LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. +370 600 38 904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos Seimui

 

 

Į 2024-09-16  Nr. S-2024-3808-XIVP-4161

 

 

Dėl lietuvos respublikos Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4161 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4161 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabas ir pasiūlymus.

Projektu iš esmės siūloma įtvirtinti, kad asmenys, ėję išvardytas pareigas Lietuvos komunistų partijoje (LKP), dalyvaudami konkursuose ar atrankose į valstybės tarnybą arba „skiriami į pareigas valstybės tarnyboje“ gyvenimo aprašyme turėtų nurodyti savo „priklausomybę nurodytoms struktūroms.“

Atkreipiame dėmesį, kad 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – BDAR) 9 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, kad „draudžiama tvarkyti asmens duomenis, atskleidžiančius rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras <...>.“ Pažymime, kad pagal BDAR 9 straipsnio 2 dalį tvarkyti asmens duomenis, atskleidžiančius asmens politines pažiūras, leidžiama tik kai tai būtina dėl svarbaus viešojo intereso priežasčių, remiantis Sąjungos arba valstybės narės teise, kurie turi būti proporcingi tikslui, kurio siekiama, nepažeisti esminių teisės į duomenų apsaugą nuostatų ir kuriuose turi būti numatytos tinkamos ir konkrečios duomenų subjekto pagrindinių teisių ir interesų apsaugos priemonės. Vadovaujantis BDAR 5 straipsnio 1 dalies b punktu, asmens duomenys turi būti tvarkomi nustatytais, aiškiai apibrėžtais bei teisėtais tikslais ir toliau netvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu. Taigi duomenų tvarkymo tikslas teisės akte turi būti nurodytas aiškiai ir konkrečiai: jis turi būti pakankamai išsamus, kad būtų galima nustatyti, kokios rūšies tvarkymas yra įtrauktas ir nėra įtrauktas į nurodytą tikslą. Tikslas, kuris yra neaiškus arba bendras, pvz., „užtikrinti viešumą“ be išsamios papildomos informacijos, neatitinka BDAR įtvirtinto buvimo „aiškiu ir konkrečiu“ tikslu kriterijaus. Atkreipiame dėmesį, kad Projekto aiškinamajame rašte Projektu siūlomam reguliavimui paskatinusioms priežastims, tikslams ir uždaviniams aptarti paskirtas vienas sakinys, kuriuo teikiama nuoroda į Teisės departamento išvadą. Atsižvelgiant į tai, Projektu siūlomu reguliavimu siekiamas tikslas ir jo atitiktis BDAR 9 straipsnio 2 dalyje įtvirtintiems pagrindams turėtų būti detaliai pagrįsti.

 

 

 

Teisingumo ministrė

 

Ewelina Dobrowolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Simas Grigonis, mob. tel. +370 671 90760, el. p. [email protected]