Argumentai:
Siūloma Specialiųjų
žemės naudojimo sąlygų įstatymo 97 str. 6 p. nustatomo statinių statybos
pajūrio juostoje teisinio reguliavimo netaikyti Kuršių nerijos pusiasalio
dalims, esančioms toliau kaip už 100 m nuo jūros kranto arba toliau kaip 50 m
nuo Kuršių marių kranto dėl šių priežasčių: Kuršių nerijos pusiasalis –
nacionalinis parkas. Šiuo metu nacionalinis parkas saugomas ir tvarkomas
pagal Saugomų teritorijų įstatymą, kurio 13 straipsnis nustato esmines
sąlygas dėl statinių statybos ir kitų veiklų leistinumo, iškelia reikalavimą
statinių statybą numatyti nacionalinio parko planavimo schemoje arba
savivaldybės bendrajame plane (analogiškos nuostatos perkeliamos į
valstybiniams parkams skirtą Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 84
str.), todėl Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 97 str. 6 p.
numatytas teisinis režimas, taikytinas toliau nuo krantų esančioms pajūrio
juostos dalims, būtų perteklinis, nesuteikiantis papildomo teisinio
reguliavimo pridėtinės vertės ir keltų grėsmę teisinio reguliavimo aiškumui.
Taip pat siūloma
atsisakyti 6 p. b papunktyje esančių vertinamojo pobūdžio nuostatų („atitinkantys
pajūrio juostos nustatymo tikslus ir nesukeliantys naujų neigiamų pasekmių ar
poveikio aplinkai“), kurių taikymas būtų komplikuotas dėl šių priežasčių:
1) statiniai ar
įrenginiai, kad jų statyba būtų galima, turi būti numatomi Pajūrio juostos
įstatyme nurodytų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais (žemyninėje
dalyje – Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo plane), todėl aptariama
nuostata iš esmės reikalautų atlikti iš esmės pakartotinį įvertinimą tų
objektų, kurie jau numatyti teritorijų planavimo sprendiniuose;
2) vertinamojo
pobūdžio nuostatos taikymas individualiose situacijose perkeliamas valstybės
ir savivaldybės institucijų tarnautojams, kai Pajūrio juostos įstatymo 3 str.
pateiktas pajūrio juostos nustatymų tikslų apibrėžimas yra gana platus.
Tinkamesnis apsisprendimo, ar tam tikri statiniai ir įrenginiai yra leistini
nagrinėjamoje pajūrio juostos dalyje, etapas yra teritorijų planavimo
dokumentų, tokių kaip Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo planas,
rengimas, nes sprendinių parengimui pasitelkiami tinkami specialistai, o pats
procesas yra viešinamas, konsultuojamasi su visuomene.
Pasiūlymai parengti
kartu su Neringos savivaldybe.
Pasiūlymas:
Pakeisti šio įstatymo 97 straipsnį 6 punktą ir jį
išdėstyti taip:
6) pajūrio
juostos žemyninėje dalyje toliau kaip 100 m nuo Baltijos jūros kranto ir
50 m nuo Kuršių marių kranto statyti, rekonstruoti statinius, įrengti
įrenginius, išskyrus:
a) šio straipsnio 5 punkte nurodytus
statinius ir įrenginius;
b) kai, vadovaujantis Pajūrio
juostos įstatyme nurodytais teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais,
statomi, rekonstruojami statiniai ir (ar) įrengiami įrenginiai, nenurodyti
šiame straipsnio punkte, atitinkantys
pajūrio juostos nustatymo tikslus ir nesukeliantys naujų neigiamų pasekmių ar
poveikio aplinkai.
|