projektas Nr. XIVP-3523(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 5 ir 45 STRAIPSNIų PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41, 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“.
2. Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant nustatyta pažeidimų. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas dėl visų asmens sveikatos priežiūros paslaugų.“
· Seimo narė J. Sejonienė, 2024-09-24:
papildyti Įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 3 ir 4 dalimis ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41, 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“.
2. Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją išdėstyti taip:
„111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant nustatyta pažeidimų. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas dėl visų asmens sveikatos priežiūros paslaugų.“
3. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 ir (arba) 6, ir (arba) 17 ir (arba) 18 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“
4. Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik toms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurias teikiant nustatyti pažeidimai. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 18 punkte nustatytos pareigos prisijungti prie Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos (toliau – IPR IS), asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas visoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) nesijungia prie IPR IS ir neteikia duomenų į ją – IPR IS nėra pritaikyta skirtingų asmens sveikatos priežiūros įstaigų vidinių e.registracijos sistemų prijungimui į vieną bendrą sistemą, o dideli tokio prisijungimo kaštai tenka pačioms ASPĮ. Atsižvelgiant į tai, šiuo metu nustatyti įpareigojimą ASPĮ prisijungti prie IPR IS, o šios pareigos nevykdant netgi taikyti griežtas sankcijas – įstaigos licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai sustabdymą – būtų nesąžininga ASPĮ atžvilgiu.
Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 2, susilaikė – 2 (lėmė Komiteto pirmininko balsas).
· Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-10-15:
buvusią projekto 1 straipsnio 3 dalį laikyti 1 straipsnio 2 dalimi, 1 straipsnio 2 dalį laikyti 1 straipsnio 3 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41, 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“.
2. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2 punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 ir (arba) 6, ir (arba) 17 ir (arba) 18 punktuose nustatytų pareigų, ir yra bent viena iš šių sąlygų:“.
2. 3.
Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją
išdėstyti taip:
,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant nustatyta pažeidimų. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas dėl visų asmens sveikatos priežiūros paslaugų.“
3. Pakeisti 5 straipsnio 11 dalies 2
punkto nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
,,2) ne ilgiau kaip trims mėnesiams, kai
paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4
dalyje nurodytus reikalavimus (išskyrus atvejus, kai paslaugų teikimas
stabdomas šio įstatymo 54 straipsnyje nustatyta tvarka) ir (arba) nevykdo šio
įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 ir (arba) 6, ir
(arba) 17 ir (arba) 18 punktuose nustatytų pareigų,
ir yra bent viena iš šių sąlygų:“
4. Pakeisti 5 straipsnio 111 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,111. Asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos ar jos dalies galiojimas stabdomas tik toms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurias teikiant nustatyti pažeidimai. Jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nevykdo šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 41 punkte nustatytos pareigos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (toliau – ESPBI IS) veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartį dėl naudojimosi ESPBI IS ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 6 ir (arba) 17 punktuose nustatytų pareigų, ir (arba) šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 18 punkte nustatytos pareigos prisijungti prie Sveikatos apsaugos ministerijos valdomos Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos (toliau – IPR IS), asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos galiojimas stabdomas visoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms.“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Komiteto pasiūlymas:
pritarta bendru sutarimu.
2 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Papildyti 45 straipsnio 1 dalį 17 punktu:
„17) teikti į informacinę sistemą, skirtą sveikatos priežiūros, kitos sveikatinimo veiklos bei farmacijos specialistų profesinės kompetencijos įgijimo ir tobulinimo bei profesinės veiklos duomenims kaupti, šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose nustatytus duomenis, susijusius su asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų ir kitais pagrindais įstaigoje veiklą vykdančių asmenų, nurodytų šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose, profesine kvalifikacija ir darbo santykiais arba veiklos vykdymu, šiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.“
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-09-17:
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Siekiant teisės akto nuostatų aiškumo ir glaustumo, projekto 2 straipsniu keičiamo Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 17 punktą siūlome dėstyti taip: „valstybės informacinės sistemos, skirtos sveikatos priežiūros, kitos sveikatinimo veiklos bei farmacijos specialistų profesinės kompetencijos įgijimo ir tobulinimo bei profesinės veiklos duomenims kaupti, nuostatų ir kitų šios sistemos veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka teikti į šią sistemą duomenis, susijusius su asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų ir kitais pagrindais įstaigoje veiklą vykdančių asmenų profesine kvalifikacija ir darbo santykiais arba veiklos vykdymu“.
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Papildyti 45 straipsnio 1 dalį 17 punktu:
„17) teikti į valstybės informacinę sistemą, skirtą sveikatos priežiūros, kitos sveikatinimo veiklos bei farmacijos specialistų profesinės kompetencijos įgijimo ir tobulinimo bei profesinės veiklos duomenims kaupti, šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose nustatytus duomenis, susijusius su asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų ir kitais pagrindais įstaigoje veiklą vykdančių asmenų, nurodytų šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose, profesine kvalifikacija ir darbo santykiais arba veiklos vykdymu, šiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
· Seimo narė J. Sejonienė, 2024-09-24:
pakeisti ir papildyti Įstatymo projekto 2 straipsnį nauja 2 dalimi ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 45 straipsnio 1 dalį 17 punktu:
„17) teikti į informacinę sistemą, skirtą sveikatos priežiūros, kitos sveikatinimo veiklos bei farmacijos specialistų profesinės kompetencijos įgijimo ir tobulinimo bei profesinės veiklos duomenims kaupti, šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose nustatytus duomenis, susijusius su asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų ir kitais pagrindais įstaigoje veiklą vykdančių asmenų, nurodytų šios sistemos veiklą reguliuojančiuose teisės aktuose, profesine kvalifikacija ir darbo santykiais arba veiklos vykdymu, šiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.“
2. Papildyti 45 straipsnio 1 dalį 18 punktu:
„18) prisijungti prie IPR IS ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka IPR IS registruoti apdraustuosius Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti, jei asmens sveikatos priežiūros įstaiga su Valstybine ligonių kasa yra sudariusi Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytą sutartį.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) nesijungia prie IPR IS ir neteikia duomenų į ją – IPR IS nėra pritaikyta skirtingų asmens sveikatos priežiūros įstaigų vidinių e.registracijos sistemų prijungimui į vieną bendrą sistemą, o dideli tokio prisijungimo kaštai tenka pačioms ASPĮ. Atsižvelgiant į tai, šiuo metu nustatyti įpareigojimą ASPĮ prisijungti prie IPR IS, o šios pareigos nevykdant netgi taikyti griežtas sankcijas – įstaigos licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai sustabdymą – būtų nesąžininga ASPĮ atžvilgiu.
Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 2, susilaikė – 2 (lėmė Komiteto pirmininko balsas).
3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
2. Sveikatos apsaugos ministras ir jo įgaliota institucija iki 2024 m. rugsėjo 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-09-17:
2. Projekto 3 straipsnio pavadinimas dėstytinas taip: „Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“. Be to, šio straipsnio 2 dalyje reikėtų patikslinti įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų parengimo ir patvirtinimo terminą tam, kad sveikatos apsaugos ministrui ir jo įgaliotai institucijai būtų paliktas pakankamas ir protingas laiko tarpas jiems parengti.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Komiteto pasiūlymas:
pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
2. Sveikatos apsaugos ministras ir jo
įgaliota institucija iki 2024 m. rugsėjo lapkričio 30 d.
priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
· Seimo narė J. Sejonienė, 2024-09-24:
pakeisti ir papildyti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 3 ir 4
dalis, 2 straipsnio 2 dalį, šio straipsnio 2 dalį 3
ir 4 dalis, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
2. Šio įstatymo 1 straipsnio 3 ir 4 dalys, 2 straipsnio 2 dalis įsigalioja 2026 m. sausio 1 d.
2. 3. Sveikatos apsaugos
ministras ir jo įgaliota institucija iki 2024 m. rugsėjo 30 d. priima teisės
aktus, reikalingus šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus 1
straipsnio 1 ir 2 dalių, 2 straipsnio 1 dalies nuostatoms įgyvendinti.
4. Sveikatos apsaugos ministras ir jo įgaliota institucija iki 2025 m. rugsėjo 30 d. priima teisės aktus, reikalingus šio įstatymo 1 straipsnio 3 ir 4 dalių, 2 straipsnio 2 dalies nuostatoms įgyvendinti.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) nesijungia prie IPR IS ir neteikia duomenų į ją – IPR IS nėra pritaikyta skirtingų asmens sveikatos priežiūros įstaigų vidinių e.registracijos sistemų prijungimui į vieną bendrą sistemą, o dideli tokio prisijungimo kaštai tenka pačioms ASPĮ. Atsižvelgiant į tai, šiuo metu nustatyti įpareigojimą ASPĮ prisijungti prie IPR IS, o šios pareigos nevykdant netgi taikyti griežtas sankcijas – įstaigos licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai sustabdymą – būtų nesąžininga ASPĮ atžvilgiu.
Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 2, susilaikė – 2 (lėmė Komiteto pirmininko balsas).
· Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2024-10-15:
pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 3 2
ir 4 dalis, 2 straipsnio 2 dalį, šio straipsnio 3 ir 4 dalis,
įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
2. Šio įstatymo 1 straipsnio 3 2 ir 4
dalys, 2 straipsnio 2 dalis įsigalioja 2026 m. sausio 1 d.
3. Sveikatos
apsaugos ministras ir jo įgaliota institucija iki 2024 m. rugsėjo lapkričio
30 d. priima teisės aktus, reikalingus šio įstatymo 1
straipsnio 1 ir 2 3 dalių, 2 straipsnio 1 dalies nuostatoms
įgyvendinti.
4. Sveikatos apsaugos ministras ir jo įgaliota
institucija iki 2025 m. rugsėjo 30 d. priima teisės aktus, reikalingus šio
įstatymo 1 straipsnio 3 2 ir 4 dalių, 2 straipsnio 2 dalies
nuostatoms įgyvendinti.“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Komiteto pasiūlymas:
pritarta bendru sutarimu.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Seimo Sveikatos reikalų komiteto vardu
komiteto pirmininkas Antanas Matulas