PASIŪLYMAI

DĖL SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO PROJEKTUI

NR. xiiip-2031(2)

 

2019-06-03

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

97

 

5

Argumentai:

Siekiant sumažinti perteklinių reguliavimų visų statinių įrengimo ar rekonstravimo atvejais nurodytais 97 straipsnio 5 punkte siūloma nenurodyti atstumo nuo Kuršių marių kranto. Taip pat pasiūlymu siekiama neapriboti Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planu ir Neringos savivaldybės teritorijos bendruoju planu numatytų objektų, tokių kaip mažųjų laivų ir jachtų uostas ar prieplauka, statybos. Taip pat siekiant išsaugoti istorinį paveldą ir istorinę atmintį siūloma leisti atkurti sunykusius istorinius pastatus su jiems reikalinga aptarnaujančia sistema.

Pasiūlymai parengti kartu su Neringos savivaldybe.

Pasiūlymas:

Pakeisti šio įstatymo 97 straipsnį 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5) arčiau kaip 100 m nuo Baltijos jūros kranto ir 50 m nuo Kuršių marių kranto statyti, rekonstruoti statinius, įrengti įrenginius, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis Pajūrio juostos įstatyme nurodytais teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais:

a) statomi, rekonstruojami statiniai ir (ar) įrengiami įrenginiai įgyvendinant valstybei svarbius projektus;

b) statomi, rekonstruojami statiniai ir (ar) įrengiami įrenginiai vandens ištekliams naudoti ir aplinkai nuo žalingo vandens poveikio saugoti, uosto akvatorijoje vykdomai laivybai stebėti ir saugumui užtikrinti, kranto linijai stabilizuoti, natūraliai nešmenų pusiausvyrai atkurti ir kitoms vandens ūkio ar uosto reikmėms užtikrinti;

c) statomos, rekonstruojamos ir (ar) įrengiamos priekrantės žvejybos laivų prieplaukos, šių laivų saugojimo aikštelės, mažųjų laivų ir jachtų uostai ar prieplaukos;

d) pagal aplinkos ministro patvirtintą sąrašą statomi ir (ar) įrengiami poilsio sezonui skirti laikini paplūdimių statiniai ir (ar) įrenginiai su jiems aptarnauti skirta inžinerine infrastruktūra;

e) statomi ir (ar) rekonstruojami ekstremaliųjų įvykių ir (ar) avarijų metu sugriauti ir (ar) pažeisti statiniai buvusių statinių vietoje nedidinant jų tūrio, remiantis istoriniais tyrimais atkuriami sunykę istoriniai pastatai su statoma, rekonstruojama ir (ar) įrengiama jiems aptarnauti skirta inžinerine infrastruktūra;

f) statomi, rekonstruojami specialiosios paskirties pastatai ir (ar) įrengiami įrenginiai, skirti žmonių gelbėjimo tikslams;

g) nemažinant atstumo iki Kuršių marių kranto rekonstruojami statiniai, nenurodyti šio punkto a–f papunkčiuose; tokiais atvejais draudžiama statinius rekonstruoti į pastatus; rekonstruojami inžineriniai statiniai, nenurodyti šio punkto a-f papunkčiuose. Šiais atvejais draudžiamas statinių rekonstravimas į pastatus.

 

 

2

97

 

6

Argumentai:

Siūloma Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 97 str. 6 p. nustatomo statinių statybos pajūrio juostoje teisinio reguliavimo netaikyti Kuršių nerijos pusiasalio dalims, esančioms toliau kaip už 100 m nuo jūros kranto arba toliau kaip 50 m nuo Kuršių marių kranto dėl šių priežasčių: Kuršių nerijos pusiasalis – nacionalinis parkas. Šiuo metu nacionalinis parkas saugomas ir tvarkomas pagal Saugomų teritorijų įstatymą, kurio 13 straipsnis nustato esmines sąlygas dėl statinių statybos ir kitų veiklų leistinumo, iškelia reikalavimą statinių statybą numatyti nacionalinio parko planavimo schemoje arba savivaldybės bendrajame plane (analogiškos nuostatos perkeliamos į valstybiniams parkams skirtą Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 84 str.), todėl Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 97 str. 6 p. numatytas teisinis režimas, taikytinas toliau nuo krantų esančioms pajūrio juostos dalims, būtų perteklinis, nesuteikiantis papildomo teisinio reguliavimo pridėtinės vertės ir keltų grėsmę teisinio reguliavimo aiškumui.

Taip pat siūloma atsisakyti 6 p. b papunktyje esančių vertinamojo pobūdžio nuostatų („atitinkantys pajūrio juostos nustatymo tikslus ir nesukeliantys naujų neigiamų pasekmių ar poveikio aplinkai“), kurių taikymas būtų komplikuotas dėl šių priežasčių:

1) statiniai ar įrenginiai, kad jų statyba būtų galima, turi būti numatomi Pajūrio juostos įstatyme nurodytų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais (žemyninėje dalyje – Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo plane), todėl aptariama nuostata iš esmės reikalautų atlikti iš esmės pakartotinį įvertinimą tų objektų, kurie jau numatyti teritorijų planavimo sprendiniuose;

2) vertinamojo pobūdžio nuostatos taikymas individualiose situacijose perkeliamas valstybės ir savivaldybės institucijų tarnautojams, kai Pajūrio juostos įstatymo 3 str. pateiktas pajūrio juostos nustatymų tikslų apibrėžimas yra gana platus. Tinkamesnis apsisprendimo, ar tam tikri statiniai ir įrenginiai yra leistini nagrinėjamoje pajūrio juostos dalyje, etapas yra teritorijų planavimo dokumentų, tokių kaip Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo planas, rengimas, nes sprendinių parengimui pasitelkiami tinkami specialistai, o pats procesas yra viešinamas, konsultuojamasi su visuomene.

Pasiūlymai parengti kartu su Neringos savivaldybe.

Pasiūlymas:

Pakeisti šio įstatymo 97 straipsnį 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6) pajūrio juostos žemyninėje dalyje toliau kaip 100 m nuo Baltijos jūros kranto ir 50 m nuo Kuršių marių kranto statyti, rekonstruoti statinius, įrengti įrenginius, išskyrus:

a) šio straipsnio 5 punkte nurodytus statinius ir įrenginius;

b) kai, vadovaujantis Pajūrio juostos įstatyme nurodytais teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais, statomi, rekonstruojami statiniai ir (ar) įrengiami įrenginiai, nenurodyti

šiame straipsnio punkte, atitinkantys pajūrio juostos nustatymo tikslus ir nesukeliantys naujų neigiamų pasekmių ar poveikio aplinkai.

 

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                                             Simonas Gentvilas