybės tarnybos naujos redakcijos įstatymui Nr. XIIP-3268 su lydimaisiais įstatymų projektais įgyvendinti nuo 2017 m. spalio 1 d.
Kaip jau minėjau pirmuoju argumentu, Valstybės tarnybos naujos redakcijos įstatymo projektas vargu ar įsigalios 2017 m. spalio 1 d., todėl tikslinga numatyti, kad tokios svarbos teisės aktas įsigaliotų nuo kalendorinių metų sausio 1 dienos, tai yra nuo 2018 m. sausio 1 d. Taigi valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų intervalų mažinimui nuo 2017 m. sausio 1 d. asignavimų tarsi ir yra.
Seimo narys J. Olekas dėl šio įstatymo projekto yra pateikęs pasiūlymą, kuriuo siūloma į suvienodintų pareigybių sąrašą, nustatytą Valstybės tarnybos įstatymo 3 priede, įrašyti kai kurias statutinių tarnautojų, t. y. laivo vado ir laivo vado pavaduotojo, pareigybes, kurių nėra tame sąraše, bet šių pareigybių nenumatoma naikinti. Komitetas pateiktam siūlymui pritarė bendru sutarimu.
Siūlau Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto patobulintam įstatymo projektui po svarstymo pritarti. Taip pat Seimo kanceliarijos Teisės departamentas operatyviai įvertino komiteto patobulintą įstatymo projektą Nr. XIIP-4816 ir pateikė savo išvadą: „Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, atkreipiame dėmesį, kad keičiamo įstatymo 2 ir 3 straipsnių įsigaliojimas yra numatytas keičiamo įstatymo 6 straipsnyje, todėl įstatymo projekto 3 straipsnio reikėtų atsisakyti kaip perteklinio. Neatsisakius šio straipsnio ir priėmus įstatymo projektą, susidarytų situacija, kada galiotų du teisės aktai, skirtingai reguliuojantys tuos pačius teisinius santykius.“
Su Teisės departamento išvada susipažinome ir jai pritarėme. Todėl, jeigu šiandien Seimas galėtų priimti šį įstatymo projektą, kliūčių tam nematome. Ačiū.
PIRMININKĖ. Dėkoju. O dėl Valstybės tarnybos įstatymo pasakėte, kad komitetas siūlo atmesti? Gerbiamoji kolege? O dėl antro išvadą po svarstymo pasakėte? Dėl Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo. Ačiū. Gerbiamieji kolegos, ar galime po svarstymo pritarti įstatymo projektui Nr. XIIP-4816? Galime. Pritarta.
Buvo siūlymas priimti ypatingos skubos tvarka. Ar pritariame? Pritariame. Priėmimas.
15.24 val.
Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-681 2, 3 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4816(2) (priėmimas)
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis priimtas. Dėl viso įstatymo keturi – už, keturi – prieš. Nėra norinčių kalbėti. Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo 2, 3, 6 straipsnių pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 83 Seimo nariai: už – 81, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas priimtas. (Gongas)
Ar galime bendru sutarimu pritarti Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo atmetimui, kaip siūlo komitetas? Pritarta bendru sutarimu atmesti Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo projektą.
Darbotvarkės 2-3 klausimo šiandien nesvarstysime, nes komitete neapsvarstytas Seimo nario P. Gražulio pasiūlymas. Taigi iki kito posėdžio, iki rytdienos.
15.25 val.
Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo Nr. VIII-1328 5 ir 8 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-585(4), Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIP-584(4) (svarstymas)
Darbotvarkės 2-4a, 2-4b klausimai – projektai Nr. XIIP-585 ir Nr. XIIP-584. Svarstymo stadija. Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 5 straipsnio ir 8 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projektas ir Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas. Į tribūną kviečiu Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto atstovą. Pirmininko nėra? Gerbiamasis V. Stundys. Abi išvadas iš karto.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Dėkui. Apie abu projektus. Komitetas svarstė Etninės kultūros globos pagrindų įstatymo kelių straipsnių pakeitimo ir papildymo atskirais straipsniais bei Seimo nutarimo „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektus ir bendru sutarimu jiems pritarė ir siūlo Seimui svarstyti.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Kviečiu V. Bukauską, Valstybės valdymo… V. V. Margevičienė atsirado. Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto išvada.
V. V. MARGEVIČIENĖ (TS-LKDF). Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas buvo kaip papildomas komitetas. Mūsų sprendimas yra iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymui ir įstatymo papildymo 61 straipsniu projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir šešias Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pastabas. Aš galiu gal ir kitą iš karto?
PIRMININKĖ. Kaip?
V. V. MARGEVIČIENĖ (TS-LKDF). Ir kitą iš karto.
PIRMININKĖ. Taip.
V. V. MARGEVIČIENĖ (TS-LKDF). Ačiū, gerbiama pirmininke. Taip pat mūsų komiteto išvada yra iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektui. Siūlome pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos, Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pateiktas šešias pastabas ir kartu teikti jį su Etninės globos pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymo projektu. Pritarta bendru sutarimu. Ačiū.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Vėl kviečiu gerbiamą V. Stundį į tribūną. Dėl Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 5 straipsnio ir 8 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projekto kai kurių straipsnių yra Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlymai. Taigi dėl 2 straipsnio yra siūlymas, kurį V. V. Margevičienė jau pristatė, bet pagrindinis komitetas nepritarė. Tai gal pakomentuokite, kolega, kokia ten yra situacija.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Gerai. Komitetas svarstė Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlymą…
PIRMININKĖ. Gerbiami kolegos, tylos!
V. STUNDYS (TS-LKDF). …dėl 2 straipsnio. Jam nepritarė, bet nepritarė tai formuluotei, kurią siūlė komitetas, bet pats komitetas šiek tiek pakoregavo šio straipsnio formuluotę pabrėždamas, kad taryba atlieka ekspertinės institucijos vaidmenį, o ne vykdomosios valdžios vaidmenį, bet tiesiogiai komiteto siūlymui nepritarė.
PIRMININKĖ. Klausiu Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininko, ar jūs sutinkate su pagrindinio komiteto išvada, ar reikalaujate, kad Seimas balsuotų? Sutinkate? Gerbiami kolegos, dėmesio! Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas sutinka su Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto redakcija.
Dėl to paties straipsnio yra kita Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pataisa, kuriai irgi nepritarė Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Taip, komitetas tai formuluotei, kurią pasiūlė Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, nepritarė, tačiau pakoregavo tą straipsnį patikslindamas atskiras formuluotes. Taigi ta išvada yra keista, kadangi tiesioginei formuluotei nepritarėme, bet įvertinome, kad neaiškumo čia buvo, ir dėl to pakoregavome.
PIRMININKĖ. Gerbiamas kolega Bukauskai, sutinkate su komiteto?.. Pritaria Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto redakcijai.
Toliau dar yra papildyti įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 61 straipsnio 12 dalį. Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas iš dalies pritarė. Ar sutinkate?
V. BUKAUSKAS (DPF). Taip.
PIRMININKĖ. Sutinka. Tai nereikia balsuoti. Dar viena – irgi pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 61 straipsnio 14 dalį. Čia Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas nepritarė. Gal irgi galėtumėte pakomentuoti.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Komiteto sprendimas yra nepritarti tai formuluotei, kurią pasiūlė Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, bet pats komitetas, suprasdamas, kad buvo tam tikro teisinio neaiškumo, patikslino formuluotes.
PIRMININKĖ. Gerbiamas kolega Stundy, kaip suprantu, ir visi kiti pasiūlymai, kurie yra Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto, tai yra patikslintos Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto formuluotės. Kaip komiteto pirmininkas V. Bukauskas sako, jie tam pritaria. Taip?
V. STUNDYS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Gerbiami kolegos, ar galime mes irgi bendru sutarimu pritarti Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto redakcijai, nes Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas tam pritarė?
Dėl 3 straipsnio nėra jokių siūlymų. Dėl 4 straipsnio iš esmės yra irgi Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlymas, bet Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas tam nepritarė. Ar jūs galite?..
V. STUNDYS (TS-LKDF). Pateikė savo redakciją.
PIRMININKĖ. Mes tada irgi pritariame Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto redakcijai. Galime po svarstymo pritarti visam įstatymo projektui? Dėkoju pranešėjui. (Balsas salėje) Dabar kitą. Tas pats.
Seimo nutarimas dėl nuostatų. Ar galime irgi?.. Ne, palaukite, kolegos. Yra irgi Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlymų, iš esmės irgi tokie patys redakcinio pobūdžio, kaip suredagavo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. Bet vis tiek aš turiu atsiklausti komiteto pirmininko. Ar jūs sutinkate su ta redakcija nuostatų ir Seimo nutarimo?
V. BUKAUSKAS (DPF). Gerbiama pirmininke, mes irgi siūlome savo išvadoje, kad atsižvelgėme iš dalies, ir siūlome pagrindiniam komitetui tobulinti. Pritariame.
PIRMININKĖ. Pritariate. Labai ačiū. Mes neturime daugiau jokių keblumų. Galime bendru sutarimu šiam Seimo nutarimui pritarti? Pritarta. Dėkui.
Gerbiami kolegos, man Sekretoriatas dabar sako, kad Seimo Pirmininkė siūlė ypatingos skubos tvarka priimti. Ar pritariate?
15.36 val.
Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo Nr. VIII-1328 5 ir 8 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-585(4) (priėmimas)
Taigi Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 5 ir 8 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo priėmimas pastraipsniui. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas su visomis Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pataisomis. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas.
Motyvai dėl viso. Nėra norinčių kalbėti.
Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 81 Seimo narys: už – 74, prieš – 1, susilaikė 6. Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 5 ir 8 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymas priimtas. (Gongas)
15.37 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. lapkričio 2 d. nutarimo Nr. IX-2532 „Dėl Etninės kultūros globos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIP-584(4) (priėmimas)
Dabar Seimo nutarimo priėmimas, nes lygiai taip pat, kaip lydimasis, Seimo Pirmininkė siūlo priimti ypatingos skubos tvarka. Du straipsniai. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas.
Motyvai dėl viso. Nėra norinčių kalbėti.
Balsuojame.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 74 Seimo nariai: už – 69, prieš nėra, susilaikė 5. Seimo nutarimas (registracijos Nr. XIIP-584(4) priimtas. (Gongas)
15.38 val.
Seimo protokolinio nutarimo „Dėl Zenono Piliukaičio peticijos“ priėmimas
Gerbiami kolegos, yra du rezerviniai klausimai. Pirmas – Seimo protokolinio nutarimo „Dėl Zenono Piliukaičio peticijos“ projektas. Pranešėja – V. Filipovičienė, Peticijų komisija.
Gerbiami kolegos, gal galima šiek tiek tylos!
V. FILIPOVIČIENĖ (DPF). Ačiū, gerbiama pirmininke. Peticijų komisija išnagrinėjo Z. Piliukaičio peticiją „Dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo papildymo“ ir priėmė sprendimą atmesti joje pateiktą pasiūlymą. Prašome pritarti Peticijų komisijos išvadai.
PIRMININKĖ. Peticijų komisijos išvada – projektą atmesti?
V. FILIPOVIČIENĖ (DPF). Taip.
PIRMININKĖ. Gerbiami kolegos, ar galime bendru sutarimu atmesti? Dėkui.
Antra peticija.
15.40 val.
Seimo protokolinio nutarimo „Dėl Alinos Sapkėvič ir kitų pareiškėjų peticijos“ priėmimas
V. FILIPOVIČIENĖ (DPF). Antra peticija buvo A. Sapkėvič ir kitų pareiškėjų.
Tai peticija „Dėl trečiųjų asmenų gyvenimo sąlygų nepabloginimo statant ir rekonstruojant statinius“. Peticijų komisija pripažino šią peticiją ir nagrinėjo iš esmės. Prašome priimti protokolinį sprendimą tenkinti A. Sapkėvič ir kitų pareiškėjų peticiją ir rekomenduojame sukurti darbo grupę įstatymo projektui parengti.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Gerbiami kolegos, ar galime pritarti Peticijų komisijos išvadai atmesti peticiją? Dėkui pranešėjai.
Gerbiamieji kolegos, dėmesio! Yra likęs tiktai balsavimas, nes nebuvo 71, tai yra Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo… (Balsas salėje: „Gerbiama Pirmininke!“) Kaip?.. (Balsas salėje: „Aš sakiau pritarti…“) …Nr. VIII-840 pakeitimo įstatymo Nr. XII-1919 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. (Balsai salėje)
Gerbiami kolegos, atsiprašome, ne taip buvo pas mus parašyta. Gerbiama V. Filipovičienė pataisė, kad antrajai peticijai reikia pritarti. Tai pritariame. (Balsai salėje: „Taip.“) Pasitaisome. Ir pavedame parengti projektą. (Balsai salėje)
15.41 val.
Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo Nr. VIII-840 pakeitimo įstatymo Nr. XII-1919 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4762(2) (priėmimo tęsinys)
Gerbiami kolegos, balsuojame. Kas pritariate Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 72 Seimo nariai: už – 65, prieš – 2, susilaikė 5. Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (projektas Nr. XIIP-4762) priimtas. (Gongas)
Dar vienas balsavimas. (Triukšmas salėje) Dėmesio!
15.42 val.
Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4076(2) (priėmimo tęsinys)
Medžioklės įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Balsuojame.
Deja, yra tik 50. Taigi negalime.
Gerbiami kolegos, dar yra… Gal registruojamės, nes dar yra numatyti priimti du įstatymų projektai? Registruojamės. (Triukšmas salėje) Na, mes ne prieš tą, ko jūs triukšmą keliate? (Triukšmas salėje) Mes tikriname žmonių skaičių, nes dar yra kiti du įstatymų projektai. Nereikia iš vietos šūkalioti. Čia pagal tą būsimąją pastabą, nešnekėkite, replikomis nesisvaidykite.
Užsiregistravo 71. Gerai.
15.44 val.
Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo Nr. VIII-947 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4392(2) (priėmimas)
Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymo projekto priėmimas. Taikoma ypatingos skubos tvarka. Pastraipsniui. Įžanginis 1 straipsnis. Priimtas. I skyriaus. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas.
II skyrius. 4 straipsnis. Priimtas. 5 straipsnis. Priimtas. 6 straipsnis. Priimtas. 7 straipsnis. Priimtas. 8 straipsnis. Priimtas. 9 straipsnis. Priimtas.
III skyrius. 10 straipsnis. Priimtas. 11 straipsnis. Priimtas. 12 straipsnis. Priimtas. 13 straipsnis. Priimtas. 14 straipsnis. Priimtas. 15 straipsnis. Priimtas. 16 straipsnis. Priimtas. 17 straipsnis. Priimtas. 18 straipsnis. Priimtas.
Ir 19 straipsnis iš IV skyriaus priimtas.
Toliau – įgyvendinamieji Europos Sąjungos teisės aktai. 2 straipsnis: įstatymo įsigaliojimas – 2017 m. sausio 1 d.
Dėl viso įstatymo. Balsuojame. (Šurmulys salėje)
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 77 Seimo nariai: už – 75, prieš nėra, susilaikė 2. Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymas (projektas Nr. XIIP-4392(2) priimtas. (Gongas)
15.46 val.
Lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4393(2) (priėmimas)
Lydimasis. (Balsai salėje) Gerbiamieji kolegos, dėmesio! Paskutinis įstatymo priėmimas. Lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Irgi taikoma ypatinga skuba.
Priėmimas. Pastraipsniui. Priimame įvadinį 1 straipsnį.
Toliau I skyrius. 1, 2, 3, 4 straipsniai. Priimti.
II skyrius. 5, 6, 7, 8, 9 straipsniai. Priimti.
III skyrius. 10, 11, 12, 13 straipsniai. Priimti.
IV skyrius. 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 straipsniai. Priimti.
V skyrius. 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 straipsniai. Priimti.
Ir paskutinis 2 straipsnis: įstatymo įsigaliojimas – 2017 m. sausio 1 d.
Motyvai dėl viso. Nėra norinčių kalbėti. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 73 Seimo nariai: už – 67, prieš nėra, susilaikė 6. Lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymas (projektas Nr. XIIP-4393(2) priimtas. (Gongas)
Gerbiamieji kolegos, šiandieninė darbotvarkė baigta. 2016 m. lapkričio 8 d. vakarinis plenarinis posėdis baigtas. (Gongas) (Balsai salėje)
Mes tik balsavome ir registravomės. Nereikia kartoti.
* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcija; LLRA-KŠSF – Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija; TTF – frakcija „Tvarka ir teisingumas“.